Motor Dönüş Hızı Farklılık Gösteriyor

Katılım
4 Mar 2021
Mesajlar
93
Tepkime puanı
83
Yaş
20
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Hepsi
Herkese Merhabalar,

Ben birkaç ay önce RC Uçak yapmak için bazı fikirler danışmıştım ve ilk modelimi yaptım ama hafiflik ve uçuş bölgesi sorunu olduğu için ciddi uçuş denemesi yapma aşamasına geçmek biraz zaman aldı.

Bazı yer testleri yaptım ve bir şey dikkatimi çekti.
Ben yavaş yavaş motora güç vererek en son noktaya getirince motor Youtubeda izlediğim "İtme Kuvveti" testlerdeki kadar itme sağlamıyor.
Neden yaptım bilmiyorum ama bir keresinde rölantiden direkt sona getirdim ve gerçekten uçağı kaldırmaya ve sanırım güzel uçmaya yetecek kadar itme kuvveti sağladı.
(Uçağın ağırlığı 600 g civarı ve yavaş yavaş gücü tama getirince dik bir şekilde uçağı tuttuğumda kaldıramazken aniden sona getirince kaldırmaya başladı)

Acaba ESC yeterli güç akışını mı sağlayamıyor ve ani akım olunca sonuna kadar çalışıyor ?
Benim aklıma ESC'den başka sorun gelmiyor açıkçası.
Ve mesela rölantiden aniden gücü sona getirip uçmak ESC ve motor için ne kadar sağlıklı ?
Yani sanırım çok ısınıp yanabilir devreler.

Görüşlerinizi bekliyorum, okuduğunuz için teşekkür ederim.

Motor: 2212 1400kv
Pervane: 9045
ESC: 30A
LiPo: 3S 25C 1050mAh
 
Merhaba, birçok nedeni olabilir aslında ama ilk aklıma gelenleri yazmak istiyorum.

1. ESC kalibrasyonu yaptın mı?

2. Motor - ESC bağlantıları düzgün mü? ( Yani güç aktarımı sırasında düzgün olmayan bir bağlantıdan kaynaklanan kayıp olabilir. Benim başıma gelmişti)

3. Sarı renkli markasız Çin malı ESC ler genelde sorun çıkarır, şayet öyle ise bilindik bir marka bakın derim.
 
Sorun pilde 25C çok düşük 1000mah 25c civarı pil yanlış hesaplamıyorsam devamlı 25A akım verebilir ki pilin kalitesine bağlı olarak üzerlerindeki 25C değeri genelde ideal şartlarda geçerli günlük kullanımda devamlı 15-20A verebilir diye düşünüyorum buda sizin motorun değerinin altında bu sebeple ani gaz vermede anlık yeterli amperi sağlayabiliyordur ama devamlı olarak veremiyordur
 
Sorun pilde 25C çok düşük 1000mah 25c civarı pil yanlış hesaplamıyorsam devamlı 25A akım verebilir ki pilin kalitesine bağlı olarak üzerlerindeki 25C değeri genelde ideal şartlarda geçerli günlük kullanımda devamlı 15-20A verebilir diye düşünüyorum buda sizin motorun değerinin altında bu sebeple ani gaz vermede anlık yeterli amperi sağlayabiliyordur ama devamlı olarak veremiyordur
"Örneğin elinizde 20 A akım çeken bir motorunuz ve 2000 mAh kapasitesine sahip bir piliniz var. Motorunuzu bu pille çalıştırmanız için C değerinin en az 10 C olması gerekir. 2000 x 10 = 20,000 mAh yani saatte 20 A akım verebilir. Lipo pillerde genellikle iki C değeri bulunur. Bunlardan ilki lipo pilin sürekli verebileceği akım değerini, diğeri ise burst akımı denilen anlık olarak verebileceği akım değerini gösterir."
Böyle bir yazı okumuştum, ve ona istinaden pil ile ilgili bir problem olabileceği aklıma gelmesine rağmen arka plana atmıştım.
Ve benim kullandığım pervane-motor konfigrasyonundaki Youtube'da bir testte 21.3 A yani düz hesap 22 A akım çekiyordu en fazla ama yanlış değer gösterme ihtimali de yok değil.
Şu kalibrasyon işi de olmazsa pile odaklanayım o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Merhaba, birçok nedeni olabilir aslında ama ilk aklıma gelenleri yazmak istiyorum.

1. ESC kalibrasyonu yaptın mı?

2. Motor - ESC bağlantıları düzgün mü? ( Yani güç aktarımı sırasında düzgün olmayan bir bağlantıdan kaynaklanan kayıp olabilir. Benim başıma gelmişti)

3. Sarı renkli markasız Çin malı ESC ler genelde sorun çıkarır, şayet öyle ise bilindik bir marka bakın derim.
ESC kalibrasyonunu yapmadım ve nasıl yapıldığına az çok baktım, sanırım bozuk benimkinin. Yarın kesinlikle yapacağım.
Ve o sarı Çin malı olandan maalesef, olmadı kaliteli bir şey alırım artık ama sorun pil mi ESC mi tam anlamıyla çözemedim şimdi.
 
"Örneğin elinizde 20 A akım çeken bir motorunuz ve 2000 mAh kapasitesine sahip bir piliniz var. Motorunuzu bu pille çalıştırmanız için C değerinin en az 10 C olması gerekir. 2000 x 10 = 20,000 mAh yani saatte 20 A akım verebilir. Lipo pillerde genellikle iki C değeri bulunur. Bunlardan ilki lipo pilin sürekli verebileceği akım değerini, diğeri ise burst akımı denilen anlık olarak verebileceği akım değerini gösterir."
Böyle bir yazı okumuştum, ve ona istinaden pil ile ilgili bir problem olabileceği aklıma gelmesine rağmen arka plana atmıştım.
Ve benim kullandığım pervane-motor konfigrasyonundaki Youtube'da bir testte 21.3 A yani düz hesap 22 A akım çekiyordu en fazla ama yanlış değer gösterme ihtimali de yok değil.
Şu kalibrasyon işi de olmazsa pile odaklanayım o zaman.
Bence sorun pilde ama esc kalibrasyonu yapmayıda deneyebilirsiniz belli olmaz sorununuzu çözebilir
Evet tam olarak öyle hesaplanıyor fakat verilen C değerleri biraz sembolik Özelikle çok kaliteli olmayan firmalar o değerleri bol keseden yazarlar yukarda dediğim gibi 25C yazıyorsa 20C civarında hesaplama yapmak gerekir. Esc olarak sarı Escler dandiktir belki ilk denemeler için kullanılabilir ama uzun vadede sizi zarara uğratır uygun fiyatlı emax simonk veya hobbywing skywalker marka escler bakabilirsiniz.
Pil olarak 50c civarı bir pil alın.
Acaba yapmaya çalıştığınız modelin adı nedir
 
Evet tam olarak öyle hesaplanıyor fakat verilen C değerleri biraz sembolik Özelikle çok kaliteli olmayan firmalar o değerleri bol keseden yazarlar yukarda dediğim gibi 25C yazıyorsa 20C civarında hesaplama yapmak gerekir. Esc olarak sarı Escler dakiktir belki ilk denemeler için kullanılabilir. ama uzun vadede sizi zarara uğratır uygun fiyatlı emax simonk veya hobbywing skywalker marka escler bakabilirsiniz.
Pil olarak 50c civarı bir pil alın.
Acaba yapmaya çalıştığınız modelin adı nedir
Teşekkür ederim, ben de bir ara öneri ESC markası diye konu açacaktım ama zaten cevap da verdiniz.

Bu videodaki uçağı yaptım:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Gazı köklediğinizde, motorun dönüşü fullenip sonra yavaş yavaş düşmeye başlıyorsa, bunun ana sebebi pildir.
Hatırladığım kadarıyla öyle bir şey olmuyordu, hatta en son ne kadar süre gerçekten tam güçte dönebilecek diye süre tutacaktım ama zamanım olmadı. 30 saniye civarı tam güçte kalmıştı, sonra evin içinde çok ses olduğu için durduruyordum ama daha uzun süre tutup gözlem yapayım dediginiz şey oluyor mu diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir
Yahu neden sürekli çin malı ürünlere çamur atılıyor? Çalışıyorsa iyidir! Kablo ve bağlantıları/lehimleri düzgünse görevini iyi yapar. Üzerindeki kapasite %10 - %15 eksik düşünün, rahat edin.
ESC kalibrasyonu olmadan verim almak şans işi!!!
Pil biraz zayıf. Ben olsam en az 1500'lük pil kullanırdım.
 
Sorun pilde 25C çok düşük 1000mah 25c civarı pil yanlış hesaplamıyorsam devamlı 25A akım verebilir ki pilin kalitesine bağlı olarak üzerlerindeki 25C değeri genelde ideal şartlarda geçerli günlük kullanımda devamlı 15-20A verebilir diye düşünüyorum buda sizin motorun değerinin altında bu sebeple ani gaz vermede anlık yeterli amperi sağlayabiliyordur ama devamlı olarak veremiyordur
Doğru olan buymuş.
ESC kalibrasyonunu yaptım ve işe yaramadı, sorunun ESC'nin kendisi olduğunu da sanmıyorum çünkü testlere göre motor %100'de 21A civarı akım çekiyor ve kapasitesi zaten 30A.
Ben de yeni pil aldım C hesaplamasını ve ayrıntılarını öğrendikten sonra.
3S 1300 mAh 50C pil aldım (65A sürekli, 10 saniye 130A verebiliyor.) canavar gibi çalışıyor, öyle ki motor yerinden ayrılacak gibi oluyor.

Her şerde bir hayır vardır işte, çok daha ayrıntılı bilgi sahibi oldum. (LiPo fiyatları fazla yüksek olmasa zevk aldığım bir süreç olabilirdi...)
ESC yanmasa bari. :D
 
Yahu neden sürekli çin malı ürünlere çamur atılıyor? Çalışıyorsa iyidir! Kablo ve bağlantıları/lehimleri düzgünse görevini iyi yapar. Üzerindeki kapasite %10 - %15 eksik düşünün, rahat edin.
ESC kalibrasyonu olmadan verim almak şans işi!!!
Pil biraz zayıf. Ben olsam en az 1500'lük pil kullanırdım.
Katılıyorum. 2 yıldır devamlı olarak çin ürün kullanıyorum kırım kaza sonrası çok üzülmemek için. Yarı yolda bırakanı olmadı hiç. Ama tabi limitleri dahilinde kullanmak gerekiyor, zorlamaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi