Yeni Uçağım Domino

YENİ UÇAĞIM DOMINO

Zaten benim verdiğim örnek güvenlik açısından daha iyi. :) Bana göre aluminyum çantadan çok daha etkin koruma sağlıyor. Test edildi! :D

İlk gerçek kumandam Futaba 9C idi. Kargodan geldiği günün akşamı neredeyse onunla yatacaktım çocuklar gibi. :D Ama hiç bir zaman bir çantaya falan koymayı düşünmedim. Tepe tepe kullandım. :D Bu Aurora biraz narin olduğu için seneler sonra çanta kullandırıyor bana. :D
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Sümer Yamaner' Alıntı:
Zaten benim verdiğim örnek güvenlik açısından daha iyi. :) Bana göre aluminyum çantadan çok daha etkin koruma sağlıyor. Test edildi! :D

İlk gerçek kumandam Futaba 9C idi. Kargodan geldiği günün akşamı neredeyse onunla yatacaktım çocuklar gibi. :D Ama hiç bir zaman bir çantaya falan koymayı düşünmedim. Tepe tepe kullandım. :D Bu Aurora biraz narin olduğu için seneler sonra çanta kullandırıyor bana. :D

Anladım abi sağol keşke daha önce sorup alsaydım :-\ Ama artık aldık ne yapalım ikinci kumandam için kısmetse o çantayı alırım. ;)

Birkaç sorum olacaktı. Genelde forumda yazılanları okuduğum zaman tavsiyelerden gördüm ki model uçak motorlarında fabrikanın önerdiği aralığın üst düzeyinde bir motor alınması tavsiye edilmiş. Domino için de 0,40-0,55 / 2-stroke fabrikanın önerdiği motor aralığı. Peki ben OS MAX 55 AX mi almalıyım?

Bir de piller ile ilgili herhangi bir açıklama yapılmış bir konu göremedim var mı daha önce açılmış olan linkler arasında bilen var mı?
Kafama takılan şu alıcıya uygun pil hangi düzeyde olmalıdır? ve Alıcı pili haricinde Nitro Motorlu modellerde kullanılması gereken başka pil var mıdır?
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

İsmail BAYAT' Alıntı:
....Bir de piller ile ilgili herhangi bir açıklama yapılmış bir konu göremedim var mı daha önce açılmış olan linkler arasında bilen var mı?
Kafama takılan şu alıcıya uygun pil hangi düzeyde olmalıdır? ve Alıcı pili haricinde Nitro Motorlu modellerde kullanılması gereken başka pil var mıdır?
Şu konu sana yardımcı olacaktır diye düşünüyorum İsmail :)



Daha ileri düzeyde ise :

 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

İsmail BAYAT' Alıntı:
Anladım abi sağol keşke daha önce sorup alsaydım :-\ Ama artık aldık ne yapalım ikinci kumandam için kısmetse o çantayı alırım. ;)

Birkaç sorum olacaktı. Genelde forumda yazılanları okuduğum zaman tavsiyelerden gördüm ki model uçak motorlarında fabrikanın önerdiği aralığın üst düzeyinde bir motor alınması tavsiye edilmiş. Domino için de 0,40-0,55 / 2-stroke fabrikanın önerdiği motor aralığı. Peki ben OS MAX 55 AX mi almalıyım?

Bir de piller ile ilgili herhangi bir açıklama yapılmış bir konu göremedim var mı daha önce açılmış olan linkler arasında bilen var mı?
Kafama takılan şu alıcıya uygun pil hangi düzeyde olmalıdır? ve Alıcı pili haricinde Nitro Motorlu modellerde kullanılması gereken başka pil var mıdır?

Phoenix firmasının parogon trainer ını os 46 la(bilyasız olan, ax serisinin alt modeli) motorla gayet verimli kullandım, ama kafada nerdeyse 200 gram kurşun vardı. eger bütçeniz müsaitse 55 ax alın derim,46 la da fazlasıyla yeter dominoya.Az yaksın çok kaçsın isiyorsanız 46 ax. :thumbup:

ileriye dönük olsun fasla güç göz çıkarmaz diyorsanız 55 ax


 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

rafet odabaş' Alıntı:
Phoenix firmasının parogon trainer ını os 46 la(bilyasız olan, ax serisinin alt modeli) motorla gayet verimli kullandım, ama kafada nerdeyse 200 gram kurşun vardı. eger bütçeniz müsaitse 55 ax alın derim,46 la da fazlasıyla yeter dominoya.Az yaksın çok kaçsın isiyorsanız 46 ax. :thumbup:

ileriye dönük olsun fasla güç göz çıkarmaz diyorsanız 55 ax



Teşekkür ederim Rafet Abi. Ben de ileriye dönük olsun istiyorum zaten ama bu uçağı özenle ve sizlerin tecrübeleri ile toplarken ikinci el malzeme düşünmedim. O yüzden sıfır motor tercihim olacak. Hem onun rodajı falan uğraşmak ve öğrenmek istiyorum biraz. ;)
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Sıfır 46AX ya da 55AX güzel bir rodaj yapılırsa evladiyelik olur ve birçok uçakta kullanılabilir. LA serisine hep soğuk bakmışımdır.
Zamanı gelince rodajın püf noktalarını konuşuruz ama tüm OS motorlarda ilk çalıştırma öncesi tüm vidaları ve bujiyi mutlaka kontrol etmeyi unutmamak lazım.
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Sümer Yamaner' Alıntı:
Sıfır 46AX ya da 55AX güzel bir rodaj yapılırsa evladiyelik olur ve birçok uçakta kullanılabilir. LA serisine hep soğuk bakmışımdır.
Zamanı gelince rodajın püf noktalarını konuşuruz ama tüm OS motorlarda ilk çalıştırma öncesi tüm vidaları ve bujiyi mutlaka kontrol etmeyi unutmamak lazım.

Sümer Abi çok teşekkür ediyorum. Senin de yorumundan sonra dersime ne kadar iyi çalıştığımı daha iyi anladım :lollol: :lollol:
55 AX bekle beni ben geliyorum %p
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Biraz daha okuduktan sonra gördüm ki Sümer Abi LiFePo pilleri tavsiye etmiş. Bütün pillerini de bu pille değiştirmiş (okudum ve öğrendim) %p Ben de baktım ama yine sormadan almak istemedim.



Seçtiğim alıcı pili uygun mu sizce?
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

İsmail BAYAT' Alıntı:
Biraz daha okuduktan sonra gördüm ki Sümer Abi LiFePo pilleri tavsiye etmiş. Bütün pillerini de bu pille değiştirmiş (okudum ve öğrendim)...
İsmail bey bence yol yakınken hala dönebilirsiniz. Okumak, öğrenmek falan doğuştan bir helicisiniz bana göre. Uçakçılar için racona ters hareketler bunlar biraz. :lollol:

Sümer abiye bakmayın siz, o her konuda tam bir istisnadır. :laugh: :saygilar: Etrafınızdaki uçakçıları biraz gözlemlerseniz genellikle okuma-öğrenme değil de deneme-yamulma yöntemini benimsediklerini görürsünüz. :laugh: :lol:

Not: Bu DOMINO konusundan sağ çıkabilecek miyim çok merak ediyorum. :D
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Gayet uygun. Ancak, boyutları ile fazla yer kaplayacak, yerleştirmede zorluk olacak. 167 gram ağırlığı ile ilave ağırlık yapacak. Ben olsam varsa daha küçüğünü alırdım. Ama bunu da rahatlıkla kullanabilirsin.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Türker Akgün' Alıntı:
... Not: Bu DOMINO konusundan sağ çıkabilecek miyim çok merak ediyorum. :D
Bakalım Sümer abimizin SABRI ne kadarmış, ben de merak ediyorum doğrusu :lollol: :lol:
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Türker Akgün' Alıntı:
İsmail bey bence yol yakınken hala dönebilirsiniz. Okumak, öğrenmek falan doğuştan bir helicisiniz bana göre. Uçakçılar için racona ters hareketler bunlar biraz. :lollol:

Türker Abi öncelikle senden bir ricam olacak şu bey falan bıraksak artık. Boş ver abi burada hepimiz modelciyiz ve kardeşiz. %p
Ayrıca dün birkaç helikopter videosu seyrettim forumda. Az kaldı ben de uçağı satılığa çıkarıyordum. :lol: :lol: O ne pal sesi abi ya vallahi hayran oldum. Sırf o sesi dinlemek bile yetti bana. Az kalsın fikrim değişiyordu. Ama olmadı fikrimi pal sesi bile değiştiremedi abi. :saygilar:
Ben foruma geldikten sonra uçakçılara bir renk geldi demek ki abi. Raconu bile değiştirebildiysem ne mutlu bana :lollol: :lollol: :lollol:

Omer Erkan' Alıntı:
Gayet uygun. Ancak, boyutları ile fazla yer kaplayacak, yerleştirmede zorluk olacak. 167 gram ağırlığı ile ilave ağırlık yapacak. Ben olsam varsa daha küçüğünü alırdım. Ama bunu da rahatlıkla kullanabilirsin.

Ömer abi ben pil ile ilgili bir sorun yaşamamak ve uçak havalandıktan sonra herhangi bir sorun olursa daha o uçağı indirebilecek tecrübem olmadığı için bir kere şarj edip havada daha uzun ömürlü olabileceğini düşünerek 3000 mah bir pil tercih ettim. Ortalama bir kere şarj ettikten sonra full şarjla ne kadar uzun süre havada bu pilin dayanabileceğini de hala araştırma aşamasındayım abi %p
Peki bu olabilir mi acaba?
Ya da senin tavsiye edebileceğin bir pil. Senin tavsiyelerin önemli abi. Sen ne tavsiye edersin öğrenebilir miyim abi?

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bakalım Sümer abimizin SABRI ne kadarmış, ben de merak ediyorum doğrusu :lollol: :lol:

Mehmet Abi Sümer Abinin yorumunu ben de sabırsızlıkla bekliyorum. :coolxf:
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Ömer Abin haklı. Aslında toplam 4 - 5 standart servolu 0.40 - 0.60 bir uçakta fanteziye gerek yok. Şöyle bir NiMh pil paketi yeterli olur.


Uçak büyüyüp servolar digital ve metal dişliye kaydıkça ve sayıları arttıkça daha yüksek kapasiteli besleme sistemlerine geçilebilir. Trainer için ne kadar az eleman o kadar güvenli sistem.

Bi de arada birtakım parazitler var konuda ama duyamadım onları! :lol:
 
YENİ UÇAĞIM DOMINO

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ömer Abin haklı. Aslında toplam 4 - 5 standart servolu 0.40 - 0.60 bir uçakta fanteziye gerek yok. Şöyle bir NiMh pil paketi yeterli olur.


Uçak büyüyüp servolar digital ve metal dişliye kaydıkça ve sayıları arttıkça daha yüksek kapasiteli besleme sistemlerine geçilebilir. Trainer için ne kadar az eleman o kadar güvenli sistem.

Bi de arada birtakım parazitler var konuda ama duyamadım onları! :lol:

O zaman pil de tamam abi. Motoru da belirlemiştik zaten. Bunları da aldıktan sonra eksik kaldı mı kalmadı mı bir kontrol etmek gerekecek. Hele bir kargolar gelsin bakalım :RCKolik: