Bir önceki konumuzda modelimizi kumandamızda tanıtmış idik. Artık ayar kısımlarına başlayabiliriz. Bu yazımızda Cyclic servolarının yön kontrollerin nasıl yapıldığını, bu kontroller sırasında kumandamızın "RESERVE" ve "SWASH-PITCH" ayarlarının nasıl kullanıldığını sizlere aktarmaya çalışacağız.
Servo yön kontrollü 3 aşamadan oluşmaktadır.
1- AILERON Yön Kontrollü
Bu kontrol sırasında Aileron komutu verildiğinde servoların aşağıda belirtildiği şekilde hareket etmesi beklenir.
Aileron Stick SAĞ ---- AILERON Servo ASAĞI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo Hareketsiz
Şayet farklılık var ise;
a-) Farklı hareket eden servo tek ya da iki servo ise ilgili servo hangi kanala bağlı ise, o kanal "RESERVE" yapılır.
b-) Şayet tüm servolar doğru fakat ters yönde hareket ediyor ise, o zaman "RESERVE" komutu yerine "SWASH" komutu kullanılır.
"SWASH / PITCH" değeri (+) ise (-), (-) ise (+) yapılır.
Yukarıdaki açıklamalardan da anlaşılacağı üzere, "RESERVE" komutu tek bir servoyu etkiler. Şayet birden fazla servonun yönünü değiştirmek gerekir ise bu durumda "SWASH- PITCH" komutu kullanılır.
(+)- (-) yapılır.
2- ELEVATOR Yön Kontrollü
Bu kontrol sırasında Elevator komutu verildiğinde servoların aşağıda belirtildiği şekilde hareket etmesi beklenir.
Elevator Stick AŞAĞI ---- AILERON Servo YUKARI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo AŞAĞI
Şayet farklılık var ise; yukarıdaki a-) ve b-) çözümleri aynen uygulanır.
3- PITCH Yön Kontrollü
Bu kontrol sırasında Throttle (Gaz) komutu verildiğinde servoların aşağıda belirtildiği şekilde hareket etmesi beklenir.
Gaz (Throttle) YUKARI ---- Tüm Servolar YUKARI.
Şayet farklılık var ise; yukarıdaki a-) ve b-) çözümleri aynen uygulanır.
Gelelim konu ile ilgili videolarımıza :
RC Heli Kumanda Ayar -4.3 : CYCLIC Servo Yön Kontrollü (Reverse, Swash Pitch) - PART-1:
RC Heli Kumanda Ayar -4.3 : CYCLIC Servo Yön Kontrollü (Reverse, Swash Pitch) - PART-2:
Servo yön kontrollü 3 aşamadan oluşmaktadır.
1- AILERON Yön Kontrollü
Bu kontrol sırasında Aileron komutu verildiğinde servoların aşağıda belirtildiği şekilde hareket etmesi beklenir.
Aileron Stick SAĞ ---- AILERON Servo ASAĞI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo Hareketsiz
Şayet farklılık var ise;
a-) Farklı hareket eden servo tek ya da iki servo ise ilgili servo hangi kanala bağlı ise, o kanal "RESERVE" yapılır.
b-) Şayet tüm servolar doğru fakat ters yönde hareket ediyor ise, o zaman "RESERVE" komutu yerine "SWASH" komutu kullanılır.
"SWASH / PITCH" değeri (+) ise (-), (-) ise (+) yapılır.
Yukarıdaki açıklamalardan da anlaşılacağı üzere, "RESERVE" komutu tek bir servoyu etkiler. Şayet birden fazla servonun yönünü değiştirmek gerekir ise bu durumda "SWASH- PITCH" komutu kullanılır.
(+)- (-) yapılır.
2- ELEVATOR Yön Kontrollü
Bu kontrol sırasında Elevator komutu verildiğinde servoların aşağıda belirtildiği şekilde hareket etmesi beklenir.
Elevator Stick AŞAĞI ---- AILERON Servo YUKARI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo AŞAĞI
Şayet farklılık var ise; yukarıdaki a-) ve b-) çözümleri aynen uygulanır.
3- PITCH Yön Kontrollü
Bu kontrol sırasında Throttle (Gaz) komutu verildiğinde servoların aşağıda belirtildiği şekilde hareket etmesi beklenir.
Gaz (Throttle) YUKARI ---- Tüm Servolar YUKARI.
Şayet farklılık var ise; yukarıdaki a-) ve b-) çözümleri aynen uygulanır.
Gelelim konu ile ilgili videolarımıza :
RC Heli Kumanda Ayar -4.3 : CYCLIC Servo Yön Kontrollü (Reverse, Swash Pitch) - PART-1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
RC Heli Kumanda Ayar -4.3 : CYCLIC Servo Yön Kontrollü (Reverse, Swash Pitch) - PART-2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol