XNova ve Müşteri İlişkileri

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
6,273
Tepkime puanı
12,103
Yaş
42
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar özellikle Tareq'le anlaşmalarından sonra adını duyuran ve piyasada görülmeye başlanan bu marka ile olan kısa tecrübemi sizlerle paylaşmak istiyorum. HF'de 2014'ün başlarından itibaren konusu açılmaya başlanmış, yani çok eski bir mazisi yok firmanın.

Hikaye kısaca şöyle: X7'yi aldığımdan beri kendisine para harcayamıyorum. :laugh: Ama kaşıntı bu, illa ki cebimden para çıkması lazım. Dolayısıyla üzerine taktığım Align motor gözüme batmaya başladı. Ben de Scorpion 4525 Ultimate için bir av başlattım. 300$'lık fiyatıyla şampiyonların motoru. Bu sırada Fastlad'de indirimde bir motor gördüm. MSH71085 MSH motor 4530-500kv. Bu motor XNova üretimi, üzerine MSH markası basılı. Scorpion üretimi Gaui motorlar gibi. Hemen kendisiyle ilgili ufak bir araştırma yaptım, HF kullanıcı yorumlarına baktım. Kullancılar Scorpion 4530 ve bu motoru diğer motorlardan farklı bir yere koyuyorlar ve bu ikisinin diğer 4530'lara göre bariz şekilde güçlü olduğundan bahsediyorlardı. Hemen bir tane yapıştırdım :) Tabi bu motor Protos Max'da kullanılmak üzere 10mm şaftla geliyor, dolayısıyla bir de şaft sipariş ettim. Fastlad'de olmadığı için Helidirect'ten aldım. Yeni geldi. Sorun şu ki şaftın motor içindeki kalınlığı 8mm çıktı. Xnova'nın ne şaft kalınlıkları ne rulman ölçüleri hakkında bilgi vermemesi ve Gaui X7 için bu şaftı alın demesi bana 3 hafta boş yere kargo beklemeye mal oldu. Ben de konuyla ilgili nazik bir mail attım kendilerine. Nazik derken, gerçekten nazik... İşin aslı bu motor Protos Max için özel üretilmiş ve farklı rulmanlar kullanılmış vesaire vesaire...

Hikaye bu maille birlikte buraya yazmama sebep olacak duruma geldi. Şimdiye kadar bu hobiyle ilgili mail attığım firmalardan, ister büyük, ister küçük olsun her zaman nazik ve çözüm odaklı cevaplar aldım. Hem de hızlı.. Hatta daha önce konusunu da paylaştığım gibi Scorpion tamamen kendi hatamla pert ettiğim 250-300$'lık escyi sıfırıyla değiştirdi, sadece bir maille, ve kargoyu da kendileri ödedi... Xnova'ya attığım "nazik" mailin cevabı son derece ukalaca ve iki gün sonra geldi. Kısaca o motoru Protos için ürettiklerini, hiçbir yere ölçü yazmak zorunda olmadıklarını, o motoru başka helilerde kullanamayacağımı, daha Türkçe'si ne halim varsa görmemi, "alırken düşünseymişim" mi söylediler. Bunun üzerine elimdeki motora ve heliye uyacak ölçüdeki Scorpion şaftı sipariş ettikten sonra kendilerine uygun bir cevap yazdım. Cevabımda beklediğim cevabın bu şekilde olmadığını, müşteri ilişkilerinin berbat olduğunu, Scorpion sayesinde bu motoru X7'de kullanabilecek olduğumu, bundan sonra da her zaman ilk tercihimin Scorpion olacağını, bu tercihte tek etkenin kusursuz motorlar değil, aynı zamanda kibar müşteri temsilcileri de olduğunu, "iş"in biraz da bu tarafına yatırım yapmaları gerektiğini belirttim. Aldığım cevap yine kısaca ne halin varsa gör oldu.

İşin özü, Xnova almayı düşünüyorsanız, yeniden düşünün, zira bir sorunla karşılaştığınızda karşınızda hangi dağdan indiği belli olmayan bir canlı olacak. Bu motoru Protos Max dışında kullanabilmek için 36-38$ arasında bir Scorpion şaft almanız gerekiyor, 50xx serisi motor şaftı, motor içi çapı 10mm.
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

müşteri ilikşkişeri önemli. ne yazıkki adamlar bunu becerememiş.
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Becerememek ne kelime Erhan, tüy diktiler üzerine :D

Geçen hafta X5'deki motorla ilgili mail attım Scorpion'a, Gaui marka Scorpion motor o da, Tony bana destan gibi cevap yazdı aynı saat içerisinde... Müşteri böyle kazanılır, Tareq'e para yedirmekle bitmez işler...
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Can sıkıcı gerçekten, hala böyle firmalarda var demek ki bu devirde. :mad:
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Şöyle güzelce döküleydin Emre, az bile yazmışsın.Hatta şunları da ekleseydin , altı üstü bir elektrik motoru yaptıklarını , aldığın motoru istersen seramik rulmanlarla ve en kaliteli şaftla değiştirip , hatta kafanı bozarlarsa ekstradan 2-3 fazla mıknatıs döşeyip , gerekirse sargısını en kaliteli türk malı izoleli bakır kablolarla sarıp , üzerine de Emre Kaman motoru yazıp uçurabileceğini de ekleseydin kardeş.Bu kadar çok mıçlarının kalkmamasını , tabiri caiz ise heli konusunda Türkiye'nin HF'si bir forumun saygın bir üyesi olduğunu , hatta bu konuyu açtıktan sonra , Türkiye'e bu motordan ancak bir elin parmaklarını bile geçmeyecek kadar satabileceklerini , akıllı olmalarını , Türk milletinin kalkmış mıç....lara karşı karşı konulmaz bir zaafiyeti olduğunu da ekleyecektin konu kapanacaktı...
Ben o motora ihtiyaç duyacak bir model sahibi asla olamam belki de ama , sahip olacak güce de erişsem , artık dükkanlarının önünden bile geçmem Emre , ukelalara ekmek yok bizden... :halay:
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Saol abi, Türk'ün intikamından bahsederdim kendilerine de, nato kafa nato mermer... Azcık beyni olsa ilk etapta o şekilde ukalalık etmezdi zaten. Şu dünyada bu motorları satabilecekleri birkaç bin kişiyiz. Elbet insanlar bu tiplerin yüzlerini gördükçe neyin ne olduğu anlaşılır. Kısa zamandır bu işlerin içindeyim ama bir yıl zirvede olanın öbür yıl nerelere düştüğünü görecek kadar eskiyim. Daha önemlisi bir yirmi yıl sonra Scorpion hala şampiyonlara motor verirken bunların ismini hatırlar mıyım onu göreceğim Allah izin verirse :)
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Emre, zaman kaybın için üzüldüm valla. Bence HF'de de bir konu aç bununla ilgili. Zira ciddi etkisi oluyor. ;)
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Gaui X7 'nin şaft problemi var. Standarttan uzun olması gerekiyor. Bu yüzden bende quantum motoruma 35 dolara scorpion XL şaft alıp uygun hale getirmiştim. X7 için scorpion hariç uzun şaftlı motor üreten pek yok. İllaki şaftı değiştirmek gerekiyor.

Müşteri hizmetleri ile ilişkim olmadığı için ilgi alaka durumlarını bilemem ancak X nova aslında çok eski bir firma , Helifreakde hep okuyup durduğumuz ama ne olduğunu hiç görmediğimiz Xera motorlarının ismi değişip Xnova oldu. Bir nevi yeni xera anlamına geliyor. 4530 motorların sayfasında alttaki gibi bir resim var şaft seçenekleri ile ilgili

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


A ve B de 6 dan 8 mm 'e , C de şaft boyunca 8 mm , D de şaft boyunca 10mm olduğu ancak dikkatli bakılınca görülüyor. Özelliklerde şaftın rulmanlara giren iç kısmının çapı ile ilgili bilgi yok sadece resimlerden belli oluyor.

Kaynak olması açısından X7 motor şaftının 6 mm den 8 mm'e ve toplamda 112 mm olması gerekiyor , motor dışına kaaln kısmı 50.3 mm olacak .
İşyerinden resim ekleyemediğim için linki veriyorum:
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Bunun bir de saft e'si var yaninda gaui x7 yaziyor. Yukarda anlattim kisaca. Ancak bu gorunen saftlarin hepsinin motor tarafi kalinliklari 8mm. Benim elimdeki motorun ise 10mm. Ama dedigim gibi, sorun motorda degil, firmanin tutumunda. Bir de isim degistirmisler... Eski ismiyle basarili olsa yenisine ihtiyac duymazdi bir firma.
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

O fotoğraf biraz eski sanırım İlker abi, ABCD nin yanında bir de E var ve adamlar o şaftı Gaui X7 için şaft diye satıyorlar. Haftalarca kargo bekliyorsun ve adamların sattığı şaft protos special motorlarına uymuyor. Yani aslında motordaki değişiklik sadece üzerine basılan MSH logosu değil, içinde rulman değişiklikleri de var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Tabii mesele şaftın protos motoruna uymaması değil, adamların tutumları... Ne firmalar gördük kendi hatalarımızı telafi eden, yardımcı olan, yapıcı olan...

Ben de kırımda BD3SX kasasına hasar verdim, içi temiz, çalışıyor da... Sadece görsel olarak cnc case nerden bulurum yardımcı olur musunuz dedim adamlara, aynı gün cevap geldi. Ayrıca satmıyoruz, fabrikamızda değişiyor, gönderin değiştirelim, üniteyi de kontrol ederiz bi sıkıntı olmasın diye... Hizmette sınır yok yani :) Ama bu Xnova için geçerli bir durum değil belli ki...


Edit: Benzer şeyleri anlatmışız Emre abi ile :laugh:
 
XNova ve Müşteri İlişkileri

Bi Emre abide var sanırsam :laugh: Yine de kaynak olsun tabii zarar gelmez.