[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Yeni 700XN hakkında detaylı fotoğraflar paylaşıldı, detaylar şu şekilde;

• ''Alloy Steel Clutch Liner'' hiç bir model de görmediğimiz yeni debriyaj sistemi
• Yeni 2 dişli Aktarma Sistemi ve küçültülmüş Ana dişli
• Hafifletilmiş iniş takımları ve 5 derecelik öne eğim
• Yeni Align 2in1 Regülatör 7,4v destekli (Önceden 6v destekliydi)
• Kutu içerisine Beastx governor sensör yerleştirilmiş
• Alışık olduğumuz Align HV servolar
• Hafifletilmiş yeni dizayn canopy
• Hafifletilmiş yeni renkleriyle Carbon Fiber paller
• Darlaştırılmış gövde tasarımı
• 700x ile birlikte çıkardığı yeni FBL rotor sistemi bu modelde de mevcut
• Frame içerisine yerleştirilecek (Regülatör, alıcı, ünite ve pil) tüm malzemeler için ayrı bir yer ayrılmış
• Motor yuvası için üretilen yeni CNC kesim malzeme soğutmada da yardımcı oluyor
• Kuyruk servosu için yeni yuva


- Align bu sefer gerçekten harika işçilik ve mühendislik çıkarmış. Dizayn olarak çok başarılı olmuş, inşallah canlı görme fırsatımız olur ;)

https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836614494544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836614499544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836363919544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836363739544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836363884544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836585449544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836363909544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364099544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836363994544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364039544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364084544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364154544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364199544/?type=3&theater
https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364224544/?type=3&theater
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Detaylı resimler çıkınca sanki depo main shaft tam altına yerleştirilmiş gibi geldi bana, ne dersiniz :rolleyes:

Bir de yıllardır değişmeyen 2in1 Regülatör HV destekli yeni versiyon ile geliyor olması da güzel bir süpriz olmuş %p

Detaylı paylaşım için teşekkür ederiz Doğukan, ellerine sağlık :thumbup:
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Detaylı resimler çıkınca sanki depo main shaft tam altına yerleştirilmiş gibi geldi bana, ne dersiniz :rolleyes:

Bir de yıllardır değişmeyen 2in1 Regülatör HV destekli yeni versiyon ile geliyor olması da güzel bir süpriz olmuş %p

Detaylı paylaşım için teşekkür ederiz Doğukan, ellerine sağlık :thumbup:

Aynen abi depoyu olması gereken yere koymuşlar, detaylı foto olunca farkediliyor %p
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Biraz da şu resme yakından bakalım.

https://www.facebook.com/AlignCorporation/photos/pcb.10155836366394544/10155836364099544/?type=3&theater

Şimdi yeni modelin TREX 700 XN dişli oranları şu şekilde :

Motor Pinion Gear: 13 T
Main Drive Gear : 107 T
Autorotation Tail Drive Gear : 104T
Tail Drive Gear : 22T
Drive Gear Ration : 8,23:1:4,73
Fuel Tank Capacity : 630 cc
Takeoff Weight : 4.540 g


Mevcut TREX 700 Nitro DFC modelin bilgileri ise:

Engine Pinion Gear: 14T
Main Drive Gear: 112T
Autorotation Tail Drive Gear: 104T
Tail Drive Gear: 21T
Drive Gear Ratio: 8:1:4.95
Fuel Tank Capacity: 660cc.
Weight (With Power System): Approx. 4200g


Şimdi buna göre yeni modelin ana dişlisi resimden de görüleceği üzere küçülmüş durumda. Ama dişli oranları üç aşağı beş yukarı aynı kalmiş diyebileriz.
Bu yeni 2 ilave dişlinin uzun dönemde artısı / eksisi ne olur düşünmek lazım :rolleyes:

Yeni modelin tanıtımda daha hafif iniş takımı, Canopy ve Pal ifadeleri kullanılmış ama gözüken o ki, modelin toplam uçuş ağırlığında pek bir değişlik yok :-\ (1 depo nitro kaç gram gelir acaba ?? )
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Detaylar ortaya çıktıkça, Align'ın harika işçilik çıkardığı görülüyor,.
Göz ardı edilemeyecek güzel yenilikler GETİRMİŞLER.
Türkiye'den bu modeli almayı düşünen varmı?

Dünya gözü ile görmek isteriz [emoji1]

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Model üzerinde uğraşılmış. :bravo:

Yapılan revizyonlar çok yerinde gözüküyor. :thumbup:

Bakalım nitro tekrar yükselişe geçebilecek mi ? Şimdi geriye birtek güç açığını kapatmak kalıyor. :rolleyes: Birilerinin motor olayına el atmasına geldi sıra, SAB'dan böyle bir hamle de bekliyorum. ;D
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Türker Akgün' Alıntı:
Model üzerinde uğraşılmış. :bravo:

Yapılan revizyonlar çok yerinde gözüküyor. :thumbup:

Bakalım nitro tekrar yükselişe geçebilecek mi ? Şimdi geriye birtek güç açığını kapatmak kalıyor. :rolleyes: Birilerinin motor olayına el atmasına geldi sıra, SAB'dan böyle bir hamle de bekliyorum. ;D

Ben de işçilik ve yenilikleri çok beğendim.

İşin güç kısmına gelince;
bence bu konuda 700'lük modelde neden ısrar ettiklerini anlamıyorum. 600-650 arası ( tercihen 600 ) bir modelde 105'lik motorla efsane olacaktır. SAB zaten nitro modelini ilk çıkarttığında 650 'lik modelde 105 olduğu için heyecan uyandırmıştı fazlasıyla.
Bence bu yolda devam etmek gerekiyor performans canavarı yapmaksa niyet.
600xN yaparlar ve 90'lık motor takılabilir olursa kesin alırım.
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Kağan Kazancı' Alıntı:
...SAB zaten nitro modelini ilk çıkarttığında 650 'lik modelde 105 olduğu için heyecan uyandırmıştı fazlasıyla.

Söylediğin gibi SAB zaten bunu denedi Kağan. ;) Ama yeterli olmadı. :-\ Daha farklı bir gelişime ihtiyaç var.

Benim görebildiğim kadarıyla asıl sıkıntı glow motorların nihai güçlerinden ziyade torklarından kaynaklanıyor. Elektrik motorları gibi lineer bir tork üretemiyorlar.

Motorun tork çıktısı devire göre değişken bir eğri olunca torka ihtiyaç olan anla uygun deviri buluşturmak hiç kolay bir mühendislik değil. :islik:
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Türker Akgün' Alıntı:
Söylediğin gibi SAB zaten bunu denedi Kağan. ;) Ama yeterli olmadı. :-\ Daha farklı bir gelişime ihtiyaç var.

Benim görebildiğim kadarıyla asıl sıkıntı glow motorların nihai güçlerinden ziyade torklarından kaynaklanıyor. Elektrik motorları gibi lineer bir tork üretemiyorlar.

Motorun tork çıktısı devire göre değişken bir eğri olunca torka ihtiyaç olan anla uygun deviri buluşturmak hiç kolay bir mühendislik değil. :islik:

Abi bence torkdan ziyade güçleriyle alakalı bir durum var. Uçuşta anlık ortalama 7-8kw güç kullanıyor elektrikli modeller. Nitro'nun buna erişmesine imkan yok yakıt değişmedikçe, değişse de yakıt parası olsun motor parası olsun, yakıt temini olsun uğraşılmaz.
Benim anlamadığım zaten 90'lık motorla canavara dönen 600 size varken neden hala 700'de ısrar ediliyor, boyut olarak fark var tamam ancak 600 ve 700 kullanan biri olarak trex600 'ü uçururken hiç keşke 700 kadar büyük olsa demedim.
SAB neden 700'e büyüttü modeli çünkü talep yönde, insanlar elindeki 700 parçalarını kullanmak istediler. E palden ve kuyrukdan başka bütün parçalar kullanılıyor zaten.
Bence clutch sistemi biraz daha dayanıklı, pinyon ana dişli arasındaki ara iki dişli yerine kayışlı, 620mm civarlarında pal çeviren, 90'lık motor mountu olan ama 55'lik de takılabilen bir model piyasayı öttürür. Kimse de bu saatten sonra ne Goblin 700N alır ne de 700XN.

Adama helikopter ürettirecekler en sonunda :lollol:
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Üretim fikri fena bir fikir sayılmaz Kağan :evil: ;D
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Üretim fikri fena bir fikir sayılmaz Kağan :evil: ;D

Abi en sonunda garajında butik üretim yapan almanlar gibi olacağız heralde :)
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Ys'nin 120'lik motoru herhangi bir 700'lugun ihtiyac duydugundan fazlasini verebiliyor aslinda dogru yakit ve ayarla. Kaldi ki ben herangi bir 90'lik motorun, yani 90'dan 105'e kadar olanlarin yine dogru ayarla gerekeni fazlasiyla karsilayabildigini dusunuyorum. Nitronun eskisi kadar yaygin olmamasinin tek nedeni elektriklilerin hic ayar gerektirmeden canavar gibi ucabilmesi. Diyelim adamlar oyle bir 90'lik motor yaptilar ki, en baba elektriklinin 2 kati guc uretsin, yine de sahalarda nitrolari daha fazla gormeyecegiz. Cunku nitronun kendine has rituelleri ve ugraslari var. Bunlardan da keyif alanlar zaten nitroyla ilgileniyor. Eskiden tek secenek nitroydu.
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Aynen katılıyorum Emre abi, videolarda görüyoruz, güzel ayarla adamlar nitroları öttürüyor.(Emre yolcu)

Ufak modele büyük motor takılması bence gereksiz, yakıt sarfiyatı ve ağırlık olur.





HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Emre Kaman' Alıntı:
Ys'nin 120'lik motoru herhangi bir 700'lugun ihtiyac duydugundan fazlasini verebiliyor aslinda dogru yakit ve ayarla. Kaldi ki ben herangi bir 90'lik motorun, yani 90'dan 105'e kadar olanlarin yine dogru ayarla gerekeni fazlasiyla karsilayabildigini dusunuyorum.

Nitronun eskisi kadar yaygin olmamasinin tek nedeni elektriklilerin hic ayar gerektirmeden canavar gibi ucabilmesi.

Diyelim adamlar oyle bir 90'lik motor yaptilar ki, en baba elektriklinin 2 kati guc uretsin,

yine de sahalarda nitrolari daha fazla gormeyecegiz. Cunku nitronun kendine has rituelleri ve ugraslari var. Bunlardan da keyif alanlar zaten nitroyla ilgileniyor.

Eskiden tek secenek nitroydu.


Emre abiden on numara tespitler. Her birine sonuna kadar katılıyorum. :saygilar: :saygilar: :saygilar:
 
[YENI] : TREX 700 XN Dominator

Emre Kaman' Alıntı:
Ys'nin 120'lik motoru herhangi bir 700'lugun ihtiyac duydugundan fazlasini verebiliyor aslinda dogru yakit ve ayarla. Kaldi ki ben herangi bir 90'lik motorun, yani 90'dan 105'e kadar olanlarin yine dogru ayarla gerekeni fazlasiyla karsilayabildigini dusunuyorum. Nitronun eskisi kadar yaygin olmamasinin tek nedeni elektriklilerin hic ayar gerektirmeden canavar gibi ucabilmesi. Diyelim adamlar oyle bir 90'lik motor yaptilar ki, en baba elektriklinin 2 kati guc uretsin, yine de sahalarda nitrolari daha fazla gormeyecegiz. Cunku nitronun kendine has rituelleri ve ugraslari var. Bunlardan da keyif alanlar zaten nitroyla ilgileniyor. Eskiden tek secenek nitroydu.

Abi ben güç konusunda sana katılmıyorum, nitronun bir ara kan kaybetmesinin nedeni sadece uğraşması değildi. Bütün forumlarda (burası dahil) elektriklilerin artık nitrodan daha performanslı olduğu konuşuluyordu. Sonrasında aradaki fark iyice açıldı.
Bizim pilotajımızın ne kadar güce ihtiyaç duyduğu konusunda haklısın. Yani "hangi manevrayı yapacaksın da yetmeyecek? yetiremiyorsan git biraz collective management çalış" dersen eyvallah sözüm yok. Ama elektriklinin pratik olduğu kesinlikle bir gerçek ancak bir şekilde güce alıştık bütün heliciler olarak. Belki elektrikliyi az olan collective managementimiz ile boğamıyoruz ondan seviyoruz belki? :) Boğulmayan aşırı güçlü elektrikli helikopterlerde cyclic hareketlerinde de hoyratça davranabiliyoruz. Bu nedenle güç önemli bence. SAB de böyle düşünmüş olacak ki 650 ile girdi nitro dünyasına.

Ritüel konusunda da hak veriyorum, sevmeyen uğraşmaz, ama nitroyu bir kez uçuran da tekrar ayar tutmaz bence :evil:

Bu arada büyük motor fazla yakar öngörüsü genelde arabalarda da vardır bilirsiniz ancak küçük motoru limitlerine kadar zorlarsanız daha fazla yakar. Büyük motor araba kullananlar dediğimi anlayacaktır. Benim 90'lık 600 helim standart deposu ile yaklaşık 6 dk uçuyor. :halay: Ben bunu projelendirirken 4dk üzerini hayal etmemiştim, ama anladığım kadarıyla şöyle oluyor; motor güçlü olduğundan ortalama olarak karbüratör açıklığı 50'lik bir motora göre daha az oluyor. Bu da motorun neredeyse bir 50'lik kadar yakmasını sağlıyor.