[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

modelın gıdısı guzel lakın 1079 $ fıyat mehmet abı bırazcık pahalı demıssın ama bırazcık degıl cıdden pahalı 500 sınıfı helı 700 fıyatında , gauı yarın R7 cıkartırsa oda muhtemelen 1600 $- 1700 $ bandında olur bu mantıkla ...

modelın bence en guzel olayı henselıt gıbı yandan ıkı tane cubuk yerıne govdeye uyumlu ınıs takımı olmuş , evet kendıne has bı tasarımı var , japon balıgına benzeten kımdı sımdı hatırlamadım ama bu japon balıgı degıl melek balıgı ıle kalkan balıgı arasında bişey :D :D ayrıca unıte gerıde konumlanmıs vıdeodan baktıgımda ulaşım acısından zor gıbı gozukuyor ...

bence gauı nın en kral modelı X7 ve NX7 gerısını begenmıyorum şahsım adına goblın speed daha guzel eve bu daha ınce havayı yararak gıder abı bastınmı daaaagg ddaaggg gıder dıyebılırsınız belkı ama :) ses hızını aşmıyacagım ıcın bu makınelerde goblın speen carbondan yana kullanırdım tercıhımı ...

hatta yanılmıyorsam yeni competıtıon speed de cıkartılar henselıte benzıyor tasarımı bıraz son ırcha da tanıtımı yapıldı , onunda tasarımı dar ve ınce , ınıs cıbıkları da var yanında hemde ıkı tane :D :D
 
[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

ayrıca bırısı model mı dedı okurken gordum yukarda :D :D :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

Ediz fiyat olarak "birazcık pahalı" derken latife yapmıştım :D Dediklerine aynen katılıyorum. Keske aynı tasarım ile 700 sınıfı olsaydı bence de daha guzel olurdu :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

Bence bu model ile ilgili konuşurken bütün kavramlar birbirine giriyor. Çünkü model bildiğimiz sınıflandırmaların hiçbirine tam olarak uymuyor. Adının "R5" olmasından dolayı, model 500 sınıfı gibi algılanıyor, ama değil. Peki ne, hangi sınıf? Bu da neresinden baktığımıza göre değişiyor. :D

Pal boyuna bakarsak 580mm pal çeviriyor (598mm max). Gövde uzunluğuna gelirsek, 1195mm. Trex600'ün gövde uzunluğu 1200mm. Bu açılardan bakınca model 500'den iki sınıf yukarda, 600 sınıfı.

Sınıflandırmadaki bir diğer kriter olan motor gücüne bakarsak, 700'lük sınıfa ait motor-esc ikilisi kullanıyor. Yani alete 700 gücünde, birazcık ufak bir 600 demek daha doğru oluyor.

Bana göre bir diğer karışıklık da modelin kullanım amacına yönelik olarak çıkıyor. Bu model de diğer speed modellerde olduğu gibi hızlı gitmesi için tasarlanmış. 3D uçmak için değil ki. :) Gövde yapısından tutalım, kafa, swash, kuyruk, kuyruk fini de dahil bütün tasarım hızlı ileri uçuş için tasarlanmış. (Not olarak: Skid falan da yok alette, ki bence iyi bir 3D uçuşun olmazsa olmaz finali "yuh artık" dedirtecek bir otorotasyondur, ama kimse skidsiz helisine kıyıp da hold çekmez inerken..) Gelelim diğer tasarım farklarına:

- Mesela önerilen motor değerlerine göre (500-540 KV) 12s ile max 3400 rpm kafaturundan bahsedebiliriz (14s ile 4000+). Bunun içindir ki daha ufak bir rotor ve daha kısa paller seçilmiş. Yani adamların derdi tork değil, yüksek hızda daha da hızlanmak için gereken beygir gücü, bu da yüksek devirden elde ediliyor.
- Ana dişliye gelirsek, Gaui'nin en sevdiği işlerden biri parçaları büyük büyük koymaktır, örnek X7 ana dişlisi :D Ama bu aletin hızlı gitmesini istiyorlar, dolayısıyla minimum sürtünme için olabildiğince ince olması lazım. Ne yapmışlar, dişlileri küçültürken, dayanımdan kaybetmemek adına metal dişli ve kayış sistemine geçmişler ki kanopi dar olsun.
- Yine kuyruk pallerine bakarsak normalde bu boyutta pallere göre 90-95mm kuyruk pali olması gerekirken 80mm kuyruk pali var. Ama bu eksikliği hızlı ileri uçuşta kuyruğu tutmak için açı verilmiş kuyruk finiyle kapatıyorlar. Yani adamlar ani tork ve yön değişimlerinde kuyruğu stabil tutmanın değil, ulaşılabilecek maksimum hızda kuyruğu düz tutmanın derdindeler.
- Pal açıları +-17 derecelere çıkabiliyor (Gaui bu pallerle max 15 öneriyor). Ama bu değerleri 3D manevralarda olduğu gibi birden veremezsiniz. Heli hızlandıkça, yavaş yavaş, yedire yedire vermek zorundasınız, gibi uzar da gider. Her parçası bir amaca yönelik hazırlanmış.

Özetle, bu makineyle 3D uçmak Ferrariyle Norveç rallisine katılmak gibi olur bana göre, hayvan gibi güç var, ama yerde kar-buz :D Speed makinaları kendi içlerinde değerlendirmek, 3D için tasarlanmış helilerden ayırmak daha doğru olur diye düşünüyorum. Buna ilk versiyon Goblin Speed'de dahil. İkinci nesil G.Speed'de heli baştan aşağı yeniden tasarlanmış. Bunlardan alınacaksa harbiden hız yapılması lazım, hevesi yada hedefi 3D uçmak olanların (mesela ben :D ) pek işine yarayacak bir makine değil. Ama çok güzel mi, evet :D Paylaştığım videoda resmen aşık oldum alete :D

Bu açılardan baktığımda, yeni bir dizayn, tamamen farklı bir makine, amaca yönelik bir makine görüyorum ve fiyat bana pahalı gelmiyor. Alır mısın derseniz, net olarak, almam. Benim hevesim ve hedefim 3D uçuş. Ama hız peşinde olsaydım tek geçerdim (şimdilik) :D
 
[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

Emre Kaman' Alıntı:
Bence bu model ile ilgili konuşurken bütün kavramlar birbirine giriyor. Çünkü model bildiğimiz sınıflandırmaların hiçbirine tam olarak uymuyor. Adının "R5" olmasından dolayı, model 500 sınıfı gibi algılanıyor, ama değil. Peki ne, hangi sınıf? Bu da neresinden baktığımıza göre değişiyor. :D

Pal boyuna bakarsak 580mm pal çeviriyor (598mm max). Gövde uzunluğuna gelirsek, 1195mm. Trex600'ün gövde uzunluğu 1200mm. Bu açılardan bakınca model 500'den iki sınıf yukarda, 600 sınıfı.

Sınıflandırmadaki bir diğer kriter olan motor gücüne bakarsak, 700'lük sınıfa ait motor-esc ikilisi kullanıyor. Yani alete 700 gücünde, birazcık ufak bir 600 demek daha doğru oluyor.

Bana göre bir diğer karışıklık da modelin kullanım amacına yönelik olarak çıkıyor. Bu model de diğer speed modellerde olduğu gibi hızlı gitmesi için tasarlanmış. 3D uçmak için değil ki. :) Gövde yapısından tutalım, kafa, swash, kuyruk, kuyruk fini de dahil bütün tasarım hızlı ileri uçuş için tasarlanmış. (Not olarak: Skid falan da yok alette, ki bence iyi bir 3D uçuşun olmazsa olmaz finali "yuh artık" dedirtecek bir otorotasyondur, ama kimse skidsiz helisine kıyıp da hold çekmez inerken..) Gelelim diğer tasarım farklarına:

- Mesela önerilen motor değerlerine göre (500-540 KV) 12s ile max 3400 rpm kafaturundan bahsedebiliriz (14s ile 4000+). Bunun içindir ki daha ufak bir rotor ve daha kısa paller seçilmiş. Yani adamların derdi tork değil, yüksek hızda daha da hızlanmak için gereken beygir gücü, bu da yüksek devirden elde ediliyor.
- Ana dişliye gelirsek, Gaui'nin en sevdiği işlerden biri parçaları büyük büyük koymaktır, örnek X7 ana dişlisi :D Ama bu aletin hızlı gitmesini istiyorlar, dolayısıyla minimum sürtünme için olabildiğince ince olması lazım. Ne yapmışlar, dişlileri küçültürken, dayanımdan kaybetmemek adına metal dişli ve kayış sistemine geçmişler ki kanopi dar olsun.
- Yine kuyruk pallerine bakarsak normalde bu boyutta pallere göre 90-95mm kuyruk pali olması gerekirken 80mm kuyruk pali var. Ama bu eksikliği hızlı ileri uçuşta kuyruğu tutmak için açı verilmiş kuyruk finiyle kapatıyorlar. Yani adamlar ani tork ve yön değişimlerinde kuyruğu stabil tutmanın değil, ulaşılabilecek maksimum hızda kuyruğu düz tutmanın derdindeler.
- Pal açıları +-17 derecelere çıkabiliyor (Gaui bu pallerle max 15 öneriyor). Ama bu değerleri 3D manevralarda olduğu gibi birden veremezsiniz. Heli hızlandıkça, yavaş yavaş, yedire yedire vermek zorundasınız, gibi uzar da gider. Her parçası bir amaca yönelik hazırlanmış.

Özetle, bu makineyle 3D uçmak Ferrariyle Norveç rallisine katılmak gibi olur bana göre, hayvan gibi güç var, ama yerde kar-buz :D Speed makinaları kendi içlerinde değerlendirmek, 3D için tasarlanmış helilerden ayırmak daha doğru olur diye düşünüyorum. Buna ilk versiyon Goblin Speed'de dahil. İkinci nesil G.Speed'de heli baştan aşağı yeniden tasarlanmış. Bunlardan alınacaksa harbiden hız yapılması lazım, hevesi yada hedefi 3D uçmak olanların (mesela ben :D ) pek işine yarayacak bir makine değil. Ama çok güzel mi, evet :D Paylaştığım videoda resmen aşık oldum alete :D

Bu açılardan baktığımda, yeni bir dizayn, tamamen farklı bir makine, amaca yönelik bir makine görüyorum ve fiyat bana pahalı gelmiyor. Alır mısın derseniz, net olarak, almam. Benim hevesim ve hedefim 3D uçuş. Ama hız peşinde olsaydım tek geçerdim (şimdilik) :D

Bu yazıyı çevirip Gaui'ye göndereceğim , adamlar yaptıkları heliyi onca reklama rağmen bu kadar güzel anlatamadılar , utansınlar , belki Emre'ye kıyak bir deneme modeli de gönderirler , ben olsam gönderirdim.. :laugh:
 
[Urun]: GAUI Yeni Bir Model : R- Type

Bana her türlü uyar abi, göndersinler ne varsa, ben yazarım ;D ;D :laugh: :halay: