RC Uçak Motorlarına Verilen Yatay ve Dikey Açıların Hikmeti

"Sonuçta klasik, tek motorlu, pervaneli bir uçak, gaz açtığımızda sola kaçacaktır. İşte motora sağa 2-3 derece açı verilmesinin amacı bu kaçışı makul düzeyde tutabilmek ve rudder ile kontrolüne imkan sağlamaktır. Diğer bir amaç da standart uçuş rejiminde uçağın stabil olarak düz uçmasını sağlamaktır." Peki çift motorlu olan uçaklarda da bu açıları vermemiz gerekir mi?
 
"Sonuçta klasik, tek motorlu, pervaneli bir uçak, gaz açtığımızda sola kaçacaktır. İşte motora sağa 2-3 derece açı verilmesinin amacı bu kaçışı makul düzeyde tutabilmek ve rudder ile kontrolüne imkan sağlamaktır. Diğer bir amaç da standart uçuş rejiminde uçağın stabil olarak düz uçmasını sağlamaktır." Peki çift motorlu olan uçaklarda da bu açıları vermemiz gerekir mi?
Çift motorlu uçakları tek bir başlık altında inceleyip genelgeçer çözümler önermek zor. Örneğin bazı çift motorlu uçaklarda pervaneler ters yönlerde dönerler. Böyle bir durumda pek bir yanal açı ihtiyacı olmaz. Bazılarında her bir motorun hizasında bir dikey stab ve rudder bulunur. Bunlarda etkiler farklı olur.
Çift motorlu ve ortada tek bir dikey stab + rudderi olan uçaklarda slipstream etkisi de pek beklenmez.
Ancak çift motorlu bir model uçak için benim önerim mutlaka dışa doğru 2-3 derece açı verilmesidir. Tek motor kaybında uçağın kontrolünün sağlanabilmesine katkı olur bu şekilde.
 
Çift motorlu uçakları tek bir başlık altında inceleyip genelgeçer çözümler önermek zor. Örneğin bazı çift motorlu uçaklarda pervaneler ters yönlerde dönerler. Böyle bir durumda pek bir yanal açı ihtiyacı olmaz. Bazılarında her bir motorun hizasında bir dikey stab ve rudder bulunur. Bunlarda etkiler farklı olur.
Çift motorlu ve ortada tek bir dikey stab + rudderi olan uçaklarda slipstream etkisi de pek beklenmez.
Ancak çift motorlu bir model uçak için benim önerim mutlaka dışa doğru 2-3 derece açı verilmesidir. Tek motor kaybında uçağın kontrolünün sağlanabilmesine katkı olur bu şekilde.
Öneriniz için çok teşekkür ederim sağ olun.