McDonnell Douglas MD-11 Kompozit Model

kanat daha karmaşık olduğundan belki 1-1,5 ay sürebilir ama bayramdan sonraya kalıcak. Maaalesef 1 çok şeker hanım ve 2 tatlı çocuk tarafından zorla alıkonmak sureti ile memlekete kaçırılıyorum.
O zaman şimdiden iyi tatiller ve iyi bayramlar kardeşim. :thumbup: Bu arada memleket neresiydi ?
 
İzlemesi çok keyifli bir proje. Elinize sağlık.
Çok teşekkür ederim inanın yapması da çok zevkli. Çok uzun soluklu bir proje olduğundan henüz uçurduğumu hayal edemiyorum. Umarım uçuşu da güzel olur, keyifle uçurduğumuz bir modelimiz olur.
 
Çok teşekkür ederim inanın yapması da çok zevkli. Çok uzun soluklu bir proje olduğundan henüz uçurduğumu hayal edemiyorum. Umarım uçuşu da güzel olur, keyifle uçurduğumuz bir modelimiz olur.

Etkinliklerin gözdesi ve aranan modeli olacağı kesin… Uzun soluklu projelerin fıtratı gereği bazen basit şeyler unutulabiliyor (sıkılmamış bir civata, lehim unutulmuş bir kablo bağlantısı vs). Dışardan ve tecrübeli bir gözün, herşey tamamlandıktan sonra, en son üzerinden geçmesinde yarar var imalatların… Sonra da pür dikkat maiden, ohh miss :)
 
Etkinliklerin gözdesi ve aranan modeli olacağı kesin… Uzun soluklu projelerin fıtratı gereği bazen basit şeyler unutulabiliyor (sıkılmamış bir civata, lehim unutulmuş bir kablo bağlantısı vs). Dışardan ve tecrübeli bir gözün, herşey tamamlandıktan sonra, en son üzerinden geçmesinde yarar var imalatların… Sonra da pür dikkat maiden, ohh miss :)
Muhakkak kritik ve hayati noktalar tekrar tekrar kontrol edilmeli. Bu gibi bir projede hiçbir mekanik yada elektronik sistem günü kurtarır şekilde değil süregen ve verimli çalışacak şekilde inşaa edilmeli. Ama şunu da belirteyim bazı modelciler çok derin ve detay konularda boğulabiliyor. Hatta detayın detayının detayında gereksiz mesai harcayabiliyor. En nihayetinde bir uçak bazı temel prensipleri kullanırsak muhakkak uçacaktır. Kısacası kitaba bağlı kalıp kitabın esiri olmadan yapmak lazım. (Kişisel görüştür kural değildir)
 
Muhakkak kritik ve hayati noktalar tekrar tekrar kontrol edilmeli. Bu gibi bir projede hiçbir mekanik yada elektronik sistem günü kurtarır şekilde değil süregen ve verimli çalışacak şekilde inşaa edilmeli. Ama şunu da belirteyim bazı modelciler çok derin ve detay konularda boğulabiliyor. Hatta detayın detayının detayında gereksiz mesai harcayabiliyor. En nihayetinde bir uçak bazı temel prensipleri kullanırsak muhakkak uçacaktır. Kısacası kitaba bağlı kalıp kitabın esiri olmadan yapmak lazım. (Kişisel görüştür kural değildir)

Kırımla ya da hasarla sonuçlanabilecek detaylar önemli... Gerisi tercih… Ben obsesifimdir… Bir defa yap dibine kadar, unut…Güncel topladığım modelimde 45 sorti yalnızca yakıt doldurdum, batarya şarj ettim. Dostlarımızdan biri aynından topladı, üçüncü spinnerini hasarladı, manifoldu tekrar kaynağa götürdü, yetmedi değiştirmek durumunda kaldı, bunca hara güre arasında cowling de spinnerden dolayı hasar görmüş oldu vs… Detaylara boğulmakla uğraşmak istemiyordu o da 😎 Kendi tecrübeme göre sonuç hiç değişmiyor, uçuş gibi imalatın da kuralları var, gözardı etmemek lazım ama, insanların tercihleri diyip saygı duyuyorum…

Projeniz güzel ilerliyor, uçuşunu canlı görmek de kısmet olur umarım bir gün… Keyifli uçuşlar
 
Yatay stablarda sona doğru yaklaşıyoruz. Astar kuruduktan sora tamirat gereken yerler onarılacak ve sulu zımparaya geçilecek ardından boya💪

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yatay stablarda sona doğru yaklaşıyoruz. Astar kuruduktan sora tamirat gereken yerler onarılacak ve sulu zımparaya geçilecek ardından boya💪

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Pinhole denen astar sonrasi gozle gorunen minik delikcikler icin sizin cozumunuz ne oldu ? Farkli farkli uygulamalar goruyorum bu konuda... Ben cok iptidai sekilde vaktim de olunca macun kullanmayip birkac gun nokta nokta astar damlatip kurutup, sulu zimpara geciyordum... Dedim ya cok iptidai ama eldeki malzemeyle sorunsuz hallettim tum boya islerimi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Pinhole denen astar sonrasi gozle gorunen minik delikcikler icin sizin cozumunuz ne oldu ? Farkli farkli uygulamalar goruyorum bu konuda... Ben cok iptidai sekilde vaktim de olunca macun kullanmayip birkac gun nokta nokta astar damlatip kurutup, sulu zimpara geciyordum... Dedim ya cok iptidai ama eldeki malzemeyle sorunsuz hallettim tum boya islerimi...
Çok haklısınız baş belası delikler. Ama onları kaybetmek çok zevkli😂 Ben astar aşamasına kadar mümkün olduğu kadar bu delikleri almaya çalışıyorum. Hatta tamam astara hazır artık dediğim parçayı güçlü el feneri ile detaylı inceliyorum kusur varsa küçük macun yapıyorum. Siz ne kadar astara hazır deseniz de astar sorası kusurlar pat diye ortaya çıkıyor. İğne ucu şeklindeki delikler ( bunlar aslında macun içindeki hava kabarcıkları) bunları da astar iyice kuruduktan soora çook ince metal raspam var sıyırtma şeklinde o delikleri tırnak ucu kadar macunluyorum. O kadar ince oluyor ki ele bile gelmiyor. Sorasında sulu 600 ile zımparalıyorum o macunda astarla eşitleniyor. Sorasında 800 ile zımparalıyorum boyaya hazır mı diye tekrar güçlü ışıkla inceliyorum genelde sorun pek çıkmıyor. Tabi burada kritik iş sizin yüzeyiniz astarlandıktan sora astarın yüzeyini doğru şekilde incelttiğinizi bilmeniz lazım. Mesela bi noktada astar fazla kalın kalırken, bi noktada neredeyse astarın tamamını zımparalayabiliyor insan fark edemiyor. Bunu anlamak için astarı sulu zımpara yapmadan parçaya yaklaşık 1m mesafeden toz şeklinde boya atıyorum (siyah yada kırmızı koyu renk) parçanın her yerine bu tozları püskürttükten sora bu tozları almaya odaklanıyorum. Siz toz boyayı tamamen aldığınızda astarı da eşit şekilde zımparalamış oluyorsunuz. Umarım doğru anlaşılır şekilde anlatabilmişimdir. Toz boya atılmış sulu zımpara öncesi parça resmi ve raspanın resmini ekliyorum. Daha net anlaşılır.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Çok haklısınız baş belası delikler. Ama onları kaybetmek çok zevkli😂 Ben astar aşamasına kadar mümkün olduğu kadar bu delikleri almaya çalışıyorum. Hatta tamam astara hazır artık dediğim parçayı güçlü el feneri ile detaylı inceliyorum kusur varsa küçük macun yapıyorum. Siz ne kadar astara hazır deseniz de astar sorası kusurlar pat diye ortaya çıkıyor. İğne ucu şeklindeki delikler ( bunlar aslında macun içindeki hava kabarcıkları) bunları da astar iyice kuruduktan soora çook ince metal raspam var sıyırtma şeklinde o delikleri tırnak ucu kadar macunluyorum. O kadar ince oluyor ki ele bile gelmiyor. Sorasında sulu 600 ile zımparalıyorum o macunda astarla eşitleniyor. Sorasında 800 ile zımparalıyorum boyaya hazır mı diye tekrar güçlü ışıkla inceliyorum genelde sorun pek çıkmıyor. Tabi burada kritik iş sizin yüzeyiniz astarlandıktan sora astarın yüzeyini doğru şekilde incelttiğinizi bilmeniz lazım. Mesela bi noktada astar fazla kalın kalırken, bi noktada neredeyse astarın tamamını zımparalayabiliyor insan fark edemiyor. Bunu anlamak için astarı sulu zımpara yapmadan parçaya yaklaşık 1m mesafeden toz şeklinde boya atıyorum (siyah yada kırmızı koyu renk) parçanın her yerine bu tozları püskürttükten sora bu tozları almaya odaklanıyorum. Siz toz boyayı tamamen aldığınızda astarı da eşit şekilde zımparalamış oluyorsunuz. Umarım doğru anlaşılır şekilde anlatabilmişimdir. Toz boya atılmış sulu zımpara öncesi parça resmi ve raspanın resmini ekliyorum. Daha net anlaşılır.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Macun kullaniyorsunuz, anlasildi... Tamamdir, tesekkur ediyorum...

Projenin ucus safhasina gelmesi icin kafada bir takvim yokmudur ? Ne zaman havada gorecegiz bu guzelligi ?
 
Macun kullaniyorsunuz, anlasildi... Tamamdir, tesekkur ediyorum...

Projenin ucus safhasina gelmesi icin kafada bir takvim yokmudur ? Ne zaman havada gorecegiz bu guzelligi ?
Kanatların bir kısmını kestik bu gün. Yıl sonuna uçar hale gelir diye umuyorum.