Yeni Modelim Protos 500

Ali hocam zaten create new setuptan bind yapıp üniteyi baştan kurdum. Eski ayar değerlerini yeniden girdim. Stickleri full yaptığımda end point değerlerini tekrar gözden geçiririm. Kumandada sorun olacağını sanmıyorum. Diğer modellerim ile sorunsuz uçuyorum.
Peki dediğim ekranda ünite den hold çekili değilken ile okuduğunuz değerler hold çektiğinizde de stabil görünüyor mu?
 
Peki dediğim ekranda ünite den hold çekili değilken ile okuduğunuz değerler hold çektiğinizde de stabil görünüyor mu?
Hafta sonu Ali hocamın dediği durumu test etmek için köye çıktım. Enteresan bir şekilde hiç bir ayar veya değişiklik yapmamama rağmen hiç bir sorunla karşılaşmadım. Servolar gayet normal çalışıyor. Hatta birkaç kez pili tak çıkar yaptım. Yine hiç bir sorun gözlemlemedim. Pili tam doldurmadığımdan uçma fırsatım olmadı. Bilenler bilir. Daha öncede paylaşmıştım. 180cfx ide uzun süre kullanmadığım zaman ünite 1 dakika elektrik yemeden kendine gelemiyor, saçmalıyordu. Herhalde benim üniteler havasız ortamda kafayı sıyırıyor :)
 
Hafta sonu Ali hocamın dediği durumu test etmek için köye çıktım. Enteresan bir şekilde hiç bir ayar veya değişiklik yapmamama rağmen hiç bir sorunla karşılaşmadım. Servolar gayet normal çalışıyor. Hatta birkaç kez pili tak çıkar yaptım. Yine hiç bir sorun gözlemlemedim. Pili tam doldurmadığımdan uçma fırsatım olmadı. Bilenler bilir. Daha öncede paylaşmıştım. 180cfx ide uzun süre kullanmadığım zaman ünite 1 dakika elektrik yemeden kendine gelemiyor, saçmalıyordu. Herhalde benim üniteler havasız ortamda kafayı sıyırıyor :)
Nem Oranı yüksek ise, ihtimal dahilinde
 
Cycling servosundaki anormalliğin kendi kendine düzelmesinden sonra yaptığım ilk uçuşta, kalkıştan 10-15 sn sonra, kuyruk bir anda kendini bıraktı. Bi tuttu bi bıraktı bi tuttu bi bıraktı derken yine düz bir şekilde kırımsız iniş gerçekleşti. Modelin yanına gittiğimde kuyruk servosu dişlisi sürekli dönerek ses çıkarıyordu. Hemen pili çıkardım. Geçtiğimiz hafta sonu ancak modeli masaya yatırabildim. Servonun içini açtığımda dişlilerde herhangi bir sıyırma görmedim. Sonradan farkettim ki fotoğrafta gözüken tarzdaki birbiri içine geçmeli olan dişli zorlayınca göbekten oynuyor. Bende alttaki dişlinin göbeğine bant koyup üstteki dişliyi sıkıştırdım. Bir miktarda japon uhusunu dikkatli şekilde sürdüm. Servoda enerji varken elimle yaptığım zorlamada herhangi bir sıyırma olmayınca çıktım sahaya. Güya 2 pil sadece hover yapacaktım. Kontrol amaçlı. Ama 2. pilde dayanamadım. Bastım inverti :) Şimdilik bir sıkıntı yok. Ama içimden bir ses modelin üzerinde kara bulutların gezdiğini söylüyor. Hayırlısı :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Japon la falan olmaz o iş ,o dişler sıkı geçme yatak genişlediyse yenisi ile değiştirmek daha iyi olur .
Haklısın. Doğrusu yenisiyle değiştirmek. Ama yedek dişlisi yok malesef. Çok aşırı gevşeme yoktu. Bir miktarda sıkıştırma yaptığım için birde üstüne tezcanlılığım olduğu için uçtum.
 
Ben olsam yedeğini bulamıyorsam eğer hiç olmazsa dişliyi önce yağsızlaştırıp sonra yapışma yüzeyini bir miktar pürüzlendirmeye çalışıp metal yapıştıran bulabildiğim en güçlü yapıştırıcıyla şansımı denerdim.

Belki lehimde iş yapabilir ama denemeden birşey söylemek zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Ben olsam yedeğini bulamıyorsam eğer hiç olmazsa dişliyi önce yağsızlaştırıp sonra yapışma yüzeyini bir miktar pürüzlendirmeye çalışıp metal yapıştıran bulabildiğim en güçlü yapıştırıcıyla şansımı denerdim.

Belki lehimde iş yapabilir ama denemeden birşey söylemek zor.
Türker abi en güzeli değiştirmek. Bu dediğin işlemleri biraz zor yaparım. Elimde savox sh 1357 kuyruk servosu var. Genelde 450 boyutundaki helikopterler için kullanılıyor. Ama protosta da sıkıntı olacağını sanmam. Boyutları neredeyse aynı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Ben sadece tebrik ediyorum! Bence dişli tamir olmuştur. Yeni bir servoda aynı sorunun tekrar olmayacağı ne malum?
 
Helikopter sıfır risk ile uçar. Yeni bi servo yada yeni disli seti alsaniz daha iyi olur. Modeli bi dişli icin tehlikeye atmaya değer mi?
 
Ben sadece tebrik ediyorum! Bence dişli tamir olmuştur. Yeni bir servoda aynı sorunun tekrar olmayacağı ne malum?
Helikopter sıfır risk ile uçar. Yeni bi servo yada yeni disli seti alsaniz daha iyi olur. Modeli bi dişli icin tehlikeye atmaya değer mi?
Aslında servoyu elimle baya zorlamama rağmen bir sıkıntı görmeyince sorunun düzeldiğine inandım. Ama vakit bulunca savox servoyu takacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: kenan özendi
Arkadaşlar 7 yıl sonra ilk kırımımı yaşadım. Havada gaz kesti gibi geldi bana. Yada bir parçası sıkıştı. Tam anlayamadım. Piller de 7 yıllık olunca . Ana pal, iniş takımı, pal tutucu, tail boom, framein alt tablası şimdilik hasar alan kısımlar. Elektroniğe ve geri kalan kısma henüz bakmadım. Hemen tamirata başladım. .

Not olarak hatırlatayım. Bence ara ara hatırlatmak lazım. Kuyruk boomunun üzerine karbon boru geçirmiştim. Pal yere vurduktan sonra karbon boruyu kırıp alüminyum boruyu vurduğu yerden ortasına kadar çökertmiş. . Nasıl tehlikeli ve güçlü makineler ile uğraştığımızı tekrar hatırlatayım dedim. Aman dikkat :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Geçmiş olsun Oğuzhan. Pil işi çok sıkıntılı bir durum taze pillere sahip olmak bu zamanda çok masraflı oldu bizler için, her uçuşta benimde aklımda pilden yana sorun çıkar mı diye maalesefte bir yerde aklımıza gelen başımıza gelebiliyor. Umarım kırım bu kadarla kalır. Helide zamanla toplanır.:embarras:
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan KÖSOĞLU