Simulatör Dersleri - RC Helikopter Forward & Backwards Flight

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,377
Tepkime puanı
12,346
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
RC Heli / Helikopter modelciliğin olmazsa olmazlarından Simulatör / Simulasyon kullanımıyla ilgili bu zamana kadar edindiğim tecrübelerimi video anlatımlı bir şekilde sizlerle paylaşmak istiyorum. :)

Bu sebeple görsel olarak nasıl bir yol izlediğimi anlattığım kısa videoları parça parça sizlerle paylaşacağım. Bu konumuz model helikopterimizle ileri ve geri uçuş manevrası çalışmalarını içerecektir.

Bu dersimizde helikopterimizi elevatör kontrolümüzle ileri ve geri yönlü uçurmakta bahsediyor olacağız. Pilotaj anlamda belirli bir seviyeye ulaştıktan sonra aynı çalışmaları aileron kontrolü vererekte çalışmanız faydalı olacaktır.

İleri seviye manevralara hazırlık içinse tüm bu manevralar invertte çalışmanız yerinde olur. Fakat yeni öğrenen arkadaşların öğrenme aşamasında invert çalışmaları atlayıp diğer derslere geçmelerini tavsiye ederim.

[attachimg=1]​

Bu videolarda sizlere aktarmaya çalışacağım konular :

1-Tail in Forward&Backwards Flight

2-Side in Forward&Backwards Flight

3-Nose in Forward&Backwards Flight

4-Basic Pirouttes

Faydalı olması dileğiyle...
 

Ekli dosyalar

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,377
Tepkime puanı
12,346
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
1 - Tail in Forward&Backwards Flight

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

1 - Tail In Forward&Backwards Flight Tüyolar:
-- Modelimizi Hover'a aldıktan sonra gitmek istediğimiz yöne doğru elevatör kontrolümüzü veririz ve modelimiz o yöne doğru ilerlemeye başlar. Ana palimizin yaptığı açı sonrası hareket başlayacak fakat aynı zamanda modelimiz irtifa kaybetme eğilimine girecektir. Buna izin vermemeli ve gaz vererek modelimizi aynı seviyede tutmaya çalışmalıyız.
-- Verdiğimiz elevatör kontrolü sonrası anapalimizde sebep olduğumuz açının büyüklüğü o yöndeki hareket hızımızı da belirleyecektir. Büyük açılarda irtifa kaybına engel olmak için daha fazla gaz vermemiz gereklidir.
--Başlangıçta anapalimizde çok fazla açı değişimine sebep olacak elevatör kontrolleri vermeden yavaş yavaş ilerlememizde fayda var.
--Önce kısa mesafelerde gidip gelmeli alıştıkça mesafeyi ve gidiş geliş hızımızı arttırmalıyız.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,377
Tepkime puanı
12,346
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
2 - Side in Forward&Backwards Flight

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

2 - Side In Forward&Backwards Flight Tüyolar:
-- Modelimizi Hover'a aldıktan sonra gitmek istediğimiz yöne doğru elevatör kontrolümüzü veririz ve modelimiz o yöne doğru ilerlemeye başlar. Ana palimizin yaptığı açı sonrası hareket başlayacak fakat aynı zamanda modelimiz irtifa kaybetme eğilimine girecektir. Buna izin vermemeli ve gaz vererek modelimizi aynı seviyede tutmaya çalışmalıyız.
-- Verdiğimiz elevatör kontrolü sonrası anapalimizde sebep olduğumuz açının büyüklüğü o yöndeki hareket hızımızı da belirleyecektir. Büyük açılarda irtifa kaybına engel olmak için daha fazla gaz vermemiz gereklidir.
--Başlangıçta anapalimizde çok fazla açı değişimine sebep olacak elevatör kontrolleri vermeden yavaş yavaş ilerlememizde fayda var.
--Önce kısa mesafelerde gidip gelmeli alıştıkça mesafeyi ve gidiş geliş hızımızı arttırmalıyız.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,377
Tepkime puanı
12,346
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
3 - Nose in Forward&Backwards Flight

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3 - Nose In Forward&Backwards Flight Tüyolar:
-- Modelimizi Hover'a aldıktan sonra gitmek istediğimiz yöne doğru elevatör kontrolümüzü veririz ve modelimiz o yöne doğru ilerlemeye başlar. Ana palimizin yaptığı açı sonrası hareket başlayacak fakat aynı zamanda modelimiz irtifa kaybetme eğilimine girecektir. Buna izin vermemeli ve gaz vererek modelimizi aynı seviyede tutmaya çalışmalıyız.
-- Verdiğimiz elevatör kontrolü sonrası anapalimizde sebep olduğumuz açının büyüklüğü o yöndeki hareket hızımızı da belirleyecektir. Büyük açılarda irtifa kaybına engel olmak için daha fazla gaz vermemiz gereklidir.
--Başlangıçta anapalimizde çok fazla açı değişimine sebep olacak elevatör kontrolleri vermeden yavaş yavaş ilerlememizde fayda var.
--Önce kısa mesafelerde gidip gelmeli alıştıkça mesafeyi ve gidiş geliş hızımızı arttırmalıyız.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,377
Tepkime puanı
12,346
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
4 - Basic Pirouttes

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

4 - Basic Pirouttes Tüyolar:
-- Başlangıçta kuyruğumuzu küçük hareketlerle döndürmeye alışmalı sonrasında alıştıkça yarım tur, tam tur ve tekrarlı yön değiştiren tam tur dönüşlerle çalışmalarımıza devam etmeliyiz.
-- Kuyruk dönüş yönümüzü değiştirdiğimiz gibi kuyruğumuzun dönüş hızını da değişik hızlarda az ve çok kuyruk kontrolü vererek iyice tecrübe etmeliyiz.
-- Değişen yönlerde keskin kuyruk dönüş kontrolleri vererek Hover pozisyonları arasında (Tail in, Side in, Nose in) seri geçişleri yapmaya çalışmak pilotajımızı geliştirecektir.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,939
Tepkime puanı
37,620
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Simulatör Dersleri - RC Helikopter Forward&Backwards Flight

Vay Turker'im bir format degisikligi görüyorum. Böylesi daha açıklayıcı ve güzel olmus. Ben de tam bu hareketlerin Invert pozisyonlarini calisiyordum :laugh:

Eline, kalemine ve sticklerine saglik :thumbup: :bravo:
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,377
Tepkime puanı
12,346
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Simulatör Dersleri - RC Helikopter Forward&Backwards Flight

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Vay Turker'im bir format degisikligi görüyorum. Böylesi daha açıklayıcı ve güzel olmus. Ben de tam bu hareketlerin Invert pozisyonlarini calisiyordum :laugh:

Eline, kalemine ve sticklerine saglik :thumbup: :bravo:
Evet Mehmet Bey bir format değişikliğine gittim. Umarım daha kullanışlı olur böylesi.
 

Benzer konular