RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

Oldman_RC

Yeni Uye
Katılım
30 Ara 2014
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Yaş
68
Sayın Formdaşlar;
Bangoog 'a 4 kanallı V911 RC siparişini verip. 25 gün beklemeye sabrım olmadığından, 2 kırım olmuş 3,5 CH RC ( biri 23 cm diğeri 18 cm) ve bir tanede 2-3 dak. bile uçamayan deforme olmuş 3,5 CH RC (18 cm) ile başbaşa kalınca ,
- Hadi hanım Senin AVM'den alacakların vardı. Onları almaya gidelim dedim. Bu "eskiden" bi milyoncu diye tabir edilen, şimdilerde büyükçe bir binanın 3-4 katına yayılan iğneden ipliğe, mutfak eşyasından ev eşyasına, oyuncaktan hediyelik eşyaya, hırdavattan elektroniğe kadar mübağlasız onbin çeşit ürün satan ve bulunduğu yerde AVM olarak adlandırılan (gerçek avmlerden farkı epeyce küçük hacmi,sineması,yemek bölümü ve ünlü mağazaları eksik) bir mağazaya girdik. Hanım Masa muşabası,su pompası,temizlik kovası, koli bantı bende çok amaçlı tornavidayı alıp alışverişe devam ederken, raflarda 18 cm'den 90 cm'ye kadar, 35 Tl'den 400 Tl'ye kadar bir sürü RC'yi görünce ; Bunları görebileceğimi zaten tahmin ediyordum.alışverişteki asıl gizli amacıma ulaşmıştım.
- Tamam dedim kendi kendime.
4 kanallı gelinceye kadar bunlarla oyalanırım diye.Modelleri incelemeye başladım. 35 TL'lik 18 Cm lik bir taneyi denemek için açtık. Herhangi bir ayar düğmesi olmadığından onu es geçtim. Diğer bir tanesine daha baktım. O 45'tl'ydi. Ancak Helikotper Kumanda üzerinden şarj ediliyordu. Şarj ucu ise evdeki usb şarjlarla uyumlu değildi.Kumanda üzerinden şarj cazip gelmedi. Rafta duran 50 TL'ye HX703 Model Çin işi 3,5 Kanal bir helikoptere baktım. 23 Cm'lik bir RC'ydi. İçinden çıkan USB şarj kablosu az önce beğenmediğim RC'yi şarj edecek adaptöre sahip bir USB şarj cihazı vardı. Aman ne güzel elimdeki 2 adet jaklı USB şarj cihazı yanında bir de soketli usb şarj cihazına sahip olacaktım. Bu durum pek hoşuma gitmişti.
Satıcıya Helikopteri gösterip;
-Şuna bir bakalım .Sağlam mı ? Çalışıyor mu ?
Satıcının pek bilgisi olmadığı anlaşılıyordu.
-Amca burada alan küçük sağa sola çarpar bozulur. Çalışıp çalışmadığına bakabiliriz ancak dedi.
Bende cevaben;
-Tamam Delikanlı dedim.

Genç Helikopteri çalıştırdı. 15-20 cm kaldırdı. Helikopter kuyruğu etrafında dönmeye başladı.Turbo yazan düğmeyi çevirince dönme iyiyce arttı.Kontrolden çıkmaya başladı.
Satıcıya;

- Kapat kapat, ben anladım. Gerisini evde hallederim dedim ve RC'yi hemen aldım.Anlamıştım. Satıcının üstünde "Turbo" yazması sebebi ile Turbo dediği düğme aslında trim ayarı yapıyordu. Eve geldim sabırsızlıkla açtım.Manueli okudum. Sıradan Genel bir RC türkçeleştirmesi sadece A4'ün çeyreği bir parçada önlü arkalı Dikkat uyarıları,işleteme talimatı,tavsiyeler vardı. Bunların hepsi genel açıklamalardı. Kumandayı, üstündeki düğmeleri açıklayan bilgiler içermiyordu.
Rezerve pil gücü ile Helikopteri çalıştırdım. Dönemeye başladı. Tek yöne yaslanmış trim ayarını ağır ağır ortaya almaya başladığımda RC'nin kendi etrafında dönmesi durdu. Güçü açtım. Paller hızlanmaya ve tok bir ses kazanmaya başladı. Adeta ver hadi biraz daha güç verde kızağı yerden keseyim der gibiydi. Yarıya gelen güç kolunu bir kaç milim daha ileri ittim. Rc istikrarlı bir havalanma ile 1 mr'ye tırmand. Tırmanmaya devam ederken gazı bir milim geri aldım. Yükselmesi durdu. Hoverda adeta bana bakıyordu.
- Ver hadi ver kumandayıda gör beni der gibiydi.
Hafiften ileri doğru 2-3 mm kumandayı verdiğim bir saniye içinde öne doğru gitmeye başladı. Köşeye bir metre kala ileri kumandayı bırakıp sağa kumanda verdim. RC sağa döndü. Hafif irtifa kaybetmeye başladı. Bir milim güç verdim. Yükselmeye başladı.Öne komut verdim ilerledi Bu arada öbür duvara gelmiştim. Bir kere daha sağa komut verdim. Avize etrafında ve koltuk sırtlarında Heleoznlar çizerek Parkenin üzerine iniş yaptım.RC'nin üzerindeki bu hakimiyet ve onunda bu hakimiyete olumlu cevap vermesi ile nasıl keyif aldım bilemem. Biraz sakinleşince kızakların sağa ve soluna yere paralel uzunca bir sıra halinde bol miktarda olan ledlerin ışığını pil tasarrufu acısından düğmesinden kapattım. Çünkü Gece görüşlü bir helikoptermiş kızakların arasında kanopinin ucuna yakın aşağı bakan ve oldukça yoğun zemini gösteren parlak beyaz bir ışığı var. Sanırım uçuş boyunca açış kalırsa uçuşu ciddi oranlarda kısaltır. 3 iniş kalkışlı toplam 15 dk. bir uçuş sonucu tatmin edici olduğu kadar keyif vericiydi de.
Bir defa daha KÜÇÜKSARI'nın kulaklarını çınlattım.
Sayın KÜÇÜKSARI bir profesyonel olarak bizim bu amatör makinalara haklı olarak nazirede bulunup "oyuncak" diye niteliyor. Ancak ona rağmen oyuncakta olsa başlangıç için,hele bu oyuncakta kabiliyet kazandıkca küçük küçük güç ve kumanda verme, güç ve yön kumandalarının çapraz kullanım ve kontrol disiplinini kazandırmada hiç te hafife alınmamalı. Belki bu biraz da benim Sanal pilot olmamdan kaynaklanan tecrübem nedeni ile çapraz kontrole olan hakimiyetim. Güç ve Yön kumandalarını koordineli kullanmama çok yardımcı olmuştur. Ancak yinede bu basit cihazlarda güç/yön kumandalarının çapraz ve kademeli kontorlündeki hakimiyeti kazanmada sonsuz değeri vardır kanısındayım. 6 Kanallıya geçtiğinizde bir heyecan,acemilik dürtüsü,kumandanın peşine takılma gibi,çapraz kontrol zaafiyeti gibi duygulardan arınmış olarak başlayacaksınız. 6 Kanal size daha ucuza mal olacaktır.
Not: Hayatımda hiç 4 kanallı veya 6 kanallı cihaz kullanmadım. Daha 3,5 Kanallı cihazlar seviyesindeyim. Ama 3,5 kanal bile beni mest etmeye yetti. 4 ve 6 Kanallar
a geçtiğimde alacağım keyfi düşünemiyorum bile. Büyük merakla ilk 4 kanallımı bekliyorum.Bu arada 3,5 kanallda keyif almaya devam ediyorum.


Bu yüzden tecrübesiz arkadaşlara öncelikle;

Trim ayarı yapıp RC'Deki dönmeyi engellediklerinde RC HOVER moduna kolaylıkla girecektir. Yapacakları tek bir çalışma var güc koluna kumanda etmeyi öğrenmek.Trim ayarı şarjdan sonra bozulursa yeniden yapmaları.Bu çalışmanın rahat yapılmasının yolu trim ayarı yapılmış ve HOVER modunda kalan cihazlar içindir.
Eğer bunu engelleyemiyorsanız trim tutmuyorsa, kendi etrafında dönüp sağa sola gitmiyorsa da güç kolu çalışması yapabilirsiniz. Ancak dönmekle birlikte sağa sola kaçıyorsa güç kolu eğitimi yapmanız için çok daha geniş bir alan ve daha fazla dikkate ihtiyacınız olacak ve çoz zorlu bir tecrübe kazanacaksızın. Eğer sabredebilirseniz. Gerçekten çok sabır gerektirir.
Şimdi çalışma için ipucları olarak ;

Pilotaj Eğitimi

1. Aşama; Güç Kontrolu
Uçuş Planı : Yerden 1 metre havaya kaldırıp tutabildiğin kadar tutma, 1,5 metreye yükseltip orada asılı kalma (hover) yarım metreye indirip asılı kalma,yere indirme
Uçuş Süresi : Şarj süresi kadar 8-15 dk.
Materyal : Helikopter iniş sahası olarak çizilmiş ekmek tahtası,tepsi vb.

Bunun için 1mm'lik , 2 mm'lik , 3 mm'lik vb. güç kolu kaydırmalar yapmaları.
1. Öncelikle RC'nin şarj durumuna göre güç kolu hangi noktadayken RC'nin kızaklarını yerden kestiğini tespit etmeleri.
2. Hangi noktaya kadar güç verildiğinde RC'nin 1-1,5 metrede sabit kaldığı.
3. Hangi noktaya kadar güç verdildiğinde tavana kadar çıktığını
4. Güç taşmalarını ( yükselmeminin durmaması) ters kumanda (gücü azaltma) ile engellemeleri
5. Güç azalmalarını (alçalmasının durmaması) ters kumanda(gücü artırma) ile engellemeleri
Böylelikle milim milim kumanda ile RC'nin 25-30 cm alacalıp yükselmesini temin etme çalışmaları ile kumandya heyecan ve tecrübesizlikten kaynaklanan istem dışı az veya fazla güç vermenin engellenerek gazkoluna tam hakimiyet sağlanması. Bu kişisel yeteneklerinize bağlı olarak 6 saatten başlayıp bir hafta on günlük düzenli çalışma ile kazanılacak bir kabiliyettir. Bunu kazandığınızda kumanda ve RC değişikliklerinde eğitimleriniz çok daha kolay ve kısa olacaktır.

Güç kontrolunu iyice öğrendikten sonra;

2. Aşama;
Uçuş Planı : Yerden 1-1.5 metre irtifa alıp aşağıdaki hareketleri yapmak ve yere konmak
Uçuş Süresi : Şarj Süresi kadar 8-15 dakika

Güç kontorlu ile birlikte Yön tayini (Sol ,sağ, ön , arka yöne helikopterin başını 90, 45 ,30, 180 derece çevirebilme yeteneği
2. olarak RC'nin kuyruk yönünü değiştirme. Bunun için RC'yi hover durumuna aldığınızda
Sağ yönünde 90 derecelik dönüşler yaptırmanız.Bu çalışma güç ve yön kumandasının çapraz kontrolunu gerektirir.Sağa dönüşler verirken RC'nin irtifasınıda korumak için
güç kolu ile RC'nin irfitasını korumalı veya azaltmalı veya yükseltmelisiniz.
Bu çalışmayı yaparken RC'nin etraftaki engellerle arasında 1-1,5metre mesafe bırakmalı bu mesafe bozulmaya başladığında hemen güçü azaltarak RC'yi yere indirmeniz çok doğru bir davranış olacaktır.Kontrolu kaybetmeden uçma zevkinize hakim olarak RC'yi yere kondurmanız kaza ve kırımı engellemek ve RC'nizin ömürünün uzun olmasını
temin edecektir.
Birinci prensip mümkün olduğunca kırıma sebeb olmamak.Bunun içinde kontrolu kaybettiğinizde öncelikle gazı kapatmalısınız.

Güç Kontrolunu ve yön tayininin tek tek ve çapraz kontroluna hakim olduktan sonra
3. ve Son aşama;
Uçuş Planı : Yerden kalkıp 1-1,5 metre irfita sonrası sağa dönüp ileri 2-3 metre gitmek, sağa dönüp ileri 2-3 metre gitmek,sağa dönüp ileri 2-3 metre gitmek ve başlangıç noktasına gelince yere inmek
Uçuş Planı : Yerden kalkıp 1-1,5 metre irfita sonrası sağa dönüp geri 2-3 metre gitmek, sağa dönüp geri 2-3 metre gitmek,sağa dönüp geri 2-3 metre gitmek ve başlangıç noktasına gelince yere inmek

Güç Kontrolu ile birlikte Yön tayini ve tayin edilen yönde ileri geri gitme

Bütün bu aşamaları 2-3 adet RC ile 15-20 günde ilk günlerde yoğun olarak fasılasız 2-3 saat 4-5 günden sonra günde 1-2 saat çalıştıktan sonra
Bu 3.5 Kanal Helikopter le bile ev içinde planlı uçuşlar yapabilirsiniz.
Uçuş Planları Acemilikten Ustalığa
Yukarıdaki eğitim planlarından sonra ki usta uçup planı
Usta Uçuş Planı : Uygun bir masa üstünden kalkıp uygun bir sehpa üstüne inmek
: Evin muhtelif noktalarına heli pisti çizip (sert mukavva ambalaj kutusu) oralara inip kalkmak

Not : Çekimin neden olduğu konstrasyon kaybı nedeniyle uçuş kalitesi düşük tam konsantrasyonda çok daha kaliteli uçuşlar mümkün olmaktadır.
==========================
RCKOLİKLERE ÖRNEK BİR UÇUŞ 3,5 CH 23 CM HX703 V-MAX HELİKOPTER

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

==========================
Ayarlar Eğitimi : Trim ayarı ile helikopteri HOVER durumunda tutabilme becerisi
: Kanatlarda oluşan ve kaldırma kapasitesini düşüren tırtıkların 0 numara zımpara ile düzeltilmesi
: Pal ve rotor ve çubuklarına bulaşan kıl,tüy,tozların temizlenmesi
: Uçuş sonrası Helikotperin kutusunda veya bir naylon amblaj içinde tutularak tozdan kıldan tüyden korunması
: Pal sıkma vidalarının kontrolu
: Kızağın esnetilerek yere konma alanının artırılması (esnetirken kırmamaya dikkat edin.)

Tüm Formdaşlara; kaçınılmaz olsa da kazasız kırımsız ve güzel uçuş planları temenni ederim.
 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

ilhami çetin' Alıntı:
......Bir defa daha KÜÇÜKSARI'nın kulaklarını çınlattım.
Sayın KÜÇÜKSARI bir profesyonel olarak bizim bu amatör makinalara haklı olarak nazirede bulunup "oyuncak" diye niteliyor. Ancak ona rağmen oyuncakta olsa başlangıç için,hele bu oyuncakta kabiliyet kazandıkca küçük küçük güç ve kumanda verme, güç ve yön kumandalarının çapraz kullanım ve kontrol disiplinini kazandırmada hiç te hafife alınmamalı.
.............
Not: Hayatımda hiç 4 kanallı veya 6 kanallı cihaz kullanmadım. Daha 3,5 Kanallı cihazlar seviyesindeyim. Ama 3,5 kanal bile beni mest etmeye yetti. 4 ve 6 Kanallar
a geçtiğimde alacağım keyfi düşünemiyorum bile. Büyük merakla ilk 4 kanallımı bekliyorum.Bu arada 3,5 kanallda keyif almaya devam ediyorum.
......
Tüm Formdaşlara; kaçınılmaz olsa da kazasız kırımsız ve güzel uçuş planları temenni ederim.
Ben de dun neden kulaklarim cinladi diyorum :laugh:

Oncelikle uzun uzun o heyecanli anlari bizlerle paylasitiginiz icin tesekkurler Ilhami bey :thumbup: Su an aldiginiz zevki anlamiyor degilim, emin olun anliyorum.

Fakat sizin beni tam olarak anlamadiginizi biliyor ve bunu normal bir durum olarak karsiliyorum ;) bu yazi aslinda guzel oldu. Nasip olursa 2-3 ay sonra bu yaziyi yeniden bir goz atmanizi sizden onemle rica ediyorum. Bakalim gecen sire icerisinde neler degismis olacak :)

Simdi kizacaksiniz ama ben yine bir iki tavsiye de bulunmadan gecemeyecegim :D

- Bu modele verecegimiz para ile ben olsam ilk once Simulasyon kumandasi alirdim.
- Neden mi derseniz. Insallah bu model uzun omurlu olur ama ne yazik ki bu 3 kanal modellerin omru en fazla 1 aylik oluyor. Bozulduktan sonra da tamir olmuyor
- siz illa ki bir ucan modelim olsun dusuncesindesiniz. Sizi cokkk iyi anliyorum, inanin hepimiz ayni noktalaradan gectik.
- benim tek amacim nakit ve vakit kaybini engellemek, yoksa inanin baska herhangi bir amacim yok.

Ama dedigim gibi bu yazi cok iyi oldu. Nasip olursa Simulasyon calismasi sonrasi bir de 6 kanal Micro alip ucuslara basladiginiz da bu yazinizi beraberce bir hatirlayip, "Nereden Nereye" diye bakar ve hafif bir tebessüm ederiz :)

NOT: Bu arada hanimi kandirip amaca ulasma plani supermis, takdir ettim Ilhami Bey :bravo:
 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
https://thkmodelucak.com/store/product/1206-similator-6-kanal-0139041 sitesinde buluduğum bu modeli
stoklarında girdiğinde almayı planlıyorum. Çünkü

*USB Bağlantılı Simülatör Kumandası Aerofly, Realflight ,Phoneix ve Microsoft Flight Simülatör Programları ile uyumludur." diyor.

2008'den beri ivaoda sanal pilot olarak uçtuğumdan .Böyle bir cihaz benim için bulunmaz nimet olacaktır.İnşallah THK yüksek fiyattan
stoka giriş yapmaz.
Ben bu özelliklere sahip kumanda arayışı içindeyim. İnternette sürekli arıyorum.
Sizin bildiğiniz özellikle Microsof Flight Simulator (Fs2004 ve Fsx) e uyumlu olan başkaca kumandalar varmıdır ?
Hem RC helikoter uçurmak hem de yazılımlarda (spesifik helikopter yazılımı ve de özellikle Fs2004 ve Fsx simülator olarak kullanmak
çok güzel olacak.

Herşey için teşekkürler.
 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

İlhami Bey , sizden çok hevesli ve istikrarlı modelci olur , bir 3,5 kanal heli için bile böyle tüm duygularınızı anlatan yazı yazdıysanız , ilk 6 kanallı helinizin uçuşundan sonra size 5-6 sayfayı şimdiden rezerve etmeyi garanti ediyorum. :laugh:.O zaman diyeceğiniz şu kelimeleri , siz demeden ben yazayım.Bay Küçüksarı gerçekten çok haklıymış.... :D
Çünkü hepimiz sizin geçtiğiniz yoldan geçtik , kırımsız uçsanız bile bir süre sonra o modelin fırçalı motorları istifa etmeye başlayacak , en nihayetinde vitrindeki bibloların yanında yerini alacaktır.Simülatör tecrübenizi merakla bekliyorum , haa şunu da ilk başlarda kesinlikle yazarsınız , yahu arkadaşlar , bu 6 kanallıyı havada tutması ne kadar da zormuş be....... :D
 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

İzahatınız için teşekkür ederim. Hocam V911 V2 siparişini verdim bekliyorum. 17track ta sadece number ve nederland bilgisi var destiantion boş bilgileri yok . Hollanda üzerinden gelecek galiba.
V977'e geçmek bayağı zaman alacak. 350 Tl'den fazla fiyatı var.

Sanırım önce v911 için döktüreceğim. V977 biraz uzak görünüyor.Gelecek bahara

Sağlıcakla kalın.
 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

İlhami Bey, ben bu sim kumandasını birkaç yıldır kullanıyorum ve gayet iyi. Ayrıca 50 Tl nin altında bir fiyatı var, bundan daha uygununu bulabileceğinizi zannetmiyorum. Ben iki yıl önce İzmir'de bir model mağazasından 60 Tl ye almıştım.

 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

Çok teşekkür ederim.Linkinizi not aldım. İnceledim. Microsoft Flight Simulatorde kullanılıp kullanılmayacağı konusunda bir bilgi yok. Ancak direk usb ile bağlanıyor.
RC Helikopterde transmitter olarak değil.Sadece PC' de simulatör (FMS) için üretilmiş. Yanlış anlamadıysam.Bu nedenle not aldım. Aramalara devam ediyorum.

RC transmitter + PC Simulator (FSM, Fs2004, Fsx) için olanı arıyorum.

Çok teşekkür ederim.
 
RC TECRÜBE AKTARIMI VE TAVSİYELER

Bu yazıyı tek nefeste okudum , resmen 2-3 ay önceki halimi gördüm :laugh:
Ben de teknoloji marketlerine girer ilk başta oyuncak bölümünde helikopterlere bakardım.
Sonunda dayanamayıp , hazırda indirimdeyken V911 almıştım. Benim modelcilik hikayemde orada başlar ;D
Gerçekten güzel bir yazı olmuş zevkle okudum , yararlı bilgilerde var.
Ancak Mehmet abiye katılıyorum , bu yorumu yapmak bana düşmez ama söylemeden de yapamayacağım , böyle basit modeller alarak zaman ve para kaybı yaşamamak en mantıklısı. Hiç değilse bir tane V977 alınabilir. 6 ve 4 kanal olarak kullanma imkanınız var. Tabi bunlardan önce bol bol simülasyonda çalışılması şart. Ki ben hala deli gibi simülasyon çalışıyorum ;D
Bu yorumları , aynı yoldan yakın zamanda ben de geçtiğim için yapmak istedim. Çok şükür bu zamana kadar Rckolik ailesi ve çevremdeki modelci abilerim , arkadaşlarım sayesinde hiç yanlış yönlendirilmedim. Sizlerin de buradaki yorumları mutlaka dinlemenizi tavsiye ederim , iyi forumlar dilerim :RCKolik: :thumbup: