Model Atölyesi - Workshop Organizasyonuna ne dersiniz ?

Model Atölyesi - Workshop organize edilse, katılmayı düşünür müsünüz ?


  • Kullanılan toplam oy
    65
İlk uygulamaya Hezarfen olarak talibiz. Şakir Bey sayesinde süper bir proje çıkıyor ortaya.
@Sumer Yamaner o zaman sen Hazerfen tarafındaki olası organizasyon kısımlarını netleştir. Dediğin gibi ilk ayağı sizin orada yapabiliriz.
konu ile ilgili farklı ve uygulanabilir workshop fikirlerin üyelerimizce paylaşılması ile somut adımlar atabileceğimizi düşünmekteyim
Detaylı paylaşım için teşekkürler Şakir hocam. Konu ilerledikçe dediğiniz gibi konuyu iyice netleşecektir.
 
Her ne kadar içerik, detaylar, zaman ve yer henüz net olarak belli olmamış olsa da, konuya olan ilgili kabaca da olsa görmek amacıyla ANKET ilave edilmiştir.

Konuya ilgili duyan arkadaşlarımızın ANKETE oy kullanmalarını önemli rica ederiz.
 
İlk okudugumda aklimda yuzlerce resim olustu atolye gunuile ilgili :) cok keyifli olacagindan eminim.

Simdi okudukca, Sumer abinin aklindaki workshop ile Sakir abinin aklindaki farkli gibi. Sumer abi ucagin maliyetini katilimcilara paylastirip, ucagi onlarin gozleri onunde toplayarak egitim vermeyi ve gunun sonunda da ucagi iclerinden birine vermeyi dusunurken, Sakir abi herkes kendi malzemesini alsin gelsin, egitmen de kendi malzemesini getirsin, herkes egitmeni izleyerek yapsin, herkesin bir modeli olsun, egitim ucretsiz olsun diyor anladigim kadariyla.

İki secenek de mantikli, uzerine dusunulebilir. Ancak dolar su dakika itibariyle 4,87 ve yukselmeye devam ediyor. Bu sartlar altinda aklimdan biraz daha ekonomik senaryolar geciyor.

Sumer abinin onerisinde cepten cikacak tutar fazla olmamakla birlikte, egitimden edinilen paha bicilmez bilgilere ek olarak bir kisinin de ucak sahibi olmasi sansi var. Ancak kac kisi bu piyangoya istekli olur, bilemiyorum

Sakir abinin onerisinde ise minimum 1000 liralik bir quad toplanacak ve herkesten bunu onceden harcayip gelmesi beklenecek. Heli versiyonu daha da vahim :)

Benim onerim ise, model turlerine gore belirlenecek sekilde, herkesin kendi ekipmani ile gelecegi sekilde, model imalatinin, toplanmasinin, ayarlanmasinin ve ucurulmasinin bolumlere ayrilmasi. Ornegin, helikopter kablolama ve unite ayarlari workshop’u gibi.

Ucak icinse flighttest modeli gibi, cok dusuk maliyetli ve iki servo bir motor-esc gibi elektronik maliyeti dusuk modeller secilebilir.

İlk akima gelen oneriler...
 
Güzel bir faaliyet, kulağa çok hoş geliyor. :)

Bir süredir bu camianın içinde olanlar bu faaliyetin neresinde olacak bilemedim. Açıkçası o ortamın içinde olmak, sohbetlere katılmak, yeni birşeyler öğrenmek isterim. Emre abinin, Mehmet abinin, Türker abinin olduğu ortamda bizler olsa olsa dinleyici oluruz, eğitim onların daha iyi olduğu konu... Katılımcılar ise sanırım bu işe kalıcı hevesli, öğrenmeye aç, uzun süreli düşünen ve yatırım yapmaya hazır arkadaşlar olacak. Hal böyle olunca herkesin kendi ekipmanı ile katılması daha uygun olur diye düşünüyorum. Helikopter alanında katılım ne seviyelerde olur bilemiyorum, ekonomi ortada...

Protos 380 i motoruyla alacak olan olursa (ilana çıkmadım bi düşünce sadece), belki bir oxy4 alabilir ve kurulumu o ortamda yapabilirim neden olmasın :)
 
Öncelikle Emre'nin dediği doğru. İki temelde farklı yaklaşım söz konusu olabilir. Bunlardan hangisinin uygulanacağına ise bence düzenleyen arkadaşlar karar verir.
Örneğin...
Biz Hezarfen olarak şöyle bir planlama yaptık.
Kulüp olarak uçak kiti, motor ve elektroniği sağlıyoruz. Sadece alıcıyı geri almak koşulu ile...
Bir Pazar günü "Başlangıç düzeyi uçak kiti toplama workshopu" adı altında etkinlik planlıyoruz. O gün katılımcılar ayrıca kendi uçaklarını da getirip uçuş yapabilecekler.
08:00 - 09:00 Kayıt. Tanışma. Kahvaltı.
09:00 - 12:00 Workshop ilk bölüm (Kanat: Aileron menteşe türleri ve uygulanmaları. Servo montajındaki ayrıntılar, yeke ve pushrod montajı. Kablolama. Kuyruk: Yatay ve dikey stab montajı, kullanılacak yapıştırıcılar, Menteşeleme teknikleri. Yeke ve pushrod montajı.)
12:00 - 13:00 Öğle yemeği, sohbet.
13:00 - 16:00 Workshop ikinci bölüm (Motor montajı, yakıt deposu toplanması ve püf noktaları, gaz servosu montajı, gövdedeki diğer işlemler, kablolama, güç kaynağı seçimi. CG kontrolü. Kumanda ayarları. Expo, Dual Rate. Kontrol yüzeyleri atım kontrolü.).
16:00 - 18:00 Hazırlanan uçakla trainer kablosu ile uçuş. Katılımcıların kendi uçakları ile uçuşları. Patlar motor iğne ayarı ve troubleshooting kursu.
18:00 - 19:00 Uçak kurası. Debriefing (görüş ve temenniler). Sertifika dağıtımı.

Daha önce de yazdığım gibi hedef ücret 100 TL. Buna kahvaltı ve öğle yemeği ile uçuşlar dahil.

Her 8 - 10 kişi için bir uçak düşünüyoruz. İlk uygulamada azami 10 kişi kabul edip bir deneme yapmak mantıklı geliyor. Sonra oradan edinilecek izlenimler ve geri bildirimlere göre ilerisi için planlama düşünülebilir.
Eğitmen olarak yine bizim kulübün belirleyeceği 3 ya da 4 kişi görevlendirilecek. Ayrıca etrafta konuşulup tartışılabilecek birçok kişi olacak.
Uygulamalarda sadece o anda toplanan uçak değil, elimizde bulunan eski, hasarlı ya da sağlam uçaklardan da örneklemeler yapılıp farklı yaklaşımlar tartışılabilecek. Örneğin trainerin aileronları CA menteşe ile takılırken diğer menteşe sistemlerinden örnekler gösterilip avantaj ve dezavantajları konuşulacak. Toplanacak olan uçak elektrikli olursa, ayrıca bir patlar motor başlığı olup orada en azından bir depo toplanması ve motor montajının temelleri tartışılabilecek.

Bu taslak program üzerinde daha da çalışılıp daha rafine hale getirmemiz mümkün tabii ki.

Benzer bir uygulamayı helikopter için Kocaeli ekibi gerçekleştirebilir.
 
Ya gerçekten süper güel bir fikir ve uygulama.Şimdiden elinize sağlık.Çok keyifli olacağıda zaten şimdiden belli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Öncelikle Emre'nin dediği doğru. İki temelde farklı yaklaşım söz konusu olabilir. Bunlardan hangisinin uygulanacağına ise bence düzenleyen arkadaşlar karar verir.
Örneğin...
Biz Hezarfen olarak şöyle bir planlama yaptık.
Ben de workshop'u düzenleyen ev sahiplerinin programı ve yöntemi belirlemelerin en uygun olacağını düşünüyorum.

Bu taslak program üzerinde daha da çalışılıp daha rafine hale getirmemiz mümkün tabii ki.
Programın bu hali bile bence gayet yeterli. İlk uygulama sonrası edinilen tecrübe ve geri bildirimler ile daha mükemmel hale gelecektir.

TEK geri kalan önemli husus, bu workshop hangi tarihte yapılacağı ? Tarihle ilgili bir öngörünüz var mı abi ?

Benzer bir uygulamayı helikopter için Kocaeli ekibi gerçekleştirebilir.
İlerleyen günlerde neden olmasın :) Ayrıca Kocaeli'nde benzer şekilde "Başlangıç düzeyi uçak kiti toplama workshopu" da yapılabilir.

Dediğim gibi Havacılık fakültesi öğrencileri uçak konusuna meslekleri icabı daha ilgililer.[/QUOTE]
 
Fikri çok beğendim! İmkanlarımın izin verdiği ölçüde her türlü desteği vermeye de istekliyim. Bu hobimiz bilgilerimizi paylaştıkça daha da keyifli hale geliyor.
Her türlü yanlış anlaşılabilme olasılığına karşı da iyi bir planlama ve titiz bir organizasyon lazım. Bu gibi faydalı projelere çamur atan illa ki olur ve hepimizin tadı kaçabilir.
 
Her türlü yanlış anlaşılabilme olasılığına karşı da iyi bir planlama ve titiz bir organizasyon lazım. Bu gibi faydalı projelere çamur atan illa ki olur ve hepimizin tadı kaçabilir
Ne yaparsan yap böyle tipler illa ki bir şey buluyolar Deniz abi :D O yüzden şahsen ben bu tipleri yok sayalı epey oldu :laugh:

Burada esas olan imkanlar dahilinde en iyisini yapmaya çalışmak. "Ben daha iyisini yapardım, bu ne ya" diyenler için de meydan her zaman açık, çıkıp denemek serbest :lollol:
 
Bu mesajı yeni gören biri olarak, uzun zamandır foruma girmediğimi farkettim. Önce biraz utandım, şimdilik utanmam geçti :)

Bu fikri Quad yönünden malzeme ve montaj, kalibrasyon desteği şeklinde seve seve veririm. Hatta elimde fazlalık malzeme bile bağışlarım.

Uçak konusunda ise şöyle bir heyecanım var, Ben hiç uçak toplamadım uçurmadım :embarras:

Anladınız siz beni :)
 
Ne yaparsan yap böyle tipler illa ki bir şey buluyolar Deniz abi :D O yüzden şahsen ben bu tipleri yok sayalı epey oldu :laugh:

Burada esas olan imkanlar dahilinde en iyisini yapmaya çalışmak. "Ben daha iyisini yapardım, bu ne ya" diyenler için de meydan her zaman açık, çıkıp denemek serbest :lollol:

Doğru diyorsun, tamamen de katılıyorum. Ama kastettiğim o değildi. Çamur atanlar derken; 'ben daha iyisini yaparım' demekten başka "bunlar acemilerin bilgisizliklerinden faydalanarak ceplerini dolduruyor" gibi şeyler demelerini kastettim.
İnanın birden fazla tecrübe yaşadığım için belirttim bunu.
Yeri değil ama kısaca anlatmak istiyorum: Airsoftİstanbul adlı oluşumun ilk kurucu üyelerindenim. O zamanlar malzeme tedariki/tamiri ve modifiyeleri bilmeyenler veya kendi kafalarına göre öğrenmek isteyenler için imkansız gibiydi. Benzer workshop çalışmaları başlatmak istedim ve yaptım da. Amacım bu hobinin herkes tarafından ulaşılabilir kılmak ve 'temiz' tutmaktı. Hatta spor dalı olarak tanınması için federasyon başkanları ile de görüşmeler bile yaptık. Ama hiç beklemediğimiz, hiç öngöremediğimiz şeylerle resmi olarak da mücadele etmek zorunda kaldık. Cepten de çok paralar harcadık, mesaimizden de.
 
Ülkemizde gerçekten doğru bulduğum bir söz var hiç bir başarı cezasız kalmaz diye. İnsanların diyebilecekleri yapabileceklerinin sınırı yok. Ama bence bu yeniden yeniden denemeye engel olmamalı belki bir gün tutar diye :)

Ben fikir olarak Sümer abinin fikrine daha sıcak bakıyorum. Dün dolar beşi görmek üzere iken tüm maliyeti karşılamayı göze alacak 10 kişi bulmak zor olabilir. Bir de yanlış düşünceleri önlemek için şöyle bir çözüm belki olabilir katılımcı olmak isteyen kişilerden nakit para almak yerine parçaları uygun bir şekilde bölüştürmek olabilir. Mesela gelecek katılımcılardan biri servoları biri motoru alsın gelsin gibi. Tabi parça seçimleri eğitimi verecek kişiler tarafından düzenlenecek şekilde. Bu sayede belki neye para verildiği daha net ortaya konmuş olabilir.

Bir de planlama aşaması için mümkün olursa eğer 12 ağustos sonrası bir tarih ayarlanabilirse çok memnun olurum :embarras:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Yaparsak Ağustos sonu Eylül başı olur.
Kimin ne diyeceği benim umurumda değil.
Ben bu tür uygulamaları kendi mesleğimde çok yaptım. Hala da yapıyorum. Bizim planımız, ilk uygulamanın maliyetini kulüp olarak üstlenmek, katılım ücretleri ile de bir sonrakini finanse etmek.