Yeni Ufaklık Ultimate 3D Smart BNF

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,024
Tepkime puanı
3,858
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Yakın zamanda bir kaşıntı başladı bende. Başlayınca da gitmiyor meret. Yara olmadan ilacını alayım dedim :D

Bu küçük tosbağanın yurt dışı fiyatı kargo gümrük hariç 300 dolar. Trde 6000₺. Pahalı diye diye almamaya zorluyordum kendimi :D Bayramdan sonra bir arayayım dedim indirim yaparlar mı acaba diye. Nakitte %10 indirim yaparız dediler. Bende dayanamadım gönderin gelsin dedim :D

BNF şeklinde aldım ben uçağı. Evde birleştirmelerini yaptım. Kutu açılımı yapmak belki güzel olabilirdi ama kutuda bişey yok :D Uçağın gövdesi ve kanatları. Birkaç parça da aparat. Belki almayı düşünen olursa diye not düşeyim. İc3 smart konnektör ile geliyor. Pilinize göre konnektör almanız lazım.

Uçak 950mm kanat açıklığına sahip ve pilsiz ağırlığı 1330g geliyor. Bana baya ağır gibi geldi. Havada da ağır olduğunu belli ediyor. Bendeki piller ile 1600g oldu neredeyse. Pillerim baya kötü durumda...

Bu uçakta acemiler, orta seviye ve deneyimli olmak üzere 3 mod var. Panik butonu var gerektiğinde uçağı düz konuma getirmek için. Acemi modunda uçağın yatay pozisyondan ayrılmasına izin vermiyor. Orta seviye de biraz daha tolerans gösteriyor. Fakat yine de yatay pozisyonu koruyor. Deneyimli modda her türlü dönüş mümkün. Yine gyro devrede ve panik butonu çalışıyor diye biliyorum. Deneyimli mod hariç kendini trimliyor uçağa 3sn komut vermediğiniz zaman. Peki hangisini denedin diye soruyorsanız sadece deneyimli modda uçtum. Panik butonu veya diğer modları hiç kurcalamadım.

Benim uçtuğum uçaklar bunun yanında baya hafif kalıyor. Bu uçak havada daha fazla uçuyor gibi. Yani benim uçaklar havada biraz daha uçurtma gibiyken bu uçuyor. Bilmem anlatabildim mi :) Daha kararlı. 4 uçuş yaptım. Ve inişlerimde gözle görülür bir fark var. Bu uçakla iniş yapmak benim yaptığım uçaklara göre daha rahat.

Çift kanatlı sevdası daha bitmedi. Hala aklımda çift kanatlı uçaklar uçuyor :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Önceki versiyonunu oldukça uzun süre uçurdum... Yenisinde 4S opsiyonu, throttle reverse ve Smart system (telemetri ve batarya yönetim sistemi) opsiyonları sunuluyor...

Benim açımdan herhangi birisi bir avantaj sunmuyor ama fazla opsiyon da göz çıkarmaz diye düşünüyorum... Yurtdışı fiyatına gelmiş neredeyse rakam... Hayırlı olsun...

Ben eski versiyon ile 2 yıl boyunca sorunsuz uctuktan sonra bir dostuma sattım. Halen uçuş fotoğrafları geliyor... Sıfır sorun, boyutlarına göre ağır ama keyifli bir modeldir

Geçmiş uçuş videolarımdan biri:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu uçakta acemiler, orta seviye ve deneyimli olmak üzere 3 mod var

Tam olarak öyle değil...

SAFE
AS3X
PANIC

Bu terimler bu uçağı tanımak için önemli...

SAFE, elini kumandadan ayırdığında modeli yatay konumda tutan, gaz verince yukselmesini, ortada tutunca düz uçmasını, gaz kesince alcalmasini saglayan etneresan bir guvenlik sistemi.

AS3X, kumanda verilmediğinde gyro görevi gören, kumanda verildikce ise kademeli devreden çıkan bir sistem... Bu sayede oldukça doğal tepkiler veriyor diyebilirim... Kumanda cubuguna dokunulmadiginda neredeyse 100cc lik bir uçak gibi uçabiliyor model... Ancak modeli yatay konuma geri getirme fonksiyonu yok SAFE gibi.... Kumandayi artirdikca da model tamamen pilotun eline geçiyor...

AS3X'in eski versiyondaki halinde:

High rate low gain (XA-Hizli ucus 3D)
High rate high gain (Hover harrier-Yavas uçuş)
Low rate / Low gain (IMAC benzeri uçuş)

Olacak şekilde 3 mode var ve bunların rate/expolarini kumanda üzerinden ayarlamaya musade etmezken sistem, şimdiki versiyonda (ultimate'den bahsediyorum) kumanda uzerinden dual rate ve expoya musade ediyor. Tahminimce AS3X, verilen ratelere göre yazılmış olan bir algoritmaya göre gain ayarlıyor... Bu güzel ve kullanışlı bir özellik...

PANIC ise tek tuşla uçağın tehlikeli bir pozisyondan ani şekilde düz uçuşa geçmesini sağlayan bir ozellik...


Trim konusuna gelince, bir ceviri hatasi olmus anlasilan... 3sn dokunmayinca trim oluyor degil olay... Trim ettikten sonra 3 saniye dokunmamak gerekiyor :lol:
 
Son düzenleme:
Ali Haydar hayırlı olsun, çok cici bir uçakmış çokta eğlenceli duruyor. Güzel uçuşlar olmuş tebrikler.
Kırımsız kazasız uçuşlar diliyorum kardeşim:saygilar:
 
  • Sevdim
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
0:47 saniyedeki iniş veri yaklaşıma bayıldım. :heartxf::D

Ciddi bir ruzgar vardi o ucusu yaptigim gun... Millet eli etegi cekti, cok ruzgarli diyip ben de keyif yapmistim biraz... Model tugla gibidir, birine sunu kenara koyarmisin demeye utaniyordum... 4 karis ucak 1,6 kilo :lol:

Ama hem tasarimi cok rafine, hem de AS3X modeli inanilmaz sakinlestiriyor...

3D ogreneyim diyen icin dogru bir model degildir, ancak 3D'de ucusa hakimim diyen icin de topac gibi alet zira yuvarlanmayi cok sever Ultimate'ler... Spor ucusta ise ayarlari tamsa ok gibi diyebilirim. Sapmaz, cekme yapmaz vs...
 
Hayırlı olsun Ali. Çift kanatlı modelleri bende çok seviyorum. Bendeki eflite 4 site modelini yıllardır kullanıyorum. Uçuşu akrobasisi çok güzel. Senin uçakla aynı ebatlarda .Tek fark benim model 250 gram :)
 
Hayırlı olsun. Daha izocam modelinizi yaparken bunu görmüş olmak beni bile heyecanlandırdı.

Keyifli uçuşlar dilerim.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Bu uçakta acemiler, orta seviye ve deneyimli olmak üzere 3 mod var. Panik butonu var gerektiğinde uçağı düz konuma getirmek için. Acemi modunda uçağın yatay pozisyondan ayrılmasına izin vermiyor. Orta seviye de biraz daha tolerans gösteriyor. Fakat yine de yatay pozisyonu koruyor. Deneyimli modda her türlü dönüş mümkün. Yine gyro devrede ve panik butonu çalışıyor diye biliyorum. Deneyimli mod hariç kendini trimliyor uçağa 3sn komut vermediğiniz zaman. Peki hangisini denedin diye soruyorsanız sadece deneyimli modda uçtum. Panik butonu veya diğer modları hiç kurcalamadım.

İlk postta bu şekilde bir bilgi yazmıştım. İnternetten indirdiğim manuelde böyle şeyler yazıyordu sanki. Yada başka bir yerde mi görmüştüm bilmiyorum :D Rıfat abi de biraz açıkladı zaten. Bu bilgiler külliyen olmasa da yanlış :D

Şimdi olan şey şu. Uçak gyro etkinken herhangi bir şekilde takla atamıyor. Tabi uçtuğu sürece. Stall olursa atar. 80 dereceye kadar kanatlar yatabiliyor sağa sola. Aşağı yukarı da biraz daha az izin veriyor yatışlara. Birde stickleri bıraktığınızda düz uçacak şekilde hemen toparlıyor kendisini. Bence kötü bir özellik hemen toparlaması. Belki yavaş yavaş toparlamak mantıklı olabilir. Tabi bunun ayarları da olabilir. Küçük bir USB parça lazım ayarlarını değiştirmek için. Ama bana gyrolu kısmı lazım değil. O yüzden çok ilgilenmiyorum.

Panik butonu meselesini de tam bilmiyorum :D Olabilir ama olmayadabilir. Havada uçarken gyrolu moda geçip tekrar normal moda geçebiliyorum normal modda takla atıp gyrolu moda geçince hemen düzeltir mi hiç fikrim yok :D Ama deneyecem. Hiç aklıma gelmedi onu denemek. Yine bilgi veririm. Ben normal uçak gibi uçuyorum bu Tosba ile :D Dünkü uçuşlardan bir tanesi. Manzara güzel 👍

He bu arada geri fitesimizde var :D (son 20sn) bence çok iyi bir özellik ya :D Pistte dönemedim diye bişey yok. Tak geriye dön :D Uçak aşağıya fişek gibi iniyor. Aslında aşağı inerken geri vitese atıp nasıl saçmaladığını görmek istiyorum :D Ama sonra toparlamasını becereceğimi hiç sanmıyorum. O yüzden denemeyi düşünmüyorum :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu modele bayılıyorum, geri viteside çok sevdim Ali Haydar eline sağlık keyifli bir uçuş izledim sayende.

Çekim yaptığın sistemi bir ara paylaşsan kamerayı nereye nasıl sabitledin, şapka mı ya da daha farklı birşey mi kardeşim? Malum yalnız olunca ihtiyaç oluyor banada bir fikir olur.