- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,060
- Tepkime puanı
- 23,693
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Şimdi arkadaşlar size sorunumu anlatmadan önce uçakla ilgili kısa bilgi vereyim. Uçak Ok Model'den alındı ve muhtemelen 8 - 10 sene depoda beklemiş haldeydi. Bu da bazı kısımlarda çarpılma ve bükülme anlamına gelebilir. Gerçi gözle görünen tek sorun aşağıda şekille anlatacağım durum.
Uçağın kanat yapısı kabaca böyle.
Sol kanatta sorun yok. Sağ kanatta ise flapı kanat köküne, aileronu da kanat ucuna ayarladığımızda flap ile aileron birleşme yerinde 3 - 4 derecelik bir açı farkı oluşuyor. Bu uçağın tasarım veya üretim kusurundan kaynaklanabileceği gibi, flap, aileron ya da kanattaki bir burulma ile de alakalı olabilir.
Uçak sıfır aileron trimi ile düz uçuyor. Sıfır aileron trimi derken sağ aileron kanat ucu ile hizalı ama iç kenarı flapla hizalı değil.
Uçakta dikey stab ve rudder ile de ilgili bir sorun yok.Yani krablı falan da uçmuyor. Normal dümdüz gidiyor. Uçağın bir önemli sorunu yatay stab insidensi. O nedenle elevatörde 3- 4 derece down trim var mecburen. Bunun ağırlık merkezi ya da motor açısı ile alakası olmadığını da netleştirdik. Yani bir tasarım kusuru var burada ama sorun yaratmıyor.
Şimdi gelelim sorunumuza.
Her iki flapı önce cetvelle ölçerek, sonra mekanik açıölçerle, yine olmayınca elektronik açıölçerle birbirine eşitledim. Yani sıfır pozisyonu gövdeye yakın kenarın gövde çıkıntısına sıfır olduğu konum olarak alındı. Sonra yarım flap 20 derece, tam flap da 40 derece olarak ayarlandı.
Uçuşta yarım flap koyunca uçak belirgin olaraksağa yatış eğilimine giriyor. Tam flapa geçince bu sorun kayboluyor.
Sol flapı 10 dereceye kadar düşürünce (yani asimetrik oldular) nispeten düzeliyor ama simetrik yaptığım anda sağa yatış başlıyor.
Haydi şimdi atış serbest... Fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Özellikle de @Özgür Evren Varol buyursun bakalım...
Uçağın kanat yapısı kabaca böyle.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sol kanatta sorun yok. Sağ kanatta ise flapı kanat köküne, aileronu da kanat ucuna ayarladığımızda flap ile aileron birleşme yerinde 3 - 4 derecelik bir açı farkı oluşuyor. Bu uçağın tasarım veya üretim kusurundan kaynaklanabileceği gibi, flap, aileron ya da kanattaki bir burulma ile de alakalı olabilir.
Uçak sıfır aileron trimi ile düz uçuyor. Sıfır aileron trimi derken sağ aileron kanat ucu ile hizalı ama iç kenarı flapla hizalı değil.
Uçakta dikey stab ve rudder ile de ilgili bir sorun yok.Yani krablı falan da uçmuyor. Normal dümdüz gidiyor. Uçağın bir önemli sorunu yatay stab insidensi. O nedenle elevatörde 3- 4 derece down trim var mecburen. Bunun ağırlık merkezi ya da motor açısı ile alakası olmadığını da netleştirdik. Yani bir tasarım kusuru var burada ama sorun yaratmıyor.
Şimdi gelelim sorunumuza.
Her iki flapı önce cetvelle ölçerek, sonra mekanik açıölçerle, yine olmayınca elektronik açıölçerle birbirine eşitledim. Yani sıfır pozisyonu gövdeye yakın kenarın gövde çıkıntısına sıfır olduğu konum olarak alındı. Sonra yarım flap 20 derece, tam flap da 40 derece olarak ayarlandı.
Uçuşta yarım flap koyunca uçak belirgin olaraksağa yatış eğilimine giriyor. Tam flapa geçince bu sorun kayboluyor.
Sol flapı 10 dereceye kadar düşürünce (yani asimetrik oldular) nispeten düzeliyor ama simetrik yaptığım anda sağa yatış başlıyor.
Haydi şimdi atış serbest... Fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Özellikle de @Özgür Evren Varol buyursun bakalım...