Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

gumush

Uye
Katılım
13 Şub 2014
Mesajlar
183
Tepkime puanı
111
Yaş
47
Yillar oldu ucak ucmayali. Elimde muthelif elektrikli ucak var aslinda toplama asamasinda. Ancak pahalli piller , pillerin depolama vev omur problemleri , benim duzenli bir kullanici olmamam ve kumandami satma planim ( buradan gelecek parayi benzinli bir modele yatirma niyetim var ) nedeniyle benzinli bir model arastirmalarina girdim. Forumdaki ilgili linklerin cogunu okudugumu dusunuyorum. Cok eski zamanlarda nitro modellerim vardi ama aradan cok zaman gecti. Nasil ucacagim merak konusu.

Aklimda 50cc var. Nedeniy oldukca fazla alternatif olmasi. 100cc konusunda tereddutlerim var. Ozellikle kirim vs sonrasi yeni bir model niyeti olursa modelin fiyatinin iki katina yakin fiyatlarda olmasi , 100cc' ye gecince artan guc ve buyuklugun daha kaliteli , guclu servo ihtiyacini beraberinde getirmesi. Hatta pervanesinin bile belirgin fiyatli olmasi. Helikopterdeki buyukluk konulari ile hemen hemen ayni diyebilirim. Genel kani cok fark olur acele etme almisken 100cc' al seklinde olursa kararimi tekrar degerlendirecegim. Modeli tasima derdim olmayacak , ucus alanindaki depolama kisminda birakacagim.

Daha once yakitli toplamadigim icin ufak detay ve ihtiyaclari atlayip sonra siparis bekleyebilecegimi dusundugumden tam bir liste cikarma niyetindeyim. Model olarak aklimda Yak55M , Yak54 , Extra300 diye gidiyor siralamam. Yavas ucmayi severim. Dusuk hizlarda gecisler vs hosuma gider. O nedenle pylon modelleri gibi hizli olanlari sevmem.

Motor konusunda karasiz kaldim , eskiden hatirladigim motor iyi yatirimdir. Iyi bir tane alirsan sorun yasamazsin , sonra baska modele gecis kolay olur. Bu nedenle aklimda DLE-55RA , DLE61 var. Buna alternatif oneriler olursa onlarida bu kismi editleyip ekleyecegim. Merak ettigim 50cc diye gecen modellere baska bir mod. yapmadan iki motoruda kullanabilir miyim ? Akrobasi modellerinde yuksek devir yerine dusuk devirde yuksek guc ihtiyaci oldugunu biliyorum. Motorlari detayli incelemedim , acikcasi sizlerden ozet bilgi gelecegini dusundugumden usendim diyebilirim. Birde bilgim az oldugundan sizlerden daha iyi oneriler gelebilecegini dusundum. Motor icinden egsoz , atesleme cikiyor bunun icin bir ekstraya ihtiyacim yok sanirim.

Servolar konusunda kararsiz kaldim. Elimde bir BLS451'im bile vardi , ama su powerbox olayini ozellikle maaliyet farkindan dolayi sevmedim. Bu nedenle servolari HV alip direkt ayri lipo'dan besleme niyetim var. Ama servolarda motor gibidir modelden modele gecebilir iyi kaliteli servo sorunsuz olma yolunda onemlidir. Fiyat konusunda ucamayacagim ama zorlayip Savox HV'lerden alma niyetim var. Onlara yaklasamazsam elimdeki HG645MG ve BLS451'i kullanmayi dusunuyorum. Sanirim bu modellerde iki aileron , bir elevator , bir rudder servosu gerekecektir. Haa birde gaz icin var. Onun icinde alimde 3003 3001 gibi servolardan olmasi gerek ( ee onlari hv'den besleyemem , onlar icin ne yapmak gerek ? olmadi bec'den alici ile birlikte beslerim. ) Ancak merak ettigim konu bu tarz bir model icin ne kadar guclu servoya ihtiyac oldugu. Bircok yazida Savox 1256 20kg servolardan bahsedilmis. Bu kisma yanitlari 100cc'de olabileceginu dusunerek yorum alabilirim. Hizlari konusunda hatirladigim rudder icin olabildigince hizli birseyler alirdik , o kadarini hatirliyorum. Bu arada servo sayisindan emin degilim umarim oyle ucuk servo sayilari yoktur ;)

Alici olarak OrangeRx R920X V2 kullanacagim. 9.4v'a kadar destekliyor. Bu durumda servolar HV olursa bec gibi bir araciyada ihtiyac olmayacak. Ignition sistemi kac V ile calisiyor onu bilmiyorum. Telemetry imkanim olacak , daha once kullanmamistim onuda firsat olursa gorebilecegim. Orange'in birde 3axis stabilize sistemi olan bir versiyonu var ama benzinli modelde MEMs ile hizalama saglayan bir sistemin cok basarili olmayacagini dusundugumden onu simdilik dusunmuyorum.

Kill Switch gerekiyor. { tavsiyeleri dinleyerek } alacagim, ucuz bir model alirim sanirim. 12V'a kadar calisabiliyor. yada digerlerinide buradan bulabileceksem

On-Off icin birseyler gerekiyor. Eskiden kumandalardan basit switch'ler cikardi. Sanirim simdi daha farkli sistemlerde var biraz arastirmam lazim. Sarj giris olanlara gerek yok , lipo kullaninca zaten oradan sarj edemeyecegim icin basit bir switch yeterli olur gibi geliyor. Ama simdi emin olamadim, zamanla temas sorunu olurdu onlarda bu nedenle yine basit ama heavy duty bir urun tercih edilebilir.

Depo gerekli degildir ve ucak icinden cikiyordur diye dusunuyorum. Ama hortum vs ihtiyaci olacak mi emin degilim ? Birde hotumu kapatmak icin plastik aparatlar olurdu ?

Benzin doldurma icin eskiden Greatplanes'den aldigim bir aparat verdi govdeye monte. Acaba simdide o sekilde seyler kullaniliyor mu ?Yoksa depoya direkt eklemek mi mantikli . Simdi yazinca aklima geldi baloncuklari azaltmak icin aparatlar kullanirdik onlara gerek var mi ?

Ucak icin pull - pull benzeri sistem cikiyordur diye dusunuyorum ( uygun servo kafasi ile birlikte )

Pervane motora karar verince belli olacak.

Buna ilave olarak unuttugum birsey var mi ?

Ilk basta yazmadim ama ilerleyen donemde smoke sistemide kullanmak istiyorum. Benzinli modelleri bilmiyorum ama nitrolu modellerde smoke icin ciddi emek , para harcadiktan sonra ciddi bir smoke yaratamayan cok model gordugumden onerileri istemekle beraber ucusta gorup karar vermek gerek diye dusunuyorum. Ilk bastan ona gore bir hazirlik yapmak gerekir mi ? ( Depo yerlesimi vs , motor secimi ( egsoza baglanti vs icin ))

Elektrik baglantisi su sekilde olacak ;

1.Alternatif
1.pil 7.4 LIPO > Ignition
2.pil 7.4 LIPO > Receiver > Servolar
Kill switch opto isolated degilse o zaman GND'leri birbirine baglamak gerek.

2.Alternatif
1.pil 7.4 LIPO > Ignition
2.pil 7.4 LIPO > Recevier > Servo Sinyal
l---> Servolarin GND , VCC
Kill switch opto isolated degilse o zaman GND'leri birbirine baglamak gerek.

3.Alternatif ( gaz servosu hv olmayinca )
1.pil 7.4 LIPO > Ignition
2.pil 7.4 LIPO > BEC > Recevier > Gaz servosu
l l-----> Servo Sinyal
l-----> Servolarin GND , VCC

simdilik alternatifler boyle , yorumlarinizi bekliyorum.

Yanitlariniz ve katkilariniz icin simdiden tesekkur ederim.

Yanit ve katkilar ile derledigim listeyi buraya ekliyorum.

Model


Motor

Pervane

Servo Alternatif 1
4x
1x

Lipo
( 2adet )
KillSwitch

Smoke Pump ( Baska oneri var ise alabilirim )

Servo Kolu 1 X Rudder 2 3/4" 69.8mm (Alindi)


Powerbox ( Alindi )
Rcpano'dan

Servo Uzatma
2 - 6” Extensions For Aileron Servos

2 - 6” Extensions For Receiver To Wing

1 - 12” Extension For Throttle

2 - 36” Extensions For Elevators ( Iki kablo'yu ekleme ile yapacagim )



Aksesuar




Spinner 3 1/2" 89mm (Alternatif oneri var ise alabilirim ) ( Alindi )

T Yakit baglantisi ( genel semayi oturtamasamda yakit doldurma icin gerekli ) ( Alindi )

Vent cikisi icin sanirim ? ( Alindi )

Yakit doldurma icin baglanti aparati ( Alindi )

Piller

Atesleme icin

Regulator elimdeki pololu regulator'u kullanacagim. Ayarli oldugu icin istedigim voltaja ayarlayabiliyorum. Titresimden etkilenmemesi icin ne yapacagima henuz karar vermedim.

Powerbox icin 2 adet


Hala bulamadiklarim

Smoke icin depo

Smoke icin yag

Yakit ( karisim icin mineral yada sentetik yag varmis sanirim. )

Servo kollari ( tercihen alu ) , rudder icin uzun olanlardan.

2 x Aileron 1 1/4" 31.75mm

2 x Elevator 1 1/4" 31.75mm


Uygun Silikon Hortum


Servo baglanti klipsi ( Elimde Mevcut )



Ne zor ismis arkadas , unutmusuz bu isleri , trainerimi topladigim gunler geldi aklima.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Uçaklarla ilgilenen birisi değilim ama bugün mail adresime Pilottr'den mail gelmişti , uçak fiyatlarında indirim varmış , eğer uçagı alırsan diğer ekipmanlar baya uygun bir fiyata düşüyor, aklımdayken paylaşmak istedim :)
www.pilottr.com
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Tesekkur ederim , sormayin zaten benide o atesledi biraz :)
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Yemek sonrası PC başına geçince tüm soruları yanıtlayacağım. Aazzz sooonraaaa... :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

sumeryamaner' Alıntı:
Yemek sonrası PC başına geçince tüm soruları yanıtlayacağım. Aazzz sooonraaaa... :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi maç bitti artık geri dönüşü yok cevapları sabırsızlıkla bekliyorum. :D

Her ne kadar Galatasaraylı olsamda Sümer Abi için 70 dakika Beşiktaşı destekledim. Sonra rahatsızlanınca eve kaçtım.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Aklimda 50cc var. Nedeniy oldukca fazla alternatif olmasi. 100cc konusunda tereddutlerim var. Ozellikle kirim vs sonrasi yeni bir model niyeti olursa modelin fiyatinin iki katina yakin fiyatlarda olmasi , 100cc' ye gecince artan guc ve buyuklugun daha kaliteli , guclu servo ihtiyacini beraberinde getirmesi. Hatta pervanesinin bile belirgin fiyatli olmasi. Helikopterdeki buyukluk konulari ile hemen hemen ayni diyebilirim. Genel kani cok fark olur acele etme almisken 100cc' al seklinde olursa kararimi tekrar degerlendirecegim. Modeli tasima derdim olmayacak , ucus alanindaki depolama kisminda birakacagim.


50 cc ve 100 cc arasında gerçekten çok büyük bir maliyet farkı var. Örneğin bir YAK54 düşünelim. Birinde bir kanatta bir aileron servosu varken diğerinde 2 hatta 3 servo olacak. Bunların senkronizasyonu için mekanik ya da elektronik önlemler gerekecek. vs...
Sahada şöyle bir gözlemim olmuştu. İki arkadaşımızın biri 50 cc diğeri 100 cc SBach'ı vardı. Hangisinin 50 hangisinin 100 olduğunu ancak uçaklar yan yanayken ayırdedebiliyordum. Yani boyut farkı öyle aman aman değil. Zaten şöyle düşünün, 50 cc ile 100 cc arasında iki kat güç farkı olduğunu varsayalım. Tamamen teorik olarak. Normalde o kadar fark olmuyor bildiğim kadarıyla. Bu iki kat güç için iki kat kütle gerekiyorsa bu boyutlara 2'nin üçüncü kuvvet kökü olarak yansır. Bu değer yaklaşık 1.26'dır. Yani birinin kanat açıklığı, atıyorum, 2 m ise, büyüğünün kanat açıklığı da 2.5 m olur.
Büyük uçağa karşı değilim ama 50 - 100 cc karşılaştırmasında oyum 50 cc'den yana. Haa 250 cc olmaz mı? Mükemmel olur tabii. :) Maliyetin de üçüncü kuvvetle artacağını unutmamak şart! :D

Daha once yakitli toplamadigim icin ufak detay ve ihtiyaclari atlayip sonra siparis bekleyebilecegimi dusundugumden tam bir liste cikarma niyetindeyim. Model olarak aklimda Yak55M , Yak54 , Extra300 diye gidiyor siralamam. Yavas ucmayi severim. Dusuk hizlarda gecisler vs hosuma gider. O nedenle pylon modelleri gibi hizli olanlari sevmem.


İdeal model YAK54, ikinci tercih YAK55. Extra biraz daha hızlı ve stall eğilimi daha fazla bir uçaktır genelde.

Motor konusunda karasiz kaldim , eskiden hatirladigim motor iyi yatirimdir. Iyi bir tane alirsan sorun yasamazsin , sonra baska modele gecis kolay olur. Bu nedenle aklimda DLE-55RA , DLE61 var. Buna alternatif oneriler olursa onlarida bu kismi editleyip ekleyecegim. Merak ettigim 50cc diye gecen modellere baska bir mod. yapmadan iki motoruda kullanabilir miyim ? Akrobasi modellerinde yuksek devir yerine dusuk devirde yuksek guc ihtiyaci oldugunu biliyorum.

DLE55, DLE55RA, DLE60 (çift silindir) gayet güzel motorlardır. OS GT60 da iyi ama biraz daha maliyetli bir seçenek olabilir. DLE61 kullanmadım hiç. Çift silindirli motorlar tek silindirli eşdeğerlerinden biraz daha düşük güç üretirler. Ama daha güvenli çalışırlar (stop riski açısından). Benzinli motorlarda özellikle bu boyutlarda zaten yüksek devir olmaz. Azami 8500 devir civarını göreceksin.
Motor seçiminde cowling'in içine sığmasına ve (karbüratörler geride olduğu için) firewall - cowling önü mesafesine bakmak gerekir.


Servolar konusunda kararsiz kaldim.

Benzinli motorlu modellerde metal dişli servo şart. Gazda da metal dişli!!! Bu boyuttaki bir uçağa digital servo yakışır. Ben olsam HV dışında servo almazdım eğer yeni alacaksam. Artık fiyat farkları çok da uçuk değil. Özellikle Hitec servolar yurt içinde Tower fiyatına bulunurken...
Uçakta servo hızı geri planda. Tork önemli. Hele ki kürek gibi elevatörü, rudderi olan bir YAK54'ten söz ediyorsak. :D

Ignition sistemi kac V ile calisiyor onu bilmiyorum.

Yeni nesil DLE'Ler ve OS ateşlemeler doğrudan 2S LiPo kabul ediyor.

Telemetry imkanim olacak , daha once kullanmamistim onuda firsat olursa gorebilecegim. Orange'in birde 3axis stabilize sistemi olan bir versiyonu var ama benzinli modelde MEMs ile hizalama saglayan bir sistemin cok basarili olmayacagini dusundugumden onu simdilik dusunmuyorum.


Fanteziye gerek yok bence...

Kill Switch gerekiyor.

Hiç tartışmasız. Yerli üretim akıllı kill switchlerimiz emrinizde! :)

On-Off icin birseyler gerekiyor.

Aman sakın haa... Benzinli modelde mekanik switch kullanmak büyük bir kumardır. Mutlaka elektronik switchler kullanılmalı. HK malı Failover Switch bence son derece güvenilir bir ürün. Beş altı katı fiyata orijinal Powerbox Sensor Switch de alınabilir. İkisi de regülatör içeriyor.

Depo gerekli degildir ve ucak icinden cikiyordur diye dusunuyorum. Ama hortum vs ihtiyaci olacak mi emin degilim ? Birde hotumu kapatmak icin plastik aparatlar olurdu ?


Depo uçakla gelir. Tapasının benzin uyumlu olması önemli. Tabii iç ve dış hortumlar da benzine göre olacak. Tüm metal boru hortum geçişlerinin emniyete alınması ŞART!!! Fuel line barb diye şeyler var Tower'da. Ama onun yerine boruyu lehimle şişirip hortumu kelepçelemek yeterli bir güvenlik sağlar.

Benzin doldurma icin eskiden Greatplanes'den aldigim bir aparat verdi govdeye monte. Acaba simdide o sekilde seyler kullaniliyor mu ?Yoksa depoya direkt eklemek mi mantikli . Simdi yazinca aklima geldi baloncuklari azaltmak icin aparatlar kullanirdik onlara gerek var mi ?


Valvli aparat ise pek önermem. Zaten onların da nitro ve benzin tipleri var. Ona dikkat! Karbüratör hattına T parçası takılabilir (ben sevmem). Ben daima doldurma ve karbüratör hatlarında birer clunk kullanırım hatta büyük depolarda bu iki hortumu birbirine tespit ederim.


Ucak icin pull - pull benzeri sistem cikiyordur diye dusunuyorum ( uygun servo kafasi ile birlikte )


Servo kafası değil de kafaya monte edilecek epoksi parça genelde çıkar. Ama her modelde çıkar mı bilmiyorum. Pull pull tellerini modelin üreticisine göre değerlendirmek lazım. Bazı üreticilerinkini hiç kullanmadan kaliteli tellerle değiştirmek gerekebiliyor.

Pervane motora karar verince belli olacak.


Doğru ve ayrıca motora uygun bir pervane delme kılavuzu edinmek gerek bence.

Buna ilave olarak unuttugum birsey var mi ?


Benim karbüratör kumandası için tercihim bisiklet fren teli (kılıflı) kullanmak, karbüratör yayını ve rölanti vidasını iptal etmemek. Son derece işlevsel ve güvenli bir sistem oluyor bu şekilde. Ayrıca karbüratör yekesinin uzatılması (yeni motorlar zaten uzun yekeli geliyor) iyi bir fikir. Servo yekesi karbüratör yekesi ilişkisini zamanı gelince çizimle anlatırım. Orası da çok önemli. Yoksa uçak stick çeyrek pozisyondayken tam gaza çıkabilir.


Ilk basta yazmadim ama ilerleyen donemde smoke sistemide kullanmak istiyorum. Benzinli modelleri bilmiyorum ama nitrolu modellerde smoke icin ciddi emek , para harcadiktan sonra ciddi bir smoke yaratamayan cok model gordugumden onerileri istemekle beraber ucusta gorup karar vermek gerek diye dusunuyorum. Ilk bastan ona gore bir hazirlik yapmak gerekir mi ? ( Depo yerlesimi vs , motor secimi ( egsoza baglanti vs icin ))


Bu boyuttaki DLE motorlarda egzostlarda nipel hazır geliyor. Onun dışında gövdede smoke deposu için yer lazım. Alıcıda bir kanal ve elektronik switch lazım. Smoke pompası lazım.


Kill switchler genelde opto isolated ama yaptığım çok ayrıntılı ve uzun testlerde alıcı ve motorun aynı kaynaktan beslenmesinin hiçbir sakıncası olmadığını gördüm. Aklında bulunsun.

Piyasadan alacağın kill switchlerin hemen tümü eksiyi kontrol eder. Bağlantıları planlarken bunu unutma.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Sumer hocam , detayli yanit icin cok tesekkur ederim.

Ilk mesaja urun listeside ekliyorum , linkleri ile.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Buyuk oranda urun listesini guncelledim gibi.

Ancak on off switch ile ilgili tam anlamadigim bir durum var. Iki pil iki devre olacak ise bu switch hangisi icin kullanilacak ? Switch uzerinden o kadar akimin gecmesi mantikli bir durum mu ? Turkiyeden onerebileceginiz Switch linki var midir :)

Hortum , clank gibi parcalarin icinden cikacagini dusunuyorum. Olmadigi takdirde yerel olarak temin edebilecegim icin yazmadim.

Yakit icin filtre kullanmak gerekir mi ? ( Araya ne kadar cok sey girerse sorun ihtimali o kadar cok artar )

Yakit icin anderson cantamdan bir bidonum olmasi gerek. Pompa halen calisiyormudur emin degilim. Bidonun hortumlarini gas uyumlu hortumlar ile degistiririm. Birde pompayi.

Maaliyet umdugumdan yuksek cikiyor :( Ama konfigurasyonu cok oynamayip bekleyecegim.

Tabii Rcpano'da Bu fiyata 150CC herseyi icinde model olunca :(
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Ancak on off switch ile ilgili tam anlamadigim bir durum var. Iki pil iki devre olacak ise bu switch hangisi icin kullanilacak ? Switch uzerinden o kadar akimin gecmesi mantikli bir durum mu ? Turkiyeden onerebileceginiz Switch linki var midir :)


Benim söylediğim regülatörlü switch şu:

Ama bu 5 Amper ile sınırlı ve 50 cc YAK54 için yetersiz kalır. 50 cc bir savaş uçağında kullandım ama dedim ya kürek gibi kontrol yüzeyleri olan aerobatik bir uçak için az gelir.
Ya çok güvenilir bir mekanik switch kullanacaksın, ya switch kullanmadan LiPo'yu T konnektör ile bağlayacaksın ya da PowerBox ürünleri için elini biraz daha fazla cebine sokacaksın. :) :p

Hortum , clank gibi parcalarin icinden cikacagini dusunuyorum. Olmadigi takdirde yerel olarak temin edebilecegim icin yazmadim.


Köpük önleyici (taş) clunk öneririm.

Yakit icin filtre kullanmak gerekir mi ? ( Araya ne kadar cok sey girerse sorun ihtimali o kadar cok artar )


Ben sadece ana yakıt bidonu ile depo arasında filtre kullanıyorum. Uçak üzerinde filtre yok.

Yakit icin anderson cantamdan bir bidonum olmasi gerek. Pompa halen calisiyormudur emin degilim. Bidonun hortumlarini gas uyumlu hortumlar ile degistiririm. Birde pompayi.


İçlerinde benzin kalıp beklemediği sürece nitro için olanları kullanabilirsin.

Maaliyet umdugumdan yuksek cikiyor :( Ama konfigurasyonu cok oynamayip bekleyecegim.


İnsan hergün böyle bir uçak toplamıyor. Sakin ve emin adımlarla ilerlemek iyi olur.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Bir helici olarak bile zevkle okudum :laugh: Ellerine sağlık Sümer abi :thumbup:
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Elimde helide kullanmadigim CC Bec Pro var.

4.8 ile 12.5V arasinda cikisi ayarlanabiliyor. 20A peek verebiliyor. Acaba servolar icin bunu kullanabilir miyim ?

Bunun cikisini receiver'a vermek pek mantikli gelmedi receiver'dan o kadar akimi gecirmek mantikli degil gibi. Bu durumda servolarin +_ uclarini ayrica beslemek gerekiyor. Ne kadar baglanti ne kadar lehim o kadar sorun. Ucuz uygun powerbox alternatifi mi arasam :) Rcpano'da bir Champion var 850tl :( , Yurt disindan Evalution alsam zaten 600-700 araliginda bu durumda buda kabuledilebilir bir fiyat.

Powerbox olmadan ateslemeyi direkt bir pil'e , servolarin +- direkt diger pile baglasam. Sinyal ve - leri'de aliciya baglasam cozum olmaz mi ?
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Ateslemeyi ayri dusunuyorsak o zaman sadece servo ve alicinin ne kadar akim cekebilecegine odaklanirsak



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu durumda ikinci videoda servonun 3.3A cekebildigini goruyoruz. Budurumda sistemde 5 tane bu servodan olacagini dusunuyorsek 16.5A'e kadar akim cekilebilecegi olasiligi dusunulebilir ( buna gaz servosu ve alici ilave olacaktir )
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Aslında pek de değil...
YAK54 gibi bir uçakta abartılı kontrol yüzeyi atımları genelde stall yakınında ve hatta sıfır hızlarda (hover gibi) gerekiyor. Normal uçuş süratinde 40 - 50 derece aileron açarsak zaten uçak havada dağılır. :) Kısaca mekanik bir sıkışma olmadığı sürece 5 servonun birden stall olup üçer dörder Amper akım çekmesi için bir senaryo düşünemiyorum. Ama böyle bir risk düşünülüyorsa HV servolar kullanılarak 2S LiPo sistme doğrudan bağlanır ve iş biter...
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Benim şimdiye kadar incelediğim en büyük uçak 170cc boyutunda idi powerbox ile besleniyordu spektrumun ayrıca alıcıyada gerek kalmıyormuş bu sayede. Rudder için 3 servo birbirleri ile bağlı pull-pull şeklinde çalışıyor, aileronlarda 3 veya 4 servo, elavatörlerde ise 2 veya 3 er servo bulunmaktaydı. Şimdi o powerbox ile ileride başka bir uçakta da kullanılabilir. Şayet ben böyle bir uçak toplayacak olsam powerbox tercih ederdim. Yani 50cc den itibaren bana göre powerbox büyük kolaylık. O boyutlarda bir uçak düşse bile elektronik aksamın zarar görmesi çok zor. O kadar heybetli bir uçak ki gökyüzünden geçerken sesten ayakları titriyor insanın. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

100 cc ve üzeri farklı bir sınıf olup kesinlikle bir PowerBox ürünü öneririm. 50 cc sınırda. Bu boyutta daha hesaplı ürünler var.