- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,577
- Tepkime puanı
- 6,171
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Uçağınız "denize düşerse, yılana sarılır" falan demeyin.
Su uçağı ile uçuşlar sırasında bir iki kez motor deniz suyuna dalıp çıkmıştı. Hemen tatlı su ile yıkayıp, kurutup, tekrar çalıştırmıştım ve bunun motoru korumaya yeterli olacağını düşünmüştüm. Bildiğiniz gibi, bu uçağın su kızaklarını çıkarıp tekerlek takmıştım ve bir iki haftadır da sahada motor ayarı ile uğraşıyordum. Ancak, buji, yakıt ve pervane değiştirmeme rağmen bir türlü sonuç alamadım. Bunun üzerine evde motorun parçalarını söküp ayrıntılı incelemeye aldım. Ve motorun çeşitli yerlerinde tuzlu suyun neden olduğu korozyon gördüm. Piston ve gömleğin temas eden yüzeylerinde bir hasar görünmüyor ama, alüminyum gövdenin bazı iç kısımlarında lekeler görmek mümkün. Krank rulmanları ise ölmüş. Bunun yanında, karbüratörün de tüm parçalarını söktüm. Özellikle rölanti (düşük devir) iğnesi girişi ile karbüratör silindirinin dış kısmında korozyon vardı. Aşağıdaki resimlerde bunu görebilirsiniz.
Bundan sonra motorun tüm parçalarını WD40 ile iyice temizledim. Bazı yerlerde kalıntı bırakmamak için kalınca bir iğne veya sivri uçlu bir tel kullandım. Rulmanları da sanayiden ikisini 10 TL'ye aldığım yenileri ile değiştirdim. Bu işlemler bittikten sonra motoru yeniden topladım. Şimdi, bu yenilemenin sonucu motorun çalışmasına nasıl etki edecek, sahada hep birlikte göreceğiz.
Su uçağı ile uçuşlar sırasında bir iki kez motor deniz suyuna dalıp çıkmıştı. Hemen tatlı su ile yıkayıp, kurutup, tekrar çalıştırmıştım ve bunun motoru korumaya yeterli olacağını düşünmüştüm. Bildiğiniz gibi, bu uçağın su kızaklarını çıkarıp tekerlek takmıştım ve bir iki haftadır da sahada motor ayarı ile uğraşıyordum. Ancak, buji, yakıt ve pervane değiştirmeme rağmen bir türlü sonuç alamadım. Bunun üzerine evde motorun parçalarını söküp ayrıntılı incelemeye aldım. Ve motorun çeşitli yerlerinde tuzlu suyun neden olduğu korozyon gördüm. Piston ve gömleğin temas eden yüzeylerinde bir hasar görünmüyor ama, alüminyum gövdenin bazı iç kısımlarında lekeler görmek mümkün. Krank rulmanları ise ölmüş. Bunun yanında, karbüratörün de tüm parçalarını söktüm. Özellikle rölanti (düşük devir) iğnesi girişi ile karbüratör silindirinin dış kısmında korozyon vardı. Aşağıdaki resimlerde bunu görebilirsiniz.
Bundan sonra motorun tüm parçalarını WD40 ile iyice temizledim. Bazı yerlerde kalıntı bırakmamak için kalınca bir iğne veya sivri uçlu bir tel kullandım. Rulmanları da sanayiden ikisini 10 TL'ye aldığım yenileri ile değiştirdim. Bu işlemler bittikten sonra motoru yeniden topladım. Şimdi, bu yenilemenin sonucu motorun çalışmasına nasıl etki edecek, sahada hep birlikte göreceğiz.
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
Ekli dosyalar
-
DSCN5194.JPG159.3 KB · Görülme: 24
-
DSCN5198.JPG151.1 KB · Görülme: 14
-
DSCN5199.JPG156.5 KB · Görülme: 14
-
DSCN5200.JPG153.2 KB · Görülme: 13
-
DSCN5201.JPG154.4 KB · Görülme: 12
-
DSCN5203.JPG153 KB · Görülme: 10
-
DSCN5204.JPG160.8 KB · Görülme: 13
-
DSCN5206.JPG155.7 KB · Görülme: 10
-
DSCN5209.JPG201.4 KB · Görülme: 17