LiPo HV ile daha uzun uçuş

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,494
Tepkime puanı
2,511
Yaş
47
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Hobby King'in hücre başına daha yüksek voltaj ile elektrik depolayabilen pillerinden sonra Revolectrix de bu pillerden çıkarıyor :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Reklam afişinde de görüldüğü gibi yakında 4.35V hücre başı değerlerde piller çıkacak.
Günümüz pilleri 4.20V olduğuna göre ve uçuş sürelerinde %15-20 bir artış bekleyebiliriz.
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

HK'da görüp sonra bu da Nanotech gibi bir şeydir diyerek pas geçmiştim :laugh: :D demek değilmiş %p

Yine de Nanotech teknolojisinden ağzı yanan birisi olarak HV geçmek için acele etmeye hiç niyetim yok ;D
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Nitro modeller günden güne elde kalan son avantajlarını da kaybediyor. :( Bu gidişle müzelerde göreceğiz herhalde bir 10 sene sonra. :laugh:
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

10 seneye kalmaz Türker :( Hakan abi yakıtlar artık satılmıyor birdaha ithal etmiycem dedi geçen hafta, herkez çoktan EP ye geçti nitroların devri bitiyor sanırım :(
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Nitro motorların hala çok büyük avantajları var. "Doldur - uç" kolaylığı. Havada fazla kalınca şişme gibi bir durumun olmayışı. Kokusu, sesi, verdiği keyif, özellikle scale severler için...
Ayrıca istenildiği taktirde çok ucuza yakıt yapmak mümkün. Özellikle yüksek performans gereksinimi olmayan durumlarda sıfır nitro yakıt inanılmaz ucuza geliyor. Ama tabii ki pil teknolojisindeki gelişmeler nitro motorları giderek müzeye gönderecek ve bana öyle geliyor ki bunun için on yıl geçmesi gerekmeyecek.
 
Ynt: LiPo HV ile daha uzun uçuş

Denemek için almayi düşünüyordum bende fakat mevcut elektronik donanima mudahele edilmesi gerekiyor mu diye düşünüyordum..Esc-Motor değişikliği gibi bir şeye gerek var mı ki ?
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Cellpro serisine yazılımsal update geliyor. Böylece şarj voltajını yükseltecekler. Şu anda cellpro duo modeline yazılım güncellmesi geldi. pl6 ve pl8 için update yakında gelecekmiş.
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Ben hala kafamdaki sınıflamaya göre gidiyorum;

* 0-25 Cuin arası elektrikli
* 25-100 Cuin arası alkol (kızdırma bujili/yarı dizel) (bu motorlara ısrarla nitro demiyorum, çünkü nitrometan sadece bir katkı, olmadan da motorumuz çalışır)
* 100- Cuin üzeri benzin

Pil teknolojisi geliştikçe, bu sıralama değişebilir. Elektrikli modellerin çok büyük avantajı var. Ama beni sinir eden şey, her model için, ayrı paket almak gerekmesi. Yani, küçük pili büyük modelde kullanamıyorsun, büyük pili de küçük! Hatta, aynı büyüklükte olsa bile birine fiziken sığan, öteki modele uymuyor. Elinde kalan pil de zaman içinde ölüyor.

Ayrıca, egsozdan çıkan dumanı görmek de ayrı bir keyif! :)
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Omer Erkan' Alıntı:
Ben hala kafamdaki sınıflamaya göre gidiyorum;

* 0-25 Cuin arası elektrikli
* 25-100 Cuin arası alkol (kızdırma bujili/yarı dizel) (bu motorlara ısrarla nitro demiyorum, çünkü nitrometan sadece bir katkı, olmadan da motorumuz çalışır)
* 100- Cuin üzeri benzin

Pil teknolojisi geliştikçe, bu sıralama değişebilir. Elektrikli modellerin çok büyük avantajı var. Ama beni sinir eden şey, her model için, ayrı paket almak gerekmesi. Yani, küçük pili büyük modelde kullanamıyorsun, büyük pili de küçük! Hatta, aynı büyüklükte olsa bile birine fiziken sığan, öteki modele uymuyor. Elinde kalan pil de zaman içinde ölüyor.

Ayrıca, egsozdan çıkan dumanı görmek de ayrı bir keyif! :)

Hahahaaa... İşte bir dinozor! :) Aynı benim kafamda! :D

LiPo'ları taaa zamanında Trex 450 için almış birisiyim. Sonradan alıcı beslemesi için, yakıt pompası için vs vs kullanmak üzere de aldım epeyce. Şu an bakıyorum, elimde bir sürü işe yaramaz LiPo var. Yine çok sayıda nitro motor aldım. Şu an bakıyorum elimde çok az sayıda işe yaramaz motor var ama bolca tıkır tıkır çalışan motor var. Patlar motorun on sene sonra da patlar motor. Alkollü yakıtın ağzını sıkı kapattıysan on sene sonra da alkollü yakıt. Peki ya piller???
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Sürekli elektrikli model kullanmış birisi olarak benim fikrim de sizlerle aynı. Elektrikli pratik kolay ama pil derdi var. Nitro motorun o kendine has sesinin yerine hic bir sey geçemez, özellikle model Ucak ise. Şahsen büyükte olsa elektrikli uçaklar bana oyuncak hissi veriyor ve motor sesini kesinlikle arıyorum. Heli de durum biraz daha farklı. Zira eksik olan o motorun guzel sesinin yerini pal sesi dolduruyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sürekli elektrikli model kullanmış birisi olarak benim fikrim de sizlerle aynı. Elektrikli pratik kolay ama pil derdi var. Nitro motorun o kendine has sesinin yerine hic bir sey geçemez, özellikle model Ucak ise. Şahsen büyükte olsa elektrikli uçaklar bana oyuncak hissi veriyor ve motor sesini kesinlikle arıyorum. Heli de durum biraz daha farklı. Zira eksik olan o motorun guzel sesinin yerini pal sesi dolduruyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hatta pal sesi motor sesi tarafından gölgelenmemiş oluyor ve daha keyifli bir ses çıkıyor.
Nitro (alkol) motorunun bence en büyük dezavantajı pisliği. Gün sonunda saatlerce temizlemek gerekiyor. Tam da bu yüzden artık benzinli motorları tek geçiyorum. Bundan sonra yeni bir nitro motor almama gibi bir de kararım var.
 
LiPo HV ile daha uzun uçuş

Sümer Yamaner' Alıntı:
Hatta pal sesi motor sesi tarafından gölgelenmemiş oluyor ve daha keyifli bir ses çıkıyor.
Nitro (alkol) motorunun bence en büyük dezavantajı pisliği. Gün sonunda saatlerce temizlemek gerekiyor. Tam da bu yüzden artık benzinli motorları tek geçiyorum. Bundan sonra yeni bir nitro motor almama gibi bir de kararım var.
Abi bu kararında benzinli motorların son zamanlarda gerek performans gerekse fiyat olarak iyileşmesinin de bir katkısı olabilir mi acaba :laugh: :D