sevgili izzet
fotoğraflardan da anlaşılabileceği üzere f550 de arm ların özellikle motor bağlantı yerlerinin yatay ile olan hafif içe merkeze doğru açılanması nedeni ile pervanelerin aşağıya olan güçlü hava akışı nispeten biraz daha aşağı ve merkezden dışarıya doğru olmaktadır. multikopterin aşağı tam dik inişlerde türbülanslı hava ile nispeten biraz daha az karşılaşması söz konusu olacağından aynı şartlarda motorların tam dik olarak yerleştiği f550 dan daha stabil olduğu kabul edilmektedir. dji ın büyük çekim için kullanılan copterleri örnek olabilir.
aşağı hızlı inişlerde tam dik olarak değil ama hafif ön arka veya yanlara doğru hafif hareket edilebilirse prop wash fevkalade azalacaktır.
prop wash osilasyonları los uçuşlarda çıplak gözle anlaşılabilir. yani değerlendirme subjektiftir.
gimbalsız video çekimi yapılmışsa videoda kumanda sticki ile yapılmamış hareketlerin videoda var olması ile değerlendirilebilir.
uçuş loglarında aşağı inişlerin olduğu bölümlerde desired roll, desired pitch ve desirew yaw grafikleri ile sırasıyla roll pitch ve yaw grafiklerinin ne kadar üst üste geldiğinin değerlendirilmesi de prop wash ile ilgili objektife yakın bir deperlendirme kanaati sağlayacaktır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
frame geometrisi dışında uçuş stabilitesi ve prop wash iyileştirmeleri için önerilen hususlara bilahare değineceğim
sevgi ve saygılarımla
şakir polay