Pervane ölçülerinin uyuşmazlığı!

  • Konbuyu başlatan Üye silindi 17434
  • Başlangıç tarihi
  • 1,664
Ü

Üye silindi 17434

Guest
Merhaba arkadaşlar aklıma bir şey takıldı ft explorer yapacağım bunun için elimdeki emax xa2212 motorun yetersiz kalacağını düşünüyorum bu sebepten ötürü kv değeri daha yüksek olan a2212 1800kv motoru almaya karar verdim. Yalnız her motorda yaşadığım problemi yine yaşadım pervane ölçüleri verilen thrust tablosundaki verilerle uyuşmuyor. Üreticiler maalesef bunu göz ardı ediyor kanaatimce mesela a2212 için 8060 pervane lazım yalnız 8060 yok bulamıyorum onun yerine 8045 var sorum şu çok bir fark olur mu 8060 ile 8045 arasında? Zaten bunu test edeceğim düzeneği kurdum fakat fikirlerinizi merak ettim itki değeri konusunda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
İtki ve itki/güç, itki/sıcaklık oranlarının kritik olduğu uygulamalarda mutlaka kendi testlerinizi yapmak gerekiyor. Üreticiler daha itki tablosuna gelmeden, motorun ağırlığında bile bir sürü oyun yapıyorlar. Mesela pervane adaptörlerini ya da motoru gövdeye takmaya yarayan vida adaptörlerini toplam ağırlığa katmıyorlar. Bu nedenlerle fazladan 40 - 50 hatta duruma göre 100 gr fazla gelen motorlarla karşılaştım.

Motorları da farklı pervanelerle test ederken motoru yakmamaya özen gösterin. ESC tarafında da kaliteli ürün kullansanız bile yüksek güçlerde özellikle kapasitörler iyi soğumazsa şişip patlayabiliyor. Emax'ın yanında Sunnysky'ın III serisi mavi motorları da güzeldir. 2214 ve 2220 denemiş olduğum motorlarından.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Emax xa2212'nin 1400 kv'lik versiyonuna 8045 pervane takıp FT Explorer'da denemiştim daha önce. Uçağı uçuracak kadar itkisi vardı. Ayrıca alacağınız motorun devri daha yüksek bile olsa (büyük ihtimalle) daha düşük çaplı bir pervaneyle çalışacağı için itkisinin daha fazla olacağı kesin değil. 3s Li-Po ile çalıştırırsanız Emax'in yaklaşık 900 gram itkisi var. İşinizi büyük ihtimalle görecektir. Kolay gelsin :RCKolik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Bıyık
Emax xa2212'nin 1400 kv'lik versiyonuna 8045 pervane takıp FT Explorer'da denemiştim daha önce. Uçağı uçuracak kadar itkisi vardı. Ayrıca alacağınız motorun devri daha yüksek bile olsa (büyük ihtimalle) daha düşük çaplı bir pervaneyle çalışacağı için itkisinin daha fazla olacağı kesin değil. 3s Li-Po ile çalıştırırsanız Emax'in yaklaşık 900 gram itkisi var. İşinizi büyük ihtimalle görecektir. Kolay gelsin :RCKolik:
elimde 820kv var 2 sene önce almıştım
 
820 kv için üreticinin önerdiği pervane 1147. 3s ile çalıştırılırsa 830 gram itki veriyor. Uçağınız zaten hafif olacağı için yeterli olur diye düşünüyorum.
 
820 kv için üreticinin önerdiği pervane 1147. 3s ile çalıştırılırsa 830 gram itki veriyor. Uçağınız zaten hafif olacağı için yeterli olur diye düşünüyorum.
bugün denedim ft explorer modelinde aslında pervane ölçülerine uymadım 8047 kullandım( motor yanar mı diye düşünmedim değil) ama model uçmadı ya benim beceriksizliğimden ya da yetersiz itkiden kaynaklı diye düşünüyorum
 
bugün denedim ft explorer modelinde aslında pervane ölçülerine uymadım 8047 kullandım( motor yanar mı diye düşünmedim değil) ama model uçmadı ya benim beceriksizliğimden ya da yetersiz itkiden kaynaklı diye düşünüyorum
Tam tersine 1147 onerilen pervane.Siz daha dusuk boy kullanmissiniz. 8047 de motor rahat calisir ama itki yetersiz gelmis olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir
Herkese selamlar, başka başlık açmak istemediğim için buraya yazmak istedim. model için motor seçerken itki ve w değeri sağlanıyorsa her model her kv değerinde uçar mı ? yani 820kv ile bir model uçurmak istiyorum diyelim motorun sağlayacağı hızın yetersiz kalması gibi bir durum olabilir mi ( elden atılacak model) uçurulacak model 600 700g
 
pervane indeksini incelemenizi öneririm. orada okuduklarımdan anlatayım bi özet. motor kv değeri arttıkca pervane boyutunu kısmanız önerilir. mesela 800kv ile 1147, 2400kv ile 5045 gibi. çok yanlış anlaşılan durum da şu, yüksek kv yüksek hız ve güç demek değil. temel mantık şu: kv artıp pervane küçüldükçe beygir gücü (daha cok bilindiği icin böyle anlatıyorum) motor kv düşüp pervane büyüdükçe de tork artar. düşük kv yüksek pervane ile kısa mesafede daha çok ivmelenir ve ilk kalkışı diğerine göre çok daha kolay olur. düşük kv yüksek pervanenin de yüksek hızlara çıkması olası değil, arabanın 1. vitesi gibi. kısaca yüksek pervane düşük kv düsük hız yüksek tork demek. diğeri de tam tersi


pervane indeksi:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi