Merhaba arkadaşlar, geçenlerde yaşadığım bir sert düşüş sonrası V977 modelimin pallerini tutan Rotor Clip Set diye adlandırılan parçalardan bi tane mil yatağı dağıldı. Forumu biraz araştırmam sonucu bu sorunun genel bir sorun olduğunu fark ettim. Daha önce açılmış bir konuya şuradan erişebilirsiniz.
Benim bu noktada uyguladığım yedek parçalar gelinceye kadar, günü kurtaran bir çözümden bahsetmek istiyorum. Tamir aşamasında fotoğraf çekmeyi unuttuğum için arkadaşlarımızın çektiği var olan fotoğraflardan yararlanacağım.
Başta bir kez daha belirtmek istiyorum, çözüm yedekleriniz gelinceye kadar günü kurtaran bir çözümdür.
Öncelikle problemi net bir şekilde tanımlayalım.
Furkan Selim arkadaşımızın fotoğraflarından yararlanacağım. Problemi yaşan arkadaşların karşılaştığı durum şu şekilde:
Üzerinde anlatacağım fotoğraf ise
Problem, 3 veya 13 numaralı mil yatağının dağılması sonucu vidanın boşa çıkıp, palleri tutan 4 veya 12 numaralı parçanın fırlamasıdır. Bunu artık bu şekilde yerine takamazsınız. Çünkü eğer fırlayan 12 numaralı pal tutucunun palini söküp içindeki 13 numaralı mil yatağına bakarsanız, içindeki bilyelerin dağıldığını ve sadece çerçevesinin kaldığını göreceksiniz.
Çözüm ise, 13 numaralı mil yatağının kalan çerçevesini 12 numaralı pal tutucudan çıkarıp, 11 ve 13 numaralı mil yataklarının yerini değiştirmektir. Sonuç olarak 11 numaralı mil yatağı sağlam olduğu için vidayı yine tutacak ve pallerin dağılmasını engelleyecektir. Aynı çözümü diğer tarafta da uygulayabilirsiniz. Eğer 3 numaralı mil yatağının bilyeleri dağılmış ise, bu parçayı çıkarıp 5 numaralı sağlam mil yatağı ile değiştirebilirsiniz. Bu resimde dikkat etmeniz gereken nokta. 6 ve 10 numaralı parçaların yönünün ters oluşudur. Siz kendi helinizde kalın taraflar dışa bakacak şekilde toplayın. Bunu yapmazsanız, ince taraf dışa bakarsa, bozuk olan mil yatağınızın içine girecek ve bu parçaların sağlam şekilde sıkılmasını engelleyecektir.
Ben bu çözümü bizzat uygulayıp test uçuşu yaptım. Başarılı sonuç elde ettim. Ancak size tavsiyem yedek parçayla gerçek tamirinizi yapıncaya kadar, helinizi çok fazla zorlamadan uçurun. Ne de olsa mil yataklarından bi tanesi görevini yapmıyor olacak.
Takıldığınız bir nokta olursa daha detaylı anlatabilirim. Herkese kırımsız uçuşlar.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bendeki sorun da bunun aynısı. Bu problemi yaşayan arkadaşar yedek parça temin edinceye kadar heliyi rafa kaldırmak zorunda kalıyorlar. Benim bu noktada uyguladığım yedek parçalar gelinceye kadar, günü kurtaran bir çözümden bahsetmek istiyorum. Tamir aşamasında fotoğraf çekmeyi unuttuğum için arkadaşlarımızın çektiği var olan fotoğraflardan yararlanacağım.
Başta bir kez daha belirtmek istiyorum, çözüm yedekleriniz gelinceye kadar günü kurtaran bir çözümdür.
Öncelikle problemi net bir şekilde tanımlayalım.
Furkan Selim arkadaşımızın fotoğraflarından yararlanacağım. Problemi yaşan arkadaşların karşılaştığı durum şu şekilde:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üzerinde anlatacağım fotoğraf ise
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Problem, 3 veya 13 numaralı mil yatağının dağılması sonucu vidanın boşa çıkıp, palleri tutan 4 veya 12 numaralı parçanın fırlamasıdır. Bunu artık bu şekilde yerine takamazsınız. Çünkü eğer fırlayan 12 numaralı pal tutucunun palini söküp içindeki 13 numaralı mil yatağına bakarsanız, içindeki bilyelerin dağıldığını ve sadece çerçevesinin kaldığını göreceksiniz.
Çözüm ise, 13 numaralı mil yatağının kalan çerçevesini 12 numaralı pal tutucudan çıkarıp, 11 ve 13 numaralı mil yataklarının yerini değiştirmektir. Sonuç olarak 11 numaralı mil yatağı sağlam olduğu için vidayı yine tutacak ve pallerin dağılmasını engelleyecektir. Aynı çözümü diğer tarafta da uygulayabilirsiniz. Eğer 3 numaralı mil yatağının bilyeleri dağılmış ise, bu parçayı çıkarıp 5 numaralı sağlam mil yatağı ile değiştirebilirsiniz. Bu resimde dikkat etmeniz gereken nokta. 6 ve 10 numaralı parçaların yönünün ters oluşudur. Siz kendi helinizde kalın taraflar dışa bakacak şekilde toplayın. Bunu yapmazsanız, ince taraf dışa bakarsa, bozuk olan mil yatağınızın içine girecek ve bu parçaların sağlam şekilde sıkılmasını engelleyecektir.
Ben bu çözümü bizzat uygulayıp test uçuşu yaptım. Başarılı sonuç elde ettim. Ancak size tavsiyem yedek parçayla gerçek tamirinizi yapıncaya kadar, helinizi çok fazla zorlamadan uçurun. Ne de olsa mil yataklarından bi tanesi görevini yapmıyor olacak.
Takıldığınız bir nokta olursa daha detaylı anlatabilirim. Herkese kırımsız uçuşlar.