Uçağın maksimum hızı nasıl hesaplanır? (Tahmini)

Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
172
Tepkime puanı
175
Yaş
18
Konum
Üsküdar/İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Herkese selamlar.:RCKolik:
Elektronik değerleri (motor, esc, batarya vb), ölçüleri gibi neredeyse bütün değerleri elimizde olan bir model uçağın tahmini maksimum hızını nasıl hesaplayabiliriz? İnternette de forumda da formül gibi bir şey bulamadım, stall hızı (stall AoA ile alakalı ama..) hesaplama var her yerde. Hangi değerler gerekli bilmediğim için yazamıyorum ama istenenleri verebilirim. Hatam varsa kusura bakmayın. Saygılar, teşekkürler.:saygilar::)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Konyasizci
Herkese selamlar.:RCKolik:
Elektronik değerleri (motor, esc, batarya vb), ölçüleri gibi neredeyse bütün değerleri elimizde olan bir model uçağın tahmini maksimum hızını nasıl hesaplayabiliriz? İnternette de forumda da formül gibi bir şey bulamadım, stall hızı (stall AoA ile alakalı ama..) hesaplama var her yerde. Hangi değerler gerekli bilmediğim için yazamıyorum ama istenenleri verebilirim. Hatam varsa kusura bakmayın. Saygılar, teşekkürler.:saygilar::)
Pek çok faktöre dayandığı için hesaplamak zor.
Uçağınıza otopilot kart ve gps takarsınız, denemelerle max. ve stall hızını bulursunuz.
 
Kontrol kartı ve gps'i biliyordum, denerim. Rüzgar tünelini doğal olarak deneyemem ama öğrendiğim iyi oldu.:D
Sağ olun cevaplar için. :saygilar:

Gps tek başına hız hesaplayabilir değil mi? Gerçek uçaklardaki gibi pitot tüpüne falan gerek yok?
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Kontrol kartı ve gps'i biliyordum, denerim. Rüzgar tünelini doğal olarak deneyemem ama öğrendiğim iyi oldu.:D
Sağ olun cevaplar için. :saygilar:

Gps tek başına hız hesaplayabilir değil mi? Gerçek uçaklardaki gibi pitot tüpüne falan gerek yok?
Genelde köpük esaslı elektrikli modelleri kastediyorum. Modelleri minimum veya sıfır rüzgarlı havalarda uçururuz. Rüzgarsız bir havada yapılacak GPS li uçuşlarda Yer hızı modelin hızı çok da farklı olmaz diye düşünüyorum. Multicopterde pitot tüpü flan olmadan kontrol kartı zaten kendisine ilişik sensörlerin (gps dahil) bilgilerini telemetry vasıtası ile size iletiyor.
 
Ben bunlarla yormuyorum kendimi. İyice yükseliyorum ve rüzgarın durumuna göre ne zaman stall olacağını "hissetmeye" çalışıyorum. Uçuşumu da ona göre ayarlıyorum.
Bu en kolay ve mantıklı yöntem bence de. Benimki merak, ayrıca bir sebebi daha var ama onu sonra uzunca anlatırım inşallah.:)
Genelde köpük esaslı elektrikli modelleri kastediyorum. Modelleri minimum veya sıfır rüzgarlı havalarda uçururuz. Rüzgarsız bir havada yapılacak GPS li uçuşlarda Yer hızı modelin hızı çok da farklı olmaz diye düşünüyorum. Multicopterde pitot tüpü flan olmadan kontrol kartı zaten kendisine ilişik sensörlerin (gps dahil) bilgilerini telemetry vasıtası ile size iletiyor.
GPS ve pitot tüpü farkını ben de az önce araştırdım, haklısınız. Rüzgarsız havalarda gps de idare eder gibi ancak pitot tüpü en kesin ve net çözüm.

Herkese cevap ve yardımları için teşekkürler.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Pito tüpü çok hassas ve hataya açık bir sistem. Hele model uçakta iyice zor düzgün bir değer okumak. Mutlaka yazılımsal düzeltmeler gerekir. Çok abartılı hamlesi olmayan bir rüzgarda, GPS ile 180 derece ters iki istikamette uçularak hava hızı hesaplanabilir.