RC Heli Kumanda Ayar -4.5 : SWASHPLATE Parallellik Öncesi Kontroller

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,204
Tepkime puanı
38,362
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Öncelikle arkadaşlar bu bölüm OPSIYONEL bir bölümdür. Isterseniz pas geçebilirsiniz. Fakat gerek ben gerekse Türker kardeşim, "Swashplate Parallellik" ayarları yapılmadan önce fiziki olarak aşağıdakileri nihai olarak kontrolleri yapmayı faydalı buluyoruz. Zira sonradan tespit edilecek olası fiziki montaj hataları, parallellik için yapılan ince ayarları boşa gitmesine neden olabilmektedir.

Bu kontrolleri şu aşamaları izleyerek yapıyoruz :

1- Motor bağlantısı daha önce yapılmış ise öncelikle bağlantıyı kesiyoruz ya da Throttle Curve değerlerini SIFIR giriyoruz.

2- Fiziki olarak paller dahil swashplate ve kafa kısmını tüm ball linkler yerine takılacak şekilde monte ediyoruz.

[attachimg=1]​

3- Servo yönlerinin doğru olduğundan emin oluyoruz.

Gaz (Throttle) YUKARI ---- Tüm Servolar YUKARI
Aileron Stick SAG ---- AILERON Servo ASAĞI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo Hareketsiz
Elevator Stick AŞAĞI ---- AILERON Servo YUKARI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo AŞAĞI

4- Kabaca da olsa pal açıları kontrol edilir ve ideal değerlere yakınlıgı kontrol edilir.

a-) Gaz Stick ORTADA -- (0) Der
b-) Gaz Stick MAX -- (-11) Der
c-) Gaz Stick MIN -- (+11) Der

5- Şayet acılar +11/-11 ve /veya büyük ise bu maddeyi yapmaya gerek yoktur. Küçük ise o zaman ;

Gaz Stick MIN iken “Swashplate- Main Frame” arası mesafe,
Gaz Stick MAX iken “Swashplate-Head” arası mesafe

kontrol edilir. Bu işlem su şekilde yapılır ;

a-) Tüm Ball linkler manual uygun uzunlukta yapılır.
b-) Tüm üst kısım monte edilir.
c-) Gaz MIN getirilir ve Swashplate konumu kontrol edilir. Şayet Main Frame cok yakın ise (resimde görüldüğü üzere) ilgili BALL Linkler biraz uzatılmalıdır.

[attachimg=2]​

d-)Gaz MAX getirilir ve Swashplate konumu kontrol edilir. Şayet Swashplate ile WASHOUT BASE uzak ise (resimde görüldüğü üzere) ilgili BALL Linkler biraz uzatılmalıdır. Zira nerede ise tam temas etmeye yakın olmalıdır.

[attachimg=3]​

SWASHPLATE Parallellik Öncesi Kontroller Videosu

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ekli dosyalar

MESUT AYDIN

Yeni Uye
Katılım
24 May 2016
Mesajlar
18
Tepkime puanı
1
Yaş
29
RC Heli Kumanda Ayar -4.5 : SWASHPLATE Parallellik Öncesi Kontroller

Mehmet abim v977 deki bilgime dayanaraktan soruyorum
Kuyruga yakin olan iki servodan sagdaki aileron soldaki pich ondeki elevator doye cozumledim kendimce.
Boyle isimlendirme oluyor mu onu da bilmiyorum.

Eger oyleyse elevator stigi asagi dedigimizde heliye geriye git komutu veriyoruz
Geriye gitmesi icin servolar
ELEVATOR YUKARI
PICH ASAGI
AILERON ASAGI
Olmasi gerekir

977 ile buyuk modellerin servo yapilari farki oliyorsa tezim yanlis olacaktir.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,204
Tepkime puanı
38,362
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Mesut olayi dogru algilamissin. FBL modellerde ki v977 de bunlardan birisi, artik bu terimler yerine servo-1,-2,-3 ifadesi kullaniyor. Genelde yan yana olanlar 1-2, uzakta olan yani eski ismi ile Elevator servosu servo-3 ismini aliyor. Bu FBL uniteden uniteye degisiyor. Zaten FBL Unite ayarlarinda bu servo yerlesimleri ve isimleri ayar sirasinda kullaniciya aciklaniyor. Biz de ona gore baglanti yapip, ayarladiktan sonra kontrol ediyoruz.

Ama temel olarak senin soylediginden farkli bir durum yok. Kisaca olayin mantigini anlamissin ;)
 

MESUT AYDIN

Yeni Uye
Katılım
24 May 2016
Mesajlar
18
Tepkime puanı
1
Yaş
29
RC Heli Kumanda Ayar -4.5 : SWASHPLATE Parallellik Öncesi Kontroller

Tesekkur ederim abim yol kat ediyor olmak cok hos.
:RCKolik: ekibin bir parcasi olmak bu yolu kolaylastiriyor.
Ellerinize emeginize sağlık. Hakikatten guzel is cikartiyorsunuz. :bravo:
 

Benzer konular