Bu hobinin olmazsa olmazlarından birisi de ne yazık ki yaşanan Kırım lardır. Doğal olarak yeni başlayanlar için en çok sorulan soru da "Hangi Parçayı, Ne kadar yedek olarak satınalmalıyım ?? " oluyor.
Modelcilik hayatıma başlayalı nerdeyse 2 yıl oluyor. Başlarda en çok kafa mı karıştıran sorulardan birisi de bu olmuştu. Yurtiçinden yedek parça temini genelde oldukça pahalı. Genelde diyorum zira bazı modeller, mesela "Mini TITAN, için bu durum geçerli değil. Bu durumda tek ve en ekonomik seçenek yurtdışından temin etmek oluyor.
Her ne kadar yurtdışında birim yedek parça maliyetleri uygun olsa da, kargo bedeli ciddi bir maliyet teşkil ediyor. İşte bu extra maliyeti min düşürmek için ise toplu yedek parça satınalmak en mantıklısı.
Başlarda, yani ilk 5 kırımımda, değiştirdiğim ve hasar gören parçaların bir listesini tutmuştum. Sonradan devam ettiremedim zira yazmaktan sıkıldım, yani varın siz düşünün şu ana kadar kaç kırım yaşadığımı
Aşağıda sizlere tavsiye edeceğim yedek parçaların listesi, acemilik döneminde TREX 450 PRO ile yaşadığım 5 adet KÜÇÜK kırımların istatiksel verileri doğrultusunda ortaya çıkmıştır. Bunları dikkate alarak kendi yedek parça listenizi oluşturabilirsiniz.
Kırımsız bol ucuşlar
Tavsiye Edilen Yedek Parça Listesi - 5 kırım Raporu:
1- Main Blade 325mm (Ana Pal) : Hasar oranı %100- 5 kez
2- Flybar Rod : Hasar oranı %100- 5 kez
3- Feathering Shaft : Hasar oranı %80- 4 kez
4- Main Shaft : Hasar oranı %100- 5 kez
5- Main Gear-White : Hasar oranı %40- 2 kez
6- Tail Blade : Hasar oranı %20- 1 kez
7- Tail Boom Brace : Hasar oranı %20- 1 kez
8- Torque Tube Front Drive Gear Set : Hasar oranı %40- 2 kez
9- Torque Tube Rear Drive Gear Set : Hasar oranı %20- 1 kez
10- Torque Tube : Hasar oranı %20- 1 kez
11- Tail Boom : Hasar oranı %60- 3 kez
12- Landing Skid : Hasar oranı %20- 1 kez
Kirim sonrasi Elektronik ekipmanlarda meydana gelen Hasar ile ilgili tespitim :
1- Cylic Servolar
Sayet metal disli servo kullaniyorsaniz %90 oraninda kirimlarda direkt hasar gormuyor. Fakat kirim sayisi belli bir sayiyi ulasinca, ki bu bende 10 kirim oldu, o zaman hasarlarda kismi zarar goren disliler takilmaya basliyor. Ornegin ben 12 kisim sonrasi 3 adet metal disli Cylic servoyu degistirmek zorunda kaldim.
2- Kuyruk sevrosu:
Genelde bu servo plastik disli oluyor. Kirim sekline bagli olarak plastik disli siyirabiliyor. Bu durumda da yedek plastik disli ile degisim durumu ortaya cikiyor.
3- Motor
Her ne kadar kirimlarda ana disli siyiriyor olsa da, kesinlikle motor mili de darbe aliyor. Bu da zaman icinde kirim sayisi arttikca motorda problem olusmasina neden oluyor.
4- ESC ve Gyro
Su ana kadar kirimdan dolayi arizalandigina sahid olmadim.
Modelcilik hayatıma başlayalı nerdeyse 2 yıl oluyor. Başlarda en çok kafa mı karıştıran sorulardan birisi de bu olmuştu. Yurtiçinden yedek parça temini genelde oldukça pahalı. Genelde diyorum zira bazı modeller, mesela "Mini TITAN, için bu durum geçerli değil. Bu durumda tek ve en ekonomik seçenek yurtdışından temin etmek oluyor.
Her ne kadar yurtdışında birim yedek parça maliyetleri uygun olsa da, kargo bedeli ciddi bir maliyet teşkil ediyor. İşte bu extra maliyeti min düşürmek için ise toplu yedek parça satınalmak en mantıklısı.
Başlarda, yani ilk 5 kırımımda, değiştirdiğim ve hasar gören parçaların bir listesini tutmuştum. Sonradan devam ettiremedim zira yazmaktan sıkıldım, yani varın siz düşünün şu ana kadar kaç kırım yaşadığımı
Aşağıda sizlere tavsiye edeceğim yedek parçaların listesi, acemilik döneminde TREX 450 PRO ile yaşadığım 5 adet KÜÇÜK kırımların istatiksel verileri doğrultusunda ortaya çıkmıştır. Bunları dikkate alarak kendi yedek parça listenizi oluşturabilirsiniz.
Kırımsız bol ucuşlar
Tavsiye Edilen Yedek Parça Listesi - 5 kırım Raporu:
1- Main Blade 325mm (Ana Pal) : Hasar oranı %100- 5 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2- Flybar Rod : Hasar oranı %100- 5 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3- Feathering Shaft : Hasar oranı %80- 4 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4- Main Shaft : Hasar oranı %100- 5 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5- Main Gear-White : Hasar oranı %40- 2 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
6- Tail Blade : Hasar oranı %20- 1 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
7- Tail Boom Brace : Hasar oranı %20- 1 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
8- Torque Tube Front Drive Gear Set : Hasar oranı %40- 2 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
9- Torque Tube Rear Drive Gear Set : Hasar oranı %20- 1 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
10- Torque Tube : Hasar oranı %20- 1 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
11- Tail Boom : Hasar oranı %60- 3 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
12- Landing Skid : Hasar oranı %20- 1 kez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kirim sonrasi Elektronik ekipmanlarda meydana gelen Hasar ile ilgili tespitim :
1- Cylic Servolar
Sayet metal disli servo kullaniyorsaniz %90 oraninda kirimlarda direkt hasar gormuyor. Fakat kirim sayisi belli bir sayiyi ulasinca, ki bu bende 10 kirim oldu, o zaman hasarlarda kismi zarar goren disliler takilmaya basliyor. Ornegin ben 12 kisim sonrasi 3 adet metal disli Cylic servoyu degistirmek zorunda kaldim.
2- Kuyruk sevrosu:
Genelde bu servo plastik disli oluyor. Kirim sekline bagli olarak plastik disli siyirabiliyor. Bu durumda da yedek plastik disli ile degisim durumu ortaya cikiyor.
3- Motor
Her ne kadar kirimlarda ana disli siyiriyor olsa da, kesinlikle motor mili de darbe aliyor. Bu da zaman icinde kirim sayisi arttikca motorda problem olusmasina neden oluyor.
4- ESC ve Gyro
Su ana kadar kirimdan dolayi arizalandigina sahid olmadim.