OS motorlarda DRS regülatör sistemi zenginlik belirtisi mi?

Ahmet ATICI

Kıdemli Uye
Katılım
26 Eki 2015
Mesajlar
1,669
Tepkime puanı
1,790
Yaş
48
İlgi Alanı
Hepsi
Evet arkadaşlar Fatih'i de nitrocular arasına soktuktan sonra ilk motoru ys 96 da yaşadığı sorundan sonra os 105hzr ile tekrar uçmaya başladı.:thumbup:
Başladı başlamasına ama bu sefer başka bir sorun vardı.Nerede ise iki hafta boyunca Fatih'in çalmadığı kapı kalmadı ,çözüm bulabilmek için.:lollol::lollol:
Sorun ise motorun iğne ayarlarının bir türlü fakirlestirilip motorun istenilen performansa getirilememesiydi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uzun araştırmalar sonucunda sorunun kaynağının şu yukarda görmüş olduğunuz regülatör sisteminin çalışma koşullarından olduğunu öğrenmiş olduk.:thumbup:
Kısaca çalışma sistemi şöyle: motor çalışırken karbüratörden içeri hava ve yakıt emilimi olmakta bildiğiniz gibi.Bu yakıt emilimi sırasında da yakıtın geldiği noktalarda negatif basınç (emme etkisi)oluşmakta .
Bu etki ile regülatör içindeki diyafram hüüüpppp :lollol:diiye aşağıya doğru çekilip şamandıra mandalına basıyor.Basmasıyla beraber şamandıra yukarı çekilip regülatör içine alınan yakıt yüksek hız iğnesi üzerinden motora iletiliyor.
OS motorların drs sistemi ile kullandıkları iğne yuvası delik çapı 1.3 mm ve ve kullanılan iğne sonuna kadar kapatıldığında deliği komple kapatıyor ve yakıt geçişi sağlanamıyor.Sorunda burda başlıyor,modelci yüksek hız iğnesini motoru istediği performansı alana kadar kıstıkça kısıyor.
Fakat iğneyi kısmak aynı zamanda sistemdeki negatif (emme) basıncının da azalması demek.Sonuç olarak daha çok performans için iğne kısan modelci rölantide (negatif basıncın en az olduğu noktada) motor stop'u ve sonra ki çalıştırmalarda da motor çalıştıramama sorunu ile karşı karşıya kalıyor.:angry::cry:
Artık şikayetler üzerine mi fark edildi ?yoksa Os mühendisleri mi bu durumun farkına vardılar ?bilmem ama bu durum sonrasında iğne yuvası delik çapını 1.8mm ye çıkartıyorlar ve iğne sonuna kadar kısılsa bile regülatörun sağlıklı çalışması için tamamen kapanmıyor.Daha zengin, daha soğuk ve de daha az performanslı motor.
Bu durumu kabullenemeyen pilotlar ise ya %30-40 bandında nitro ile uçmaya devam ediyor veya regülatör ve karter basıncından vazgeçip eski düzene geçiyor.Bir diğer şeçenek de tabiki ys motora geçiş.

Genel sonuç ise şu arkadaşlar ;OS drs kullanan arkadaşlar her zaman zengin(hem cepten, hem de motor dan yana;)) kalacak, başka çare yok.:lollol::lol::lol:
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler.Sürç-ü lisan ettiysek affola.:saygilar::)
 
Son düzenleme:
Ahmet abi eline sağlık, durumu görsel olarak ta çok güzel açıklamışsın, yanlız ben performans ve zenginlik kısmı kafama takılıyor, yani şöyle benim ince ayarlarım yapılmadan bile ortalama 10 dakika uçuş süresi var ve hala bu süre uzatılabilmesinin önü açık. Performansa gelince aileron tic tac ta hiç bir sıkıntı yaşamadım, yani motor da herhangi bir performans düşüklüğü yok hemde 1800 devir de yanlız elivatör tictac ta bayılma var bu da ayarlardan kaynaklı olduğu anlamına geliyor yani performans ve yakıt ile ilgili çok problem yaşıyacağımı düşünmüyorum.:saygilar:

Yanlız böyle bir revizyon varsa os yeni manuelinde iğne ayarları kısmını neden güncellemedi veya duyurmadı anlamadım :rolleyes:
 
Son düzenleme:
Ahmet abi eline, kalemine sağlık. :bravo: O.S motorlarda regülatör olayı epey bir olaylı galiba. En son benimkinede sahada girişmiştik hatırlarsan. :lollol:

Yalnız performans kaybını göze alarak motoru zengin bırakacak kısıtlayıcı bir revizyon yapmış olmaları tam bir talihsizlik olmuş, umarım durum böyle değildir. :(

Eğer böyleyse üst düzey pilotların tamamı Y.S'ye kayacaktır ancak benim gibi ehli-keyf'ler O.S motorla yoluna devam ederler ki zaten toplamda kaç kişiyiz nitrocu olarak. :cry:

Bu konuyu O.S'e sormak en mantıklısı gibi gözüküyor ama bir cevap alabileceğimizi zannetmiyorum. Firma iletişim konusunda dışa kapalı malesef. :mad:
 
Teşekkür ederim, aslında Fatih'in ve yurt dışında muzdarip olanların sayesinde bu sorunu hep beraber öğrenmiş olduk.:thumbup:
Aslında bu sorunu yurtdışında drs sistem İlk başladığında bundan 4_5 sene önce fark etmişler ve helifreak ve bir kaç forumda tartışmışlar.
Hatta OS yetkililerine sormuşlar ve de teyidni almışlar ve OS revizyonun yapıldığını bildirmiş.Yani delik çapı 1.8 mm ye yükseltilmiş ve bir kaç sefer manuel bilgileri de değiştirilmiş.
Türker aslında sendeki problem ,her ne kadar ben zengin tarafta kalmaktan yanayım desende biraz daha kısıp performans istemenin sonucu olabilir mi?:lollol::lollol:
Tabi bu senin iğne yuvasının 1.3mm olması durumunda geçerli.:D



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu da revizyon öncesi ve sonrası; burda ilk durumda iğne aynı mesafede tam kapatırken, sağdaki resimde daha fazla sıkılması gerekiyor ama daha fazla gidemediğinden yüksek hız iğnesi açık kalıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Türker aslında sendeki problem ,her ne kadar ben zengin tarafta kalmaktan yanayım desende biraz daha kısıp performans istemenin sonucu olabilir mi?:lollol::lollol:
Pek zannetmiyorum Ahmet abi çünkü ayarından memnun bir şekilde bırakmıştım en son motoru. Yeni uçuş gününde hiç uçuş yapmadan iğneyi kısarak çalıştırma girişiminde bulunmamışımdır. Sanırım bendeki sorun yapışmaydı.
Ama benim yuva çapı kaç mm merak ettim doğrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ATICI
Bende ,sendeki durumun uzun süre beklemekten dolayı yapışma sonucu olduğunu düşünüyorum.:thumbup:
Ayrıca bu revizyon acemi pilotlar tarafından motorun korunması açısından büyük avantaj sağlıyor.Ama usta pilotlar da eski sisteme dönüp iğne kısarak en az ys kadar motordan performans aldıklarını söylüyorlar.:)
 
Bir de DRS li olan motorları daha pahalı , konu için teşekkürler, güzel bir bilgilendirme oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ATICI