Evet arkadaşlar,
Logo 800 sorun çıkaran ve kırıma neden olan "Vbar Standard FBL" ünitesini geçen hafta Cuma günü PTT üzerinden 45 TL ödeyerek Mikado Almanya'ya gönderdim. Dün yani salı günü de ellerine ulaşmış.
Gönderim öncesi kendi resmi sitesi üzerinden SERVIS Formu dolduruyorsunuz. Doldurduğunuz servis formu sonrası bir seri mail alıyorsunuz. Burada gönderi adres bilgisi, arıza NO ve detaylarının paylaştığınız kağıtın çıktısı falan.. Formu doldurmak kolay da buraya üye olup, üyeliğiniz aktive edilmesi biraz sancılı oluyor ve zaman alıyor.
Gerek Mikado Forum açtığım konuda gerekse Servis talebinde yaşadığım sorunu, bunun bana olan $300 maliyetini, heliyi yeniden toplayacağımı ama bu üniteye nasıl güveneceğim gibi detayları da paylaşmayı ihmal etmedim. Bu arada RCKOLIK'de yöneticiyim falan gibi detaylara hiç girmedim.
Ama şans eseri olayın videosunun olması da çok işe yaradı diye düşünüyorum. Forumda paylaştığım kırım videosunun Ingilizce versiyonunu onlarla da paylaştım.
Neyse gelelim bizim ünitenin kontrol sonrası sonucuna :
Özetle:
Üniteyi test etmişler ve ne yazık ki herhangi bir arıza bulamamışlar. Ama buna rağmen iyi niyet göstergesi olarak üniteyi değiştireceklerini ve yerine NEO göndereceklerini (150 Euro), ayrıca Bonus olarak da PRO + RESCUE (85 Euro) hediye edeceklerini belirtmişler

Böylece az da olsa yaşadığım şanssızlığı telafi ettikleri için MIKADO'ya teşekkür ediyor ve bu durumu sizlerle paylaşmak istedim.
Test sonrası bana gönderilen maillin detayları ise merak edenler için şu şekilde :
NOT: Sormadan ya da yorum yapılmadan hemen şunu da belirteyim. Eğer ünitede sorun bulsalar ki yabancılar bunu gizlemiyor, varsa var diyorlar (Örnek Bavarion HC-3SX ana kart arızası) o zaman ünite değişimi yanı sıra kırım maliyetini ya da en azından bir kısmını talep edecektim. Şimdi bir sorun olmadan sırf ben güvenmiyorum diye "Bir İyilik olarak" üniteyi değiştirdikleri için kırım maliyetini gündeme getirmedim. Yani en azından ben yapamadım diyeyin
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. Kucucsari,
we have inspected your VBar, and here is what we found and our conclusion so far:
VBar works properly at the time of the tests with Spektrum satellites and HV setup. Sensor show no offset, no interaction, no drift. No delay can be replicated.
Setup looks inconspicuous, event log does not show any evidence of internal or external issues.
What we know from range checks with different radio systems: if a sufficient amount of valid signal packets come through, the model is controllable but the control inputs come delayed, since the r/c system is temporarily holding back/holding the last good servo position. Only if the connection breaks for a sufficient amount of time, fail safe is engaged, either by the receiver or by the VBar, once the receiver does no longer output valid signals (as you can see earlier in the full log on the forum, where the radio was switched off early).
Best guess: there _was_ something on the radio link which did not quite cause a fail safe but the sluggishness in control response.
I understand that this does not help building confidence again, not knowing what the cause of the issue was.
To rule the VBar out of the equation, we could offer replacing it with a current VBar NEO as a goodwill replacement, and as a bonus offer a Pro+Rescue license for it.
A few thoughts regarding the radio system: you write you have been using the radio for quite some time. This gives confidence, but of course there is no guarantee why it should not fail at a certain point. Hard to tell. Did you also use the satellites in question before, on a different model maybe? Did you do a range check as per Spektrum's instructions?
As well as I can not completely rule out the VBar as a source of the issue, I can not rule out the radio system either. Since it seems to be working properly with your other models, only the satellites remain as a difference.
Kindly let me know what you think.
Viele Grüße (DE) / Best regards (EN)
Edward Eckstein
Mikado Service
Logo 800 sorun çıkaran ve kırıma neden olan "Vbar Standard FBL" ünitesini geçen hafta Cuma günü PTT üzerinden 45 TL ödeyerek Mikado Almanya'ya gönderdim. Dün yani salı günü de ellerine ulaşmış.
Gönderim öncesi kendi resmi sitesi üzerinden SERVIS Formu dolduruyorsunuz. Doldurduğunuz servis formu sonrası bir seri mail alıyorsunuz. Burada gönderi adres bilgisi, arıza NO ve detaylarının paylaştığınız kağıtın çıktısı falan.. Formu doldurmak kolay da buraya üye olup, üyeliğiniz aktive edilmesi biraz sancılı oluyor ve zaman alıyor.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gerek Mikado Forum açtığım konuda gerekse Servis talebinde yaşadığım sorunu, bunun bana olan $300 maliyetini, heliyi yeniden toplayacağımı ama bu üniteye nasıl güveneceğim gibi detayları da paylaşmayı ihmal etmedim. Bu arada RCKOLIK'de yöneticiyim falan gibi detaylara hiç girmedim.
Ama şans eseri olayın videosunun olması da çok işe yaradı diye düşünüyorum. Forumda paylaştığım kırım videosunun Ingilizce versiyonunu onlarla da paylaştım.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Neyse gelelim bizim ünitenin kontrol sonrası sonucuna :
Özetle:
Üniteyi test etmişler ve ne yazık ki herhangi bir arıza bulamamışlar. Ama buna rağmen iyi niyet göstergesi olarak üniteyi değiştireceklerini ve yerine NEO göndereceklerini (150 Euro), ayrıca Bonus olarak da PRO + RESCUE (85 Euro) hediye edeceklerini belirtmişler

Böylece az da olsa yaşadığım şanssızlığı telafi ettikleri için MIKADO'ya teşekkür ediyor ve bu durumu sizlerle paylaşmak istedim.
Test sonrası bana gönderilen maillin detayları ise merak edenler için şu şekilde :
NOT: Sormadan ya da yorum yapılmadan hemen şunu da belirteyim. Eğer ünitede sorun bulsalar ki yabancılar bunu gizlemiyor, varsa var diyorlar (Örnek Bavarion HC-3SX ana kart arızası) o zaman ünite değişimi yanı sıra kırım maliyetini ya da en azından bir kısmını talep edecektim. Şimdi bir sorun olmadan sırf ben güvenmiyorum diye "Bir İyilik olarak" üniteyi değiştirdikleri için kırım maliyetini gündeme getirmedim. Yani en azından ben yapamadım diyeyin
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. Kucucsari,
we have inspected your VBar, and here is what we found and our conclusion so far:
VBar works properly at the time of the tests with Spektrum satellites and HV setup. Sensor show no offset, no interaction, no drift. No delay can be replicated.
Setup looks inconspicuous, event log does not show any evidence of internal or external issues.
What we know from range checks with different radio systems: if a sufficient amount of valid signal packets come through, the model is controllable but the control inputs come delayed, since the r/c system is temporarily holding back/holding the last good servo position. Only if the connection breaks for a sufficient amount of time, fail safe is engaged, either by the receiver or by the VBar, once the receiver does no longer output valid signals (as you can see earlier in the full log on the forum, where the radio was switched off early).
Best guess: there _was_ something on the radio link which did not quite cause a fail safe but the sluggishness in control response.
I understand that this does not help building confidence again, not knowing what the cause of the issue was.
To rule the VBar out of the equation, we could offer replacing it with a current VBar NEO as a goodwill replacement, and as a bonus offer a Pro+Rescue license for it.
A few thoughts regarding the radio system: you write you have been using the radio for quite some time. This gives confidence, but of course there is no guarantee why it should not fail at a certain point. Hard to tell. Did you also use the satellites in question before, on a different model maybe? Did you do a range check as per Spektrum's instructions?
As well as I can not completely rule out the VBar as a source of the issue, I can not rule out the radio system either. Since it seems to be working properly with your other models, only the satellites remain as a difference.
Kindly let me know what you think.
Viele Grüße (DE) / Best regards (EN)
Edward Eckstein
Mikado Service