Öncelikle arkadaşlar bu bölüm OPSIYONEL bir bölümdür. Isterseniz pas geçebilirsiniz. Fakat gerek ben gerekse Türker kardeşim, "Swashplate Parallellik" ayarları yapılmadan önce fiziki olarak aşağıdakileri nihai olarak kontrolleri yapmayı faydalı buluyoruz. Zira sonradan tespit edilecek olası fiziki montaj hataları, parallellik için yapılan ince ayarları boşa gitmesine neden olabilmektedir.
Bu kontrolleri şu aşamaları izleyerek yapıyoruz :
1- Motor bağlantısı daha önce yapılmış ise öncelikle bağlantıyı kesiyoruz ya da Throttle Curve değerlerini SIFIR giriyoruz.
2- Fiziki olarak paller dahil swashplate ve kafa kısmını tüm ball linkler yerine takılacak şekilde monte ediyoruz.
3- Servo yönlerinin doğru olduğundan emin oluyoruz.
Gaz (Throttle) YUKARI ---- Tüm Servolar YUKARI
Aileron Stick SAG ---- AILERON Servo ASAĞI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo Hareketsiz
Elevator Stick AŞAĞI ---- AILERON Servo YUKARI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo AŞAĞI
4- Kabaca da olsa pal açıları kontrol edilir ve ideal değerlere yakınlıgı kontrol edilir.
a-) Gaz Stick ORTADA -- (0) Der
b-) Gaz Stick MAX -- (-11) Der
c-) Gaz Stick MIN -- (+11) Der
5- Şayet acılar +11/-11 ve /veya büyük ise bu maddeyi yapmaya gerek yoktur. Küçük ise o zaman ;
Gaz Stick MIN iken “Swashplate- Main Frame” arası mesafe,
Gaz Stick MAX iken “Swashplate-Head” arası mesafe
kontrol edilir. Bu işlem su şekilde yapılır ;
a-) Tüm Ball linkler manual uygun uzunlukta yapılır.
b-) Tüm üst kısım monte edilir.
c-) Gaz MIN getirilir ve Swashplate konumu kontrol edilir. Şayet Main Frame cok yakın ise (resimde görüldüğü üzere) ilgili BALL Linkler biraz uzatılmalıdır.
d-)Gaz MAX getirilir ve Swashplate konumu kontrol edilir. Şayet Swashplate ile WASHOUT BASE uzak ise (resimde görüldüğü üzere) ilgili BALL Linkler biraz uzatılmalıdır. Zira nerede ise tam temas etmeye yakın olmalıdır.
SWASHPLATE Parallellik Öncesi Kontroller Videosu
Bu kontrolleri şu aşamaları izleyerek yapıyoruz :
1- Motor bağlantısı daha önce yapılmış ise öncelikle bağlantıyı kesiyoruz ya da Throttle Curve değerlerini SIFIR giriyoruz.
2- Fiziki olarak paller dahil swashplate ve kafa kısmını tüm ball linkler yerine takılacak şekilde monte ediyoruz.
[attachimg=1]
3- Servo yönlerinin doğru olduğundan emin oluyoruz.
Gaz (Throttle) YUKARI ---- Tüm Servolar YUKARI
Aileron Stick SAG ---- AILERON Servo ASAĞI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo Hareketsiz
Elevator Stick AŞAĞI ---- AILERON Servo YUKARI
---- PITCH Servo YUKARI
---- ELEVATOR Servo AŞAĞI
4- Kabaca da olsa pal açıları kontrol edilir ve ideal değerlere yakınlıgı kontrol edilir.
a-) Gaz Stick ORTADA -- (0) Der
b-) Gaz Stick MAX -- (-11) Der
c-) Gaz Stick MIN -- (+11) Der
5- Şayet acılar +11/-11 ve /veya büyük ise bu maddeyi yapmaya gerek yoktur. Küçük ise o zaman ;
Gaz Stick MIN iken “Swashplate- Main Frame” arası mesafe,
Gaz Stick MAX iken “Swashplate-Head” arası mesafe
kontrol edilir. Bu işlem su şekilde yapılır ;
a-) Tüm Ball linkler manual uygun uzunlukta yapılır.
b-) Tüm üst kısım monte edilir.
c-) Gaz MIN getirilir ve Swashplate konumu kontrol edilir. Şayet Main Frame cok yakın ise (resimde görüldüğü üzere) ilgili BALL Linkler biraz uzatılmalıdır.
[attachimg=2]
d-)Gaz MAX getirilir ve Swashplate konumu kontrol edilir. Şayet Swashplate ile WASHOUT BASE uzak ise (resimde görüldüğü üzere) ilgili BALL Linkler biraz uzatılmalıdır. Zira nerede ise tam temas etmeye yakın olmalıdır.
[attachimg=3]
SWASHPLATE Parallellik Öncesi Kontroller Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol