Piper modelimi çöpe atmak üzereyim!

:thumbup::thumbup::thumbup:





Abi bu akrilik boya yakıta karşı dayanıklı mı peki? daha önceden denemişliğin var mı?

Daha önce denemişliğim var önceki bir uçağımda. Akrilik boya gerçekten de dahtayı mühürlüyor. Ama bu uygulamayı yaptığım uçakta yakıt sızıntısı bu boyutlarda değildi hiç bir zaman.
Malzeme depomda akrilik bazlı yarım kutu sprey vernik buldum. Biraz macun, kaba bir zımpara ve kaplama öncesi zemin hazırlığı sonrasında onu da kullanacağım. Bundan sonra da yakıt dahtayı bozarsa uçağı çöpe atmam, yakarım!
 
Abi benden uyarması, tek bileşen akrilik boya/vernik ürünleri benim denelemerimde glow yakıta karşı dayanıklıkık göstermediler. Tabi akrilik dediğimiz şey çok geniş bir kavram onu da unutmamak gerek. Bu modeldeki motorun bir sebeple çok fazla yağ atıyor arkaya, ben olsam işimi garantiye alır bu boyaya güvenmezdim. Varsa 30 dakikalık epoksi ile “boyamak” en garanti çözüm olur. Aile boyu verilen bunca emek sonrasında uçağı yakmak zorunda kalma...

Eğer imkan varsa otosanayiden sprey kutusuna basılmış çift bileşen (2K) oto boyası veya verniği alıp onu kullanmak da bir alternatif olurdu ama sokağa çıkma durumları ne durumda bilemiyorum...
 
@Deniz Tanrıverdi abi bu kadar yakıt sızıntısının çözümünü bulsak daha kolay olmaz mı? Belki keçeleri filan değiştirip karbüratörü ayarlarsan sorun cozulur
 
@Deniz Tanrıverdi abi bu kadar yakıt sızıntısının çözümünü bulsak daha kolay olmaz mı? Belki keçeleri filan değiştirip karbüratörü ayarlarsan sorun cozulur
Maalesef! Sorun sızıntı değil. Motor başaşağı bir şekilde, karbüratörün venturisi de öyle (venturi = karbüratörün hava emdiği yer). Çalıştırmadan önce yakıt emdirirken, çalıştığında da, hele ki biraz da zenginse ister istemez yakıtın bir miktarı başaşağı duran venturiden dışarı sıçrıyor ve rüzgarla da ateş duvarına bulaşıyor. Yani motorun bir tarafından sızan bir şey yok.
Bir de uçağı hangarda "park" ettiğim zaman başaşağı bir şekilde kuyruğundan asıyorum. Bu sefer de bir süre sonra krank milinden pervane göbeğine doğru hint yağı akıyor. Cowling'i her uçuş öncesi çıkarıp orayı temizlemeyince de o yağ da motor ısındığında da daha bir akıcı hale gelip rüzgarla arka tarafa doğru "yürüyor". Maalesef glow motorlu, cowling'i modellerde, hele de venturi aşağı bakıyorsa bu problem kaçınılmaz(mış)...
 
Deniz abi sümer abi sorunu çözdü gördüğün gibi , hem ekonomik hem temiz :lol: Bir tanede motor sesi çıkaran hoparlör takarız sorun çözülür :saygilar:

Bu durumda başlığı uçağı elektrikliye çevirmek uzereyim olarak değiştirelim bence ;D
 
Malzeme depomda akrilik bazlı yarım kutu sprey vernik buldum. Biraz macun, kaba bir zımpara ve kaplama öncesi zemin hazırlığı sonrasında onu da kullanacağım. Bundan sonra da yakıt dahtayı bozarsa uçağı çöpe atmam, yakarım!
Sprey vernik kullandım geçenlerde. İyi bir uygulama yaptığım ve kaliteli bir marka kullandığım halde mükemmel bir sonuç vermedi... Şöyle ki; uygulama alanının genelinde olumlu bir sonuç almama karşılık, egzost tarafında vernikte yumuşama fark ettim. Uçağı çok fazla kullanmadığım için net sonucu veremiyorum ama; tekrar çalıştırdığımda ısınan bölgelerde aynı sorunu görürsem verniği değiştireceğim.
Kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Erokan Günel
Deniz abi sümer abi sorunu çözdü gördüğün gibi , hem ekonomik hem temiz :lol: Bir tanede motor sesi çıkaran hoparlör takarız sorun çözülür :saygilar:

Bu durumda başlığı uçağı elektrikliye çevirmek uzereyim olarak değiştirelim bence ;D

Motor sesi çıkaran bir aparatım var, elektrik motoru da nispeten ucuz. Haklısın. Ama batarya fiyatlarından haberin yok galiba? O parayı bir adet lipoya verene kadar epoksi ile boyama yapıp yakıtlı motora devam...
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Sprey vernik kullandım geçenlerde. İyi bir uygulama yaptığım ve kaliteli bir marka kullandığım halde mükemmel bir sonuç vermedi... Şöyle ki; uygulama alanının genelinde olumlu bir sonuç almama karşılık, egzost tarafında vernikte yumuşama fark ettim. Uçağı çok fazla kullanmadığım için net sonucu veremiyorum ama; tekrar çalıştırdığımda ısınan bölgelerde aynı sorunu görürsem verniği değiştireceğim.
Kolay gelsin...

Taam ya taam! Epoksi ile boyarım ateş duvarını...
 
Bence bunun muhakkak bir cozumu vardır abi ama endişe etme, eger yoksa @Sumer Yamaner var @Özgür Evren Varol var onlar bir yolunu bulur :lol:

Benim çözümüm basit, 4 zamanlı motor kullanmak :)
Başaşağı duran ve kowling içinde gömülü motoru olan modellerimin hiçbirisinde böyle bişey yaşamadım :) ayrıca sesi de gerçek motor sesi oluyor ;) :thumbup:


Taam ya taam! Epoksi ile boyarım ateş duvarını...

:hoppa::hoppa::hoppa:


Sprey vernik kullandım geçenlerde. İyi bir uygulama yaptığım ve kaliteli bir marka kullandığım halde mükemmel bir sonuç vermedi... Şöyle ki; uygulama alanının genelinde olumlu bir sonuç almama karşılık, egzost tarafında vernikte yumuşama fark ettim. Uçağı çok fazla kullanmadığım için net sonucu veremiyorum ama; tekrar çalıştırdığımda ısınan bölgelerde aynı sorunu görürsem verniği değiştireceğim.
Kolay gelsin...

2005 falandı sanırım, piyasada bulabildiğim her tür boya vernik (sprey veya değil) vb ürün ile kontrollü bir deneyler serisi yapmıştım. Maket boyaları vs de dahil. Sonuçta gördüm ki klasik spreylerin hiçbirisi gerçek anlamda yakıta dayanıklı değil. Bazıları belki “yakıta dirençli” olarak kabul edilebilirler, ama bunlar da uzun süreli maruz bırakmada yumuşayıp kendilerini salıyorlardı. Tek bileşenli olarak en dayanıklı boyalar enamel plastik maket boyalarıydı, ama bunlar da anca “dirençli” sınıfına girerler. Eğer gerćek anlamda dayanıklı, yani “yakıttan etkilenmeyen” sınıfında bir şey arıyorsanız ya epoksi katkılı boyalar kullanılak (ya da epoksinin kendisi :) ) ya da 2K akrilik oto boyası. Tabi bir de modecilik için üretilmiş özel boya ürünleri var, ama bunlara erişim artık kolay değil.
 
Benim çözümüm basit, 4 zamanlı motor kullanmak :)
Başaşağı duran ve kowling içinde gömülü motoru olan modellerimin hiçbirisinde böyle bişey yaşamadım :) ayrıca sesi de gerçek motor sesi oluyor ;) :thumbup:




:hoppa::hoppa::hoppa:




2005 falandı sanırım, piyasada bulabildiğim her tür boya vernik (sprey veya değil) vb ürün ile kontrollü bir deneyler serisi yapmıştım. Maket boyaları vs de dahil. Sonuçta gördüm ki klasik spreylerin hiçbirisi gerçek anlamda yakıta dayanıklı değil. Bazıları belki “yakıta dirençli” olarak kabul edilebilirler, ama bunlar da uzun süreli maruz bırakmada yumuşayıp kendilerini salıyorlardı. Tek bileşenli olarak en dayanıklı boyalar enamel plastik maket boyalarıydı, ama bunlar da anca “dirençli” sınıfına girerler. Eğer gerćek anlamda dayanıklı, yani “yakıttan etkilenmeyen” sınıfında bir şey arıyorsanız ya epoksi katkılı boyalar kullanılak (ya da epoksinin kendisi :) ) ya da 2K akrilik oto boyası. Tabi bir de modecilik için üretilmiş özel boya ürünleri var, ama bunlara erişim artık kolay değil.

Ben zaten 4 zamanlı motor kullanıyorum: ASP 61fs. Belki de bu motorun bu modele bu kadar yakıştığını düşündüğüm için çöpe atmayıp bu işlere giriştim. Kendim de pek emin değilim.
Ayrıca yakıt sızıntısının sebebi olabilecek ilave bir şey farkettim. Depo tıpasının dibinde minicik bir çatlak varmış. Hortum bağlantılarının içinden geçtiği tıpa hani. Çöpe attım depoyu. Aynı depodan yedek vardı Allahtan.
 
Son düzenleme:
Yeni depoyu burun kısmını tamamen kapatmadan sabitledim. Burnun alt kısmını depoyu kablo bağı ile bağladıktan sonra kapattım, fakat daha önce o kısmı hesaba katmadığım için oluşan boşluğa macunu bastım şimdilik. Kuruyunca zımpara yapıp göreceğiz.
Motor sehpasını da sabitledikten sonra burnun üst kısmını da kapatacağım.
Bu arada kuyruğun üst kısmındaki kırık olduğu için daha önce söktüğüm çıtaları da yeniledim.
Kaplama öncesi ince bir zımpara yapmam gerek. Kaplamayı yapmadan önce de ileriki bazı projelere hazırlık olsun diye kuyruk dikmesine bir, elevatör uçlarına birer, pilot koltuğunun altına bir, kanadın tepesine bir, kanat uçlarına da ikişer adet zil telinden kablo hattı çekmeyi planlıyorum. Navigasyon ışıkları ve gece uçuşu aydınlatması için. Zil telinin yapacağı ağırlık gözardı edilebilir diye düşünüyorum.
Navigasyon ışıkları ve Beacon ışıkları haricinde kanat uçlarına ve/veya elevatör uçlarına uçağın gövdesine doğrultulmuş kuvvetli LED ışıklar düşünüyorum gece uçuşu için. Bu konuda biraz kafa çalıştıralım hep beraber.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kafama göre takılıyorum işte.
Bu arada ihtiyaç üzerine eşzamanlı olarak başladığım şu zımbırtı da şekil almaya başladı:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu aralar nedense çok yavaş ilerliyorum. Acaip bir tembellik var üzerimde. İnşallah kısa zamanda bu atalet durumundan kurtulurum da sıradaki işlere başlarım.
Merak edenleriniz için:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol