Phoenix 5 Simülatör Çalışmalarım

Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
172
Tepkime puanı
175
Yaş
18
Konum
Üsküdar/İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Selamlar RC Kolik ailesi. Simülatör çalışmaları için uzman yorumu alabileceğim bir kategori arıyordum ve görünce buraya hemen atlayayım dedim:thumbup:. Bugün simülatörde 2. günüm, elden geldiğince teknik bilgileri öğrenip ve Türker abinin videolarını uygulayarak uçmaya çalıştım. Olumlu/olumsuz yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.:saygilar::RCKolik:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üstten kanatlı eğitim uçağıyla meydan turu.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Alttan kanatlı akrobasi uçağıyla birkaç tono ve loop ile meydan turu.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Hocam iyi uçuşlar.%p
Yalnız o low wing trainer dediğiniz uçak daha çok akrobasi f3A denilen yarışmalardaki uçaklara benziyor
 
Son düzenleme:
Ek olarak şunu sormak istiyorum, rüzgarsız temel manevralar iniş kalkış gibi şeyleri artık rahatlıkla yapabiliyorum.

Hava durumuyla oynamaya başladım ve rüzgar koydum ancak sanırım fazla koydum (7 m/s, 25 km/h). Sizce ne kadar hızda rüzgara göre antrenman yapmalıyım? Ortalama bir güvenli rüzgar limiti var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Eline sağlık :) Uçuşlar güzel. Fakat sim olarak real flight öneririm. Biraz! daha gerçekçi. Biraz diyorum çünkü RF bile yeterli gerçeklikte değil. Bunun anlamı sim çalışıp boşa kürek çekiyorsun demek değil tabi. Simde kendini geliştirmek için meydan turu veya aklında bir yol olmadan uçmak yerine; aklına bir yol çiz ve o yolu hiç kaybetmeden uçmaya çalış. Hızlı uç. Pistte istediğin yere teker koyup tekrar havalanmak için uğraş. Bu tarz hedefler gerçek uçağı kontrol etmene çok yarar sağlayacaktır. Hedeflerin olmadan simde sadece uçmak çok faydalı olmayacaktır diye düşünüyorum. Tabi bunlar benim görüşlerim :saygilar:
 
Eline sağlık :) Uçuşlar güzel. Fakat sim olarak real flight öneririm. Biraz! daha gerçekçi. Biraz diyorum çünkü RF bile yeterli gerçeklikte değil. Bunun anlamı sim çalışıp boşa kürek çekiyorsun demek değil tabi. Simde kendini geliştirmek için meydan turu veya aklında bir yol olmadan uçmak yerine; aklına bir yol çiz ve o yolu hiç kaybetmeden uçmaya çalış. Hızlı uç. Pistte istediğin yere teker koyup tekrar havalanmak için uğraş. Bu tarz hedefler gerçek uçağı kontrol etmene çok yarar sağlayacaktır. Hedeflerin olmadan simde sadece uçmak çok faydalı olmayacaktır diye düşünüyorum. Tabi bunlar benim görüşlerim :saygilar:
Kumandayla ilgili problemler sebebiyle RF kullanamamıştım, yarın tekrar deneyeceğim inşallah. Dediğiniz mantıklı, en yakın zamanda sistemli uçuşa geçerim. Hatta “Aresti Kataloğu” çizip uçmayı bile düşünüyorum. Sağ olun görüşler için.:saygilar:
 
Naçizane tavsiyem, uçağı tam olarak üstünden geçirme (başının üzerinden, akrobasi uçağıyla uçuşta gördüm, inişten önce); arkanı döndüğünde sürpriz bişeyler çıkabilir karşına. Uçağı mümkün olduğunca önünde tutmakta, güneşe sokmamakta ve uçakla arana fiziki engel sokmamakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erokan Günel
25 km/a hızla esen rüzgar çok fazla. Öğrenme aşamasında olan biri EN FAZLA 10-12 km/s (veya 5-7 knot) hızı denemeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erokan Günel
25 km/a hızla esen rüzgar çok fazla. Öğrenme aşamasında olan biri EN FAZLA 10-12 km/s (veya 5-7 knot) hızı denemeli.
Tamamdır hocam, çok sağ olun:saygilar:.
Naçizane tavsiyem, uçağı tam olarak üstünden geçirme (başının üzerinden, akrobasi uçağıyla uçuşta gördüm, inişten önce); arkanı döndüğünde sürpriz bişeyler çıkabilir karşına. Uçağı mümkün olduğunca önünde tutmakta, güneşe sokmamakta ve uçakla arana fiziki engel sokmamakta fayda var.
Evet hocam o problemi yaşadım birkaç kez. Üstümden geçirme amacım şuydu, çim pistte olduğum için kendimi pist olarak düşündüm ve tam üstüme inmeye çalıştım. Pistli mekanlara geçtiğim için bu sorun bir daha olmayacak tabii.:thumbup: Fiziki engel ve güneş konusunda da keza haklısınız, dikkat ederim sonraki uçuşlarda. Sağ olun görüş için.:saygilar:
 
Simülatörde yaklaşık 1 haftayı geride bıraktım. Yine bir meydan turu videosunu aşağıya bırakıyorum, sonrasında birkaç açıklamam ve sorum olacak. Yorumlarınızı bekliyorum.:thumbup:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Öncelikle Ali abinin tavsiyesine istinaden RF 7 denedim. Uçuş mekaniği olarak (ters uçuşta düz uçabilme dışında) çok fark göremedim. Kumanda kalibrasyonunda birtakım sorunlar çıkınca şimdilik Phoenix'e devam edeyim dedim. Aynı şekilde planlı uçuşları da kontrolleri iyice kavrayınca (muhtemelen 1-2 hafta içinde) yapacağım. Bu hafta genel olarak rudder'ı özellikle kalkış-inişte elden geldiğince kullanmaya ve inişleri yumuşaklaştırmaya çalıştım. İniş kolaylığı açısından pistli bir mekana geçtim.

Siz değerli abilerimden ricam ise, uçuş hakkındaki genel yorumunuz dışında şunlara cevap vermeniz:
1-Rudder kullanımını az çok denildiği gibi yapabiliyor muyum?
2-İnişlerim sizce nasıl? Piste geç mi teker koyuyorum?
3-Kalkışı 155 dereceye yaptığım için meydan turu maksatlı 340 derece civarına dönmeye ve orada tutmaya çalıştım, dolayısıyla yalpaladım. Bu hareketim mantıklı mıdır? Yoksa yalpalamadan göz kararı mı uçmalıyım?

Şimdiden tüm cevaplar için teşekkürler.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Simülatörde yaklaşık 1 haftayı geride bıraktım. Yine bir meydan turu videosunu aşağıya bırakıyorum, sonrasında birkaç açıklamam ve sorum olacak. Yorumlarınızı bekliyorum.:thumbup:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Öncelikle Ali abinin tavsiyesine istinaden RF 7 denedim. Uçuş mekaniği olarak (ters uçuşta düz uçabilme dışında) çok fark göremedim. Kumanda kalibrasyonunda birtakım sorunlar çıkınca şimdilik Phoenix'e devam edeyim dedim. Aynı şekilde planlı uçuşları da kontrolleri iyice kavrayınca (muhtemelen 1-2 hafta içinde) yapacağım. Bu hafta genel olarak rudder'ı özellikle kalkış-inişte elden geldiğince kullanmaya ve inişleri yumuşaklaştırmaya çalıştım. İniş kolaylığı açısından pistli bir mekana geçtim.

Siz değerli abilerimden ricam ise, uçuş hakkındaki genel yorumunuz dışında şunlara cevap vermeniz:
1-Rudder kullanımını az çok denildiği gibi yapabiliyor muyum?
2-İnişlerim sizce nasıl? Piste geç mi teker koyuyorum?
3-Kalkışı 155 dereceye yaptığım için meydan turu maksatlı 340 derece civarına dönmeye ve orada tutmaya çalıştım, dolayısıyla yalpaladım. Bu hareketim mantıklı mıdır? Yoksa yalpalamadan göz kararı mı uçmalıyım?

Şimdiden tüm cevaplar için teşekkürler.:saygilar:
Benim gözüme takılan bir iki birşey var
1. Dönüşleri bence çok alçaktan yapıyorsun eğer motor stop ederse veya yeterli hızın yoksa virile girersen kurtarma ihtimalin pe olmaz.
2. Olarakta gerçekte uçarken yok 255 derece yok 340 derece bu değerleri göremezsin göz kararı uçmak daha iyi.
3. Sanki inişte biraz fazla komut verdin bir türlü ortayı bulamadın bu zamanla uçağa alışınca düzelir diye düşünüyorum
4. Pistin neresine teker koyduğun kısa bir iniş alanı varsa önemli oluyor en güvenlisi erken teker koymaktır ama hızlı gelipte erken teker koyayım derken uçağı zıplatmamak lazım ben gerçek ilk uçuşlarımı yaparken çayırda uçuyordum şuraya teker koycam diyordum genelde o dediğim yerin 50 metre ilerisine teker koyuyordum
 
Benim gözüme takılan bir iki birşey var
1. Dönüşleri bence çok alçaktan yapıyorsun eğer motor stop ederse veya yeterli hızın yoksa virile girebilirsin bu pek hoş olmaz.
2. Olarakta gerçekte uçarken yok 255 derece yok 340 derece bu değerleri göremezsin göz kararı uçmak daha iyi.
3. Sanki inişte biraz fazla komut verdin bir türlü ortayı bulamadın bu zamanla uçağa alışınca düzelir diye düşünüyorum
4. Pistin neresine teker koyduğun kısa bir iniş alanı varsa önemli oluyor en güvenlisi erken teker koymaktır ama hızlı gelipte erken teker koyayım derken uçağı zıplamamak lazım ben gerçek ilk uçuşlarımı yaparken cayırda uçuyordum şuraya teker koycam diyorsun genelde o dediğim yerin 50 metre ilerisine teker koyuyordum
1-Haklısınız, genelde sorun olmaz mantığıyla alçaktan dönüyordum. 20-30 metre arası yeterli olur (?) diye düşünüyorum. Dikkat ederim bundan sonra.
2-Telemetriye gps eklenemiyor mu? Yön tayini olsa güzel olurdu:embarras:, göz kararına alışalım o zaman.?
3-Genelde inişte yavaşça süzülüp inmesi çok hoşuma gidiyor bu yüzden elevatörü tam çekiyorum neredeyse:lol:. Ortayı bulurum zamanla.
4-Kısa pistlerde problem evet, benim şu an çalıştığım yaklaşık 300 metre bu yüzden dert etmiyor(d)um.

Çok sağ olun yorumlarınız için. Saygılar.:saygilar::)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
1-Haklısınız, genelde sorun olmaz mantığıyla alçaktan dönüyordum. 20-30 metre arası yeterli olur (?) diye düşünüyorum. Dikkat ederim bundan sonra.
2-Telemetriye gps eklenemiyor mu? Yön tayini olsa güzel olurdu:embarras:, göz kararına alışalım o zaman.?
3-Genelde inişte yavaşça süzülüp inmesi çok hoşuma gidiyor bu yüzden elevatörü tam çekiyorum neredeyse:lol:. Ortayı bulurum zamanla.
4-Kısa pistlerde problem evet, benim şu an çalıştığım yaklaşık 300 metre bu yüzden dert etmiyor(d)um.

Çok sağ olun yorumlarınız için. Saygılar.:saygilar::)
Telemtry gps falan ekleniyor ama kumandaya veya başka bir ekrana bakmak biraz zor oluyor
 
Meydan turu göz kararı uçulur. Ivır zıvırı unut. Uçuşun kötü değil. Acemilik hataların var ama buna karşın güzel hareketlerin de var.
Birincisi kalkışta gazı "harrttt" diye dibe dayamak kötü bir alışkanlık. Gerçek hayatta stop etme sorunuyla karşılaşabilirsin. Gazı özellikle yarıya kadar yedirerek açmalısın. Sonra dibe dayarsın.
Dönüşlerin aşırı yatışlı. Gerçek uçuşlarda oryantasyon kaybı için bire bir. Yine yeni başlayan hatalarından birisi, dönüşten zamanında çıkmıyor olman. Yapman gereken şey, uçağın burnu istediğin istikamete gelene kadar dönüşe devam etmek değil, istediğin istikamete yaklaşınca yavaş yavaş yatışı alıp dönüşü bitirmek. Bu özellikle son yaklaşma dönüşünde çok belirgin videoda. Son yaklaşma dönüşünü yaptığında pist karşındayken kanatların yere paralel olmuş olmalı.
Sırf rudder kullanmak için mi ara ara oynattın bilmiyorum. Ama rudder daima aileronla birlikte aynı yönde kullanılır. Özel hareketlerde tek başına ya da ailerona ters olarak kullanılabilir tabii ama temel kullanım paraleldir.
Bir yeni başlayan hatası da anlık full komutlar verilmesi. Yani örneğin elevatörü full çekip bırakıyorsun, yarım saniye sonra yine aynı şeyi yapıyorsun. Halbuki normal bir uçuşta kontrol çubukları merkeze çok yakın ve çok ahenkli hareketler yaparlar.
Bunları söylediğim için alınma. Hepimiz bu yollardan geçip bu hataları yaptık. Zamanla düzelecektir.
Güzel bir hareket ise tam palyede hafif gaz verip uçağı yere yumuşak oturtmandı. Bu iyi bir alışkanlık.
Tam pist başına inmeke asla çalışma. Pist başını (çok kısa bir pist değilse) yaklaşık 1 - 2 m civarında geçsen yeter. Pistin ortasına inersin bu şekilde. Abartılı hızlı bir uçak değilse bu yeterli. Havayolu uçaklarına bak. Asla pist başına inmezler. Pist başını 50 feet irtifada geçerler ve pist başının 1000 - 2000 feet ilerisine inerler.
 
Meydan turu göz kararı uçulur. Ivır zıvırı unut. Uçuşun kötü değil. Acemilik hataların var ama buna karşın güzel hareketlerin de var.
Birincisi kalkışta gazı "harrttt" diye dibe dayamak kötü bir alışkanlık. Gerçek hayatta stop etme sorunuyla karşılaşabilirsin. Gazı özellikle yarıya kadar yedirerek açmalısın. Sonra dibe dayarsın.
Dönüşlerin aşırı yatışlı. Gerçek uçuşlarda oryantasyon kaybı için bire bir. Yine yeni başlayan hatalarından birisi, dönüşten zamanında çıkmıyor olman. Yapman gereken şey, uçağın burnu istediğin istikamete gelene kadar dönüşe devam etmek değil, istediğin istikamete yaklaşınca yavaş yavaş yatışı alıp dönüşü bitirmek. Bu özellikle son yaklaşma dönüşünde çok belirgin videoda. Son yaklaşma dönüşünü yaptığında pist karşındayken kanatların yere paralel olmuş olmalı.
Sırf rudder kullanmak için mi ara ara oynattın bilmiyorum. Ama rudder daima aileronla birlikte aynı yönde kullanılır. Özel hareketlerde tek başına ya da ailerona ters olarak kullanılabilir tabii ama temel kullanım paraleldir.
Bir yeni başlayan hatası da anlık full komutlar verilmesi. Yani örneğin elevatörü full çekip bırakıyorsun, yarım saniye sonra yine aynı şeyi yapıyorsun. Halbuki normal bir uçuşta kontrol çubukları merkeze çok yakın ve çok ahenkli hareketler yaparlar.
Bunları söylediğim için alınma. Hepimiz bu yollardan geçip bu hataları yaptık. Zamanla düzelecektir.
Güzel bir hareket ise tam palyede hafif gaz verip uçağı yere yumuşak oturtmandı. Bu iyi bir alışkanlık.
Tam pist başına inmeke asla çalışma. Pist başını (çok kısa bir pist değilse) yaklaşık 1 - 2 m civarında geçsen yeter. Pistin ortasına inersin bu şekilde. Abartılı hızlı bir uçak değilse bu yeterli. Havayolu uçaklarına bak. Asla pist başına inmezler. Pist başını 50 feet irtifada geçerler ve pist başının 1000 - 2000 feet ilerisine inerler.
Videoyu izlediğimde "güzel" demiştim ama okuduğumda anlıyorum ki dediğiniz her şeyde haklısınız. Hepsi çok yapıcı eleştiriler. Önümüzdeki hafta bu bahsettiklerinize çalışacağım.

Rudder kullanımında aslında dönüşlerde elden geldiğince koordine komut vermeye çalıştım. Sadece inişte ve kalkışta (düşük hızlarda rudder kullanılır diye bildiğimden) rudderla dönmeye çalıştım. Yine yatış+rudder şeklinde mi kontrol edeyim son dönüş dahi olsa?

Çok teşekkürler değerli yorumlarınız için.:saygilar:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari