Thunder Tiger Mini Titan E325S restorasyon çalışmaları

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
8 Nis 2016
Mesajlar
139
Tepkime puanı
279
Yaş
34
Konum
kocaeli--izmit
İlgi Alanı
Heli
Mayıs 2015 de bir hevesle alıp daha RC helikopter tanımını bilmeden ve böyle bir forumdan habersiz olarak üzerinde dokunmatik GT5.1 FBL ünitesi olan mini titanı Align GP750 gyro ve 35 MHZ kumanda sistemi ile uçurmaya çalışmam ve en önemlisi de servo kollarının vidalarını çıkartmış olmamın kaçınılmaz sonu olarak mini titanım kırıma uğramıştı.
Öncelikle Mini Titan versiyonlarını tanıyalım:

v1 Pro - flybarred, plastik başlık, metal bom, plastik kuyruk, v1 modüler plastik çerçeve, ahşap bıçaklar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TT4710-A10 v1 Pro - Kit + bıçaklar
TT4710-K11 v1 Pro ARF - Kit + motor + ESC + bıçaklar
TT4710-A11 v1 Pro ARF - Kit + motor + ESC + bıçaklar
TT4710-A14 v1 Pro ARF - Kit + motor + ESC + bıçaklar + servolar + TG6000 + lipo
TT4710-F04 v1 Pro ARF - Kit + motor + ESC + bıçaklar + servolar + TG6000 + Sky Tech T6i (35 / 72MHz) + TR602FD + lipo
TT4710-F17 v1 Pro ARF - Kit + motor + ESC + bıçaklar + servolar + TG6100M + Sky Master T4 (35 / 72MHz) + TR602FD + lipo
TT4710-F02 v1 Pro ARF - Kit + motor + ESC + bıçaklar + servolar + TG6100M + Gökyüzü Komutan T6H (35 / 72MHz) + TR602FD + lipo
TT4710-A12 v1 ARF Plus ( RX-R olarak da bilinir ) - Kit + motor + ESC + servolar + TG6100M + bıçaklar + lipo
TT4710-A13 v1 ARF Plus (aynı zamanda RX-R ) - Kit + motor + ESC + servolar + TG6100M + bıçaklar
Not: (sağlandığında): Motor : ACE OBL 29 / 35-10H ESC: ACE BLC-40 Servolar: Döngüsel ACE C1015 Kuyruk ACE C0915

v1 Supercombo - uçucu çubuklu, plastik başlı, metal bom, plastik kuyruk, v1 modüler plastik çerçeve, ahşap bıçaklar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TT4710-F17 v1 Supercombo - Kit + motor + ESC + servolar + TG6100M + Skymaster TS6 (2.4GHz) + TRS601DD + bıçaklar + lipo
TT4710-F18 v1 Supercombo - Kit + motor + ESC + servolar + TG6100M + Skymaster TS6 (2.4GHz) + TRS601DD + bıçaklar + lipo + şarj cihazı
Not: Motor : ACE OBL 29 / 35-10H ESC : ACE BLC-40 Servolar: Döngüsel ACE C1015 KuyrukACE C0915

v1 SE - flybarred, metal kafa, karbon bom, metal kuyruk, v1 modüler plastik çerçeve, karbon bıçaklar, alçaltılmış pil tepsisi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TT4711-K10 v1 SE - Kit + karbon bıçaklar
TT4711-K11 v1 SE - Kit + motor + ESC + karbon bıçaklar
TT4711-K12 v1 SE - Kit + motor + ESC + karbon bıçaklar
Not: ( tedarik edildiğinde ): Motor : ACE OBL 29 / 37-10H ESC : ACE BLC-40

v1 e325s (Spor) - flybarless, metal / plastik kafa, metal bom, metal kuyruk, v1 modüler plastik çerçeve, GT5 FBL, karbon bıçaklar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TT4710-A23 v1 e325S (Spor) - Kit + motor + esc + servolar + GT5 + karbon bıçaklar
Not: Motor : ACE OBL 29 / 35-10H ESC : ACE BLC-40 Servolar (dijital): Döngüsel ACE DC1015 Kuyruk ACE DC0915

V2 - flybarred ve flybarless, metal kafa, metal bom, metal kuyruk, v2 karbon çerçeve, karbon bıçaklar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TT4712-K10 V2 - Kit + karbon bıçaklar
TT4712-K11 V2 - Kit + motor + ESC + karbon bıçaklar
TT4713-A10 V2 - Tork Tüpü sürümü ARF - Kit + ESC + karbon bıçaklar
TT4713-A11 V2 - Tork Tüpü sürümü ARF - Kit + ESC + karbon bıçaklar + motor
TT4716-K10 V2 - FBL - Kit + karbon bıçaklar
TT4716-K11 V2 - FBL - Kit + motor + ESC + karbon bıçaklar
Not: ( tedarik edildiğinde ): Motor : ACE OBL 29 / 37-10H ESC : ACE BLC-40

V2 SE - flybarred, metal kafa, metal bom, metal kuyruk, v2 karbon çerçeve, karbon bıçaklar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TT4713-K10 V2 SE ( E325V2 3D olarak da bilinir ) - Tork Tüpü versiyonu - Kit+ karbon bıçaklar
TT4713-K11 V2 SE ( E325V2 3D olarak da bilinir ) - Tork Tüpü sürümü - Kit + motor + ESC + karbon bıçaklar
Not: ( sağlandığında ): Motor : ACE OBL 29 / 37-10H ESC : ACE BLC-40


Yayın sırası
1. v1 Pro (en eski, Aralık 2006'nın başında piyasaya sürüldü)
2. v1 SE
3. v1 Supercombo
4. V2
5. V2 SE / E325V2 3D
6. v1 e325s (en yeni, Aralık 2012'de yayınlandı)


Servolar hakkında bir kelime

Mini Titan serisinin tamamı (temel kit versiyonları hariç) ACE RC servolarla birlikte gelir:
Döngüseller - ACE RC C1015 (analog) veya ACE RC DC1015 (dijital)
Dümen - ACE RC C0915 (analog) veya ACE RC DC0915 (dijital)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Tümü Bu servoların çoğu kırılgandır ve en küçük çarpışmalarda dişlileri soyacaktır. Bunları Hitec HS65MG'ler veya benzeri daha iyi servolara yükseltmeniz gerekecek.


Flybarless kafaları hakkında bir kelime

Mini Titan için şu anda iki FBL kafası mevcut.
İlki (aşağıda), V2 FBL'de standart olarak gelir ve ayrıca bağımsız bir yükseltme olarak da mevcuttur ( TT3924 Mini Titan E325 Flybarless Head Conversion ).
Diğer sürüm (altta) e325'lerde standart olarak gelirSport ve henüz bağımsız bir yükseltme olarak mevcut değildir, ancak LHS'nizde PV1290 , PV1292 , PV1293 ve PV1294 parçaları satın alınarak oluşturulabilir .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Çerçeveler hakkında bir kelime

Mini Titan'da iki tür çerçeve vardır. V1 modelleri modüler plastik çerçeveyi (aşağıda) kullanırken, v2 serisi çok parçalı levha kenarlı karbon yan çerçeve tasarımını (altta) kullanır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
8 Nis 2016
Mesajlar
139
Tepkime puanı
279
Yaş
34
Konum
kocaeli--izmit
İlgi Alanı
Heli
Mini Titanı olan abilerimizin bildiği gibi ana dişlilerini bulmak imkansız hale geldi. Pek çok kişi ana dişli olmadığı için modelini sahaya götüremez duruma düştü. Bizim modelimizde ana dişli tadilatı ( eğer mümkünse) ise farklı bir ana dişliyi kullanarak yapmayı planlıyorum. Bu şekilde belki sahalarda daha çok mini titan görmeye başlarız:halay::yuppi::yuppi::RCKolik:
ilk olarak orjinal ana dişlimiz ve otorotasyon dişlisi:




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Üst tarafta tarot tek yölü rulman şaftı ve altta orjinal thunder tiger mini titan şaftı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


bu ise sıfır Tarot 450 ana dişlisi: üst üste koyunca dişli çapları eşit ve her ikisi de 150T.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

öncelikle bir kaç farklı kombinasyon denedim sonuç hüsran oldu:laugh: İşin en büyük zorluk tarafı mini titanda otorotasyon dişlisi üstte planlanmış ama bizim dönor olan tarot 450 de otorotasyon dişlisinin altta tasarlanmış olmasıydı. En son denememde tarot tek yönlü rulmanı mengeneye bağlayarak çekiçle tek yönlü rulmanın 2 mm kaydırmak oldu. Bu orjinal tek yön rulman şaftını kullanarak ana dişli ile otorotasyon dişlisi arasında çalışma boşluğu açmamı sağladı.





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ardından orjinal ana şaftı montajını yapıp ilk bulduğum 450 motorunu ayarladım. İlk denemem başarılı oldu. Ardından %100 gaz vererek titreşime baktım. rahatsız eden dişli hareketi veya titreşime hissetmedim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,894
Tepkime puanı
8,312
Yaş
46
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Kenan ellerine sağlık, :bravo::halay:
Sağlam bir mini titan kullanıcısı olarak, bu haber en çok beni sevindirdi desem yalan olmaz.
Bu model bana göre gelmiş geçmiş en sağlam , en kolay , en ucuz , yani yeni kullanıcılar için en en en ....bir modeldi.
Yazık oldu, artık üretilmiyor , sadece ana dişli ve şaftına bir çözüm bulunsa , yine uzun yıllar hizmet verecek bir model.
Midland'da hirobo embla modelinden aşırtma bir dişlisi var , lakin kur yüzünden dişli değil , sanki modelin kendisini satın alıyormuş gibi olduğumuz için , o da ekonomik olamıyordu.
Bu güzel bir çözüm olmuş , gear ratio oranları tuttuktan sonra hiç mühim değil , daş gibi de uçar bu alet.%p
Darısı tüm titancıların başına diyorum :RCKolik: