Mikado'dan Nitro Model : GLOGO 690

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
6,273
Tepkime puanı
12,103
Yaş
42
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Evet inanması zor ama Mikado firması da NITRO sınıfına girmeye karar vermiş :thumbup:

Tasarim bizzat Kyle Dahl tarafindan yapilmis. Gorunuse gore elektrikli 690‘in ana hatlarina bagli kalarak, servo yerlesimleri, swash, kafa falan ayni parcalari paylasiyor.

Karbon frame kullanilmis, piyasaya cikacak modelin (tabi eger cikarsa) karbon mu plastik mi olacagini simdiden merak ediyorum. Zira plastik olur da, elektrik 690 gibi super hafif bir model olursa, nitro ile tadindan yenmez, deli manyak bisey olur :evil:

Test Uçuş Videosu:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modele ait bazı görseller :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Abi face de gördüm, bağımsız kullanıcının biri upgrade yapmış sandım, ne güzel olmuş orginal gibi dedim :laugh:

Yanlışım var ise kusura bakmayın, 690 serisi hali hazırda low rmp uçuşlar için, hafifletilmiş seri diye biliyorum.

Hatta 20 dk yı geçen uçuşlar yapılabiliyor, bu durumda bu model üzerine nitro takılması çok doğru bir karar, hafif model olmasından dolayı performansa çok güzel katkısı olacaktır, uçuş videosuda olsaydı süper olurdu.
 
Bence 690 sadece pal boyunu ifade ediyor. Logo 690 modeli ile pek alakalı bir durum değil.

Malum Goblin Nitro’da da aynı şeyi yaptılar. Baktılar ki nitro motor teknolojisi belli bir noktaya geldi ve performans limitleri belli, o zaman pal boyunu 1 tık küçültelim dediler, bence çok basit ve efektif bir çözüm.

Mikako’da Goblin yolundan gidiyor diye düşünüyorum. Yabi karbon frame ve standart 700 nitro sınıfı ağırlığında 690 pal çeviren bir model çıkaracaklar. Ağırlık ve uçuş süresi alışık olduğumuz nitro standardında olacak. Frame büyük ihtimal resimdeki prototip olduğu gibi karbon olur. Malum bazı plastikler nitroyu pek sevmiyor :D

Elbet bunlar benim şahsi fikrim. Sonuç ne olursa olsun, piyasanın kan ağladığı bir dönemde Mikado’dan böyle yeni bir model görmek sevindirici. İnsanın içine az da olsa bir umut yeşertiyor. :)
 
Kyle Dahl ın kendi insiyatifiyle geliştirdiği bir model gibi geldi bana. Firmanın şu aşamada çok bir girişimi yoktur diye düşünüyorum. Baktılar ilgi var, fabrika da işin içine dahil olup üretime geçerler. Ama daha çok bi nabız yoklama gibi duruyor şimdilik.

Modelin Logo690 ile bir alakası var. Model temelde karbon frameli bir logo690sx... Nitro dönüşümü uygulanmış frame kesimi biraz değiştirilerek.

Mikadonun dileyenler için karbon frame upgradeleri vardı zaten önceden de.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Evet projeye Kyle onayak olup kendisi “tasarlamis”, ama Mikado’nun da bu iste onayi kesinlikle vardir ve boyle bir modelin raflara cikacak olmasi yuksek ihtimaldir diye dusunuyorum.
Gorunuse gore basarili bir prototip olmus. Benim nihayi urun ile ilgili ongorum su sekilde;

1. Modelin ana hedefi yine hafiflik olacak.
2. Motor kismi olmasa da, buyuk kismi yine plastik olacak. Yeni 700’lerdeki gibi parcali frame gorebiliriz.
3. Nitrolarda pek goremedigimiz cesitli pinyon sayilari gorebiliriz, low rpm bir nitro be kadar da keyifli olurdu.. :) Bu ongoruden ziyade temenni oldu biraz :D

Bu arada Kyle Dahl’in Global’de nitro ile yaristigini da soylemeden gecmeyelim :D Ve ilk gun freestyle ucusunda 1. olmus... :coolxf:
 
Son düzenleme:
Emre abi evet bi deneme yapıyorlar. Raflara da çıkabilir. Bunu zaten kullanıcılar kendileri yapıyordu çeşitli modeller üzerine... Örneğin şu kullanıcı 600 üzerine yapmış. Başka bir iki tane daha hatırlıyorum, ararsak onlar da çıkar.
Fabrika dur bakalım bi de buna bi el atalım, Kyle sen yap bakalım bişeyler demiş olabilir.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Mehmet abi, karakteristik özelliklerini dediysen evet :) Logo690 ile alakası yok, o sadece pal boyutunu ifade ediyor deyince belirtmek istedim naçizane. Modelin swashından kuyruk mekanizmasına, kuyruk borusundan kayışına, fininden pal tutucusuna, ana dişlisine kadar her yeri Logo690. Sadece karbon frame upgrade üzerinde oynamalar yaparak nitroya geçiş yapmışlar.

Baştan yeni bir tasarım, çığır açan yaratıcı fikirler yok ortada. Bence frame i de parçalı yapmazlar, nitro plastiği sevmiyor diyerek o işlere bulaşmazlar. "Gidilebilecek en kolay yoldan" bir nitro model çıkarmışlar ortaya. Güzel olmuş, tutkunlarına hayırlı olsun :)
 
Emre abi evet bi deneme yapıyorlar. Raflara da çıkabilir. Bunu zaten kullanıcılar kendileri yapıyordu çeşitli modeller üzerine... Örneğin şu kullanıcı 600 üzerine yapmış.

Bu durumun onunla alakasi yok Rasim. Benim bir 690 alip nitro donusumu yapmam ile, Kyle Dahl’in Mikado fabrikasinda bir frame tasarlayip, kestirip, GLOGO diye kanopi yaptirip, Mikado adi altinda Global’de yarismasi fena halde farkli.
 
Bu durumun onunla alakasi yok Rasim. Benim bir 690 alip nitro donusumu yapmam ile, Kyle Dahl’in Mikado fabrikasinda bir frame tasarlayip, kestirip, GLOGO diye kanopi yaptirip, Mikado adi altinda Global’de yarismasi fena halde farkli.
Bekleyip gorelim bakalim altından ne çıkacak :D
 
Emre abi evet bi deneme yapıyorlar. Raflara da çıkabilir. Bunu zaten kullanıcılar kendileri yapıyordu çeşitli modeller üzerine...
....Fabrika dur bakalım bi de buna bi el atalım, Kyle sen yap bakalım bişeyler demiş olabilir.

Firma şunun üzerine çalışıyoruz, imalatı temmuz gibi testleri Eylül gibi bitirip yıl sonu satışa çıkarmayı planlıyoruz diye bir açıklama yapmadı. Herhangi bir coming soon ilanı afişi yok. Planlı bi model geliştirme faaliyeti değil... Nabız yoklama demekten kastım o... İlgi canlanır, milletin hoşuna gider, talep oluşursa, üzerinde biraz daha çalışıp piyasaya sürerler. Böyle bi durum olmazsa kyle dahl ın tasarlayıp fabrikanın bu süreçte kendisine destek olduğu global 3d de yarıştırdığı ama seri üretime geçmeyen bir model olarak tarihteki yerini alır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Nitro severlere bu imkanı sunmaları bence gayet yerinde bir hareket olur, umarım hayata geçirirler. :thumbup:

Çeşitlilik güzel birşey, hele de bu kadar kolay yapılabiliryorsa. :RCKolik: