Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

  • Konbuyu başlatan Ozkan
  • Başlangıç tarihi
  • 1,281
  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
O

Ozkan

Guest
Eski seri bir Os52 fs buldum.( fs alfalardan onceki seri)
4 zamanlıyı tecrube etmek istiyorum, 40lık modelde kullanacam. Nedersiniz uygun olurmu?
Yoksa yeni seri bir 4 zamanli mi bulmak lazim.
(Fiyat 175 3-4 yasinda)
Teşekkürler.
 

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,205
Tepkime puanı
5,004
Yaş
62
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Özkan, motor temiz ise alabilirsin. 40'lık bir iki zamanlı yerine rahatlıkla kullanabilirsin. 4 zamanlı motorlar daha düşük devirli ama torku daha yüksek olduğu için biraz daha büyük pervane takarsın. Eğer ölçekli bir model düşünüyorsan, gerçekçi sesi ile daha güzel durur. Bu arada, elinde 4 zamanlı bujisi yoksa, bujisi ile iste. Çünkü bujileri farklıdır.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Ozkan KAMISLI' Alıntı:
Eski seri bir Os52 fs buldum.( fs alfalardan onceki seri)
4 zamanlıyı tecrube etmek istiyorum, 40lık modelde kullanacam. Nedersiniz uygun olurmu?
Yoksa yeni seri bir 4 zamanli mi bulmak lazim.
(Fiyat 175 3-4 yasinda)
Teşekkürler.
Motor iyi durumdaysa, satan kişi güvenilir biri ise alınabilir. Yaşı ve eski jenerasyon olmasının çokta önemi yok 52cu'luk bir motor için.
 
O

Ozkan

Guest
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Motorun temizliğini anlamanin iyi yolu nedir?
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Ozkan KAMISLI' Alıntı:
Motorun temizliğini anlamanin iyi yolu nedir?
En güzel yolu piston kapağını sökerek pistonun durumunu görmek. Ama bunu yapar mı satan kişi bilemiyorum. Motorun nasıl kullanıldığını anlayabilirsin böylece.
Eğer fakir kaldıysa gömlek ve piston morarır. Yüksek ısıdan dolayı metal alaşım içerisindeki fosfor ayrışarak yüzeylerde toplanır ve mor bir renk görürsün.
Yakıttan kaynaklanan siyah bir kurumda olabilir yanma odasında fakat o ayrı birşey, doğru yakıtla düzelir ve bence bir sorun sayılmaz.
Sonuç olarak eğer piston ve gömlek homojen renkli, motorda mekanik ve fiziki bir problemde yok ise tamamdır. %p
 
O

Ozkan

Guest
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Türker, Ömer abi değerli yorumlar için teşekkür ederim.

Kafamı karıştıran bir konu daha var. Bir sonraki modelide düşünürek 52 yerine 70 yada 90'lık tipleri mi düşünmeliyim acaba? Bir sonraki model 60'lık bir akrobasi modeli olacak muhtemelen.
 
M

maydin67

Guest
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Özkan,öncelikle modeli aldıktan sonra,motor araştırması içine gir bence zira model uçağın uçuş karakteristiğine göre kullanılacak motor değişebiliyor.Akrobasi,Pylon,Trainer vb...
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Ozkan KAMISLI' Alıntı:
Türker, Ömer abi değerli yorumlar için teşekkür ederim.

Kafamı karıştıran bir konu daha var. Bir sonraki modelide düşünürek 52 yerine 70 yada 90'lık tipleri mi düşünmeliyim acaba? Bir sonraki model 60'lık bir akrobasi modeli olacak muhtemelen.
Eğer bir sonraki modelin fun-fly akrobasi veya scale tarzında bir model olacaksa ben olsam en az 90cu'luk bir 4 zamanlı motor tercih ederdim.
 

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,205
Tepkime puanı
5,004
Yaş
62
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Özkan, Mehmet ve Türker'e katılıyorum. Elinde 40'lık bir uçak varsa ve hemen kullanacaksan bu motoru alabilirsin. Aksi takdirde 52'lik 4 zamanlı motor, ne türde olursa olsun 60'lık bir model için zaten düşünülemez bile. Bence de ilerde, düşündüğün uçak ve motora birlikte karar vermelisin.
 
O

Ozkan

Guest
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

4 zamanlının sesi çok cezbedici ama yorumlarınızdan 52'nin benim için uygun olmayan bir boyut olduğunu anladım. Biraz daha araştırayım ben. Marka olarak OS ve Saito iyi diye okudum bunların dışında Tunder Tiger, Asp ve Magnum motorları okuyorum. 4 Zamanlıda hangi marka önce çıkar?
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Os 52 fs ile 4 zamanlıya başlangıç

Ozkan KAMISLI' Alıntı:
4 zamanlının sesi çok cezbedici ama yorumlarınızdan 52'nin benim için uygun olmayan bir boyut olduğunu anladım. Biraz daha araştırayım ben. Marka olarak OS ve Saito iyi diye okudum bunların dışında Tunder Tiger, Asp ve Magnum motorları okuyorum. 4 Zamanlıda hangi marka önce çıkar?
Ses gerçekten çok güzel, aynı fikirdeyim seninle. Benim bütün 4 zamanlı motorlarım O.S. marka oldu ve hepsini sorunsuz kullandım.
Birebir kullanmamış olmama rağmen Saito'nun da başarılı olduğunu pek çok modelci arkadaşımdan duydum.
Ben olsam bu iki markadan birini tercih ederdim.
 

Benzer konular