Bir önceki konumuzda yeni modelimizi kumandamıza tanımlamış idik. Bu konumuzda ise özellikle mevcut bir modeli kullanıyor isek, ayar öncesi yapmamız gereken "Ön Ayar Kontrollerini" paylaşmaya çalışacağız.
CCPM Heli ayarlarına başlamadan önce kumandanın aşağıdaki gibi RESETLENEREK ön ayarlarının mutlaka yapılmış olması gerekir. Aksi takdirde tüm ayarları bitirtikten sonra bazı şeyler için en başa dönmek zorunda kalınabilir.
Bu nedenle aşağıdaki maddeleri teker teker kontrol etmeyi ihmal etmemenizi tavsiye ederiz.
Ayar Öncesi Kumanda Ön Ayar -Resetleme Videosu
a- Kumanda "TRIM" değerleri ortada (resetlenmiş) olmalı
[attachimg=1]
b- "SUB-TRIM" değerleri tüm channel için resetlenmiş (0) olmalı.
[attachimg=2]
c-SWASH” menusunde (HR3) secili olmalı ve AIL/ELE/PIT değerleri "50" (Default değer) olmalı. Özellikle SWASH- PIT değerinin 50’den farklı olması ilerde yapılacak ayarların bozuk olmasına neden olacaktır.
[attachimg=3]
d- Model Tipi "Heli" ve Swash tipi 3 servo 120 der olmalı yani (HR3) olmalı
[attachimg=4]
e- "REVO-MIX" kapalı oldugundan (INH-Inhibit) emin ol
[attachimg=5]
f- "END-POINT" resetlenmiş, yani tüm kanalların MIN-MAX değeleri 100%<>100% olmalı
[attachimg=6]
g- "PITCH-CURVE" ve "THROTTLE-CURVE" lineer olmalı.
NOT: Throtlle- Curve Lineer olması ESC programlama sırasında gereklidir. ESC programlanmış ve Motor-ESC bağlantısı yapılarak heliye monte edilmiş ise, GUVENLIK nedeniyle MUTLAKA "THROTTLE-CURVE" SIFIR Yapılmalıdır.
[attachimg=7]
h- Tüm Kanallar "NORMAL" konumda olmalı.
[attachimg=8]
CCPM Heli ayarlarına başlamadan önce kumandanın aşağıdaki gibi RESETLENEREK ön ayarlarının mutlaka yapılmış olması gerekir. Aksi takdirde tüm ayarları bitirtikten sonra bazı şeyler için en başa dönmek zorunda kalınabilir.
Bu nedenle aşağıdaki maddeleri teker teker kontrol etmeyi ihmal etmemenizi tavsiye ederiz.
Ayar Öncesi Kumanda Ön Ayar -Resetleme Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
a- Kumanda "TRIM" değerleri ortada (resetlenmiş) olmalı
[attachimg=1]
b- "SUB-TRIM" değerleri tüm channel için resetlenmiş (0) olmalı.
[attachimg=2]
c-SWASH” menusunde (HR3) secili olmalı ve AIL/ELE/PIT değerleri "50" (Default değer) olmalı. Özellikle SWASH- PIT değerinin 50’den farklı olması ilerde yapılacak ayarların bozuk olmasına neden olacaktır.
[attachimg=3]
d- Model Tipi "Heli" ve Swash tipi 3 servo 120 der olmalı yani (HR3) olmalı
[attachimg=4]
e- "REVO-MIX" kapalı oldugundan (INH-Inhibit) emin ol
[attachimg=5]
f- "END-POINT" resetlenmiş, yani tüm kanalların MIN-MAX değeleri 100%<>100% olmalı
[attachimg=6]
g- "PITCH-CURVE" ve "THROTTLE-CURVE" lineer olmalı.
NOT: Throtlle- Curve Lineer olması ESC programlama sırasında gereklidir. ESC programlanmış ve Motor-ESC bağlantısı yapılarak heliye monte edilmiş ise, GUVENLIK nedeniyle MUTLAKA "THROTTLE-CURVE" SIFIR Yapılmalıdır.
[attachimg=7]
h- Tüm Kanallar "NORMAL" konumda olmalı.
[attachimg=8]
Ekli dosyalar
-
01_Kumanda Trim.jpg7.9 KB · Görülme: 576
-
02_Kumanda SubTrim.jpg7.4 KB · Görülme: 487
-
03_Kumanda Swash.jpg7 KB · Görülme: 484
-
04_Kumanda Parameter.jpg6.3 KB · Görülme: 481
-
05_Kumanda Revo.jpg6.5 KB · Görülme: 482
-
06_Kumanda End Point.jpg6.2 KB · Görülme: 483
-
07_Kumanda Throttle.jpg6 KB · Görülme: 482
-
08_Kumanda Reserve.jpg6.3 KB · Görülme: 479