Vbar Neo ünite governoru kullanmayı düşünen arkadaşlar için, elektrik governor ayarlamayı adım adım anlatmaya çalışacağız. Burada en önemli parametreler "statik" olanlardır.
** Throttle endpoints
** Basic Throttle
** Collective Add
** Min. Limit
** Runup
** Auto (Bailout) Throttle
Şimdi bunlar ne anlama geliyor, buna bakalım;
Bu diyagramda collective ve throttle'ın birbirine bağımlılığını görüyoruz. Bildiğiniz gibi bu diyagramın alt çizgisinde motor durur.
Bir uçuş "bank"ında, biz her zaman burada anlatılan parametrelerle tanımlanan üç noktalı, v-şekilli bir throttle curve kullanırız. Governor devrede değilken... (rpm kablosu takılmamış durum)
Bu değerleri (basic throttle, collective add) belirlemek için, governor kapalı durum düşünülerek kullanılan değerlerden faydalanılabilir. (basic throttle+min limit= v-curve deki en düşük değer, collective add= point1 - point2)
Yukardaki diyagrama ek olarak, governor devreye girdiğinde (throttle minimum limiti aştığında ve sensör tarafından geçerli bir rpm sinyali verildiğinde); throttle curve belirli bir integral kadar ötelenir. Amaç, istenen kafaturu için gerekli yüksekliği elde etmektir. Eğer throttle curve çok yüksek ayarlanmışsa (basic throttle değeri çok yüksekse) , rpm önce aşırı artacak (overshoot), ardından integral tarafından geri düşürülecektir.
Bizim governorlu bir operasyondaki kontrol çevrimi parametremiz "Gain" olarak adlandırılır. Bu Proportional gaindir, kısa süreli bir değerdir. Aşırı fazlalığı yüksek salınımda titreşen bir rpm değerine neden olur, aşırı düşüklüğü ise rotorda stabil bir rpm değeri veremez.
Gain tarafından kullanılan throttle aralığını sınırlandırmak için P limiter lar vardır. (P limit + ve P limit -)
Şimdi de eğer gerekirse bu değerleri nasıl kurcalayacağımızı öğrenelim. Örneğin dişli oranı yüksek bir helide low rpm için vs..
1. RPM sinyal kablosunu çıkarın.
2. Motoru çalıştırın.
3. Sıfır derece açıya kadar spoolup a devam edin.
4. Kafaturunu ölçün. (takometre ile)
5. İlk rpm değerinizi yakaladığınızda Basic Throttle değerini belirleyin.
6. Hovera kalkın.
7. Kafaturu aynı kalıyor gibi hissettiğinizde (sadece dinleyin), collective add değerini belirleyin.
8. Bu değerleri not alın ve her bir kafaturu için (maksimum 3) ayrı ayrı adım 4-8 arasını tekrarlayın.
9. Motoru durdurun.
10. Hedeflenen rpm ve bank için değerleri girin.
11. Minimum limiti basic throttle değerinin yaklaşık 20 birim altı olarak ayarlayın. Ama hiçbir şekilde 10 birimin altına düşürmeyin.
12. Sticki sıfır derece açı pozisyonuna getirin.
13. Motor switchini "run" pozisyonuna getirin.
14. Eğer spoolup çok hızlı gerçekleşiyorsa, governor acceleration limit'i 1 veya 2 değerine düşürün (default değeri 3). Ama bunu düşürmek aynı zamanda "autoratation recovery acceleration"u da düşürecektir.
15. Hovera kalkın, ayarlanmış bütün rpm değerlerini deneyin.
16. En düşük rpm de bir tırmanış ve hızlı alçalış gerçekleştirin.
17. Eğer motor (rotor değil) aşırı hızlanıyorsa (overspeed), "P lim -" değerini düşürün. Eğer ani collective komutlarında yeterli itkiyi sağlayamıyorsa, bu değeri arttırın. Hiç güç olmamasındansa, biraz overspeed daha kabul edilebilirdir.
18. Autorotation bailout u test edin. Bunun için minimum throttle (governorun devreye girdiği throttle) ile sıfır throttle arası bir yerde olması tercih sebebidir. Örneğin minimum limitin 10-20 birim altı ayarlanabilir ama 10 değerinden aşağı ayarlanmaması tercih sebebidir. (autorotation bailout vbar neolardaki bir özellik. üç banka ek olarak dördüncü bir bank gibi, çok düşük bir esc yüzdesi ayarlanıyor, motor autorotationdan farklı olarak hiç durmuyor. Bir nevi iniş yardımcısı...)
Bu kadar
** Throttle endpoints
** Basic Throttle
** Collective Add
** Min. Limit
** Runup
** Auto (Bailout) Throttle
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi bunlar ne anlama geliyor, buna bakalım;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu diyagramda collective ve throttle'ın birbirine bağımlılığını görüyoruz. Bildiğiniz gibi bu diyagramın alt çizgisinde motor durur.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir uçuş "bank"ında, biz her zaman burada anlatılan parametrelerle tanımlanan üç noktalı, v-şekilli bir throttle curve kullanırız. Governor devrede değilken... (rpm kablosu takılmamış durum)
Bu değerleri (basic throttle, collective add) belirlemek için, governor kapalı durum düşünülerek kullanılan değerlerden faydalanılabilir. (basic throttle+min limit= v-curve deki en düşük değer, collective add= point1 - point2)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukardaki diyagrama ek olarak, governor devreye girdiğinde (throttle minimum limiti aştığında ve sensör tarafından geçerli bir rpm sinyali verildiğinde); throttle curve belirli bir integral kadar ötelenir. Amaç, istenen kafaturu için gerekli yüksekliği elde etmektir. Eğer throttle curve çok yüksek ayarlanmışsa (basic throttle değeri çok yüksekse) , rpm önce aşırı artacak (overshoot), ardından integral tarafından geri düşürülecektir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bizim governorlu bir operasyondaki kontrol çevrimi parametremiz "Gain" olarak adlandırılır. Bu Proportional gaindir, kısa süreli bir değerdir. Aşırı fazlalığı yüksek salınımda titreşen bir rpm değerine neden olur, aşırı düşüklüğü ise rotorda stabil bir rpm değeri veremez.
Gain tarafından kullanılan throttle aralığını sınırlandırmak için P limiter lar vardır. (P limit + ve P limit -)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi de eğer gerekirse bu değerleri nasıl kurcalayacağımızı öğrenelim. Örneğin dişli oranı yüksek bir helide low rpm için vs..
1. RPM sinyal kablosunu çıkarın.
2. Motoru çalıştırın.
3. Sıfır derece açıya kadar spoolup a devam edin.
4. Kafaturunu ölçün. (takometre ile)
5. İlk rpm değerinizi yakaladığınızda Basic Throttle değerini belirleyin.
6. Hovera kalkın.
7. Kafaturu aynı kalıyor gibi hissettiğinizde (sadece dinleyin), collective add değerini belirleyin.
8. Bu değerleri not alın ve her bir kafaturu için (maksimum 3) ayrı ayrı adım 4-8 arasını tekrarlayın.
9. Motoru durdurun.
10. Hedeflenen rpm ve bank için değerleri girin.
11. Minimum limiti basic throttle değerinin yaklaşık 20 birim altı olarak ayarlayın. Ama hiçbir şekilde 10 birimin altına düşürmeyin.
12. Sticki sıfır derece açı pozisyonuna getirin.
13. Motor switchini "run" pozisyonuna getirin.
14. Eğer spoolup çok hızlı gerçekleşiyorsa, governor acceleration limit'i 1 veya 2 değerine düşürün (default değeri 3). Ama bunu düşürmek aynı zamanda "autoratation recovery acceleration"u da düşürecektir.
15. Hovera kalkın, ayarlanmış bütün rpm değerlerini deneyin.
16. En düşük rpm de bir tırmanış ve hızlı alçalış gerçekleştirin.
17. Eğer motor (rotor değil) aşırı hızlanıyorsa (overspeed), "P lim -" değerini düşürün. Eğer ani collective komutlarında yeterli itkiyi sağlayamıyorsa, bu değeri arttırın. Hiç güç olmamasındansa, biraz overspeed daha kabul edilebilirdir.
18. Autorotation bailout u test edin. Bunun için minimum throttle (governorun devreye girdiği throttle) ile sıfır throttle arası bir yerde olması tercih sebebidir. Örneğin minimum limitin 10-20 birim altı ayarlanabilir ama 10 değerinden aşağı ayarlanmaması tercih sebebidir. (autorotation bailout vbar neolardaki bir özellik. üç banka ek olarak dördüncü bir bank gibi, çok düşük bir esc yüzdesi ayarlanıyor, motor autorotationdan farklı olarak hiç durmuyor. Bir nevi iniş yardımcısı...)
Bu kadar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol