RC Uçak Tasarım : Kendi uçağımı tasarlamak istiyorum, nelere dikkat etmeliyim ?

Abi video için teşekkür ederim.Türkçe dublajlı olarak izledim. Birçok şey anladım. Ama hiçbir şey de anlamadım gibi :D

Ne kadar doğru bilmiyorum ama airfoil ne kadar kalın olursa havanın kanat yüzeylerine yaptığı sürtünme kuvveti o kadar azalıyor. Fakat ters etki olarak da kanadın havayı yarmasını engelliyor.

Yani öyle bir airfoil olmalı ki hem havayı daha rahat yaracak ve ilerleyecek kadar ince, hemde kanat üzerindeki sürtünme kuvvetini en aza indirecek kadar kalın olmalı.

Birde girdap meselesi var. Hava kanat yüzeyinde yol alırken bir süre sonra girdap oluşturuyor. Bunu engellemek için hava kanalları falan koyuluyor kanat üstüne gibi birşeyler anladım.

Sürekli denklem, formül falan veriyor. Ama bunları anlayıp hesabını yapabilmem için mühendis falan olmam lazım heralde

Bu soruyu sormakdaki amacım şu.

Kwik fli mk3 uçağında airfoil çok tombik. Yak 55 uçağında ise airfoil baya ince. İkisinde de simetrik airfoil var. Acaba daha basit bir şekilde anlatabilir misin aralarındaki farkı :)
 
Abi video için teşekkür ederim.Türkçe dublajlı olarak izledim. Birçok şey anladım. Ama hiçbir şey de anlamadım gibi :D

Ne kadar doğru bilmiyorum ama airfoil ne kadar kalın olursa havanın kanat yüzeylerine yaptığı sürtünme kuvveti o kadar azalıyor. Fakat ters etki olarak da kanadın havayı yarmasını engelliyor.

Yani öyle bir airfoil olmalı ki hem havayı daha rahat yaracak ve ilerleyecek kadar ince, hemde kanat üzerindeki sürtünme kuvvetini en aza indirecek kadar kalın olmalı.

Birde girdap meselesi var. Hava kanat yüzeyinde yol alırken bir süre sonra girdap oluşturuyor. Bunu engellemek için hava kanalları falan koyuluyor kanat üstüne gibi birşeyler anladım.

Sürekli denklem, formül falan veriyor. Ama bunları anlayıp hesabını yapabilmem için mühendis falan olmam lazım heralde

Bu soruyu sormakdaki amacım şu.

Kwik fli mk3 uçağında airfoil çok tombik. Yak 55 uçağında ise airfoil baya ince. İkisinde de simetrik airfoil var. Acaba daha basit bir şekilde anlatabilir misin aralarındaki farkı :)
Ben konunun uzmanı değilim. Airfoil kalınlaşınca geride oluşan vakum nedeniyle drag artıyor. İncelince de yüzey sürtünmesine bağlı drag artıyor. Rüzgar tüneli testleri ile iki drag eğrisinin kesiştiği toplam dragın en az olduğu bölge bulunuyor her kanat için.
Tüm bunlar uçağın tasarım amacına göre yapılıyor. Yani yavaş uçması gereken bir uçağın kanadı ile uzun mesafe ve yüksek hızlı uçacak uçağın kanadı farklı tasarlanıyor. Ayrıca tüm servis ömrünü düz uçarak geçirecek bir uçakla (örneğin yolcu uçağı), aerobatik performans sergileyecek bir uçak (örneğin YAK54) tamamen farklı tasarlanmak zorunda.