Pixhawk Uçuş Kartıyla Hekzakopter Yapımı -9- Hekza Yandı :(

İzzet Camcıoğlu

Moderator
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
946
Tepkime puanı
1,940
Yaş
33
İlgi Alanı
Multikopter
Drone hava sahası youtube kanalında bu hafta hekzakopter yapımına kaldığım yerden devam etmeye çalıştım. Ancak başıma gelen bir aksilik yüzünden ilerlemeye biraz ara vermem gerekti. Bu aksiliğin bana öğrettikleri ve sonrasında yeniden değerlendirme ile hasar gören parçaların tamir ve değiştirilme aşamalarını kanalımda paylaşmaya çalıştım. Umarım faydalı ve yol gösterici olur :) Yorumlarınızı bekliyorum :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Öncelikle büyük geçmiş olsun İzzet hocam, çok ucuz atlatılmış bir kaza olmuş. Allahtan size bir şey olmamış.

Bu drone ilgili en büyük sıkıntı bu. Özellikle konuya yeni giren arkadaşlar elektronik kilitlemelere çok güveniyorlar. Ama bazen ender de olsa sizin yaşadığınız durumlar ortaya çıkabiliyor.

Olay aslında sadece drone da değil. Aynı şekilde heli ve uçaklar için de geçerli. Mesela biz de ESC ayarı yaparken her ne kadar kumanda da HOLD aktif olsa da mutlaka PALLERİ sökelim diye uyarıyoruz. Eğer pallerin illa takılı olması gerekiyorsa da bu durumda mutlaka ESC KABLOLARINI sökelim diye hatırlatıyoruz.

Özetle model ne olursa olsun elektronik önlemlere güvenmeyip, fiziki olarak alınabilecek en yüksek önlemi alarak yapalıacak çalışmaya başlamakta büyü fayda var.
 
Büyük geçmiş olsun İzzet kardeşim! Bütün olay kaç dakika sürdü bilmem ama, pervanelerin durduğu an derin bir oh çekmişsindir eminim. Bu tür bir konu her açıldığında elimdeki pervane izlerine bakar, bir ürperirim. "En güvenli bilgisayar fişi çekilmiş olandır!" özdeyişini kendimize uyarlarsak, "En güvenli model, pervaneleri/palleri sökülmüş olandır!" diyerbiliriz.
 
sevgili izzet
büyük geçmiş olsun.

kazasız günler dilerim

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
İzzet tatildeyim ve interneti damla damla kullanabiliyorum. Videoyu izleyemedim ama gecmis olsun.

Edit: Videoyu izledim, en azindan yarisini :) olayi kavradim, tekrardan cok gecmis olsun. Hangi model turu oldugu fark etmeksizin modele pil bagliyorsak, baska bir tarafindan modeli sakatlamamiz lazim ki, bir sekilde o bizi sakatlayamasin :) Elektronige guven olmaz. Fiziki olarak modeli zararsiz hale getirmek en guvenli yontem.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
gecmis olsun benimde parmagimi kesmisti pervaneler . gercekten kapali alanda pervaneler takiliyken cok cok tehlikeli ugrasmak . Allah gostermesin gozumuze gelmesi cok kotu sonuclar dogurur , tekrar gecmis olsun ucuz atlatmissiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Öncelikle geciken cevap için kusuruma bakmayın bilgisayarda yaşadığım bir geçiş süreci sebebiyle erişim sağlayamadım ondan gecikti :)

Geçmişl olsun.
Olumlu ve olumsuz ders çıkarılacakları güzel anlatıyorsunuz.
Kolay gelsin
Güzel yorumunuz ve iyi dilekler için teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

Öncelikle büyük geçmiş olsun İzzet hocam, çok ucuz atlatılmış bir kaza olmuş. Allahtan size bir şey olmamış.

Bu drone ilgili en büyük sıkıntı bu. Özellikle konuya yeni giren arkadaşlar elektronik kilitlemelere çok güveniyorlar. Ama bazen ender de olsa sizin yaşadığınız durumlar ortaya çıkabiliyor.

Olay aslında sadece drone da değil. Aynı şekilde heli ve uçaklar için de geçerli. Mesela biz de ESC ayarı yaparken her ne kadar kumanda da HOLD aktif olsa da mutlaka PALLERİ sökelim diye uyarıyoruz. Eğer pallerin illa takılı olması gerekiyorsa da bu durumda mutlaka ESC KABLOLARINI sökelim diye hatırlatıyoruz.

Özetle model ne olursa olsun elektronik önlemlere güvenmeyip, fiziki olarak alınabilecek en yüksek önlemi alarak yapalıacak çalışmaya başlamakta büyü fayda var.

Çok teşekkür ederim gerçekten çok haklısınız fiziki önlemler olmadan sürekli olarak risk altında oluyoruz. Özellikle "ya tamamda bizde mi sökecez pervaneleri" dediğimiz an model bize evet sizde diyor gibi geldi. :)

Geçmiş olsun İzzet Bey.
Çok teşekkürler :)

Büyük geçmiş olsun İzzet kardeşim! Bütün olay kaç dakika sürdü bilmem ama, pervanelerin durduğu an derin bir oh çekmişsindir eminim. Bu tür bir konu her açıldığında elimdeki pervane izlerine bakar, bir ürperirim. "En güvenli bilgisayar fişi çekilmiş olandır!" özdeyişini kendimize uyarlarsak, "En güvenli model, pervaneleri/palleri sökülmüş olandır!" diyerbiliriz.
Çok teşekkür ederim Ömer abi. Çok şükür izsiz bir şekilde bana dersimi verdi hekza :) "En güvenli model, pervaneleri/palleri sökülmüş olandır!" :saygilar:

sevgili izzet
büyük geçmiş olsun.

kazasız günler dilerim

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
Çok teşekkür ederim Şakir bey ilginize :)

İzzet tatildeyim ve interneti damla damla kullanabiliyorum. Videoyu izleyemedim ama gecmis olsun.

Edit: Videoyu izledim, en azindan yarisini :) olayi kavradim, tekrardan cok gecmis olsun. Hangi model turu oldugu fark etmeksizin modele pil bagliyorsak, baska bir tarafindan modeli sakatlamamiz lazim ki, bir sekilde o bizi sakatlayamasin :) Elektronige guven olmaz. Fiziki olarak modeli zararsiz hale getirmek en guvenli yontem.
Öncelikle iyi tatiller damla damla internetini ayırdığın için ayrıca teşekkür ederim :) Modeli sakatlamak tanımı çok hoşuma gitti kesinlikle uygulayacağım pervanesini palini kıracağım :thumbup::thumbup:

gecmis olsun benimde parmagimi kesmisti pervaneler . gercekten kapali alanda pervaneler takiliyken cok cok tehlikeli ugrasmak . Allah gostermesin gozumuze gelmesi cok kotu sonuclar dogurur , tekrar gecmis olsun ucuz atlatmissiniz

Çok teşekkür ederim gerçekten elimde motorlar dönerken yaptığım hatayı anlamıştım neyseki o kart yandı göz boğaz çok tehlikeliler :embarras:



Bir de sizlerden bir konuda fikir almak istiyorum. Ben bu video kurulumu sonrası uzun süreli uçuşlar yaptım bir sorun yaşamadım her esc nin çektiği elektriği belli aralıklarla kontrol ediyorum. Hiç bir sorun göstergesi olmadı şu ana kadar ancak video yorumlarına bir kaç tane lehimlerin soğuk lehim olduğuna dair mesaj aldım. Açıkçası pasta kullanmadım ama pedleri yeterince ısıttım sonraasında kablolar lehim yedirilmiş halde idi ve yaptığım lehimler bana kötü gelmedi. Ama deneyimi ve bilgisine güvendiğim için sizlere de bir sormak istedim gözünüze çarpan bir durum oldu mu acaba? Bir hatam var ise yeniden lehimleri tazeleyeyim diye düşündüm ama gereksiz bir şey yapmak istemiyorum :)
 
İzzet bey, APM ve Pixhawk' yeni öğrenmeye çalışırken sizden hep destek almış ve almaya devam eden biriyim. Siz zaten videonuzda anlatmışsınız teşhisi koymuşsunuz.

-Kontrol kartında oluşan bir hata hexanıın tam gaz devreye girmesine neden oluyor.
-Pervaneler tshirt ve lambaya vs çarparak zorlaması.
-Bunlara bağlı olarak motorlar gereğinden fazla akım çekiyor.
-Belli bir akıma göre olan parçalar bunu kaldıramayınca yanma başlamış.

Kendi adıma: Lehimleme yaparken lehim tabancası kullanmıyorum. Düzgün lehim yapmak zor oluyor.
40, 60 ve 80 Watt kalem tıpı havya kullanıyorum yerine göre bunları seçiyorum.
Sizin güc dağıtım tablası gibi parçaları lehimlerken 80 watt olanı tercih edip lehimin yüzeyde duran su habbesi şeklinde ve düzgün olmasına gayret ediyroum. Genelde kalın kabloların uçlarına lehim emdirirken biraz yassılaştırıp lehimlenen yüzeye düzgün ve geniş oturmasını sağlamak gerek.
Lehimleme sonrası homojen olmayan lehimin bir bolğesi ince kalabilir ve direnç gösterip ısınarak eriyebilir
Yanlış anlaşılmasın akıl vermek gibi bir düşüncem yok. Deneyim paylaşımı adına. :saygilar:
Tekrar geçmiş olsun ve kolay gelsin.:thumbup:
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
İzzet videonun son kismina kadar kaydirip pdb’yi gosteren bir karede durdurarak olabildigince bakmaya calistim. Lehimler pek saglikli gorunmuyor bence de.

Lehim olarak ne kullaniyorsun bilemiyorum ama buyuk ihtimalle 60-40’dir. Bu tipte lehimlenecek parcalarin tum yuzeylerinin lehimle kaplanmis olmasi, arada bosluklar olmamasi, lehimin tam olarak soguyana kadar hareket ettirilmemesi cok onemli. 60-40’in bir sikintisi su, lehimin yuzeyi donmus gibi gorunse de, icinde halen jel kivaminda lehim olabiliyor ve parcalar hareket ederse arada bosluklar ve catlaklar olusabiliyor.

Bu ve daha bir cok sorunun cozumlerinden biri ise kaliteli bir lehim pastasi kullanmak.

Ayrica erisebilirsen 63-37 lehim de bu jel katman sorununu tam olarak cozuyor.

Ayrica lehimlerin uzerine silikon surdugunu gordum. Ben olsam bunu da yapmazdim. Soguk lehimin bir noktada biraktigini dusunelim, bunu hem gozunle gorebilir, hem de modelin duzgun calismamasindan rahatlikla anlayabilirsin. Ancak uzerinde silikon olan bir lehim sagliksiz bir sekilde de olsa halen iletken olabilir ve asil sorunu havadayken cikarabilir.

Pdb’nin yanmasi da buyuk ihtimalle soguk lehimden kaynaklanmis olabilir. Anladigim kadariyla model uzun sure full thr calisti. Soguk lehimler de arada ark olusmasina neden oldu ve isi cok yukseldi.
 
İzzet bey, APM ve Pixhawk' yeni öğrenmeye çalışırken sizden hep destek almış ve almaya devam eden biriyim. Siz zaten videonuzda anlatmışsınız teşhisi koymuşsunuz.

-Kontrol kartında oluşan bir hata hexanıın tam gaz devreye girmesine neden oluyor.
-Pervaneler tshirt ve lambaya vs çarparak zorlaması.
-Bunlara bağlı olarak motorlar gereğinden fazla akım çekiyor.
-Belli bir akıma göre olan parçalar bunu kaldıramayınca yanma başlamış.

Kendi adıma: Lehimleme yaparken lehim tabancası kullanmıyorum. Düzgün lehim yapmak zor oluyor.
40, 60 ve 80 Watt kalem tıpı havya kullanıyorum yerine göre bunları seçiyorum.
Sizin güc dağıtım tablası gibi parçaları lehimlerken 80 watt olanı tercih edip lehimin yüzeyde duran su habbesi şeklinde ve düzgün olmasına gayret ediyroum. Genelde kalın kabloların uçlarına lehim emdirirken biraz yassılaştırıp lehimlenen yüzeye düzgün ve geniş oturmasını sağlamak gerek.
Lehimleme sonrası homojen olmayan lehimin bir bolğesi ince kalabilir ve direnç gösterip ısınarak eriyebilir
Yanlış anlaşılmasın akıl vermek gibi bir düşüncem yok. Deneyim paylaşımı adına. :saygilar:
Tekrar geçmiş olsun ve kolay gelsin.:thumbup:

Önerileriniz ve fikirleriniz için çok teşekkür ederim. Herkesin herkesten akıl ve fikir almaya ihtiyacı var bir eksiğim varsa hatta kırım yaşanmadan tespiti çok daha faydalı olacaktır. En kısa sürede dediğiniz şekilde bir kalem tipi lehim aleti deneyeceğim. Daha önce kullandım ama 80w olanını denemedim doğrusu bir de onunla deneme yapayım.

İzzet videonun son kismina kadar kaydirip pdb’yi gosteren bir karede durdurarak olabildigince bakmaya calistim. Lehimler pek saglikli gorunmuyor bence de.

Lehim olarak ne kullaniyorsun bilemiyorum ama buyuk ihtimalle 60-40’dir. Bu tipte lehimlenecek parcalarin tum yuzeylerinin lehimle kaplanmis olmasi, arada bosluklar olmamasi, lehimin tam olarak soguyana kadar hareket ettirilmemesi cok onemli. 60-40’in bir sikintisi su, lehimin yuzeyi donmus gibi gorunse de, icinde halen jel kivaminda lehim olabiliyor ve parcalar hareket ederse arada bosluklar ve catlaklar olusabiliyor.

Bu ve daha bir cok sorunun cozumlerinden biri ise kaliteli bir lehim pastasi kullanmak.

Ayrica erisebilirsen 63-37 lehim de bu jel katman sorununu tam olarak cozuyor.

Ayrica lehimlerin uzerine silikon surdugunu gordum. Ben olsam bunu da yapmazdim. Soguk lehimin bir noktada biraktigini dusunelim, bunu hem gozunle gorebilir, hem de modelin duzgun calismamasindan rahatlikla anlayabilirsin. Ancak uzerinde silikon olan bir lehim sagliksiz bir sekilde de olsa halen iletken olabilir ve asil sorunu havadayken cikarabilir.

Pdb’nin yanmasi da buyuk ihtimalle soguk lehimden kaynaklanmis olabilir. Anladigim kadariyla model uzun sure full thr calisti. Soguk lehimler de arada ark olusmasina neden oldu ve isi cok yukseldi.

Çok teşekkür ederim emek verip değerlendirdiğin için. Videoyu çekeli epey zaman oldu o yüzden net hatırlamıyorum ama kaliteli bir lehim değildi onu biliyorum işimi görür diye düşündüm. Bir daha sefere 67-37 bulmaya çalışacağım.

Silikon konusu ne yazık ki zorunluluktan yaptım şöyle açıklayayım karbon gövde ve ayaklara çok yakın ve açıkta kalıyor kablolar ve üzerini örtmek için daha az yer kaplayan bir çözüm bulamadığım için öyle bir uygulamaya gittim. Aslında videoda ki kurulum ile epeydir uçuyorum ama belkide şansım yaver gidiyor olabilir. En iyisi Trabzon'a döndükten sonra lehimleri ve sistemi yeniden bir gözden geçirmeye çalışırım. :) Bir önceki sistemde yani yanan sistemde dediğinizin olma ihtimali muhtemel ama 90 ampere dayanması gereken ve ondan daha kalın olan power modülde yandığı için ben normal bir süreç olarak değerlendirmiştim. Dediğiniz gibi de olabilir pek tabi. Sanırım en iyisi bu işi benden daha iyi anlayan birinden yardım alarak bu sorunu çözmek olacak. Tekrar fikir ve öneriler için teşekkür ederim :):):saygilar: