Her iki taraflada uğraşmış biri olarak diyebilirim ki multinin yaptığı herşeyi helikopterlerle de yapabiliriz ancak her zaman kullanım olarak daha zor ve daha masraflıdır. Sk720 + gps ile attitude hold , return home vs denedik oluyor , trex 550 ye gimballer takıp gayet başarılı çekimler yapabildik vs vs. Ancak gördük ki helikopterle bu işleri yapmak multiler varken maddi ve manevi olarak angarya. Multiler daha ucuza ve insanı daha az strese sokarak aynı işi yapıyor. O yüzden helikopter farklı bir dünya , uçurmak kendini hem pilotaj hemde mekanik anlamda kendini geliştirmeyi gerektiren ucu bucağı olmayan bir hobi. Uçurmak dışında başka bir amaca hizmet etmesine gerek yok.
Multilerin hala zayıf kalan yönü ise uçuş süreleri. Uçaklarda bu problem değil ancak sabit durmalarıda mümkün değil. Uzun süreli çekimler için hala tek seçim gasser helikopterler ancak 30 dakika kesintisiz çekim yapmak ne kadar gerekir tartışılır.
Gene özetlemek gerekirse iş gelip kullanım kolaylığı ve maliyetlere dönüyor. Burada asıl sıkıntı pervaneli her modelin tehlikeli olduğunun unutulmaması gerekliliği. Ben her türlü pervaneli modelin halka açık alanlarda özel önlemler alınmadan kullanılmasını tehlikeli buluyorum. Deve yüküyle para verilen dji inspire bile kafasına göre alıp başını gidebiliyor. Her zaman örnek veriyorum , sevdiğim bir arkadaşımız böyle bir durum yüzünden 9 ay hapis cezası aldı. Ceza ertelemesinden faydalandı , hapise girmedi ancak her zaman böyle olmayabilir.