Kanat şekli seçimi

Katılım
24 May 2021
Mesajlar
3
Tepkime puanı
4
Konum
İstanbul Kağıthane
İlgi Alanı
Uçak
Her şeyi bizim üretimimiz olacak, sıfırdan tasarımıyla birlikte yeni bir uçak üretiyoruz. Uçak tasarımımız neredeyse tamamlanmıştı lakin gerekli sebeplerden ötürü kanat şeklimizi değiştirmeye karar verdik. Resimde görmüş olduğumuz "semi-tapered" kanat platformunu kullanmaya karar verdik. Lakin bu kanat ile ilgili hesaplama yöntemlerinin gösterildiği herhangi bir dokümana ulaşamadık. Acaba bu kanat tipinin nasıl hesaplandığını öğrenebileceğim yazılı bir kaynak önerebilir misiniz? İyi günler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Her şeyi bizim üretimimiz olacak, sıfırdan tasarımıyla birlikte yeni bir uçak üretiyoruz. Uçak tasarımımız neredeyse tamamlanmıştı lakin gerekli sebeplerden ötürü kanat şeklimizi değiştirmeye karar verdik. Resimde görmüş olduğumuz "semi-tapered" kanat platformunu kullanmaya karar verdik. Lakin bu kanat ile ilgili hesaplama yöntemlerinin gösterildiği herhangi bir dokümana ulaşamadık. Acaba bu kanat tipinin nasıl hesaplandığını öğrenebileceğim yazılı bir kaynak önerebilir misiniz? İyi günler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam bu tarz bilgileri öğrenmek için biraz yanlış yerdesiniz genelde biz hobi amaçlı yaptığımız için hazır bir plana göre uçak yapıyoruz veya hazır alıyoruz. Kendimiz yapcak olsak bile öyle çok ayrıntıya girmeden basit bir şeyler yapıyoruz. Bu sorduğunuz soruyu forumda cevaplayabilecek tahminimce 1 kişi bilemedim 2 kişi vardır.
Ayrıca Admin Bey gelmeden de ben şu linki bırakayım siz onuda okuyun
 
Merakımdan soruyorum:
Tasarım yapacaksınız diye bir şart mı var? "bir uçak tasarlayın" dendiğinde "daha önce yapılmamış bir şeyi yapın, değişik olsun, farkınız olsun, neden yaptığınızı da hesabıyla kitabıyla anlatın" mı diyorlar? Niye tüm yarışma adayları tekerleği yeniden keşfetmeyi çalışıyorlar?

Bir zamanlar çeşitli okullardan (hem lise öğrencileri, hem de üniversite öğrencileri) öğrenci grupları gelirdi Hezarfen'e. Pilotaj konusunda destek isterlerdi. Ama ürettikleri modelleri eleştirmemizi kabul etmezlerdi. 180cm enindeki karbondan kalıplanmış bir kanada, yine karbon bir gövde yapıştırırlar, çoğunlukla (nedenini hiç anlayamadığım) çift kuyruk takarlar, elektronik şeyleri korumak için kalın pleksiden kutular yaparlar, uçağı doldururlar, 5-6 kg ağırlığa ulaşmış bir uçağın kalkış ve inişini yaptırırlardı.
- Şöyle yaparsanız daha hafif olur,
- Kanatları 20 cm daha uzun yapsaydınız,
- Şöyle yaparsanız daha iyi süzülür,
- Şöyle yaparsanız drag azalır,
- Antenleri karbon gövdenin dışına çıkarırsanız daha iyi olur,
- pleksiye neden ihtiyaç duydunuz? Gereksiz ağırlaştırmışsınız
- Karbon iletkendir, yalıtımlara dikkat edin
dediğimizde gözüne fener tutulmuş tavşan gibi bakarlar, arkalarını dönüp bir şeylerle meşgul olmaya çalışırlardı. Zira çeşitli hesap kitaplarla o kanatların ve gövdenin hangi hesaplarla ve nasıl "tasarlandığını" bilmiyoruz. Biz kimiz ki?
Hayatında bir model uçağı elinde tartmamış ama mühendislik okuyan, derslerinde hayatında model uçak görmemiştim hocalarının derslerinden yüksek notlar alarak geçmiş olan, aerodinamik ve akışkanlar hakkında her türlü fizik formülünü yalayıp yutmuş olanlara biz ayakları yere basan pilotlar ne öğretebiliriz ki?...

Alınmaca olmasın!
Konu ve soru sahibi Yasin Murat Kırışgil kardeşimizi tenzih ederek, aklıma düşenleri yazdım sadece.
 
Merakımdan soruyorum:
Tasarım yapacaksınız diye bir şart mı var? "bir uçak tasarlayın" dendiğinde "daha önce yapılmamış bir şeyi yapın, değişik olsun, farkınız olsun, neden yaptığınızı da hesabıyla kitabıyla anlatın" mı diyorlar? Niye tüm yarışma adayları tekerleği yeniden keşfetmeyi çalışıyorlar?

Bir zamanlar çeşitli okullardan (hem lise öğrencileri, hem de üniversite öğrencileri) öğrenci grupları gelirdi Hezarfen'e. Pilotaj konusunda destek isterlerdi. Ama ürettikleri modelleri eleştirmemizi kabul etmezlerdi. 180cm enindeki karbondan kalıplanmış bir kanada, yine karbon bir gövde yapıştırırlar, çoğunlukla (nedenini hiç anlayamadığım) çift kuyruk takarlar, elektronik şeyleri korumak için kalın pleksiden kutular yaparlar, uçağı doldururlar, 5-6 kg ağırlığa ulaşmış bir uçağın kalkış ve inişini yaptırırlardı.
- Şöyle yaparsanız daha hafif olur,
- Kanatları 20 cm daha uzun yapsaydınız,
- Şöyle yaparsanız daha iyi süzülür,
- Şöyle yaparsanız drag azalır,
- Antenleri karbon gövdenin dışına çıkarırsanız daha iyi olur,
- pleksiye neden ihtiyaç duydunuz? Gereksiz ağırlaştırmışsınız
- Karbon iletkendir, yalıtımlara dikkat edin
dediğimizde gözüne fener tutulmuş tavşan gibi bakarlar, arkalarını dönüp bir şeylerle meşgul olmaya çalışırlardı. Zira çeşitli hesap kitaplarla o kanatların ve gövdenin hangi hesaplarla ve nasıl "tasarlandığını" bilmiyoruz. Biz kimiz ki?
Hayatında bir model uçağı elinde tartmamış ama mühendislik okuyan, derslerinde hayatında model uçak görmemiştim hocalarının derslerinden yüksek notlar alarak geçmiş olan, aerodinamik ve akışkanlar hakkında her türlü fizik formülünü yalayıp yutmuş olanlara biz ayakları yere basan pilotlar ne öğretebiliriz ki?...

Alınmaca olmasın!
Konu ve soru sahibi Yasin Murat Kırışgil kardeşimizi tenzih ederek, aklıma düşenleri yazdım sadece.
Bunlara ek olarak, sevgili kardeşlerimiz profesyonel uçak tasarımının yüzde kaçının hesap, kaçının test sonucu olduğuna da bir bakabilse...
Sırf "equation of lift" içindeki CL'nin felsefesini anlasalar yetecek.
 
Bunlara ek olarak, sevgili kardeşlerimiz profesyonel uçak tasarımının yüzde kaçının hesap, kaçının test sonucu olduğuna da bir bakabilse...
Sırf "equation of lift" içindeki CL'nin felsefesini anlasalar yetecek.
Abi yapma şunu ya!!! Kim anlayacak şimdi bunu??? :evil:
CL = Center of Lift miydi? Neydi? Ben bilmem. Ben uçururum. Hesap mesap, felsefe melsefe anlamam, bilmem. Şöyle bi baktım mıydı uçar mı? İyi mi uçar? Kötü mü uçar? Söylerim! Dokuz köyü ararım sonra. :laugh:
 
Abi yapma şunu ya!!! Kim anlayacak şimdi bunu??? :evil:
CL = Center of Lift miydi? Neydi? Ben bilmem. Ben uçururum. Hesap mesap, felsefe melsefe anlamam, bilmem. Şöyle bi baktım mıydı uçar mı? İyi mi uçar? Kötü mü uçar? Söylerim! Dokuz köyü ararım sonra. :laugh:
Kara cahil!
 
Levent hocam, Sümer hocaya yavaş gel dedim ama sen ezdin geçtin yahu... :saygilar:

:evil:
 
Hesaplamalar, raporda istendiği için öneme sahip. Uçağın ne kadar iyi olursa olsun, raporda hesaplaman yoksa ya da eksik/yanlış ise, yarışmayı geçemezsin.

Yoksa az çok araştırma yapmış, diğer takımlara ve modellere bakmış bir kişi, bu işte test yapmanın ve bol bol uçmanın önemin hemen kavrar. En azından ben yarışmaya hazırlanırken böyleydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Hesaplamalar, raporda istendiği için öneme sahip. Uçağın ne kadar iyi olursa olsun, raporda hesaplaman yoksa ya da eksik/yanlış ise, yarışmayı geçemezsin.

Yoksa az çok araştırma yapmış, diğer takımlara ve modellere bakmış bir kişi, bu işte test yapmanın ve bol bol uçmanın önemin hemen kavrar. En azından ben yarışmaya hazırlanırken böyleydi.
Tabii ki, aksini düşünmek zaten mantıksız. Benim takıldığım neden farklı bir şey yapılmaya çalışılıyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir
Tabii ki, aksini düşünmek zaten mantıksız. Benim takıldığım neden farklı bir şey yapılmaya çalışılıyor?

Çünkü hem gençlikten gelen heves, hem de yarışmanın kuralları bunu teşvik ediyor. İnsanlar tamamen farklı bir şey yapmak istemiyor aslında, sadece mevcut oturmuş sistemleri anlayarak, onlardan yola çıkarak farklı şeyler yapmak istiyor. Bu yarışmanın bir amacı hatta bence en önemli amacı bu. Bu yarışmadaki salt amaç sadece uçuş yapmak değil. Mevcut sistemleri doğruca anlayıp, bunlardan hayal gücünü de kullanarak yeni yorumlar ortaya çıkartabilmek. Bu nedenle birçok takım, aynı köklerden gelen ama farklı tasarım felsefelerine sahip kanatlar, kuyruklar yapmaya çalışıyor.

Ben bu yarışmaya katıldım. Şunu tüm kalbimle söyleyebilirim ki, amaç sırf o uçağı uçurup görevleri eksiksiz yapmak olsaydı, biz de dahil herkes Aliexpress'ten hazır gövdelerden alır, bir şekilde onu özgün hale getirir ve öyle katılırdı.

Ama amaç bu değil. Ki bunu yarışma alanına gidip, birbirinden farklı bir sürü İHA görünce anlıyorsunuz zaten:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu videoda finale kalan takımlardan bazılarına yer verilmiş. Her takım belirli felsefeleri kendilerine göre yorumlamış, kendilerinden parçalar eklemeiş. Farklı malzemeleri bir arada kullanmaya çalışmış. Bana göre bu işin güzelliği burada.

Amaç, öncesinde de dediğim gibi, kişinin yapılan işe kendi yorumunu ve bilgisini katabilmesi. Kendi tasarımını düşünebilmesi. O tasarımı daha sonrasında üretebilmesi ve testleri yaparak onu anlayabilmesi. Bir bakıma teorik bilginin ve pratik bilginin birleşimi, sentezi oluyor bu. Burada kast edilen tamamen yeni şeyler değil bu arada. Tabii ki tekerleği yeniden icat etmeyeceğiz. Ki zaten, kendi tasarımınızı kattığınız bir tasarımı anlamaya çalışınca, öğrenmeye başlamış oluyorsunuz. Kendi yorumlarınızı sınamaya başlayınca, yarışma da amacına ulaşmış oluyor. Belirli sınırlar çerçevesinde farklı şeyler yapmak bu gibi yeni gelişen alanlar için oldukça faydalıdır. Zira bu modelcilik değil bana göre, bunlar prototip. Ve ilk başta da dediğim gibi, o gençlikten gelen hevesi ve hayal gücünü koruyabilmek için farklı yorumlar katmanız gerekiyor.

Yarışmanın amacı aslında bu. Amacına ulaşıyor mu ulaşmıyor mu bu tartışılır. Ancak çıkış noktası bu. Ki bunun bir yansıması da TB-2'dir bana göre. TB-2, mevcut tasarımlara getirdiği farklı yaklaşımlar ve yorumlar ile birçok yönden uygun bir platform haline gelmiştir.

Önceki konularda "Bizde rapor paylaşılmıyor" dediğimde, buna katılmıyorum diyerek karşı çıkmıştınız. Aslında o dediğim modelci abilerim için değildi, zira onlar ellerinden geleni yapıyor. Ama işin akademik kısmında Türkiye'de bir paylaşım sistemi maalesef yok ve maalesef böyle olunca teorik bilgiyi ve pratik bilgiyi birleştiremiyorsunuz. Öğrencilerin ilk olarak buraya gelmemesi gerek aslında. Ama geliyorlar çünkü bir çoğu hocası tarafından dikkate alınmıyor bile. Ben gerek sabit kanat gerekse başka yarışmalarda çektiklerimi biliyorum. Her hocayı bir tutmuyorum ve işini sevgiyle yapanları tenzih ediyorum, ama hocalar öğrencilerden kaçıyor. Böyle olunca öğrenci, başlangıç noktasını kaybetmiş oluyor bana göre.

Düşüncelerimi aktarmak istedim, umarım yanlış anlaşılmam. Burası kıymetli bir platform, içindekiler de. Ve evet, hazıra konmak isteyen, bilgiyi suistimal edenler var. Bunları yarışmaya katılan akranlarımda bile gördüm.

Burada sorulan soru da bahsettiğim gibi, raporla alakalı büyük ihtimalle. Çünkü bırakın kanatı, elektronik komponentleri koymak için bile gövdeyi üretip, gözle görüp, elle dokunmak gerekiyor. Çünkü böyle bir model için Center of Mass'ı, ancak o modeli ve içindeki donanımları özenle, elle konumlandırarak doğru bir biçimde bulabilirsiniz. SolidWorks'te yapılan tasarımlar sadece bir yol gösterici olur.

Konuyu açan arkadaşıma başarılar diliyorum. @Levent Suberk'in attığı bağlantı yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. Bunun yanında Tubitak videoları da yardımcı olabilir belki, bu yarışma için çekilmiş videolar var. Kendi düşüncelerimi aktarmak istedim. @Deniz Tanrıverdi mesajlarını okuduğum kıymetli bir abimsiniz, düşüncelerinizi ve endişelerinizi çok iyi anlıyorum ve hak veriyorum.
 

Aynı şeyleri farklı cümlelerle ifade ediyoruz.
Ama yanlış anlaşılmamak için altını çizerek belirtmeliyim ki; benim söylemlerim (ve sitemlerim) tamamen bu forum çerçevesinde. Konuyu akademik düzeye taşırsak, veya ülkemizdeki eğitim-öğrenim(öğretim) durumlarına taşırsak çok uçarız. Yakıtımız biter, piste dönemeyiz...

Hakkımdaki güzel sözlerin için de ayrıca teşekkür ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir