Quadcopter kendi ekseninde dönüyor

Osman Kaplan

Yeni Uye
Katılım
4 Eki 2019
Mesajlar
17
Tepkime puanı
2
Yaş
24
Konum
Turkiye
İlgi Alanı
Hepsi
hocam yardımcı olabilecek var ise yardım etsin ya quad havalanıyor ama kendi ekseninde dönerek hergün bi sorun çıkıyor çözmeye çalışıyorum o bitiyor diğer sorun çıkıyor
az kaldı sonunda uçabilecek 7 tane pervane kırdım :)
 
Kontrol Kartınız
apm 2,8
Model Sınıfı
f450
Motor, Pervane ve ESC
sımonk 30a 1045
Kumanda Alıcı ve Verici
flysky fsi6 fsi6ab
Extra Ekipman
yok
Osman Bey kumanda da yaw çubuğunun trim ayarını kontrol edin. Tam ortada mı, kayma var mı?

Daha sonra telefonunuza pusula uygulaması indirip, APM ön tarafı ile telefonun önb tarafını aynı yöne tuttuğunuzda, APM pusulasıyla aynı yönümü gösteriyor, yani apm pusulası düzgün çalışıyor mu kontrol edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
yaw ayarinin sikintili olmasinin pek cok sebebi olabilir, motorlardan biri hafif aciliysa olur, yaw trimi varsa olur. RC Kalibrasyonu dogru yapilmadiysa olur. 4 ESC ayni min-max kalibrasyonuna sahip degilse olur, ESC'lerden biri farkliysa olabilir. Ama mevcut bilgilerle, fala baktım. ESC kalibrasyonu cikti.
 
Yillardir piyasada olan, hakkinda sayfa sayfa konu olan bir kart ile her gun baska bir sorun yasamak da bir basari... Tebrik ederim.

Önceki sorunlar da (konular da) anlaşılamayacak şekilde paylaşılıyor, ya cevap alınamıyor, veya bir cevap alınabilirse, alınan cevabın karşılığında sorunun çözlüp çözülemediği belirtilmiyor.

Önceki konuların okunmamasını geçtim, bu konulara yazılan cevapların okunduğundan bile şüpheliyim... Olmuyorsa fazla da zorlamamak lazım, tek outdoor aktivitesi rc araçlar değil sonuçta.
 
hocam çözemedim halen kendi ekseninde dönüyor forumda bütün konulara baktım herşeyi doğru yapıyorum betaflight ve cleanflight gibi uygulamalarada bağlanmıyor yaw ayarı filan da sıkıntı yok pusula doğru yönde kontrol ettim başka ne yapacağımı bilmiyorum kontrol kartından şüphelenmeye başladım misson planere filan bağlanıyor diğer hiçbir şeye bağlanmıyor
 
Yillardir piyasada olan, hakkinda sayfa sayfa konu olan bir kart ile her gun baska bir sorun yasamak da bir basari... Tebrik ederim.

Önceki sorunlar da (konular da) anlaşılamayacak şekilde paylaşılıyor, ya cevap alınamıyor, veya bir cevap alınabilirse, alınan cevabın karşılığında sorunun çözlüp çözülemediği belirtilmiyor.

Önceki konuların okunmamasını geçtim, bu konulara yazılan cevapların okunduğundan bile şüpheliyim... Olmuyorsa fazla da zorlamamak lazım, tek outdoor aktivitesi rc araçlar değil sonuçta.
haklısınız da acemilik işte bulamadım çözümü bakmadığım konu izlemedeğim video kalmadı ama halen çözmüş değilim
 
Para var huzur var. Gavur forumlarına bakıyorum. Benim oo çok iyi dediğim esclere bile burun kivirirken bizim gençlerimiz 3 dolarlık esc ve motorlarla birşeyler yapmaya çalışıyor. Esc veya motordan biri arızalı ise de ortada kalıyor.
Beyefendi yani ne ekran görüntüsü ne de bir video falan attığınız için gercekten bir fikir yurutemiyoruz. Ama şu kadarını soyliyeyim o sarı escler aslında birer çöp. Bende 14 tane var. Test amaçlı 3 quad yaptım onlarla ve 3 ve ya 4 uçuşta bir esclerden en az biri kalibrasyon değerlerini unutur. Bu yüzden her uçuştan önce esc kalibrasyonunu alışkanlık haline getirdim.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Resimler bunlar yapamadım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Osman Bey, APM de ardupilot yazılımı yüklüdür. Dolayısıyla Cleanflight ve ya BetaFlight yazılımlarına zaten bağlanamazsınız.
FSI6B yani kumanda alıcısında ki bağlantınız yanlış görünüyor. PPM giriş yerine APM den kablo bağlantısı yaptınız. O diğer iki servo kablosunu yatay niye bağladınız. O bağlantılar yanlış görünüyor. Sistemden GPS i çıkarıp o şekilde deneyin.
APM ve FSI6B bağlantı şeklini, PWM, PPM protokollerini iyi araştırın.
 
Arkadaş yatay bağlantı ile sadece sinyalleri bağlamış. Yanlis bir yöntem sayilmaz. Gerci o kumandanin ppm cikisi da var. Ama tercih meselesi.
2 Onerim var.
1 - Evet GPS'i iptal edin, sadece stabilize ve Alt Hold modlarini kullanarak ucus yapiniz. Bu problem olmuyor ise,
2 - GPS ve harici pusulayi tekrar takip, harici pusulayi kalibre edip, dahiliyi kullanmadan sadece harici ile, sirasi ile Stab, Alt Hold ve Pos Hold modlarini deneyiniz.
 
bana esc kalibrasyonu gibi geliyor mevcut bilgilere gore , ayrica bu motorlar cok uzun omurlu olmayacaktir , cihazin agirligi ve yukari dogru bir cekme hareketiyle havalandigindan yavas yavas mil yatagi gevseyecek motor bosluk yapacaktir .
tavsiyem dusuk maliyetli bir cihaz yapmak yerine daha kaliteli malzemelerle bir sistem toplamaniz size cok daha ucuza gelecektir.
 
Hocam daha pahalı nasıl alabilirim 1500 tl para gitti bunlara bütçemde kalmadı malesef yarın gps çıkarıp deniyeceğim inşallah ondandır