Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar (Mainrotor, Tailrotor, Governor)

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,007
Tepkime puanı
12,193
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Main Rotor

Main Rotor Parameters

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Exponential: Sağ stickin kontrol eğrisini değiştirerek, swashplate tepkilerini merkez civarında daha az direkt/agresif yapar. (merkez civarında sağırlaştırır)

Style: Helikopterin tepkisini bütünüyle değiştirir. Yüksek değerler daha keskin, net bir hissiyata sebep olur (simülatördeki heli gibi); düşük değerler daha canlı bir hissiyata sebep olur (flybarlı heli gibi)...

Agility: Helikopterin toplam flip ve roll oranını değiştirir. Klasik kumandalardaki dual rate'e benzerlik gösterir. Makul değerler scale uçuş için 60, sport/3D uçuşlar için 80-90, agresif 3d uçuş için 110 civarıdır.

Gain: Aileron ve Elevator gyroları için gain değerini ayarlar. Yüksek değerler cyclic kontroller üzerinde daha sıkı, kesin bir hissiyat verir. Çok yüksek değerler stick komutlarından sonra titreşimlere sebep olur. Makul değerler 250 sınıfı heli için 40 tan başlar, 700-800 heliler için 90 a kadar çıkar. Heli ayar sihirbazında boyut seçimi yapıldığında otomatik ayarlanır, sonradan bu menüden değiştirilebilir.

Autotrim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Autotrim Vbar flybarless ünitenin autotrim fonksiyonunu devreye alır. Aktive edildiğinde, Vbar swash ve kuyruk için otomatik trimler yapar. Bunu yaparken motor çalışır durumda, hover pozisyonunda, cyclic ve tail girişleri kendi haline bırakılmalıdır.

Trim uçuşu yapmak için, fonksiyonu aktive edin, full collective stickte (motor off pozisyonda olabilir önemli olan collective throttle değil) enerji verin. Swash iki kere hareket edecek ve sticki minimuma indirerek uçuşa başlayın. Hoverda tutun, helinin bir yöne kaymasına izin verin, sonra toparlayıcı komutlar verin, bu şekilde hover pozisyonunu koruyacak kadar komutlar vererek 1-2dk bu işlemi sürdürün.

Başarılı bir trim olup olmadığını test etmek için, durağan bir pirouette yapın (hoverda kuyruğu bir tam tur çevirin.) Helinin konumunu koruması gerekir.

Heliyi indirin ve collective sticki pal açısı 0° nin altına inecek bir pozisyona çekin ki trim değerlerini hafızaya almaya devam etmesin.

Öğrenilen trim değerleri kumandadan autotrim fonksiyonunu devre dışı bıraktığınızda veya vbardan enerji kestiğinizde de, kaydedilmiş olarak kalacaktır.

Not: Trim uçuşunu sakin hava koşullarında gerçekleştirin. Rüzgarlı hava trim uçuşunun kalitesini etkileyecektir.

Not: Üstteki fotoda görüldüğü gibi, trim merkez değerlerini manuel olarak da değiştirebilirsiniz. Swashplate trimi heli ayar sihirbazında tamamlanmış olmalıdır (göz kararı veya swashplate leveler yardımıyla)

Not: Trim uçuşu genel bir parametredir. En iyi sonuçları, en fazla uçmayı düşündüğünüz kafa turunda yapacağınız bir trim uçuşu ile elde edersiniz.





Tail Rotor

Tail Rotor Parameters

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Exponential: Rudder stickinin kontrol eğrisini değiştirerek, kuyruk tepkilerini merkez civarında daha az direkt/agresif yapar. (merkez civarında sağırlaştırır) Önceden tanımlı ayar olan 50, standart AVCS heading hold gyro gibi bir hissiyat verir.

Rate: Kuyruk dönüş oranını değiştirir. 100 değeri saniyede bir pirouette (kuyruğun bir tam dönüşü) e karşılık gelir. Bu değer klasik kumandalardaki dual rate'e benzer.

Gain: Kuyruk rotor gyrosu için gain değerini ayarlar. Yüksek değerler kuyruk kontrolleri üzerinde daha sıkı, kesin bir hissiyat verir. Çok yüksek değerler stick komutlarından sonra veya hızlı ileri uçuşta kuyrukta titreşimlere sebep olur. Makul değerler 250 sınıfı heli için 40 tan başlar, 700-800 heliler için 90 a kadar çıkar. Heli ayar sihirbazında boyut seçimi yapıldığında otomatik ayarlanır, sonradan bu menüden değiştirilebilir.

Kullanılan kuyruk servosu tipine ve kafaturuna göre, her bir bank/uçuş modu için bu değerin değiştirilmesi gerekebilir. (Her rpm değerinde ideal tail gain değeri farklılık gösterir.)





Governor

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Headspeed: Vbar Governor kullanılıyorsa, istenen kafa turu burdan girilir.

ESC Output: External Governor (esc) kullanılıyorsa, esc nin throttle çıkış değeri (yüzdesi) burdan girilir.

Governor Gain: Vbar Governor kullanılıyorsa, governorun gain değeri burdan girilir. Elektrikli heliler için e-Governor başlangıç değeri 30 dur. Çok yüksek değerler rpm çıkışında pompalamalara sebep olur. Çok düşük değerler kararsız rpm çıkışına sebep olur.
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar

Şu videoda başarılı bir şekilde autotrime giremememizin sebebi de full collective stickte üniteye enerji vermememiz.

11- 31.10.2015 Eskişehir Buluşması Vbar Control Autotrim üzerine

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu videonun 1:45 inden itibaren anlatıldığı üzere, yazılımdan veya vbar control kumandadan autotrimi aktive ettiğimizde, full collective ile başlamak gerek.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar

2.mesaja bizim Autotrim videomuzu da ilave edelim ki video destekli bir konu olsun :RCKolik:
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
2.mesaja bizim Autotrim videomuzu da ilave edelim ki video destekli bir konu olsun

Teşekkür ederim Mehmet abi, adana'da düzgün bir trim uçuşu yapıp iki dakikalık bir video da çekeriz. :)
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar (Mainrotor, Tailrotor, Governor)

Autotrim olayını başarılı bir şekilde gerçekleştirdim bu haftasonu. Eski vbarlarda full collective'de üniteye enerji vermek gerekiyordu, program arayüzünden autotrim seçtikten sonra, nasıl yapıldığı yukarıdaki videolardan birinde var.

Vbar Neo'da ise zaten kumandadan Mainrotor -> Autotrim -> On yapıyoruz. Enerji kesmeye veya full collective'e çıkmaya gerek yok, hemen uçuşa başlayıp hoverda tutuyoruz bir iki dk... uçuşun sonunda yere indiğimizde tail, aileron, elevator değerlerinin değiştiğini görüyoruz autotrim menüsünde... On yaptığımız değer eğer kendi kendine off olmadıysa menüsünden off yapıyoruz.

Diğer kumandalar ne yapar, nasıl olur bilmiyorum. Sonuçta o arkadaşlar programa bağlayıp autotrim kutucuğunu işaretlemeli, belki full collective'de başlatmalıdır bilemiyorum.


Zaten vbar neo kullanıcıları çok farklı üniteler kullanmayı tercih etmiyorlarsa, bence vbar control'e geçmeliler. Böyle bir keyif yok :D
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar (Mainrotor, Tailrotor, Governor)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Autotrim olayını başarılı bir şekilde gerçekleştirdim bu haftasonu. Eski vbarlarda full collective'de üniteye enerji vermek gerekiyordu, program arayüzünden autotrim seçtikten sonra, nasıl yapıldığı yukarıdaki videolardan birinde var.

Vbar Neo'da ise zaten kumandadan Mainrotor -> Autotrim -> On yapıyoruz. Enerji kesmeye veya full collective'e çıkmaya gerek yok, hemen uçuşa başlayıp hoverda tutuyoruz bir iki dk... uçuşun sonunda yere indiğimizde tail, aileron, elevator değerlerinin değiştiğini görüyoruz autotrim menüsünde... On yaptığımız değer eğer kendi kendine off olmadıysa menüsünden off yapıyoruz.

Diğer kumandalar ne yapar, nasıl olur bilmiyorum. Sonuçta o arkadaşlar programa bağlayıp autotrim kutucuğunu işaretlemeli, belki full collective'de başlatmalıdır bilemiyorum.


Zaten vbar neo kullanıcıları çok farklı üniteler kullanmayı tercih etmiyorlarsa, bence vbar control'e geçmeliler. Böyle bir keyif yok :D

Şimdi beni kaşındırdın Rasim abi , PRO'ya güncellemişken şuna da bir el atayım ;D
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar (Mainrotor, Tailrotor, Governor)

Mekanik olarak montajda bir sıkıntı yoksa, heli tam dengeli ise, ağırlık merkezi tam olarak ana şaft altında kalıyorsa, hovera kaldırdığında zaten heli sağ sola gitme ihtiyacı hissetmeyecek ve hoverda çakılı kalacak. Dengesiz durumlar varsa bir yöne kayma eğiliminde olacak, biz de toparlayıcı komutlar vereceğiz. That's how autotrim function works :)

Tabii bunları yaparken rüzgarsız durgun bir hava seçeceğiz yoksa yanlış bir iş yapmış oluruz.
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar (Mainrotor, Tailrotor, Governor)

Az önce okudun mu yoksa yukarıdaki videomu duydum tam hatırlamıyorum ama Autotrim özellikle hover pozisyonundan daha ziyade 3D manevralardaki performansı arttırmak için gerekliymiş ??
 
Mikado Vbar Control -- Genel Ayarlar (Mainrotor, Tailrotor, Governor)

Hoverda zaten bir şekilde durulur Mehmet abi, olay tabii normal kullanımda düzgün bir heli olsun elimizin altında diye... Mekanik olarak, ağırlık merkezi dengeleme falan düzgün yapılamıyorsa, ünite kendi içinden trim versin mantığı.

Kimi model malum, batarya pozisyonunu alttan kaydırmalı olmuyor, eldeki batarya da hafifse veya ağırsa işte kuyruğa ağırlık ekleme, gövdeye ağırlık ekleme gibi dengeleme metotları olsa da bunu ünitesel olarak da yapmak mümkün. Veya model tasarımında özen gösterilmemiş oluyor, atıyorum elevatör servosu ve kuyruk servosu frame'in aynı tarafında oluyor, bu da aileronda bir dengesizliğe sebep oluyor.