www.bilimselyuzme.com

Yeni Nitro Yakıtlı Uçağım? Bu Uçak nedir?

Abi işin esprisi tabi. Bir girdiniz motor mevzusuna. Buji fırlatmalar, piston gömlek değiştirme, küçük iğne elleme, büyük iğne karıştırma derken :laugh: Elektrikli motorda basıyon vınlıyo hemen :D yaparsan bir esc kalibrasyon yaparsın.

Nitro yakıtlı motorlar çok nazlı. Yeni başlayan birine ekstra yük bindirdiği muhakkak. Uçuş anında da verdiği keyifin dezavantajı fazlaca bacak el ayak bilek parmak titretmesi. Haliyle her zaman yedekte bilen biri olmalı. E bazen o imkan da olmuyor.. Öğrensek... Önce uçmayı mı yoksa motorun derdini mi yoksa ikisini birden mi?..

Ama elektrikli motor öyle mi :D Yerine göre ve biraz tecrübe sonrası ikisi de kullanılabilir tabi. Bilen birine erişim varsa yakıtlı ile de öğrenilebilir tabi.
 
Abi işin esprisi tabi. Bir girdiniz motor mevzusuna. Buji fırlatmalar, piston gömlek değiştirme, küçük iğne elleme, büyük iğne karıştırma derken :laugh: Elektrikli motorda basıyon vınlıyo hemen :D yaparsan bir esc kalibrasyon yaparsın.

Nitro yakıtlı motorlar çok nazlı. Yeni başlayan birine ekstra yük bindirdiği muhakkak. Uçuş anında da verdiği keyifin dezavantajı fazlaca bacak el ayak bilek parmak titretmesi. Haliyle her zaman yedekte bilen biri olmalı. E bazen o imkan da olmuyor.. Öğrensek... Önce uçmayı mı yoksa motorun derdini mi yoksa ikisini birden mi?..

Ama elektrikli motor öyle mi :D Yerine göre ve biraz tecrübe sonrası ikisi de kullanılabilir tabi. Bilen birine erişim varsa yakıtlı ile de öğrenilebilir tabi.
Valla biz de öyle diyorduk. Bir arkadaşın 105mm EDF'si havada stop etti! Güzelim uçak gitti.
Daha iki gün önce benim Bronco'nun iki elektrikli motoru birden havada stop etti. Ufak tefek kırıklarla kurtardım. Hani basıyon gidiyon ya... :lollol:
 
Abi şimdi sebeplerini merak ettim ben. Nasıl oldu da stop etti?
 
Yakıtlı Uçak uçurduğunuzda gerçek bir Uçak uçurduğunuzu anlıyorsunuz.Elektrikli ise vantilatör.🤣
 
Yakıtlı Uçak uçurduğunuzda gerçek bir Uçak uçurduğunuzu anlıyorsunuz.Elektrikli ise vantilatör.🤣
Eyvah eyvah :laugh:

Söz meclisten dışarı mı onu de bari. Yoksa Sümer abiden fırça yükleniyor gibi gibi :lollol::lollol:

Bi bilsem... Haydi EDF'de 12S setup uyumsuzluğu dedik. Diğeri çok yeni. Henüz çözemedik.
Geçmiş olsun abi. İnşallah sorunu bulursunuz. Bulamayınca ihtimaller baya yoruyor.
 
Eyvah eyvah :laugh:

Söz meclisten dışarı mı onu de bari. Yoksa Sümer abiden fırça yükleniyor gibi gibi :lollol::lollol:


Geçmiş olsun abi. İnşallah sorunu bulursunuz. Bulamayınca ihtimaller baya yoruyor.
Yahu adam haklı, ne fırçası.:lol:

Bronco'da alıcıyı değiştirip deneyeceğim az sonra.
 
Benim başıma geleni anlatayım abi. Helikoptere 2 tane dsmx anten taktım. Malum spektrumlarda soket girişleri zamanla kırılıyor. Bir tane anten kablosu sıfırdı. Diğeri eskiydi ama fena değil gibi duruyordu. Bu şekilde 3-5 ay baya hareketli şekilde uçtum. Sonra lion pil deneyeyim dedim. Garip şekilde gaz kesmeler başladı. Değişen tek şey lion pil olunca suçlu da belli diyordum ama aklım da almıyordu. Neyse lipo ile uçarken de kesmeler başladı. Ünite loglarında da hiç bir sorun gözükmüyor. Acaba lion pili takınca esc ayarları mı kaydı falan demeye başladım. Ünite ile farklı ayarlar yaptım falan. Hasılı bir gün sert bir oto yapmak icap etti yine gaz kesince. Tabi bunlar yakın zamanlarda oluyor. Evde farkettim ki antenlerin bir tanesinin kabloda sorun var. Sürekli tic toc tarzı hareket yaparken kablo hafif hafif ileri geri oynayınca iyice kopmuş. Allahtan 2 anten olduğu için alıcı bağlantısı tamamen kopmuyor. Fakat ünite kendini yeniden başlatır gibi olduğu için gaz kesiyor. O kabloyu da değiştirince sorun düzeldi. Lanet olası kabloların 5 cmsi 6 euro :D

Hasılı alıcı antenlerinin kabloları vs önemli. Birden fazla anten olunca problem olsa bile kontrol kaybı olmuyor. Fakat gaz kesme sorunu olabiliyor.
 
Son düzenleme:
Eyvah eyvah :laugh:

Söz meclisten dışarı mı onu de bari. Yoksa Sümer abiden fırça yükleniyor gibi gibi :lollol::lollol:


Geçmiş olsun abi. İnşallah sorunu bulursunuz. Bulamayınca ihtimaller baya yoruyor.
Ali Haydar hocam şaka bir yana ben de çok elektrikli Uçak ile uçtum ama yakıtlı ile uçtuktan ve o keyfi aldıktan sonra insanın bir daha elektrikli ile uçası gelmiyor, gerçek bir Uçak uçurduğunu anlıyor.Uçakla uçmasanız bile o motorun 5 dakika çalışmasını dinlemek öyle güzel ki.:)Hepimiz imkanlar dahilinde bu hobiyi gerçekleştiriyoruz tabi ki kişisel zevkler ve tercihler de bu konuda etken.Bu arada problemi çözmenize sevindim, kırımsız uçuşlar diliyorum.
 
Ben uzun uğraş verdim yakıtlıya geçmemek için fakat boyutlar arttıkça bu baya zor hale geliyor. Her ne kadar death stick olayından korksam da benzinli bir uçak şuan odada serili :evil: İnşallah korktuğum başıma (hemen) gelmez :)
 
Ben uzun uğraş verdim yakıtlıya geçmemek için fakat boyutlar arttıkça bu baya zor hale geliyor. Her ne kadar death stick olayından korksam da benzinli bir uçak şuan odada serili :evil: İnşallah korktuğum başıma (hemen) gelmez :)
Ali Haydar hocam Deadstick landing olayından korkmayın bence 1-2 defa başınıza gelince alışıyorsunuz, hem farklı bir deneyim katıyor.Öyle her gün her uçuş başınıza gelmiyor zaten merak etmeyin.Yeter ki motorun ateşlemesi,yakıt beslemesi,yakıtın kalitesi,motorun ayarları düzgün olsun ve hava kaçağı olmasın.Bakımlı iyi durumda bir Uçakta kolay kolay motor stop etmez zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Korkmaya devam ediyorum. Ama korkmamayı öğrenecem inşallah. Önce bir motorun sesine vs alışayım da..