Lipo pil şişmesi 2.pil de şişti

BİLAL KOÇ

Yeni Uye
Katılım
25 Ağu 2023
Mesajlar
42
Tepkime puanı
65
Yaş
41
Konum
Rize
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar, 3s 2200mah 25c leopard power marka pil aldım, bu pili 30a esc, emax 2212 980kv motor ve 9060 pervane ile kullanıyorum. Şarj aleti olarak B3 Lipo Charger diye bi alet kullanıyorum. ilk pili 2-3 defa şarj ettim ve şişme olduğunu gözlemledim aldığım yerle görüştüm değişim sağladılar sağolsunlar, fakat yeni gelen pi de aynı şekilde 2 3 kullanımda hafiften şişmeye başladı uçağı birkaçdefa düşürdüm fakat pilde fiziksel bir hasar oluşmadı zaten önüne arkasına süngerden yastık yapmıştım. Pilde şarj esnasında veya kullanıım sırasında en ufak bir ısınma oluşmadı, acaba sorun nerede olabilir.
 
Piller azda olsa kullandıkça şişer. Acaba çok yüksek akım ile şarj ediyor olabilirmisiniz?
 
Kaç Volt(S) ve Amper ile şarj ediyorsunuz? Uçuş tamamlandıktan sonra bataryayı kullanmayacağınızda Storage mode da şarj/deşarj yapıyor musunuz? Sizin bataryanız 2200mAh(2.2Ah) 25C olduğundan anlık olarak 2.2Ax25=55A akım sağlayabilir.Yani yük altında en fazla 55A akım çeken motorda kullanılabilir.Tabi Pervane çapı çekilen akımda değişkenlik gösterecektir.Özetle bataryanız motorunuzun çektiği akım için fazlasıyla yeterli.Benim düşüncem kaliteden kaynaklı bataryanız üzerinde yazan kapasitede çalışamıyor.Batarya storage mode da iken(tüm hücrelerin voltajı 3.8V civarıyken) iç direnç ölçümü yaptınız mı? Kullandığınız pillerde problem var gibime geliyor...
 
Kaç Volt(S) ve Amper ile şarj ediyorsunuz? Uçuş tamamlandıktan sonra bataryayı kullanmayacağınızda Storage mode da şarj/deşarj yapıyor musunuz? Sizin bataryanız 2200mAh(2.2Ah) 25C olduğundan anlık olarak 2.2Ax25=55A akım sağlayabilir.Yani yük altında en fazla 55A akım çeken motorda kullanılabilir.Tabi Pervane çapı çekilen akımda değişkenlik gösterecektir.Özetle bataryanız motorunuzun çektiği akım için fazlasıyla yeterli.Benim düşüncem kaliteden kaynaklı bataryanız üzerinde yazan kapasitede çalışamıyor.Batarya storage mode da iken(tüm hücrelerin voltajı 3.8V civarıyken) iç direnç ölçümü yaptınız mı? Kullandığınız pillerde problem var gibime geliyor...
Ben çakma imax b6 kullanıyorum ve 1c ile şarj ediyorum. İlk başlarda acemiyken 9.7 voltlara kadar deşarj etmiştim, iki-üç tane de kaza geçirdi pil (çok bi hasar almadı).

Pil olarak aynı markanın 3s 1800mah olan versiyonunu kullanıyorum ve benimkinde de elimle bastırınca bi 0.2 mm boşluk var.

Bu arada bence leopard, cnhl ye göre daha iyi.
Cnhl nin 2200mah pili ile leopardın 1800mah pili aynı süre havada kalıyor. Hatta leopard ile daha fazla uçuyorum diyebilirim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Ben de aynı markanın 3s 1800mah olan versiyonunu kullanıyorum ve benimkinde de elimle bastırınca bi 0.2 mm boşluk var.
Bu arada bence pil cnhl ye göre daha iyi.
Cnhl nin 2200mah pili ile leopardın 1800mah pili aynı süre uçuyor. Hatta leopard ile daha fazla uçuyorum diyebilirim.
Olabilir zaten forumumuzda lipo bataryaların üzerinde yazdığı değeri veremeyebileceği daha önce tartışılmıştı diye hatırlıyorum.Kaliteli bir batarya daha gerçekçi performans sergileyebilirken kalitesiz batarya alakasız kapasite sunabilir.Kaliteli bataryanın şişmeyeceğinin garantisi var mı? Bence yok.Bilindik,kendini ispatlamış bataryaları tercih etmek bu anlamda daha uygun olacaktır tabi imkanlar dahilinde.Örneğin yakın bir zamanda glow motorumu çalıştırmak için starter ile kullanmak maksadıyla 3S 2200mAh 40C MKT Racing marka batarya almıştım.Çok geçmeden şişmeye başladı şuan balon gibi oldu.:lol: Starter dışında hiçbir şeyde kullanmadım zaten Starter yük altında en yüksek 2A akım çekiyor.Starter ile değil de elektrikli bir Uçağım olsaydı, Uçakta kesinlikle kullanmaz imha ederdim.Şuan dikkat ederek kullanıyorum patlama riskinden dolayı zira yeni batarya alınacak gibi değil.Sadece Storage'de bekletmediğim zamanlar oldu.Fiyat ve performans anlamında Turnigy'nin mavi renkli olanları nispeten daha iyilerdi bu konuda.En azından belki benim şansımdandır.:)
 
Katılıyorum Tamer Bey, ben de Turnigy'nin nano teknolojili pillerinden almıştım. Hâlâ kullanıyorum, gayet iyiler. Ama yıllardır ülkemize kargolamadıkları için Hobbyking'den alamaz olduk. :/
 
Kaç Volt(S) ve Amper ile şarj ediyorsunuz? Uçuş tamamlandıktan sonra bataryayı kullanmayacağınızda Storage mode da şarj/deşarj yapıyor musunuz? Sizin bataryanız 2200mAh(2.2Ah) 25C olduğundan anlık olarak 2.2Ax25=55A akım sağlayabilir.Yani yük altında en fazla 55A akım çeken motorda kullanılabilir.Tabi Pervane çapı çekilen akımda değişkenlik gösterecektir.Özetle bataryanız motorunuzun çektiği akım için fazlasıyla yeterli.Benim düşüncem kaliteden kaynaklı bataryanız üzerinde yazan kapasitede çalışamıyor.Batarya storage mode da iken(tüm hücrelerin voltajı 3.8V civarıyken) iç direnç ölçümü yaptınız mı? Kullandığınız pillerde problem var gibime geliyor...
İç direnç ölçümü nasıl yapabilirim, elimde b3 lipo şarj aleti var ve bunda herhangi bir ayar ve gösterge yok maalesef. Multimetre ile ölçüm yapılabilirmi veya nasıl ölçebilirim
 
Ben çakma imax b6 kullanıyorum ve 1c ile şarj ediyorum. İlk başlarda acemiyken 9.7 voltlara kadar deşarj etmiştim, iki-üç tane de kaza geçirdi pil (çok bi hasar almadı).

Pil olarak aynı markanın 3s 1800mah olan versiyonunu kullanıyorum ve benimkinde de elimle bastırınca bi 0.2 mm boşluk var.

Bu arada bence leopard, cnhl ye göre daha iyi.
Cnhl nin 2200mah pili ile leopardın 1800mah pili aynı süre havada kalıyor. Hatta leopard ile daha fazla uçuyorum diyebilirim.
Benim pilde de çok az bi şişlik var o yüzden de tekrar geri göndermek istemedim, performansında herhangi bir sorun yok motor gaz kesmeye başlayınca çıkarıp ölçtüm 10.5 volta düşmüştü daha aşağı hiç düşürmedim
 
İç direnç ölçümü nasıl yapabilirim, elimde b3 lipo şarj aleti var ve bunda herhangi bir ayar ve gösterge yok maalesef. Multimetre ile ölçüm yapılabilirmi veya nasıl ölçebilirim
Pil direnci ölçmek için güzel bir şarj cihazına ihtiyacınız var, ucuz emitasyon şarj aletleri dahi ölçmez. Mutlimetre ilede ölçemezsiniz malesef.

Benim pilde de çok az bi şişlik var o yüzden de tekrar geri göndermek istemedim, performansında herhangi bir sorun yok motor gaz kesmeye başlayınca çıkarıp ölçtüm 10.5 volta düşmüştü daha aşağı hiç düşürmedim
Bu tarz bir ürün kullanmanızı tavsiye ederim. Pil gerilimi belirlediğiniz seviyenin altına düşünce çok güçlü bir ses çıkartıyor ve sizde inmeniz gerektiğini anlıyorsunuz.



Ayrıca aşağıdaki de güzel bir alternatif, pil gerilimini kumandanıza taşıyorsunuz. Kumandanızda ayarladığınız değere pil gerilimi düşünce kumanda uyarı veriyor.



Not: bu iki cihazda tek bir hücrenin gerilimini gösterir, tek bir hücrenin gerilimi güvenli bir uçuşta 3,7V'a ayarlanabilir. 3S pil kullandığınızı göz önünde bulundurursak 3,7 x 3 = 11,1V gerilimin altına inmemeniz pil sağlığı için uygun olacaktır.
 
Öncelikle pil hücreleri 3.7v altına düşmemesi lazım. 3s pilde bu 11.1v oluyor. Bu alt sınır. Tabi 3.30a kadar düşebilir ama bu pil için hiç hoş birşey olmaz.

Lipo piller ısındıklarında ve verebileceği max akıma yakın dejarj edildiğinde hafifçe şişmesi normal. Taze piller soğuduklarında o hafif şişlik tekrar eski haline geliyor ve herhangi bir şişlik durumu olmuyor. Ama bayat piller şişkin bir şekilde kalıyor.

Taze piller yük altında 0.5v/1v arası düşüş gösterirken bayat piller 2v belki daha fazla düşüş gösterir. İniş sonrası pil biraz kendine geldiğinde voltajı hücre başına 12v falan gösterebilir. Yani aslında daha pil bitmemiş gibi bir izlenim verir. Halbuki havada o pilden akım çekilirken 10-11 v verebilir. Haliyle pili verimli bir şekilde kullanmak mümkün olmaz.

motor gaz kesmeye başlayınca çıkarıp ölçtüm 10.5 volta düşmüştü daha aşağı hiç düşürmedim
Bu bilgilerden sonra bu uçuşta piliniz muhtemelen uçuşta dibi görmüş ve iniş sonrası hafif toparlayıp 10.5e gelmiş. Şişmesi çok normal.

Tecrübeye dayanarak aldığınız pilin bayat olduğunu düşünüyorum. Haliyle bu tarz problemleri yaşıyorsunuz. Ne yapabilirsiniz?
Uçuş sonrası pil voltajının 11.4 den hatta pilin durumuna göre 12vdan aşağı olmamasına dikkat edin.
Mümkünse elinizdeki pili iade edip taze bir pil alın. Yada en azından c değeri ihtiyacınız olandan fazla olan bir pil alın. Bayat bile olsa pili yormayacağı için en azından bir süre verimli kullanmaya devam edebilirsiniz.
Pili şarj ederken deşarj ve şarj değerini standart olan 1c yerine 0.5 c olacak şekilde ayarlayın.
 
Indiginizdeki desarj olmus batarya hucre degerini 3,7v ve uzerinde tutarsaniz sorun yasamazsiniz... Cok fazla akim ceken bir sisteminiz yok, hem de isinmiyor demissiniz, bu nedenle C yetmiyor demek pek olasi gelmiyor....

Ucus surenizi kisaltip deneme yanilma yapmanizi tavsiye ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
İç direnç ölçümü nasıl yapabilirim, elimde b3 lipo şarj aleti var ve bunda herhangi bir ayar ve gösterge yok maalesef. Multimetre ile ölçüm yapılabilirmi veya nasıl ölçebilirim
10 ohm 25Watt bir direnç alınır. Pilin boştaki voltajı ölçülür. Direnç pilin uçlarına bağlanır. Direncin uçlarındaki voltaj ölçülür. Bu sırada direnç el yakacak kadar ısınabilir, dikkat!
Sonrası biraz matenatik ve Ohm Kanunu.
 
Şöyle bir şey geldi aklıma daha önce deneyen illaki olmuştur 3s lipo yerine 3 adet lion 18650 pil alsam bunların 5c olanları var sanırım benim motor en fazla 15a çekiyor 5c 3000mah 18650 işimi görür gibi gözüküyor acaba denesem mi?