Yeni modelim FT LEGACY

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Erdoğan Eşğibaşı

Çalışkan Uye
Katılım
4 May 2019
Mesajlar
404
Tepkime puanı
707
Yaş
54
Konum
adana
İlgi Alanı
Uçak
Selamunaleyküm.Yeni modelimi tamamladım.Sımple cup tan sonra üstten kanat biraz büyük bir trainer model yapmayı çoktandır istiyordum.Flitetest sitesinde bu modeli görünce tamam dedim işte bu ve hemen inşaatına başladım.Flaplı olması ayrı bir heyecan oldu bende.Flap kullanımı konusunda en ufak bir tecrübem yok bu konu hakkında siz değerlli modelci arkadaşların bilgisine,önerisinie çok ihtiyacım var.Modeli kablamadan önce test uçuşunu yaptım.Çok çok güzel stabil bir o kadarda güven veren bir uçuşu var.Küçük modellerden sonra bu model sanki daha oturaklı daha bir güvenli gibi geldi.Çok ayrı bir heyecan verdi bana.Flapları model baya bir yüksekteyken tam olarak açtım.Model çok güzel loop atıyor,ama inişte etkisi nasıl olr veya kalkışta bunu test etmeye cesaret edemedim.Simülatörlerde yok bildiğim kadar göremedim.Ama tahmini inerken elevatörle flapları çok iyi mixlemek dengelemk gerek diye düşünüyorum.İnerken falpları yarı açarsam modelin burnu yukarı kalkacağı için elevatörü iniş yönünde burunun hareketine göre ayrlamam gerek diye düşünüyorum.Bunların tamamı tahmini konuşma.Çünki dediğim gibi similatörlerde yok hiç tecrübe edinemedim.Bu konu hakkında okuyup araştıryorum ama sizlerinde tecrübelerinden faydalanmak isterim.Herkese kırımsız,coidsiz sağlıklı mutlu günler diliyorum
modelin kanat açıklı 1440mm.boy 1020mm,uçuş ağırlığı 1450gr.
kullanılan elktronikler
motor:Sunnysky 2814 1100 kv,esc 60A Skywalker,Pervane 11x5.5,,,6 adet metal dişli servo,Lipo 3s 2200 mah,
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
702
Tepkime puanı
1,240
Yaş
24
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Yeni uçağınız hayırlı olsun. Gayet güzel gözüküyor. Flap meselesi çok önemli sanırım. Ayrıca çok merak ettiğim bir konu. Bu konuda üstadların yorumlarını bende merak ediyorum.
 

Deniz Tanrıverdi

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
1,470
Tepkime puanı
2,593
Yaş
49
İlgi Alanı
Uçak
:saygilar:
Erdoğan bey bu işi çözmüş! Harika şeyler yaratıyor!
Flap meselesine gelince, tavsiyem: flapları hiç bir zaman tam açmayın. Yüksekteyken azar azar deneyin ve her konum için uçağın tepkisine bakın. Flaplar tam açıkken bir tür fren gibi çalışır. 5 - 10, taş patlasa 15 derecelerde ise daha yavaş uçabilmek için kanadın stall hızını düşürürler. Yani prensipte daha az süratle stall olmadan uçabilmek için kanadın şeklini değiştirir. Ama buna mukabil sürtünmenin artması ile başka problemler ortaya çıkabilir. Çoğu zaman flapların etkisini karşılamak için elevatör ile mikslenir ama ben flapları mikslemeyi tercih etmiyorum.
Ağır ve hızlı bir şekilde inişe gelmek zorunda olan uçaklarda inişten hemen sonra uçağın yerdeki hızını hızlı düşürmek için tam açılır.
Ama bu boyutta çok da bir fark yaratmayacaktır.
Tebrikler! Basit şeylerle harikalar yaratarak örnek olmaya devam! 👏👏👏
 

Erdoğan Eşğibaşı

Çalışkan Uye
Katılım
4 May 2019
Mesajlar
404
Tepkime puanı
707
Yaş
54
Konum
adana
İlgi Alanı
Uçak
:saygilar:
Erdoğan bey bu işi çözmüş! Harika şeyler yaratıyor!
Flap meselesine gelince, tavsiyem: flapları hiç bir zaman tam açmayın. Yüksekteyken azar azar deneyin ve her konum için uçağın tepkisine bakın. Flaplar tam açıkken bir tür fren gibi çalışır. 5 - 10, taş patlasa 15 derecelerde ise daha yavaş uçabilmek için kanadın stall hızını düşürürler. Yani prensipte daha az süratle stall olmadan uçabilmek için kanadın şeklini değiştirir. Ama buna mukabil sürtünmenin artması ile başka problemler ortaya çıkabilir. Çoğu zaman flapların etkisini karşılamak için elevatör ile mikslenir ama ben flapları mikslemeyi tercih etmiyorum.
Ağır ve hızlı bir şekilde inişe gelmek zorunda olan uçaklarda inişten hemen sonra uçağın yerdeki hızını hızlı düşürmek için tam açılır.
Ama bu boyutta çok da bir fark yaratmayacaktır.
Tebrikler! Basit şeylerle harikalar yaratarak örnek olmaya devam! 👏👏👏
Çok teşekkür ederim bu güzel yorumlarınız ve önerileriniz için Deniz bey.İşiniz rast gitsin inşallah
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,195
Tepkime puanı
38,336
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Öncelikle model çok güzel olmuş, ellerine sağlık @Erdoğan Eşğibaşı abi :thumbup:
Böyle bir forumda flap konusu derinlemesine tartışılmamış olabilir mi peki?
Değil mi abi :heartxf:



 

Erdoğan Eşğibaşı

Çalışkan Uye
Katılım
4 May 2019
Mesajlar
404
Tepkime puanı
707
Yaş
54
Konum
adana
İlgi Alanı
Uçak
Öncelikle model çok güzel olmuş, ellerine sağlık @Erdoğan Eşğibaşı abi :thumbup:

Değil mi abi :heartxf:



Çok teşekkür ederim Mehmet abim.Evet hemen baktım konulara hazıra konmadım yani araştırdım flapla ilgili konuları:):):)
 
Son düzenleme:

Benzer konular