Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
6,273
Tepkime puanı
12,103
Yaş
42
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar bir kışı daha geride bırakıp yepyeni bir sezona giriyoruz yavaştan. Ben de modelleri şöyle bir elden geçirmeye başladım. :)

Nitro zaten kışın da hep elimin altındaydı, en son servolarını komple değiştirirken genel kontrolünü de yaptım. Ancak Goblin ne zamandır sorunsuz uçtuğu için, elime aldığım gibi sahaya gidip, uçup, geri yerine koyuyordum. En son esc ile uğraşırken komple kontrol edeyim dedim. Uçuşunda biraz gecikmeli tepkiler veriyordu, ama çok da önemsemiyordum, ünite ayarıyla bir ara ilgilenirim diyordum. Ancak kontrol sonrası helinin yakın zamanda kendi kendini imha aşamasına geçmek üzere olduğunu fark ettim :eek: :lollol:

Model elime geldiğinde swash rulmanlarının çok da iyi durumda olmadığını fark etmiştim, ama swash'ı düzenli olarak yağlayarak gidebildiği kadar gitsin diyordum. Sonuçta swashtaki titreşim ve bir miktar fazla yağın neden olduğunu düşündüğüm durum şöyle;

- Swash rulmanları artık bitmiş.
- Swash ball linklerinin hemen hepsi gevşemiş, hatta elevatör tarafı dişleri biraz yenmiş.
- Swashtaki fazla yağ servo yataklarına inmiş, servoların kauçukları bu yağ ve titreşimin etkisiyle özelliğini kaybetmiş, kimi yırtılmış, kimi erimiş, servolarda ciddi boşluk oluşmuş.

Sonuç olarak yeni swash, servolar için karbon spacer'lar, yeni linkler sipariş ettim. Diğer tüm rulmanları geçen yıl baharda değiştirmiştim, kontrollerini yaptım, problem göremedim. Servoları montajlarken büyük helilerimde hep kauçukları kullanıyordum, ancak bunda kauçuk değil karbon spacer kullanmaya karar verdim, zira modelin titreşim seviyesi oldukça düşük, bir problem olacağını düşünmüyorum. Başka bir sorun da bulamadım :)

Kıssadan hisse, modellerimizi sık sık kontrol etmeyi aklımızdan çıkarmayalım. Sorun olabilecek şeylere karşı sorun oluşmadan önlem almak daha kolay ve ucuz. Swash için 50$ verdim, ama belki bir sonraki uçuşta tüm heli pert olabilirdi, hatta birine zarar verebilirdi.

Hepimize kırımsız, keyifli uçuşlar :)
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Eline sağlık abi çok güzel konuya değinmişsin, bende her zaman söylüyorum :)

Diğer konuda da tekrar geçmiş olsun, swashplate'e o kadar para vermek bana zor geliyor açıkcası, bozulmayacak gibi duran parça bile bozuluyor çünkü ;D Ucuz da değil...

Benim modelde de geç tepki verme olayı vardı, benimkide swashplate'den kaynaklıymış. Rulman, yatağından bir miktar aşağı kaymış ( vidası gevşemiş ) Sıkıştırdıktan sonra problem çözüldü, kendine geldi. Haliyle swashplate sökünce komple heliyi yağladım temizledim tekrar geri topladım. Ama asıl bakım önümüzdeki ay.. Biraz daha var :laugh:
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

İyiki bakmışsın Emre :eek: Sorunsuz uçan bir modelde bile sinsi sinsi problemler oluşabiliyor bir kez daha görmüş olduk. :rolleyes:

Bazen bir iki dakikalık bir dikkatli bakış hayat kurtarıyor, ihmal etmemek lazım. :RCKolik:
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Gerçekten az daha gidiyormuş canım model :-\ Neyse ki zamanında fark etmişsin %p

Ben de mümkün mertebe her 15-20 uçuş sonrası palleri sökerek tüm vidaları kontrol ediyorum. Elbette bazı vidalara erişim mümkün olmuyor ama en azından el ve gözle tüm modelin üzerinden geçiyorum.

Main ve kuyruk Shaft üzerindeki ince eski yağı temizleyip, yeniden hafif bir yağlama yapıyorum. Ana dişliği temizleyip yeniden yağlıyorum.
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Ben geçen yıla kadar her 3-4 ayda bir can sıkıntısından modeli söküp geri toplayan adamdım, sonra bi sıkıldım, artık sorun olmadıkça ellemez oldum :D Ama ortada bi ayar tutturmak gerekiyor, böyle de olmuyor. Bi kontrol listesi hazırlıycam, sık sık tüm parçaları kontrol edicem bundan sonra :) %p
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Emre abi cok güzel bir konuya değinmişsin. :bravo:

Keşke dememek için periyodik bakımlarımızı yapalım. Araba gibi para da vermiyoruz hem. Gerçi parçalar araba parçasından farksız ama :lol:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Bir Çin atasözü derki çalışıyorsa elleme [emoji16]

Şaka bi yana, benimde modeli dağıtmam gerekiyor, zira çok fazla uçuş yaptım topladığımdan beri..

Bu aralar ilk kalkışta bi takırtı geliyor, tahminim rulmanlardan biri gidecek, ama söküp dağıtmayada aşırı üşeniyorum,
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Yapmadım :):)


SM-A710F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ali yalçın' Alıntı:
Bir Çin atasözü derki çalışıyorsa elleme [emoji16]

Şaka bi yana, benimde modeli dağıtmam gerekiyor, zira çok fazla uçuş yaptım topladığımdan beri..

Bu aralar ilk kalkışta bi takırtı geliyor, tahminim rulmanlardan biri gidecek, ama söküp dağıtmayada aşırı üşeniyorum,

O kendini dağıtmadan sen önce davran Ali :D Şaka bi yana, Allah korusun tabi ki de, bir korur, iki korur, biraz da sen koru modelini :)

Mustafa Hacılar' Alıntı:
Yapmadım :):)


SM-A710F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Seninki daha yeni bakımdan çıktı, bi 10bin gider Mustafa :D
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Bende alışkanlık oldu her uçuştan sonra palleri söker,vidaları sıkar, yağlancak yerleri yağlar, modeli bi güzel silerim sonra rafa.Bir iki sefer bu işlemi yapmadan rafa kaldırmayı denedim o zaman da kendimi işe veremiyorum nedense, piskolojik bir durum bu normalmidir[emoji23][emoji23][emoji23]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Bu kadarı da bence normal degil Fatih :lol:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
fatih cebir' Alıntı:
Bende alışkanlık oldu her uçuştan sonra palleri söker,vidaları sıkar, yağlancak yerleri yağlar, modeli bi güzel silerim sonra rafa.Bir iki sefer bu işlemi yapmadan rafa kaldırmayı denedim o zaman da kendimi işe veremiyorum nedense, piskolojik bir durum bu normalmidir[emoji23][emoji23][emoji23]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Seninki nitroya ön hazırlık Fatih :D Tam nitrocu işleri bu anlattıkların ;D (Mehmet abi haklı, normal adam işi değil ;D )



Neyse, gelelim son durumaa... Fast-lad kendinden beklenmeyecek bir işe imza attı ve nasıl olduysa paketimi 400£ değerinde göstererek kargoya verdi :eek: Tabi ki şu anda gümrükte takılmış durumda. :mad: Hemen iletişime geçtim, hatayı düzelttiklerini, düzeltilmiş faturayı Ups İngiltere'ye verdiklerini söylediler, ancak henüz bizim tarafta bir gelişme olmadı. Burası orayla iletişime geçecek, ordan çıkacak sonuç burdaki gümrüğe bildirilecek, orada paskalya tatili var... Falan filan.

Sonuç olarak model bu hafta sonu yerde kaldı, parçalar yetişsin de uçayım diye vermiş olduğum 32£ Ups kargo parasının üzerine de bir bardak ılık su içtim. Bir de boğazlar şişmesin bu havalarda değil mi? ;D
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Emre Kaman' Alıntı:
Seninki nitroya ön hazırlık Fatih :D Tam nitrocu işleri bu anlattıkların ;D (Mehmet abi haklı, normal adam işi değil ;D )

Valla ayar olayı beni korkutuyor Emre, yoksa bakım sök tak bunlardan yana sıkıntı yokta ayardan bunaldım artık, ama her zaman bir nitro modelim olsun istemişimdir. :thumbup:

Yaşadığım olumsuz duruma da üzüldüm inşallah bir an önce çözülür kardeşim :saygilar:
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Emre abi pişmiş tavuktan beter olmuşsun [emoji16]

Olsun sende her zaman yedek model var nası olsa beklemek sana koymaz [emoji28]
 
Yeni sezondan önce helilerin 10bin bakımını yaptınız mı?

Tıkırtıların sebebi ana rulmanlar mış, biri baya takılarak dönüyor, diğeri sanki içerde bişeyler sürtüşüyor gibi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol