Yeni kontrolcü kartı : Emlid Edge

Bahadır Süzen

Yeni Uye
Katılım
16 Tem 2018
Mesajlar
8
Tepkime puanı
15
Yaş
28
Konum
Yozgat
Web sitesi
bahadirsuzen.com.tr
İlgi Alanı
Hepsi
Merhabalar.
Verim performans açısından devrim niteliğinde bir kontrolcude bahsedeceğim. Kontrolcuyu makalenin en sonunda belirtecegim biraz heyecanlı olsun ?

Öncelikle kontrolcüsü temel özelliklerinden bahsedeyim biraz mühendislik terimleri de kullanabilirim şimdiden kusura bakmayın.

Kontrolcüyu sadece s-bus ile kullanmanızı tavsiye ederim. Zira ek dönüştürücülerde frekans cevabı çok geç geliyor ve sinyal geçiliyor.(jr xg14 ile ve at 9s ile deneme yaptık at9s daha stabil. PPM kullanınca chler vs değişiyor ve sıfır ayarında kumanda kullanılamıyor trimler ile çok fazla oynamanın gerekiyor.)

Tamamıyla özel üretilmiş bir alfanetwork modülü kullanarak 2km'lik bir wi-fi ağı yapabiliyor.(Kesin testimizde 1.6km ye kadar görüntü aktarımı vardı diğer modüllerin yanına donma kasma vb. Şeyler olmadan gopro hero 5 ile deneme de 1080p görüntü mevcut.) Bu ağ sayesinde bilgisayardan veya iphoneden (5.8ghz desteği iphoneden mevcut android üzerinden bağlantı sağlamakta zorlandim.) veri alabiliyorsunuz.

Kendi güç soketi 200Amper e kadar destekliyor fakat kabloyu geçecek güç akışına göre awg değerinde başka bir kablo ile değiştirmeniz gereklidir. Hazır gelen kablosu 72 Ampere kadar cekebiliyor.

Kendi GPS modülü bulunuyor ve diğer GPS modullerine kıyasla daha verimli sonuç veriyor.

Qgroundcontrol (kendi sayfasında düzenlenmiş olan normal qgroundcontrolden farklı bir program) ile bağlantı sağlanıp tüm drone modları, uçak modları, Kara aracı modlarını destekliyor.

Kendi otopilotuna sahip. Ne demek oluyor bu?
Şöyle ki aracınız eğer 30dk üzerinde havada kalabilir ise kontrolcü aracı kendisi kontrol ederek tüm dış ortam detaylarını çıkartıyor. Kanat hesaplarını rüzgar faktörünü vs. Daha sonrasında siz müdahale etmeseniz bile kusursuz bir uçuş saglayabiliyorsunuz.

Can sıkan yanlarından biri maaliyetli, diğeri ise kaynak sayısının Türkiye üzerinde 0 olması. Yani tamamıyla yabancı anlatımlara gereksinim duyuyoruz.

Kontrolcü kartımız Emlid Edge. Ek olarak Emlid firmasının navio diye daha eski ve daha uygun bir modülü de mevcut fakat Edge kadar verimli değil.
 
Öncelikle paylaşım için teşekkür ederiz, ellerine emeklerine sağlık :bravo:

Konuyu biraz daha destekleyelim ki, nette araştırma yapmadan daha kolay fikir sahibi olsun arkadaşlar.

NOT: Google arama motorlarında çıkması için konu başlığını yeniden düzenlemek durumda kaldım, bilginize.

Ürün Linki :
Fiyat : $700


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gerçekten güzel özellikler sunan iyi bir karta benziyor.

Tek sorun fiyatı. Bizler gibi hobi amaçlı bu işi yapanlar için biraz fazla bir maliyeti var. Yoksa eminim ki, fiyatının hakkını veren bir üründür.
 
Paylaşım için teşekkürler. Bir süredir uğraşıp sonrasında havlu attığım bir konuydu.:saygilar:
Gaza geldik. Ufaktan bu Emlid Edge için bütce hazırlamaya başlamak gerek. :thumbup:
 
Paylaşım için teşekkürler Bahadır Bey. Türkiye fiyatı 6000 küsür. Dronmarket in, Sakarya TeknoKent te ürettikleri, ALTAR serisi multi de kullandıkları oto pilot Emlid Navio 2 nın devamı. (Siz de belirtmişsiniz zaten) Altar ın satış fiyatı 80.000 tl.

Emlid Navio nasıl kullanılıyordu? Raspery Pi ile. Bu arkadaşta ise:

Raspery Pi 3 ü emlid navio2 nın içine monte etmişler. Bir iki de ciks özellik. GPS dahil hepsini tek modul içinde toplamışlar. Birkaç aya fiyatı 400 dolarlara düşer diye tahmin ediyorum. Biraz sosyete işi olmuş bence. Akademik projelerde de kullanılabilir. Onların ödenek sorunları pek olmuyor. Ar-Ge yapıyoruz muhabbetine.

Özelliklerinden yaptığım çıkarım bu dur. Yanlışta olabilir.
 
Son düzenleme:
Aynen maaliyetli biraz sıkıntılı fakat belirttiğim gibi tüm modlara tam adapte olabiliyor. Bunun yanı sıra toleransı çok düşük evet içerisinde ROS (rasphberry iş) var fakat rasphberryden dahi hızlı işlem hızı olduğu söyleniyor. Failsafe de GPS in de yüksek desteğiyle çok düşük hatalar veriyor yani bu kontrolcüye verilecek para kullandığınız aracı bile kurtarma izi sağlayabilir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ÖKMEN
alicagimdan degilde maksat muhabbet olsun almicak olsamda :) ürünlere bakmayi seviyorum
sorum su sizin sanirim deneme sansiniz olmus populer olan cube pix2 + here2 mi yoksa emlid edge tercih ederdiniz illa bir sey yaristirmadan edemiyorum galiba ama fiyat ilginc derecede yüksek ne artilari var pix2 ye gore merak ettim
 
alicagimdan degilde maksat muhabbet olsun almicak olsamda :) ürünlere bakmayi seviyorum
sorum su sizin sanirim deneme sansiniz olmus populer olan cube pix2 + here2 mi yoksa emlid edge tercih ederdiniz illa bir sey yaristirmadan edemiyorum galiba ama fiyat ilginc derecede yüksek ne artilari var pix2 ye gore merak ettim

Peki şöyle vereyim cevabı her ikisi de değil ? Emlid Navio hali hazırda mevcut o daha kullanışlı tabi eğer kullanabilirseniz. Konuda da belirttiğim gibi Emlid için Türkçe kaynak bulmak imkansıza yakin. Fakat basedebilirseniz Navio 2 modeli ikisinden de üstün ? ek olarak portable yazılım kartlarına da bağlıyabiliyorsunuz. Yaklaşık 2 hafta içerisinde hem Pixhawk 2.1 hemde Navio hakkında da bir makale yazabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Merhabalar.
Verim performans açısından devrim niteliğinde bir kontrolcude bahsedeceğim. Kontrolcuyu makalenin en sonunda belirtecegim biraz heyecanlı olsun ?

Öncelikle kontrolcüsü temel özelliklerinden bahsedeyim biraz mühendislik terimleri de kullanabilirim şimdiden kusura bakmayın.

Kontrolcüyu sadece s-bus ile kullanmanızı tavsiye ederim. Zira ek dönüştürücülerde frekans cevabı çok geç geliyor ve sinyal geçiliyor.(jr xg14 ile ve at 9s ile deneme yaptık at9s daha stabil. PPM kullanınca chler vs değişiyor ve sıfır ayarında kumanda kullanılamıyor trimler ile çok fazla oynamanın gerekiyor.)

Tamamıyla özel üretilmiş bir alfanetwork modülü kullanarak 2km'lik bir wi-fi ağı yapabiliyor.(Kesin testimizde 1.6km ye kadar görüntü aktarımı vardı diğer modüllerin yanına donma kasma vb. Şeyler olmadan gopro hero 5 ile deneme de 1080p görüntü mevcut.) Bu ağ sayesinde bilgisayardan veya iphoneden (5.8ghz desteği iphoneden mevcut android üzerinden bağlantı sağlamakta zorlandim.) veri alabiliyorsunuz.

Kendi güç soketi 200Amper e kadar destekliyor fakat kabloyu geçecek güç akışına göre awg değerinde başka bir kablo ile değiştirmeniz gereklidir. Hazır gelen kablosu 72 Ampere kadar cekebiliyor.

Kendi GPS modülü bulunuyor ve diğer GPS modullerine kıyasla daha verimli sonuç veriyor.

Qgroundcontrol (kendi sayfasında düzenlenmiş olan normal qgroundcontrolden farklı bir program) ile bağlantı sağlanıp tüm drone modları, uçak modları, Kara aracı modlarını destekliyor.

Kendi otopilotuna sahip. Ne demek oluyor bu?
Şöyle ki aracınız eğer 30dk üzerinde havada kalabilir ise kontrolcü aracı kendisi kontrol ederek tüm dış ortam detaylarını çıkartıyor. Kanat hesaplarını rüzgar faktörünü vs. Daha sonrasında siz müdahale etmeseniz bile kusursuz bir uçuş saglayabiliyorsunuz.

Can sıkan yanlarından biri maaliyetli, diğeri ise kaynak sayısının Türkiye üzerinde 0 olması. Yani tamamıyla yabancı anlatımlara gereksinim duyuyoruz.

Kontrolcü kartımız Emlid Edge. Ek olarak Emlid firmasının navio diye daha eski ve daha uygun bir modülü de mevcut fakat Edge kadar verimli değil.


Öncelikle hepinize merhaba Ben Akay YEŞİLÖZ Dronmarket ArGe Firmasının Arge müdürüyüm Emlid firmasıyla yakın ortaklıklar içerisinde bu kartları Türkiye piyasasına sunduk.

Öncelikle EDGE den başlayacak olursak özellikleri belirttiğiniz gibi ancak eksik bir kaç nokta var onlara da değinmem gerekirse edge otopilot kartı içerisinde yine raspberry pi 3 compute modül bulunmakla beraber yazılımsal her türlü modifikasyonları desteklemektedir. Bu nedenle rakibi olan pixhawk ve dji platformu kartların bir adım önüne geçmektedir.

Türkçe kaynaklarımızı oluşturuyoruz şuanda bitme aşamasında kendi sitemizde bütün aksamı ve yazılımsal olarak özelleştirmeyle ilgili bütün özellikleri türkçe olarak sunacağız.

Maliyeti kısmında ise şu faktörler oldukça değiştiriyor fiyatını
1 Emlid firmasının garanti sürecinde 1 yıl olarak vermesi ve buna karşın Türkiye Cumhuriyeti Tüketici Hakları Kanunu gereği 2 Yıl garanti şartı ve bu şartı yerine getirmek için 2. yılın garantisini bizim sağlamamız
2 Yüksek olan vergiler
3 Döviz kurları
Gibi sebeplerden dolayı fiyatı yükselmektedir.

Verim konusuna değinecek olursak bahsetmiş olduğunuz gibi çok detaylı ve kapsamlı özelliklerinden ve kendi üzerinden 1080p @30 fps görüntü aktarımı sağlaması ve bunlara ek olarak otonom görevler ve yüksek işlem gücü sayesinde(1.2 GHZ 4 Çekirdek Cpu 512 MB DDR3L Ram 8GB BlackBlox Log Memory) tamamen otonom davranışları bakımından Tübitak Ve Teknofest yarışmalarındaki otonom uçuşlar için oldukça fazla kullanılan bir karttır.
 
Paylaşım için teşekkürler Bahadır Bey. Türkiye fiyatı 6000 küsür. Dronmarket in, Sakarya TeknoKent te ürettikleri, ALTAR serisi multi de kullandıkları oto pilot Emlid Navio 2 nın devamı. (Siz de belirtmişsiniz zaten) Altar ın satış fiyatı 80.000 tl.

Emlid Navio nasıl kullanılıyordu? Raspery Pi ile. Bu arkadaşta ise:

Raspery Pi 2 yi emlid navio2 nın içine monte etmişler. Bir iki de ciks özellik. GPS dahil hepsini tek modul içinde toplamışlar. Birkaç aya fiyatı 400 dolarlara düşer diye tahmin ediyorum. Biraz sosyete işi olmuş bence. Akademik projelerde de kullanılabilir. Onların ödenek sorunları pek olmuyor. Ar-Ge yapıyoruz muhabbetine.

Özelliklerinden yaptığım çıkarım bu dur. Yanlışta olabilir.

Raspberry pi 2 değil Raspbberry pi 3 Compute module yani saf işlem merkezi ile birleştirilmiş bir kart içerisinden çift yedekli İmu, Pusula, Barometre mevcut yani uçuş esnasında herhangi bir işlem biriminin %5 hatalı ölçüm alması durumunda EKF filtresi derhal yedek sisteme geçiş yapmaktadır. Bu özelliğide diğer tüm kartlara göre öne çıkmaktadır.
Ek olarak Navio2 nin devamı değilidir kendi başına apayrı bir karttır. Navio serisi DIY yani do it yourself tipinde bir karttır. Navio 2 ile sadece insansız araçlar değil robotlar, robot kollar, zeplinler ve diğer her türlü teknolojik ortamlara alt yapı kurmakla beraber tüm kodları ve bağlantı stilleri açık kaynaklı olması üniversiteler ve öğrenciler gibi kendi ürünlerini yapmak isteyenlere yöneliktir. Fakat edge ise aio yani all in one bir karttır. Herşey içinde sizin ek hiç bir çaba sarfetmeden sistemi kullanmaya başlayacağınız bir türdür.
 
Bilgilendirme için teşekkürler Akay Bey. Bende sizin mesajınızdan sonra kendi mesajımda gerekli düzeltmeyi yaptım.

çift yedekli İmu, Pusula, Barometre mevcut yani uçuş esnasında herhangi bir işlem biriminin %5 hatalı ölçüm alması durumunda EKF filtresi derhal yedek sisteme geçiş yapmaktadır.

Uzmanı olmamakla birlikte, bu özellik Holybro Pixwak 4 te de var. Hatta çift imu Matek 7722-Se, Omnibus F7 gibi kartlarda dahi var. Kakute F7, MatekF7 ve Omnibus F7, bu aralar favori kartlarım. Omnibus F7 ve Kakute F7, Ardupilot yazılımını destekliyor. (Matek F4 ardupilotu destekliyor.)


Ek olarak Navio2 nin devamı değilidir kendi başına apayrı bir karttır. Navio serisi DIY yani do it yourself tipinde bir karttır. Navio 2 ile sadece insansız araçlar değil robotlar, robot kollar, zeplinler ve diğer her türlü teknolojik ortamlara alt yapı kurmakla beraber tüm kodları ve bağlantı stilleri açık kaynaklı olması üniversiteler ve öğrenciler gibi kendi ürünlerini yapmak isteyenlere yöneliktir. Fakat edge ise aio yani all in one bir karttır. Herşey içinde sizin ek hiç bir çaba sarfetmeden sistemi kullanmaya başlayacağınız bir türdür.

Navio2 Karta olan saygım arttı. Emlid Edge, daha ziyade DJI otopilot sistemlerine dönmüş. Anladığım kadarıyla.

Ancak tekrar belirteyim. Tüm değerlendirmem Kartın 700 usd lik ücretine göredir. 250-300 USD lik bir fiyata sahip olsaydı " Adamlar Yapmış Abi" derdim.
 
Son düzenleme:
Bilgilendirme için teşekkürler Akay Bey. Bende sizin mesajınızdan sonra kendi mesajımda gerekli düzeltmeyi yaptım.



Uzmanı olmamakla birlikte, bu özellik Holybro Pixwak 4 te de var. Hatta çift imu Matek 7722-Se, Omnibus F7 gibi kartlarda dahi var. Kakute F7, MatekF7 ve Omnibus F7, bu aralar favori kartlarım. Üç kart ta, Ardupilot yazılımını destekliyor.




Navio2 Karta olan saygım arttı. Emlid Edge, daha ziyade DJI otopilot sistemlerine dönmüş. Anladığım kadarıyla.

Ancak tekrar belirteyim. Tüm değerlendirmem Kartın 700 usd lik ücretine göredir. 250-300 USD lik bir fiyata sahip olsaydı " Adamlar Yapmış Abi" derdim.
merhaba matek f7 ardupilot destekledigin den eminmisiniz, sitesinde firmware yerinde yok, matekf405 almistim ben bilseydim f7 alirdim :(

coklu imu olayinada ek olarak pixhawk cube de 3 imu var ama bu 3ü de ayni anda calisiyor anlamina gelmiyor sadece yedek olarak düşünün

bu ürünlerin bu kadar pahali olmalarini ise sadece hazir, lehim ihtiyaci olmayan, kolay kullanilan kartlar olmalarina bagliyorum

yoksa bencede matek vs diger markalarin bunlardan pek bir farki yok. Hatta bazen bu ucuz kartlar onlardan daha iyi özellikleri olabiliyor ama dedigim gibi bu artida olsa ekside olsa buyuk bir fark yok

biraz boyle havali konusur gibi oldum ama varsa bilen buyuk bir fark soyler bizde ogrenmis oluruz sonucta biri 250tl digeri 4000 tl gibi bir sey

gerci ben bu hobi isine yeni baslayan biri olarak birazda beceriksizligimden lehim yapmaktan ve sokmeye calismaktan biktim :) keski tek seferde yapabilseydim ama olmuyor. Yinede bu sebepten almak isteyen olabilir tabiki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ÖKMEN


Matek F7 değil Matek F4 destekliyormuş. Düzeltme yaptım. Yukarıda ki bağlantıda yer alan tüm donanımlara Ardupilot yazılımı kurulabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet kosee
merhaba matek f7 ardupilot destekledigin den eminmisiniz, sitesinde firmware yerinde yok, matekf405 almistim ben bilseydim f7 alirdim :(

coklu imu olayinada ek olarak pixhawk cube de 3 imu var ama bu 3ü de ayni anda calisiyor anlamina gelmiyor sadece yedek olarak düşünün

bu ürünlerin bu kadar pahali olmalarini ise sadece hazir, lehim ihtiyaci olmayan, kolay kullanilan kartlar olmalarina bagliyorum

yoksa bencede matek vs diger markalarin bunlardan pek bir farki yok. Hatta bazen bu ucuz kartlar onlardan daha iyi özellikleri olabiliyor ama dedigim gibi bu artida olsa ekside olsa buyuk bir fark yok

biraz boyle havali konusur gibi oldum ama varsa bilen buyuk bir fark soyler bizde ogrenmis oluruz sonucta biri 250tl digeri 4000 tl gibi bir sey

gerci ben bu hobi isine yeni baslayan biri olarak birazda beceriksizligimden lehim yapmaktan ve sokmeye calismaktan biktim :) keski tek seferde yapabilseydim ama olmuyor. Yinede bu sebepten almak isteyen olabilir tabiki.

Bu tarz kartların pahalı olmalarının en büyük nedenleri kullanılan komponentlerin kalitesi o kalitede şununla ortaya çıkıyor HASSAS ÖLÇÜM Yani piyasada bulunan clone pixhawk ile orjinal pixhawkın arasındaki fark bu clone da kullanılan sensörler yaklaşık +/- %3,5 hatalı ölçümleri alırken orjinalinde ise bu değer +/- % 0,75 bununla beraber kullanılan STM32 serisi işlemcilerin hız ve IOPS değerleri de performansa çok büyük etken örnek vermek gerekirse

Pixhawk 4 --> STM32H765 Serisi 400 MHZ 2 Mb Ram ile Saniyede yaklaşık 4000 kez sensörlerden ölçüm alarak işlem yapabiliyor
Emlid EDGE --> Broadcom BCM2837 Dual Core 1 GB Ram ile Saniyede yaklaşık 1.950.000 kez sensörlerden ölçüm alarak işlem yapabiliyor
Emlid NAVİO2-->Raspberry Pi 3 B+ ile Saniyede yaklaşık 5.850.000 kez sensörlerden ölçüm alarak işlem yapabiliyor.

Yani yaklaşık olarak her bir Megaherz başına 10 ölçüm gücü gelmektedir. Bu şekilde diğer marka model otopilot kartlarının işlem hacmi karşılaştırılabilir.


Hobi amaçlı yapılan araçlarda bu değerler hiç önem göstermemekte fakat işler endüstriyel ve askeri sistemler olarak düşününce çok şey değişmekte işte fiyat farkının ana temel çıkış noktası bu kısım


Aynı zamanda EKF Filtre sistemi sayesinde ARDUPİLOT Frimware cihaz üzerindeki bütün sensörleri aynı anda çalıştırmaktadır. Herhangi bi kapatma söz konusu değil. Yani tüm sensörlerden veri alıp kendi içerisinde filtre edip tek bir sensörden veri gelirmişçesine hesaplama yakmaktadır. Ve bu filtre arızalı sensörün çıkarılması, cezalandırılması ve geri devreye alınması gibi özellikleride mevcuttur.

Cezalandırma kısmını elbette merak edeceksiniz kısaca bu sistemden bahsedeyim

EKF Filtrasyon sistemi sensörsel hataları arızaları ve BİAS dediğimiz sapıtmaları filtre eden bir matematiksel fonksiyondur. Bu fonksiyon tüm sensör girdilerini alır birbirleri ile karşılaştırır yani gyroskoptan gelen dönüş derecesi ile pusuladan gelen dönüş derecesini karşılaştırır %5 den fazla (%5 standart eşik değeridir bu parametreden arttırılıp azaltılabilinir) gelen hatalı ölçüm karşısında hangi sensör hatalı ileonu hesaplamadan belirli süre çıkartır. İlk çıkarma süresi 5 saniyedir 5 saniye sonunda hala daha aynı hatalı ölçüm alınıyorsa 50 saniye boyunca sisteme dahil edilmez ve bu x10 şeklinde sensör sistemden soyutlanarak hatasız ölçümler ve stabil uçuşlar elde edilir bu şekilde sensörün sistemden zamana bağlı değişken olarak soyutlanması sensör cezalandırması olarak adlandırılır.
 
Son düzenleme: