Yeni RC Hız rekoru 545 mph (877 km/saat) (20 Ocak 2021 yeni rekor 548 mph (882 km/saat)

Kompozit model Cermak tarafından üretilmiş:



Model hakkında bilgi veren iki dosya:


Birçok soruma cevap oldu, sağ olun. 38. sayfada yazdığına göre yanlış anlamadıysam 120+ G'ye dayanıklı! Emeği geçenleri tebrik ediyorum.

Merak ettiğim diğer bir konu; böyle bir rekor denemesini neden jet motorlu bir uçakla yapmamışlar, hem jet motorunun gücü hem de rüzgarın potansiyeliyle ses hızını aşamazlar mıydı? Sebebi de tahminimce yüksek aspect ratio gibi planörlerde olması gereken özellikle, ayrıca ağırlığı artardı jet olsa. Bir diğer problem de 1200 kmh hızındaki uçağı kim uçurabilecek? :D
 
Birçok soruma cevap oldu, sağ olun. 38. sayfada yazdığına göre yanlış anlamadıysam 120+ G'ye dayanıklı! Emeği geçenleri tebrik ediyorum.

Merak ettiğim diğer bir konu; böyle bir rekor denemesini neden jet motorlu bir uçakla yapmamışlar, hem jet motorunun gücü hem de rüzgarın potansiyeliyle ses hızını aşamazlar mıydı? Sebebi de tahminimce yüksek aspect ratio gibi planörlerde olması gereken özellikle, ayrıca ağırlığı artardı jet olsa. Bir diğer problem de 1200 kmh hızındaki uçağı kim uçurabilecek? :D
Başta ağırlık sorunu var. Orta kısmı ağırlaşmış uçak için işte o zaman bu g'lerin bir anlamı olurdu. Yani kanat-gövde birleşme yerindeki kanat parçaları için gerilmeler çok fazla olurdu. Ama kanat bölgelerinde ve olabildiğince yayvan bir türbin tasarımı (dikdörtgen prizma şeklinde) ve yine yakıt tanklarının kanatlarda olması koşuluyla yapılsa belki bu ekstradan kütlelerden dolayı oluşan gerilmeler, alanlar büyüdüğünden dolayı masumlaşabilirdi. Yani kanat-gövde birleşim yerindeki gerilmeler azalmış olurdu.

Ama ses üstü hızlar devreye girince işler karışıyor. Çok daha bilgi gerekiyor. Bu kadar küçük bir hacimde çalışmak da ayrı bir sorun.