RC Uçak Pervanesi Hakkında : Türleri, Boyutlari, Seçimi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Oğuzhan KÖSOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
3 Eyl 2014
Mesajlar
637
Tepkime puanı
449
İlgi Alanı
Heli
Motor şaftlarının çapları üreticiden üreticiye değişir, o yüzden pervane delikleri de genellikle en küçük çapa göre üretilir, gerekirse kullanıcı kendi motoruna göre deliği genişletir. Bu delik genişletme için uygun çapta rayba (Reamer) kullanılmalıdır, matkapla delerseniz merkez kaçıklığı olabilir, bu da titreşime yol açar, hem uçağı hem motoru yıpratır.

Öte yandan sizin fotoğrafınızda pervanenin belli bir yere kadar girip orda durması çap farkının çok az olduğunu düşündürüyor, şaftın dişli kısmını geçmiş ama düz kısmına takılmış. Somunu sıkmaya devam ettiğinizde pervanenin de yavaş yavaş yerine oturması muhtemeldir. Ama aşırı güç gerektiriyorsa zorlamayıp çapı genişletmek daha iyi bir seçenek olacaktır. Çünkü o zorlamayla pervane girer ama sonra geri çıkmayabilir :)
Teşekkür ederim abi. Dediğin gibi çap farkı çok az. Ama çok güç gerektiriyor. Reamer yolu gözüktü :)
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Teşekkür ederim abi. Dediğin gibi çap farkı çok az. Ama çok güç gerektiriyor. Reamer yolu gözüktü :)
pervanenin deliğine dikkatlice bir bakın, bazen kademeli olabiliyor o delik, eğer göbeğin içinde ince ve daha dar bir kısım varsa ve elinizde de uygun çapta matkap varsa, geniş taraftan matkabı sokup, çok yavaş devirde (ısınmayı engellemek için) çevirterek daha dar olan kademeyi genişletmek de mümkün olacaktır. ama eğer tüm deliğin genişletilmesi gerekliyse evet o zaman doğru yol raybadır.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,501
Tepkime puanı
9,715
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Çünkü o zorlamayla pervane girer ama sonra geri çıkmayabilir :)
Evet çıkmıyor, ondan sonra debelenip durursun çıkarana kadar. ;D

:eek: Çıkmıyormuş yani canım ben nerden bileyim çıkmadığını falan helide yok öyle birşey. :lollol:
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Çıkmıyormuş yani canım ben nerden bileyim çıkmadığını falan helide yok öyle birşey. :lollol:
Sahada zavallı uçakçıların debelendiğini falan görmüşsündür, ya da okumuşsundur biyerlerde, yoksa nerden bileceksin sen, o tertemiz ellerin uçakla hiç kirlenmedi ki :lol::lollol::lol::lollol::lol: Hem hatvesi değişmeyen pervane mi olumuş dimi :D
 

Oğuzhan KÖSOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
3 Eyl 2014
Mesajlar
637
Tepkime puanı
449
İlgi Alanı
Heli
Motor şaftlarının çapları üreticiden üreticiye değişir, o yüzden pervane delikleri de genellikle en küçük çapa göre üretilir, gerekirse kullanıcı kendi motoruna göre deliği genişletir. Bu delik genişletme için uygun çapta rayba (Reamer) kullanılmalıdır, matkapla delerseniz merkez kaçıklığı olabilir, bu da titreşime yol açar, hem uçağı hem motoru yıpratır.

Öte yandan sizin fotoğrafınızda pervanenin belli bir yere kadar girip orda durması çap farkının çok az olduğunu düşündürüyor, şaftın dişli kısmını geçmiş ama düz kısmına takılmış. Somunu sıkmaya devam ettiğinizde pervanenin de yavaş yavaş yerine oturması muhtemeldir. Ama aşırı güç gerektiriyorsa zorlamayıp çapı genişletmek daha iyi bir seçenek olacaktır. Çünkü o zorlamayla pervane girer ama sonra geri çıkmayabilir :)
Abi belki biraz saçma bir soru olacak ama ben bu reameri nasıl kullanacağım ? Şu an reamer elime ulaştı. Bununla sabit genişlikte bir delik açmak mümkün değil. Delik açma kısmı konik şeklinde çapı artarak büyüyor. Yani açacağım delikte konik şeklinde olacaktır diye düşünüyorum.. Pervanenin dışından içine doğru açmakmı doğru olur acaba ? Aldığım ürün bu.

 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bu meret benim bildiğim kadarıyla araba gövdelerindeki deliklerin genişletilmesi için kullanılıyor, yani ince çeperli objelerin düzgün bir şekilde delinmesi için. Pervane deliği için kullanan var mı bilmiyorum ama dediğin gibi konik olması nedeniyle pek mantıklı değil. Öte yandan senin durumun için kullanabilirsin sanırım, pervanenin arka tarafından gir ve çok yavaş ve dikkatli çalışarak deliği az birşey genişlet, şafta oturt dene, yetmediyse az birşey daha genişlet. Sonuçta deliğin sadece arka tarafı genişleyeceği için ön kısım merkezleme görevini yapmaya devam eder. Arka taraf zaten motordaki pula yaslanıp sıkıştırılacağı için de merkezden kaçma sorunun olmaz.
Benim bugüne kadar gördüğüm, kullandığım tüm “prop reamer” lar aşağıdaki fotodaki gibi kademeli olarak deliği farklı çaplara genişleten aletler ve genişletilen delik silindirik oluyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Oğuzhan KÖSOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
3 Eyl 2014
Mesajlar
637
Tepkime puanı
449
İlgi Alanı
Heli
Bu meret benim bildiğim kadarıyla araba gövdelerindeki deliklerin genişletilmesi için kullanılıyor, yani ince çeperli objelerin düzgün bir şekilde delinmesi için. Pervane deliği için kullanan var mı bilmiyorum ama dediğin gibi konik olması nedeniyle pek mantıklı değil. Öte yandan senin durumun için kullanabilirsin sanırım, pervanenin arka tarafından gir ve çok yavaş ve dikkatli çalışarak deliği az birşey genişlet, şafta oturt dene, yetmediyse az birşey daha genişlet. Sonuçta deliğin sadece arka tarafı genişleyeceği için ön kısım merkezleme görevini yapmaya devam eder. Arka taraf zaten motordaki pula yaslanıp sıkıştırılacağı için de merkezden kaçma sorunun olmaz.
Benim bugüne kadar gördüğüm, kullandığım tüm “prop reamer” lar aşağıdaki fotodaki gibi kademeli olarak deliği farklı çaplara genişleten aletler ve genişletilen delik silindirik oluyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Teşekkür ederim abi. Benim pervane delik çapı ile motorun şaftının çapı arasındaki fark çok fazla olmadığı için dediğin yöntemle olur diye düşünüyorum.
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
181
Tepkime puanı
131
Yaş
32
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Bu meret benim bildiğim kadarıyla araba gövdelerindeki deliklerin genişletilmesi için kullanılıyor, yani ince çeperli objelerin düzgün bir şekilde delinmesi için. Pervane deliği için kullanan var mı bilmiyorum ama dediğin gibi konik olması nedeniyle pek mantıklı değil. Öte yandan senin durumun için kullanabilirsin sanırım, pervanenin arka tarafından gir ve çok yavaş ve dikkatli çalışarak deliği az birşey genişlet, şafta oturt dene, yetmediyse az birşey daha genişlet. Sonuçta deliğin sadece arka tarafı genişleyeceği için ön kısım merkezleme görevini yapmaya devam eder. Arka taraf zaten motordaki pula yaslanıp sıkıştırılacağı için de merkezden kaçma sorunun olmaz.
Benim bugüne kadar gördüğüm, kullandığım tüm “prop reamer” lar aşağıdaki fotodaki gibi kademeli olarak deliği farklı çaplara genişleten aletler ve genişletilen delik silindirik oluyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim motorun şaftı 8 mm di galiba tam hatırlamıyoru. 11x5.5 pervaneler genelde 5mm deliğe sahip. Makasla çok cedelleştim balansını bozmadan genişletmek için. bu aleti öğrendiğim iyi oldu :)
 

Benzer Konular