Rodaj kelimesini genellikle yakıtlı helikopterlerimizin motorlarının ilk alıştırılma evresini ifade etmek için kullanıyor olsak da aynı işlemin Lipo piller için de olduğunu ve pilin ömrüne ÇOK CİDDİ oranda etki ettiğini bilmemizin faydalı olduğunu düşünüyorum.
Lafı fazla uzatmadan Lipo pillerimizin nasıl en verimli şekilde kullanılacağını yazmak istiyorum.
1.Lipo pilleri ilk 5 kullanımda %50' sinden fazlası boşalmayacak şekilde kullanınız. Örneğin dolu iken 4,20 Volt gelen hücre pil bittiğinde 3,70 Volt geliyorsa demek ki 0,50 Voltluk bir deşarj potansiyelimiz vardır. Biz rodaj evresinde bu 0,50 Voltun yarısı olan 0,25 Voltu kullanacağız. Yani pilimizi yaklaşık 3,95-3,90 Volt seviyelerinin daha da altına düşürmemeye çalışacağız. Pratik olarak helikopter, 0-40-60-80-100 gibi bir gaz eğrisine sahipse ve 3 dakikalık bir hover yaparsanız dolu olan piller bu seviyeye inecektir. Bu dediğim değer elbette 1 hücrenin değeri, sizin helikopteriniz;
6S yani 6 adet 1' li hücrenin seri bağlanmasından oluşan pil kullanıyorsa :
6 x 4,2 = 25,2 Volt ==> 6 x 3, 9 = 23,4 Volt seviyesine;
3S kullanıyorsa :
3 x 4,2 = 12,6 Volt ==> 3 x 3, 9 = 11,7 Volt seviyesine; inecektir.
2. İlk 5 şarjınızda pillerinizi 1C' nin altında şarj ediniz. 1C şu demektir, örneğin piliniz 2500 mAH ise 1000' e bölün bu değeri 2,5 eder. 1C' de şarj etmek demek bu pile 2,5 A akım akıtmak demektir. Piliniz 5000 mAH ise aynı şekilde 1000' e bölün 5 çıkar. 1C' de şarj etmek demek 5 A ile şarj etmek demektir. 1C' nin altında şarj etmek demek normalde vereceğiniz akımın örneğin %80' ini vermek demektir. Normalde 5A basacakken pile, 4A akım akıtmak demektir.
3.İlk 5 uçuşunuzda kesinlikle agresif uçmayın, pillerden ani akımlar çekilmemesi gerekmektedir.
NOT: Heliteknik Forumdan alıntıdır. Burak Bey'e bu guzel paylaşım için teşekkürler
Orjinal Link:
Lafı fazla uzatmadan Lipo pillerimizin nasıl en verimli şekilde kullanılacağını yazmak istiyorum.
1.Lipo pilleri ilk 5 kullanımda %50' sinden fazlası boşalmayacak şekilde kullanınız. Örneğin dolu iken 4,20 Volt gelen hücre pil bittiğinde 3,70 Volt geliyorsa demek ki 0,50 Voltluk bir deşarj potansiyelimiz vardır. Biz rodaj evresinde bu 0,50 Voltun yarısı olan 0,25 Voltu kullanacağız. Yani pilimizi yaklaşık 3,95-3,90 Volt seviyelerinin daha da altına düşürmemeye çalışacağız. Pratik olarak helikopter, 0-40-60-80-100 gibi bir gaz eğrisine sahipse ve 3 dakikalık bir hover yaparsanız dolu olan piller bu seviyeye inecektir. Bu dediğim değer elbette 1 hücrenin değeri, sizin helikopteriniz;
6S yani 6 adet 1' li hücrenin seri bağlanmasından oluşan pil kullanıyorsa :
6 x 4,2 = 25,2 Volt ==> 6 x 3, 9 = 23,4 Volt seviyesine;
3S kullanıyorsa :
3 x 4,2 = 12,6 Volt ==> 3 x 3, 9 = 11,7 Volt seviyesine; inecektir.
2. İlk 5 şarjınızda pillerinizi 1C' nin altında şarj ediniz. 1C şu demektir, örneğin piliniz 2500 mAH ise 1000' e bölün bu değeri 2,5 eder. 1C' de şarj etmek demek bu pile 2,5 A akım akıtmak demektir. Piliniz 5000 mAH ise aynı şekilde 1000' e bölün 5 çıkar. 1C' de şarj etmek demek 5 A ile şarj etmek demektir. 1C' nin altında şarj etmek demek normalde vereceğiniz akımın örneğin %80' ini vermek demektir. Normalde 5A basacakken pile, 4A akım akıtmak demektir.
3.İlk 5 uçuşunuzda kesinlikle agresif uçmayın, pillerden ani akımlar çekilmemesi gerekmektedir.
NOT: Heliteknik Forumdan alıntıdır. Burak Bey'e bu guzel paylaşım için teşekkürler
Orjinal Link:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol