Arkadaşlar,
Özellikle Scale model uçaklarımızda büyük bir emek, para ve zaman harcayarak tesis ettiğimiz flaplarımızın ne işe yaradığıyla ilgili soru belki sizinde aklınıza benim gibi takılmıştır.
Geçen günlerde Erkan Bey'in açtığı bu konu yıllar önce benimde son derece merak ettiğim bir konu idi. Bu sebeple etrafımdaki tecrübeli modelci abilerim ve tanıştığım gerçek pilotlarla yaptığım sohbetlerden edindiğim bilgileri flaplı uçaklarımda deneme şansım da olmuştu. Kısaca özetleyerek eğrisi doğrusuyla tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Tamamen tecrübeye dayalı olması sebebiyle hatalarım, yanlışlarım var ise affola...
Flaplar hava freni olarakta tabir edilmektedirler. Hava sürtünmesini arttırır ve dolayısıyla eğer motor gücü arttırılmaz ise hızı da azaltırlar. Fakat flap kullanımında pilotajımız uçağımızda meydana gelecek etkiyi son derece değiştirebilmektedir. Flap kullanımı öğrenilmesi gereken bir konudur.
Basit bir şekilde frenleme olarak değerlendirilemez. Esasen flapların temel görevi aerodinamik olarak ancak yüksek hızlarda uçabilen uçakların düşük hızlardaki kaldırma kuvvetlerini arttırarak stall olmadan uçabilmelerini sağlamaktır.
Fakat yanlış bir pilotaj flaplardan tam tersi bir sonuç elde edilmesini de sağlayabilmektedir. Burada en önemli detay flapların kademeli olarak kullanılması ve belirli bir açıdan fazla açılması halinde kaldırma kuvveti anlamındaki faydasını kaybedip tersine uçağımızı stall ederek kırmamıza sebep olabileceğini unutmamaktır.
Bu sebeple flaplı uçaklarınızda modelinizin flap açtığınızda verdiği tepkileri iyi tecrübe etmenizi ve kademeli bir şekilde flap açarak kullanımında aceleci olmamanızı öneririm. Alıştıktan sonra ise kullanmaktan benim gibi büyük keyif alacağınızdan eminim. İnsan kendini gerçekten pilot gibi hissediyor
Hazırladığım video umarım azda olsa size fikir verir ve yardımcı olur.
Özellikle Scale model uçaklarımızda büyük bir emek, para ve zaman harcayarak tesis ettiğimiz flaplarımızın ne işe yaradığıyla ilgili soru belki sizinde aklınıza benim gibi takılmıştır.
Geçen günlerde Erkan Bey'in açtığı bu konu yıllar önce benimde son derece merak ettiğim bir konu idi. Bu sebeple etrafımdaki tecrübeli modelci abilerim ve tanıştığım gerçek pilotlarla yaptığım sohbetlerden edindiğim bilgileri flaplı uçaklarımda deneme şansım da olmuştu. Kısaca özetleyerek eğrisi doğrusuyla tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Tamamen tecrübeye dayalı olması sebebiyle hatalarım, yanlışlarım var ise affola...
Flaplar hava freni olarakta tabir edilmektedirler. Hava sürtünmesini arttırır ve dolayısıyla eğer motor gücü arttırılmaz ise hızı da azaltırlar. Fakat flap kullanımında pilotajımız uçağımızda meydana gelecek etkiyi son derece değiştirebilmektedir. Flap kullanımı öğrenilmesi gereken bir konudur.
Basit bir şekilde frenleme olarak değerlendirilemez. Esasen flapların temel görevi aerodinamik olarak ancak yüksek hızlarda uçabilen uçakların düşük hızlardaki kaldırma kuvvetlerini arttırarak stall olmadan uçabilmelerini sağlamaktır.
Fakat yanlış bir pilotaj flaplardan tam tersi bir sonuç elde edilmesini de sağlayabilmektedir. Burada en önemli detay flapların kademeli olarak kullanılması ve belirli bir açıdan fazla açılması halinde kaldırma kuvveti anlamındaki faydasını kaybedip tersine uçağımızı stall ederek kırmamıza sebep olabileceğini unutmamaktır.
Bu sebeple flaplı uçaklarınızda modelinizin flap açtığınızda verdiği tepkileri iyi tecrübe etmenizi ve kademeli bir şekilde flap açarak kullanımında aceleci olmamanızı öneririm. Alıştıktan sonra ise kullanmaktan benim gibi büyük keyif alacağınızdan eminim. İnsan kendini gerçekten pilot gibi hissediyor
Hazırladığım video umarım azda olsa size fikir verir ve yardımcı olur.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol