McDonnell Douglas MD-11 Kompozit Model

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,746
Tepkime puanı
23,120
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Bildiğiniz gibi Dolar ve Euro uçtu gitti. Gümrük kısıtlamaları da eklenince yurtdışı alışverişler sıkıntıya girdi. Yerel model mağazalarının durumu ortada. Yani eski zamanlara dönüp her işimizi kendimiz yapmamız gerekiyor artık. Bu konuda biz uçakçı takımı helikopterci takımından daha şanslıyız. Daha çok parçayı kendimizin üretmemiz mümkün.

Forumumuzun pek de aktif olmayan üyesi @Türker ören (ama HezarfenRC kulübünün çok aktif bir üyesidir) bir ara "ben airliner yapacağım" diye tutturdu. "Bak evladım, etme, gitme, daha gençsin" falan desek de dinlemedi. İlginç bir yola girdi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yaklaşık 4 m kanadı olan bir MD11'i internetten bulduğu görüntülerden yararlanarak Fusion360'da çizdi. Sonra kalıplarını çizdi. Kalıpları parça parça 3D yazıcıda bastı. Yüzey hazırlıklarını yapıp elyaf yatırdı ve mükemmel parçalar çıkardı. Adama bin kere "bir konu açıp paylaşsana" dememe rağmen tembelliği tuttu.

Umarım @Türker ören de heveslenip yaptıklarını burada paylaşır. Çünkü gerçekten görülmeye değer işleri var. Ben bir spoiler vereyim. MD11'in kuyruk kalıbı...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Uçak 3820mm boy ve 3230mm kanat açıklığı olacak. Ölçek olarak 1/16 ya denk geliyor. Ağırlık olarak da 23-25kg aralığında bitirmeyi hedefliyorum. Mümkün olduğu kadar scale üretmeye çalışıyorum. Gerçeği malumunuz 3 motorlu. E türbine motorların fiyatları ve dolar kurunu düşününce insanın başı dönüyor. Bu durumdan dolayı kuyruktan tek motor ile itiş sağlanacak motor henüz almadım fakat 140lık yakıtlı bir türbine motor olacak. İniş takımları gerçeğindeki gibi 1 ön dikme 3 ana dikme şeklinde olacak.

Servo 14 adet olacak ve bunun 4 adedi slim servo. Slim servolar aileron ve elevatör için kullanılacak. Yer bir miktar dar ayrıca tüm servolar ve hornlar gizli olacak dıştan görünmeyecek. Slim servolar 11kg (KINGMAX CLS0911W) diğer 10 servo feetech 25kg (pilatus da 50 sorti üzeri uçtum memnunum)

Kumandam hitec aurora9 ve malumunuz en fazla 9 kanal kullanılabiliyor. “Power box ile çözersin takılma bunlara “ diyenleri duyar gibiyim ama sbus özelliği olmadığı için uygun bir power box bulamadım. Neyse ki burada pelerinsiz kahramanımız @Sumer Yamaner abi devreye giriyor. Be kendisi bana bu konuda destek olacak nihayetinde enerji ve kanal sorununu da bu şekilde çözümlemiş oluyoruz. Sümer abi yapacak.

Retract, kapak ve flap kontrolcü de sümer abi tarafından çoktan yapıldı bile. Zaten benzer ürünlerini farklı uçaklarımda kullanıyorum.

Retract için hiçbir girişimde bulunmadım henüz çünkü proje çok büyük etap etap gitmem daha doğru olacak. Tabi planlamasını yapıyorum ama her şeyi bir anda yapmaya çalışıp kendimi boğmamaya da gayret ediyorum.

Bu arada bana destek olan çok önemli kilit 2 kişi var birisi kompozit konusunda ciddi bilgi birikim aktaran özkan alsancak (Omega aircraft) diğeri de türkiyede airliner yapabilen ve dünya çapında kalitede üreten Bülent deveci ikisi de büyük destek oluyor. Ben en nihayetinde 4 yıllık bir modelciyim ama çabuk öğrenirim ve araştırmayı çok severim😂😂

Projemdeki ulaştığım ve bekleyen aşamalar

1. Uçak fusionda scale olarak çizildi
2. 3D olarak kalıplar üretildi
3. Gövde kompozit olarak üretildi
4. Gövde birleştirilecek
5. Kanada başlanılacak……

Sorasını yazmıyorum birlikte yaşayacağız artık…

Bu mesaj YÖNETİM tarafından aşağıdaki mesaj taşınarak düzenlenmiştir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkeze iyi akşamlar bir çok kişi soruyor bunun için kompozit parça üretimi videosunu hazırlamaya başladım.

Kalıptan ürünün kolay ayrılması için kalıp hazırlık aşaması çok önemli.

1. Öncelik kalıbın içerisinde cam gibi bir yüzey elde edebilmek. (Macun, zımparalama ve astar)
2. Aşama kuru vaks
3. Sıvı vaks (PVA)
4. Jelkot
5-Sonrasında kumaşı yatırıyoruz.

Tüm bu aşamalar detaylı ve uygulamalı bir şekilde aşağıdaki videolarda sizlerle paylaşmaya çalıştım.

Biz özellikle fırınlama vb işlem yapmadığımız için markanın pek bir önemi yok. Ama yine de yukarıda paylaşılan kompozit parça üretimi videolarında kullanılan malzemeler aşağıdaki mesajda paylaşılmıştır.




İlk bölüm linkini aşağıda paylaşıyorum. Umarım faydalı olur.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2. Bölümü tamamladım ilgilenen arkadaşlar için paylaşıyorum keyifli dakikalar

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kompozit parça üretim serisinin 3. Ve son bölümünü yayınladım. Umarım faydalı olur. Bir soraki video köpük kesim makinası olacak. Sonra da bu makina ile Md-11 kanatları ve yatay stablarını kesicez bunu da video olarak paylaşıcam

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu mesaj YÖNETİM tarafından aşağıdaki mesajlar kopyalanarak düzenlenmiştir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Caner Variyenli
Biz özellikle fırınlama vb işlem yapmadığımız için markanın pek bir önemi yok. Ama yine de yukarıda paylaşılan kompozit parça üretimi videolarında kullanılan malzemeler.

1. Zımpara SİA marka kuru 120 ve 180 bu markanın sahteleri çok oto boyacıdan görerek almakta fayda var.
2. 600 ve 800 ıslak sulu zımpara yine oto boyacıdan alınabilir marka farklı olabilir
3. Epoksi teknomarin ERA-4000
4. Kumaşlar kompozitpazarından aldım
5. Plastik raspa silikon raspa (kavisli yerlerde çok işe yarıyor) ve macun karmak için geniş demir levha yine oto boyacıdan alınacak
6. Çelik macun puttymaster oto boyacıda var ama kolay zımparaya gelen bir marka bulursanız daha berimli olabilir
7. Filament Filamix marka PLA kullandım gayet memnunım toplu alımda fiyat da yapıyorlar
8. Kuru ve sıvı vaks resimlerini attım kompozitpazarından aldım
9. Astar Sintaş 4+1 2K dolgu astarı ve sertleştiricisi internetten aldım. Ayrıca Akrilik tinerde gerekiyor astar hazırlamak için oda internetten alındı.
10. Kendinden astarlı jelkot teknomarin den aldım hs 1555 teknopox diye geçiyor ben gri tercih ettim bunu alırken firmayı arayıp doğru tatif etmek gerekiyor başka malzeme gelmesin.
11. Westsystem epoksi aldım buda birleştirmelerde ve çok hafif macunu var macunlamada kullanıyorum biraz pahalı ama alternatifini bulamadım. 105-206 epoksi 410 toz macun micro light olan çok hafif ve yapıştırıcı olarak da 403 mikrofibers hepsini almak lazım
12. Kompresör kullanacaklar için boya tabanca seçimi 1.7mm olmalı astar ve jelkot için ayrıca boya ve vernik için de 1.3mm tabanca gerekiyor.
13. Fırça no1 olan kıl bırakmayan basıt bir fırça ueterli
14. Bolca selülozik tiner malzemeleri temizlemek için gerekiyor.

Bu mesaj YÖNETİM tarafından aşağıdaki mesajlar kopyalanarak düzenlenmiştir.

Aklıma gelenler bunlar aşağıya resimlerini de paylaşıcam.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Caner Variyenli
projeden bazı kareler

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
@Mehmet Kucuksari abi zahmet ettiniz çok teşekkür ederim. Ben yapım sırasında bol bol resim paylaşıcam buradan. Bildiğim ve edindiğim her tülü deneyim de memnuniyetle paylaşırım yeterki merak eden olsun.
Ne demek ne zahmeti, benim için büyük bir keyif. ;)

Öncelikle neden bu modeli tercih ettin? Hepimizin bir modelle ayrı ve farklı bir ilgisi oluyor. Seninkimi merak ettim de.:)

Birde Uçakta kullanılacak elektronik ekipman hakkında da bilgi verir misin hocam ? Mesela motor/ motorlar olarak ne kullanılacak ? Toplam Servo adeti nedir ?….
 
Son düzenleme:
Ne demek ne zahmeti, benim için büyük bir keyif. ;)

Birde Uçakta kullanılacak elektronik ekipman hakkında da bilgi verir misin hocam ? Mesela motor olarak ne kullanılacak ? Toplam Servo adeti nedir ?….
Uçak 3820mm boy ve 3230mm kanat açıklığı olacak. Ölçek olarak 1/16 ya denk geliyor. Ağırlık olarak da 23-25kg aralığında bitirmeyi hedefliyorum. Mümkün olduğu kadar scale üretmeye çalışıyorum. Gerçeği malumunuz 3 motorlu. E türbine motorların fiyatları ve dolar kurunu düşününce insanın başı dönüyor. Bu durumdan dolayı kuyruktan tek motor ile itiş sağlanacak motor henüz almadım fakat 140lık yakıtlı bir türbine motor olacak. İniş takımları gerçeğindeki gibi 1 ön dikme 3 ana dikme şeklinde olacak.

Servo 14 adet olacak ve bunun 4 adedi slim servo. Slim servolar aileron ve elevatör için kullanılacak. Yer bir miktar dar ayrıca tüm servolar ve hornlar gizli olacak dıştan görünmeyecek. Slim servolar 11kg (KINGMAX CLS0911W) diğer 10 servo feetech 25kg (pilatus da 50 sorti üzeri uçtum memnunum)

Kumandam hitec aurora9 ve malumunuz en fazla 9 kanal kullanılabiliyor. “Power box ile çözersin takılma bunlara “ diyenleri duyar gibiyim ama sbus özelliği olmadığı için uygun bir power box bulamadım. Neyse ki burada pelerinsiz kahramanımız @Sumer Yamaner abi devreye giriyor. Be kendisi bana bu konuda destek olacak nihayetinde enerji ve kanal sorununu da bu şekilde çözümlemiş oluyoruz. Sümer abi yapacak.

Retract, kapak ve flap kontrolcü de sümer abi tarafından çoktan yapıldı bile. Zaten benzer ürünlerini farklı uçaklarımda kullanıyorum.

Retract için hiçbir girişimde bulunmadım henüz çünkü proje çok büyük etap etap gitmem daha doğru olacak. Tabi planlamasını yapıyorum ama her şeyi bir anda yapmaya çalışıp kendimi boğmamaya da gayret ediyorum.

Bu arada bana destek olan çok önemli kilit 2 kişi var birisi kompozit konusunda ciddi bilgi birikim aktaran özkan alsancak (Omega aircraft) diğeri de türkiyede airliner yapabilen ve dünya çapında kalitede üreten Bülent deveci ikisi de büyük destek oluyor. Ben en nihayetinde 4 yıllık bir modelciyim ama çabuk öğrenirim ve araştırmayı çok severim😂😂

Projemdeki ulaştığım ve bekleyen aşamalar

1. Uçak fusionda scale olarak çizildi
2. 3D olarak kalıplar üretildi
3. Gövde kompozit olarak üretildi
4. Gövde birleştirilecek
5. Kanada başlanılacak……

Sorasını yazmıyorum birlikte yaşayacağız artık…
 
Bu gün gövdenin son parçasını kalıptan ayırdım küçük birde video çektim linki paylaşıyorum
Bu tür kısa videolar gerçekten de çok faydalı ve izlemesi çok keyifli @Türker ören hocam. :thumbup: Uygulama sırasında kullandığın ürünler hakkında kısaca bir bilgilendirme alabilir miyiz rica etsek. ;) Kalıptan gerçekten de çok kolay ve güzel çıktı.%p