RC Model Uçak Flap Kullanımı

Kumandanda potansiyometre varsa onunla kontrol etmeni öneririm.
Evet kumandada boşta iki tane potansiyometre var, hatta aklıma da geldi ama onları iniş yaklaşmasında başparmaklarım sticklerde iken döndürmek biraz zor olur diye düşünüyorum.
Switchleri tek parmakla kontrol etmek daha kolay olur sanki.
 
Evet kumandada boşta iki tane potansiyometre var, hatta aklıma da geldi ama onları iniş yaklaşmasında başparmaklarım sticklerde iken döndürmek biraz zor olur diye düşünüyorum.
Switchleri tek parmakla kontrol etmek daha kolay olur sanki.
Abicim önce potlarla değişik konumlardaki tepkileri gör. En uygun dereceyi bulunca onu butona atarsın. Kanalı yavaşlatmayı da unıtma.
 
Bugün maideni yaptık.
Sonuç olarak videodan ne kadar anlaşılıyor bilmiyorum ama bence gayet başarılı.
İlk başta end point kısık iken denedim ve tepkisini gördüm. Sonra normal bir şekilde denedim ve gayet güzel uçtu. Bence stall hızı 20 den 19 a düşmedi. En az bi 5 km/h fark var arada. 😂
Flapleri açınca burun yukarı kalkıyor, bende elevatörü itiyorum bi tık.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Flapları uçağın stall hızını düşürmek için mi yoksa havadaki hızını düşürmek için mi kullanıyorsun :) Videoda iniş harici stall yok.

Bir daha ki uçuşta rüzgara karşı güvenli irtifada uçağı stall etmeye çalış. Mesela %10 gaz ayarla bir sticke ve o hızda ilerle rüzgara karşı. Uçağın ne zaman stall olduğunu farket. Uçağın nasıl ! stall olduğunu farket. Daha sonra flapları aç ve tekrar dene bakalım uçak ne zaman stall olacak? Farklı flap miktarlarını dene. Flapların faydasını anca o zaman anlarsın. Ki bunu videoda gösterebilmekten ziyade hissedebilirsin gibi geliyor bana. Hazır flaplı bir uçağın varken dene ;)
 
Sonuç olarak videodan ne kadar anlaşılıyor bilmiyorum ama bence gayet başarılı.
İlk başta end point kısık iken denedim ve tepkisini gördüm. Sonra normal bir şekild
Flapleri bilemem ama ailecek çok güzel eğlenmişsiniz, bunu videodan çok net görebiliyorum. :thumbup::heartxf:
 
İyi akşamlar forum ahalisi. 👋
Forumu bayağı bir gezdim. YouTube’a da baktım ama cevabını bulamadım:
İnvert uçarken flap açarsak uçak daha kolay mı stall olur?
Mesela low pass yapıyorum uçak yavaştan stall olmaya başladı, flap açabilir miyim böyle bir durumda?
Düzenleme1: Bu arada yukarıda bahsettiğim üzere modelin planında flap olmamasına rağmen flap eklemiştim, ve gerçekten her inişimi çok yumuşattığını söyleyeyim. 2-3 aylık deneyimi paylaşmak istedim.
 
Son düzenleme:
Düzenleme1: Bu arada yukarıda bahsettiğim üzere modelin planında flap olmamasına rağmen flap eklemiştim, ve gerçekten her inişimi çok yumuşattığını söyleyeyim. 2-3 aylık deneyimi paylaşmak istedim.
Ama sen şimdi 2-3 aylık pilotaj gelişimini çöpe atıp tüm başarıyı flap'a yükledin. Bende diyorum ki bu inişlerdeki başarının %90ı senin pilotajının ve tecrübenin gelişmesi. %10 flapta anlaşalım :lol::lol:

Sorduğun sorunun cevabını öğrenmek için öncelikle stall nediri araştırmalısın. Daha sonra flapların nasıl çalıştığını tekrardan araştırmalısın. Bunları yaptığında soruna kendin de cevap verebileceksin. Bir ipucu vereyim. Flaplar hücum açısını arttırır..

Eğer hedefin invert uçuşu daha rahat yapmaksa flap bu konuda sana yardımcı olmayacaktır. Hadi en güzel koşullarda (ters çalışan bir flap🤔) %10 faydası olabilir diyeyim :) Geri kalan %90 pilotajın olacak. Tabi birde uçağının elverişli olması bu %90lık pilotaj seviyesini yarı yarıya düşürebilir.
 
Son düzenleme:
Ama sen şimdi 2-3 aylık pilotaj gelişimini çöpe atıp tüm başarıyı flap'a yükledin. Bende diyorum ki bu inişlerdeki başarının %90ı senin pilotajının ve tecrübenin gelişmesi. %10 flapta anlaşalım :lol::lol:

Sorduğun sorunun cevabını öğrenmek için öncelikle stall nediri araştırmalısın. Daha sonra flapların nasıl çalıştığını tekrardan araştırmalısın. Bunları yaptığında soruna kendin de cevap verebileceksin. Bir ipucu vereyim. Flaplar hücum açısını arttırır..

Eğer hedefin invert uçuşu daha rahat yapmaksa flap bu konuda sana yardımcı olmayacaktır. Hadi en güzel koşullarda (ters çalışan bir flap🤔) %10 faydası olabilir diyeyim :) Geri kalan %90 pilotajın olacak. Tabi birde uçağının elverişli olması bu %90lık pilotaj seviyesini yarı yarıya düşürebilir.
Tahmin etmiştim ama nedenini merak ettim. Teşekkür ederim verdiğin bilgi için Ali Haydar abi.