En zor kısımlardan birisine geldik, "GYRO,Kuyruk Servosu ile Kuyruk" ayarının yapılamasına.
Konuyu mümkün olduğunca kolay anlaşılması için alt bölümler halinde sizlerle paylaşmaya çalışacağız.
1-) Kuyruk Servo Kolunun (Horn) 90 derece Ayarı:
Bu yöntem OPSIYONEL'dir. Isteyen bu ayar kısmını GYRO tamamen konfigure ettikten sonra da yapabilir.
a-) Kuyruk Servosunu GYRO olmadan direkt olarak Receiver CH-4 bağlıyoruz.
[attachimg=1]
b-) Ball linkini, heli ya da GYRO manualine uygun mesafede monte ediyoruz. Spartan için manualde verilen değer;
NOT: Şahsen biz hangi deliği kullanacağımız tespit ederken, manual tavsiyesinin yanı sıra "Rudder Cubugunun PARALLEL" olacak şekilde tercih ediyoruz.
[attachimg=2]
c-) En iyi 90 der Horn ve pozisyonunu bulup ve Horn servoya monte ediyoruz.
NOT: Baştan da belirtiğimiz gibi bu kısım OPSIYONELDIR. Servo kolu 90 Der ayarı ilerleyen aşamalarda yapılabilir. Sayet GYRO ayarları sırasında CH-4 REVERSE yapmak zorunda kalırsak, bu ayarın yeniden kontrol edilmesi gerekecektir.
Kuyruk Servo Kolunun (Horn) 90 derece Ayar Videomuz:
2-) GYRO Ön Ayarları:
GYRO fiziki olarak yerine monte edildikten sonra, servo’yu bağlayıp enerji vermeden önce, kullanılan kuyruk servosunun tipine göre aşağıdaki GYRO Konfigurasyonların bazılarını yapıyoruz ;
a. Servo Tipi
b. Analog / Digital (GP 780 için) GYRO ön ayarları yapılır.
Geri kalan GYRO Konfigurasyonları ilerleyen bölümde yapmaya devam edeceğiz.
3-) Kuyruk Servosunun GYRO ile Bağlantısı:
"GYRO Elektriksel Fiziki Bağlantısı"
Rudder Stick SAG /SOL hareket ettirilerek, Servo hareketinin ON TESTI ni yapıyoruz.
GYRO Ön Ayar ve Kuyruk Servo Bağlantı Videomuz:
4-) Rudder Control Rod BOY Ayarı:
a-) GYRO "RATE Mod" alınır.
b-) Control Rod’un servo ucu takılır.
c-) Kuyruk ucu ise "Tail Leaking Edge" SOLA(içe) bir ACI verecek şekilde takılır. Bu acının yeterli olup olmadığı saha testleri sırasında daha sonra ayrıca kontrol edilmelidir.
d-) "Tail Control Guide" da manualle uygun mesafede sabitlenir.
NOT: TREX Manualde Tail ARM 90 der olacak şekilde ortada olması gereklidir dense de, biz bunu UYGULAMIYORUZ.
NOT:Saha kontrolleri sırasında "Rudder Control Rod Boy" / Kuyruk Pal Açısı" nın nihai kontollü için RC Heli Kumanda Ayar -9.2 : Kuyruk PAL ACISI Kontrollü - GYRO Rate Mode Ayarı
[attachimg=3]
Rudder Control Rod BOY Ayarı Videomuz:
5-) Kuyruk Servo / RUDDER Stick Kontrollü :
Rudder Stick SAĞ ---- Tail Leaking Edge SOLA
SOL ---- Tail Leaking Edge SAGA
[attachimg=4]
Şayet bunda bir teslik var ise "REVERSE- Ch:4 (Rudder)" REV yapılır ve Power OFF/ON yapılır.
[attachimg=5]
NOT: Kuyruk servo 90 Horn ayarı sırasında "Sub-Trim" kullanılmış ise, REV sonrası yeniden ayar yapılması gerekir.
Kuyruk Servo / RUDDER Stick Kontrollü Videomuz:
Konuyu mümkün olduğunca kolay anlaşılması için alt bölümler halinde sizlerle paylaşmaya çalışacağız.
1-) Kuyruk Servo Kolunun (Horn) 90 derece Ayarı:
Bu yöntem OPSIYONEL'dir. Isteyen bu ayar kısmını GYRO tamamen konfigure ettikten sonra da yapabilir.
a-) Kuyruk Servosunu GYRO olmadan direkt olarak Receiver CH-4 bağlıyoruz.
[attachimg=1]
b-) Ball linkini, heli ya da GYRO manualine uygun mesafede monte ediyoruz. Spartan için manualde verilen değer;
NOT: Şahsen biz hangi deliği kullanacağımız tespit ederken, manual tavsiyesinin yanı sıra "Rudder Cubugunun PARALLEL" olacak şekilde tercih ediyoruz.
[attachimg=2]
c-) En iyi 90 der Horn ve pozisyonunu bulup ve Horn servoya monte ediyoruz.
NOT: Baştan da belirtiğimiz gibi bu kısım OPSIYONELDIR. Servo kolu 90 Der ayarı ilerleyen aşamalarda yapılabilir. Sayet GYRO ayarları sırasında CH-4 REVERSE yapmak zorunda kalırsak, bu ayarın yeniden kontrol edilmesi gerekecektir.
Kuyruk Servo Kolunun (Horn) 90 derece Ayar Videomuz:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2-) GYRO Ön Ayarları:
GYRO fiziki olarak yerine monte edildikten sonra, servo’yu bağlayıp enerji vermeden önce, kullanılan kuyruk servosunun tipine göre aşağıdaki GYRO Konfigurasyonların bazılarını yapıyoruz ;
a. Servo Tipi
b. Analog / Digital (GP 780 için) GYRO ön ayarları yapılır.
Geri kalan GYRO Konfigurasyonları ilerleyen bölümde yapmaya devam edeceğiz.
3-) Kuyruk Servosunun GYRO ile Bağlantısı:
"GYRO Elektriksel Fiziki Bağlantısı"
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
konusunda detaylı anlattığımız şekilde Kuyruk Servomuzu GYRO 'ya bağlıyoruz.Rudder Stick SAG /SOL hareket ettirilerek, Servo hareketinin ON TESTI ni yapıyoruz.
GYRO Ön Ayar ve Kuyruk Servo Bağlantı Videomuz:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4-) Rudder Control Rod BOY Ayarı:
a-) GYRO "RATE Mod" alınır.
b-) Control Rod’un servo ucu takılır.
c-) Kuyruk ucu ise "Tail Leaking Edge" SOLA(içe) bir ACI verecek şekilde takılır. Bu acının yeterli olup olmadığı saha testleri sırasında daha sonra ayrıca kontrol edilmelidir.
d-) "Tail Control Guide" da manualle uygun mesafede sabitlenir.
NOT: TREX Manualde Tail ARM 90 der olacak şekilde ortada olması gereklidir dense de, biz bunu UYGULAMIYORUZ.
NOT:Saha kontrolleri sırasında "Rudder Control Rod Boy" / Kuyruk Pal Açısı" nın nihai kontollü için RC Heli Kumanda Ayar -9.2 : Kuyruk PAL ACISI Kontrollü - GYRO Rate Mode Ayarı
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
konusuna bakınız.[attachimg=3]
Rudder Control Rod BOY Ayarı Videomuz:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5-) Kuyruk Servo / RUDDER Stick Kontrollü :
Rudder Stick SAĞ ---- Tail Leaking Edge SOLA
SOL ---- Tail Leaking Edge SAGA
[attachimg=4]
Şayet bunda bir teslik var ise "REVERSE- Ch:4 (Rudder)" REV yapılır ve Power OFF/ON yapılır.
[attachimg=5]
NOT: Kuyruk servo 90 Horn ayarı sırasında "Sub-Trim" kullanılmış ise, REV sonrası yeniden ayar yapılması gerekir.
Kuyruk Servo / RUDDER Stick Kontrollü Videomuz:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol